Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Реактивната авиация през ВСВ срещу кораби

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #31
    Максималната скорост на Темпист е от порядъка на тази на Р-51 и Р-47. Даже на височина е по-ниска. Колкото до аеродинамиката на Ме 262 и сравнението с торбата вар - ноу комент!
    А радарите по онова време съвсем не са били това, което са сега.
    If you believe everything you read, better not read.
    Japanese Proverb

    Comment


      #32
      centara написа Виж мнение
      Максималната скорост на Темпист е от порядъка на тази на Р-51 и Р-47. Даже на височина е по-ниска. Колкото до аеродинамиката на Ме 262 и сравнението с торбата вар - ноу комент!
      А радарите по онова време съвсем не са били това, което са сега.
      Не точно от порядъка на Р-51 и Р-47,
      Версията с Нейпиър Сейбър IIA е с 695 км/ч
      а с IIВ 700 км/ч

      демек между 50 и 55 км/ч в полза на тухлата, което не е точно смазващо превъзходство в скорост
      Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

      Comment


        #33
        Sailor_Malan написа Виж мнение
        Не точно от порядъка на Р-51 и Р-47,
        Версията с Нейпиър Сейбър IIA е с 695 км/ч
        а с IIВ 700 км/ч
        Аха, а Р-51D и P-47D-25 колко развиват, че забравих нещо?
        Sailor_Malan написа Виж мнение
        демек между 50 и 55 км/ч в полза на тухлата, което не е точно смазващо превъзходство в скорост
        Аз поне не говоря за смазващо превъзходство. 50-55 км/ч е напълно достатъчно предимство, за да може Ме 262 да се промъкне покрай съюзническите изтребители. Британските Москито правят същото над Райха и то при положение, че нямат и такова превъзходство.
        If you believe everything you read, better not read.
        Japanese Proverb

        Comment


          #34
          Тука в една книжка Исаев развива интересна хипотеза - за нощни бомбардировачи Ме-262, използващи управляеми бомби срещу сглобяемите пристанища на съюзниците при Нормандия.
          "No beast so fierce but knows some touch of pity."
          "But I know none, and therefore am no beast."

          (Richard III - William Shakespeare)

          Comment


            #35
            Dinain написа Виж мнение
            Тука в една книжка Исаев развива интересна хипотеза - за нощни бомбардировачи Ме-262, използващи управляеми бомби срещу сглобяемите пристанища на съюзниците при Нормандия.
            Това някаква художествена литература ли е?
            If you believe everything you read, better not read.
            Japanese Proverb

            Comment


              #36
              Fritz-X тежи близо 1400 кг, няма как Me-262 да го носи, но пък е във възможностите на Аr-234.

              Comment


                #37
                centara написа
                Това някаква художествена литература ли е?
                Горе-долу да.
                "Десет мита за Втората Световна Война", А. В. Исаев, ИК Прозорец, 2007 г.

                Исаев громи "митове", един от които е приложението на Ме-262 като прехващач. Според него фюрерът е бил прав да настоява за реактивен бомбардировач, с пророческата визия, че няколко бройки от него през лятото на 1944 г. ще могат едва ли не да провалят десанта на съюзниците, разрушавайки сглобяемите им пристанища и по този начин лишавайки от снабдяване войските на сушата. А ПВО на Райха всъщност се нуждаело от повече пилоти, а не от реактивни изтребители. В ролята си на прехващач, също така, Ме-262 не показал по-висока ефективност от Bf-109 и FW-190, което е "доказано" чрез доста съмнителни изчисления.

                ПП Hs 293 тежи 1045 кг, а Ме 262А-2а носи 2х500 кг бомби, може да се вдигне, дори ако трябва да му махнат оръдията...
                "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                "But I know none, and therefore am no beast."

                (Richard III - William Shakespeare)

                Comment


                  #38
                  Kramer написа Виж мнение
                  Fritz-X тежи близо 1400 кг, няма как Me-262 да го носи, но пък е във възможностите на Аr-234.
                  Арадото хубаво ще го носи....а ка ще го управлява? Или не си чел ка става тази работа?
                  А примерът за Италианските линкори е ...ка да кажем...неудачен, едно че не с абили боеспособни, после са нямали никакво охранение...и с абилииталиански, ако искаш да видиш реална ефективност прочети за Савана и Уорспайт.

                  Comment


                    #39
                    Е, и канадската "Уганда".

                    Comment


                      #40
                      Говоря на прима виста и може да са големи глупости, но все пак.
                      Не съм убеден, че месершмита ще може да се справи с целеуказването на бомбата при такава атака. Просто това за да се насочва трябва да се наблюдава нонстоп ако не се лъжа, а месершмита има ли начин да прави това и същевременно да бяга нанякъде? Точно за такова насочване каквото ползват тогава трябва някаква стабилна платформа в стил двумоторен бомбардировач с един човек който да насочва бомбата с много голямо умение и да се занимава само с това докато самолетът лети стабилно и се държи на сравнително малко разстояние от бомбата.
                      С оглед горните неща могат да се предприемат няколко противодействия:
                      1. Съюзниците крият пристанищата в дим.
                      2. Пускат много ПВО балони които да пречат на по-нисък заход+развалят видимоста.
                      3. Много изтребители във въздуха така че все някой да е на пътя на идващия бомбардировач.
                      4. Масирано артилерия, дори и да не успее да нацели месера докато пуска бомбата, след това да го накара да маневрира много и така да загуби управление над бомбата.
                      5. Заглушаване на радиочестотите които се ползват от бомбата.

                      Отделно съм убеден, че дори и успешно, едно такова действие не би променило стратегически обстановката. Дори и пристанищата до едно да са унищожени, дори и да няма резервни, пак има огромно количество кораби които да стоварват екипировка на плажовете. Немците нямат достатъчно сили в района за да върнат десанта във водата, в непрекъснато ги разстрелват от въздуха с МНОГО самолети, едно нападение ще успее само при сравнително лошо време. И дори и да ги поизтласкат, последните 5-10 километра преди морето ще трябва да минат през баража на всички налични кораби на съюзниците, а това са доста цеви над 300мм. Отделно се съмнявам немците да имат и комуникацията, и резервите, и амуниции/гориво за да успеят да се възползват агресивно от липсващите пристанища. По-скоро съюзниците просто ще се забавят 1-2 седмици преди да решат проблема и после ще си продължат нормално.

                      Колкото до Ме-262 - няма и как да е много ефективен ако над летищата с такива самолети нонстоп висят вражески самолети които да разстрелват всеки излитащ/кацащ. Месера излита, сваля 1, 5, 10 летящи крепости, но ако след това го чакат на кацане мустанги си е мъртъв.
                      „Аз, Драгомир, писах.
                      Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                      Модератор на раздел "Военна Авиация"

                      Comment


                        #41
                        Тя хипотетичната бомбардировка беше през нощта, демек нощен реактивен бомбардировач с управляма бомба - което елиминира ПВО-то на пристанищата

                        Иначе, за ефективността на Hs 293 - списък: http://en.wikipedia.org/wiki/Henschel_Hs_293
                        "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                        "But I know none, and therefore am no beast."

                        (Richard III - William Shakespeare)

                        Comment


                          #42
                          asd

                          Вярно, че това не е реактивно, а ракетно(голяма фойерверка), но пък е авиация и се е ползвало срещу щатските ВМС.



                          Доколкото съм чел е бил неефективно, прихващали са "самолетът-майка", а и самата Ока(Охка) е имала обсег(гориво) около 30км. Произведени са към 800, но така и не са успели да ги използват ефективно, повечето от тях нищо не постигат. Все пак са успявали да развият скорост от 1000км\ч, което ако не друго е впечатляващо.
                          Друг минус - за тази "машина" е трябвало сравнително опитен пилот. Или иначе казано - взимаш един опитен пилот, слагаш му динамит на кръстта и го пращаш с гигантска прашка по врага, белким успееш.
                          http://rayofhalifaxproductions.com/26662

                          Comment


                            #43
                            Dinain написа Виж мнение
                            Тя хипотетичната бомбардировка беше през нощта, демек нощен реактивен бомбардировач с управляма бомба - което елиминира ПВО-то на пристанищата

                            Иначе, за ефективността на Hs 293 - списък: http://en.wikipedia.org/wiki/Henschel_Hs_293
                            що да го елиминира? бас държа че и през ноща и през деня едничкото останало портче съюзниците си го пазят като очичките.
                            Всяка алтруистична система е вътрешно нестабилна, защото е отворена за злоупотреби от страна на егоистични индивиди, готови да я експлоатират.

                            Comment


                              #44
                              А можело ли е да се управлява тази бомба през нощта, т.е. да се насочва ефективно? Защото нямам спомен прецизните нощни бомбардировки да са били много ефективни тогава. И колко бомби трябва да попаднат в целта, за да унищожат едно подобно плаващо пристанище?
                              след това, как ще се променят характеристиките на Ме-262, ако има под себе си окачено нещо, с подобни размери? Едва ли ще е кой знае колко бърз, да не говорим за каквато и да е маневреност. След като нападението ще е нощно, някакъв двумоторен нощен изтребител или пък друг бомбардировач, няма ли да е по-добър вариант. едва ли скоростта ще е много различна.

                              Comment


                                #45


                                Има доста плаващи части. Сглобяването и експоатацията на двете пристанища Малбъри са забележително инженерно постижение, въпреки че едното не изкарва много (унищожено от буря на 19-и юни). През другото обаче за 10 месеца са разтоварени 2.5 млн души, 500 хил. машини и 4 млн. тона товари.

                                Шербург е първото завладяно пристанище в края на юни, но е толкова разбито, че успяват да го използват чак към средата на август.

                                Hs 293 се е използвала успешно и през нощта. Принципно този тип оръжия винаги имат някакви светещи сигнали по опашката, за да ги следи по-лесно оператора (иначе едва ли би било възможно да следиш визуално ракета/бомба, която се отдалечава на 3-4 км от теб).

                                Aiming the weapon was line of sight. In the rear of the weapon was, for day operations,5 flare candles, and for night operations, flashing lamps. The operator in the launch plane could then, using a Joystick and radio control, guided the weapon towards the target. The control equipment could operate on 18 different channels, making launch of more then one weapon from a flight of planes possible without control interference. Although primitive compared to modern guided weapons, it was possible for this method to be fairly accurate, but demanded quite some skill from the operator.
                                "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                                "But I know none, and therefore am no beast."

                                (Richard III - William Shakespeare)

                                Comment

                                Working...
                                X