Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какво е това?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Какво е това?

    За какво служи сребристия шланг прикрепен към картечницата?
    - за отвеждане на барутни газове извън кабината?
    - за подвеждане на топъл въздух за да се избегне замръзване на смазката и евентуално засичане на механизма?
    - друго?
    в съседния форум "Традиция" не се стигна до сигурен отговор...
    Attached Files

    #2
    По-скоро служи за охлаждане
    Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

    Comment


      #3
      Sailor_Malan написа Виж мнение
      По-скоро служи за охлаждане
      В това няма никаква логика. Ето защо:
      - картечницата (не конкретно тази, имам в предвид всички картечници) на земята си работи нормално и без допълнително подаване на охлаждащ въздух.
      - на височината на полета температурата на въздуха е много ниска, така че не би следвало ствола да прегрява. Напротив! Вероятно ще възникнат проблеми поради замръзване на смазката - засичане например.

      Comment


        #4
        C/E написа
        - картечницата (не конкретно тази, имам в предвид всички картечници) на земята си работи нормално и без допълнително подаване на охлаждащ въздух
        На мен ми се струва, че не е съвсем така, т.е. при продължителна стрелба картечницата се загрява много, поради което е необходимо някакво охлаждане (такива са много от първите картечници - с кожух, пълен с вода; по-късно се появяват модели, при които има специално оребряване пак с цел охлаждане) или при прегряване замяна на цевта на картечницата. Тъй-като във въздуха може и да се налага интензивна стрелба, може и за това да е, макар че не виждам как точно ще служи това за охлаждане на цевта, да си призная.
        От друга страна, съгласен съм, че на голяма височина охлаждането (за сметка на въздушния поток) ще е достатъчно и без специални устройства, отколкото на земята.

        Що се отнася до устройство против замръзване на смазката - дали е чак толкова студено? И ако е, то как се отоплява стрелецът?

        На мен лично (не се смейте, не разбирам от тези неща) ми изглежда като някакво устройство за подаване на сгъстен въздух или нещо от сорта. Но за какво може да служи? Едва ли за задвижване на автоматиката на самата картечница. Не знам, но по-скоро ще е нещо в графата "друго".

        Comment


          #5
          Няма нищо общо със загряването, нито със замръзването (чак пък толкова студено не е). Както и предполагах, става дума за подаване на сгъстен въздух. Оказва се, че имало и такива, които им трябва компресор, за да работят въобще.

          Първо се опитах да открия какъв е самолета и модела картечница, като погрешно мислех, че е британски. После тоя охлювен пълнител ме прати към СССР:

          In 1937, M.E. Berezin began designing a new large-caliber aircraft machine gun chambered to the 12.7 mm round used by infantry machine guns. The new design passed factory trials in 1938 and was accepted into service in 1939 under the designation BS (Березин Синхронный, Berezin Sinkhronniy, Berezin Synchronized). While a successful design, BS was not without its faults, the biggest being its cable-operated charging which required considerable physical strength. Continued development resulted in the improved UB which came in three versions: UBK (Kрыльевой, Krylyevoi, for the wings), UBS (Синхронный, Sinkhronniy, Synchronized), and UBT (Турельный, Turelniy, for the turret), with UBS and UBK charged by compressed air. UB was accepted into service on April 22, 1941, just two months before the start of the Great Patriotic War.

          The Berezin UB is a gas-operated air-cooled machine gun chambered to the Soviet 12.7 x 108 mm infantry machine gun round. Ammunition is supplied via a disintegrating link belt with a unique system in which each new round helps to extract the spent cartridge. Another unusual feature is that the belt is advanced during the return of the moving portion of the gun and not during the recoil. Turret installations were charged manually, while wing and synchronized versions utilized pneumatic charging.

          The UB in all variants was used by the vast majority of Soviet military aircraft of World War II.
          Обаче тази снимката е именно "кулева", а точно тази модификация пише че се зареждала ръчно.

          Някой ако може да определи коя точно е тази картечница? Аз подозирам
          ШКАС.

          Иначе открих множество съветски авиационни оръжия с пневматика, но са все оръдия, а тук очевидно става дума за картечница.

          Аха:
          Варианты установки
          Перед конструкторами была поставлена задача приспособить пулем¸т системы ШКАС для применения в различных точках самолета в качестве турельного, синхронного и крыльевого.


          Турельный и Крыльевой варианты
          Были созданы в начале 1934 г. Установку для турельного пулем¸та разработал Н. Ф. Токарев, в марте 1934 г. она была принята на вооружение. Предпринятые ранее попытки установить пулем¸ты ШКАС на старых турелях, предназначенных для авиационных пулем¸тов Дегтяр¸ва, оружия значительно более слабого, не увенчались успехом из-за сильного рассеивания пуль. Крыльевой пулем¸т ШКАС был взаимозаменяем с турельным. Ручка перезаряжания в нем заменена тросовым механизмом, а ручка управления — механизмом подавателя.
          Някой да помогне с руския - какво е това "тросовым механизмом"?
          "No beast so fierce but knows some touch of pity."
          "But I know none, and therefore am no beast."

          (Richard III - William Shakespeare)

          Comment


            #6
            какво е това "тросовым механизмом"?
            "трос", с други думи, метално въже или жица. Механизъм с някакви въжета, които предават силата. Много от нещата в самолетите са се управлявали по този начин, включително и спусъците за оръжията преди да започнат да използват електрически (при изтребителите).
            Струва ми се, обаче, че в случая става въпрос не за зареждане, а за стрелба, т.е. задвижване на спусъка. Поне различните кабели (въжета), пневматични спусъци и електроспусъци са с такива цели, защото става въпрос за оръжия в крилата или фюзелажа, които не могат да се задействат ръчно. Докато автоматиката май е най-вече за сметка на движения на затвора след изстрел - поне по това време. Може иб някакви такива устройства са използвани за зареждане на боеприпаси?
            Last edited by gollum; 05-06-2009, 10:40.

            Comment


              #7
              Аха, ясно, благодаря. Мисля, че съм на прав път, но не мога съвсем да го напипам.
              ШКАС

              ШВАК (пулем¸т)
              "No beast so fierce but knows some touch of pity."
              "But I know none, and therefore am no beast."

              (Richard III - William Shakespeare)

              Comment


                #8
                Самолета определено не е руски (съветски). Има дюшек под стрелеца, а самия стрелец е с бронежилетка. И понеже филма е АГФА, според мен салета е немски.
                А въздуха служи за презареждането и обдухването на картечницата в случай на засечка
                Сънят е слаб заместител на кофеина!

                Comment


                  #9
                  Май ВалБо е прав и това е MG15.
                  "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                  "But I know none, and therefore am no beast."

                  (Richard III - William Shakespeare)

                  Comment


                    #10


                    thorn

                    Средновековните църкви в България

                    Comment


                      #11
                      Шланг за отвеждане на гилзите в специален контейнер за да не хвърчат из цялата кабина.

                      Двойной барабан и флюгерная мушка обладали очень интересной с технической точки зрения конструкцией. Магазин состоял из двух одинаковых барабанов, закрепленных на оружии сверху справа и слева и соединенных друг с другом с помощью так называемого мундштука. Гильзы патронов собирались в гильзовый мешок, вмещающий 225, а позже 300 гильз, или с помощью шланга направлялись в гильзовый контейнер, который находился на полу самолета.



                      thorn

                      Средновековните църкви в България

                      Comment


                        #12
                        Самолета е немски разузнавателен Focke-Wulf 189
                        ето този линк ще ви покаже снимки правени от екипажа му над и в Харков. Мисля, че ще ви харесат....




                        по-долу вижте чертеж на самолета.
                        Attached Files

                        Comment


                          #13
                          Не е за отвеждане на гилзите. Тази картечница която показва Торн не това което снимано в първия пост. Торнпоказва МГ 15, а н апървите снимки е показана МГ 81 монтирана на Фоке вулф 189 - разузнавателен самолет доклкото ми е известно. За събира не на гилзите на тази машинка служи тумбестият съд на една от снимките се вижда как е поставен под картечницата и за неговата горна част е закрепен шалнаг влизащ в малка кутия.
                          Във форума на "Традиция" не успяхме да стигнем до общ извод. Според мен не става за отвеждане на гилзите поради тясното си сечение. Освен това е закрепен за лявата странична част на картечницата а при този модел гилзите се изхвърлят от долната страна. По скоро е за отвеждане на барутните газове.
                          Идеята за подаване на въздух е добра но би била логична ако знаехме това чудо дето го носи лети ли толкова високо, че без допълнителен въздух да не може да се възпламени заряда на патрона. Нещо не ми се вярва. Охлаждането не е проблем на една от снимките се вижда как при бойно положение картечницата е изнесена на вън от стрелеца и цялото дуло се охлажда от външния въздух а горе той е по студен. Търсих много в нета материали за тая джаджа, но самия модел е много рядък и няма много снимки и данни. Ако някой търси да има предвид, че има и сдвоен вариант, но този тук е единичен.

                          Comment


                            #14
                            Thorn написа Виж мнение
                            Шланг за отвеждане на гилзите в специален контейнер за да не хвърчат из цялата кабина.

                            Двойной барабан и флюгерная мушка обладали очень интересной с технической точки зрения конструкцией. Магазин состоял из двух одинаковых барабанов, закрепленных на оружии сверху справа и слева и соединенных друг с другом с помощью так называемого мундштука. Гильзы патронов собирались в гильзовый мешок, вмещающий 225, а позже 300 гильз, или с помощью шланга направлялись в гильзовый контейнер, который находился на полу самолета.

                            http://www.23ag.ru/html/mg_15_17.html
                            Торн, заслужаваш награда. Съседите от форум "Традиция" не се справиха с отговора. Както се вижда от линка където са всички снимки и американците не са могли да стигнат до верния отговор.

                            Comment


                              #15
                              ivan написа Виж мнение
                              Не е за отвеждане на гилзите. Тази картечница която показва Торн не това което снимано в първия пост. Торнпоказва МГ 15, а н апървите снимки е показана МГ 81 монтирана на Фоке вулф 189 - разузнавателен самолет доклкото ми е известно. За събира не на гилзите на тази машинка служи тумбестият съд на една от снимките се вижда как е поставен под картечницата и за неговата горна част е закрепен шалнаг влизащ в малка кутия.
                              Във форума на "Традиция" не успяхме да стигнем до общ извод. Според мен не става за отвеждане на гилзите поради тясното си сечение. Освен това е закрепен за лявата странична част на картечницата а при този модел гилзите се изхвърлят от долната страна. По скоро е за отвеждане на барутните газове.
                              Идеята за подаване на въздух е добра но би била логична ако знаехме това чудо дето го носи лети ли толкова високо, че без допълнителен въздух да не може да се възпламени заряда на патрона. Нещо не ми се вярва. Охлаждането не е проблем на една от снимките се вижда как при бойно положение картечницата е изнесена на вън от стрелеца и цялото дуло се охлажда от външния въздух а горе той е по студен. Търсих много в нета материали за тая джаджа, но самия модел е много рядък и няма много снимки и данни. Ако някой търси да има предвид, че има и сдвоен вариант, но този тук е единичен.
                              Според мен се вижда достатъчно ясно, че картечницата в самолета е
                              МГ15

                              Comment

                              Working...
                              X