лейтенант Скот, US Army, 1911 г. (заемам го от форума на Криле) :
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Първа бойна употреба на самолет в историята
Collapse
X
-
Тоест тези, американските, са специално направени с цел бомбардировка, правилно ли съм разбрал?
За нашите през Балканската война - мисля, бомбардировката не отговаря на условието посочено долу. А по въпроса за това кой е първи вече има мноооого писано, включително и тук. И това определено не сме ние, българите. И без друго е съмнителна честМодератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
-
не са серийни и не са използвани ефективно в реална бойна обстановка.
авиобомби по това време са ползвали в бойна обстановка и италианците, и българите. такива са имали американците, руснаците, французите, турците и бая други.
Comment
-
Нека не вадим цитата от контекста му. ето пълния цитат:
К августу 1914 г. ни одна страна мира не имела серийных более или менее эффективных авиационных бомб. В 1914-1915 гг. в основном применялись самодельные бомбы цилиндрической и сферической формы, но со временем их вытеснили бомбы каплевидной формы.
Изрично е споменато серийни.Поради което обсъждаме именно този аспект.Ефекта от 5 кг.авиобомба има поразително въздействие върху неприкрито от въздушни нападения формирование.В двете последващи големи войни дори се налагат като стандарт за отделен клас авиобомба.Стават основа на въоръжението на Цепелините в началото на 1-та световна и основа за развитието на "Касетъчни"-те авиобомби.Разбира се приспособените за целта гранати не са "не-бомби",просто са "не-серийни и не-стандартни".Самата идея за наложен стандарт противоречи на "самоделното" производство.Last edited by bigbeer; 04-04-2009, 14:23.
Comment
-
Информацията е от От "Въздушна мощ" на Д.Недялков, издава се от Министерството на Отбраната.
23 Октомври 1911 - рано сутринта капитан Пиаца излита със самолет Блерио XI (в източника е посочен Блери IX, не XI, но е техническа грешка). За първи път самолет е използват за постигане на военна цел - разузнаване. Това е първия боен полет в света (по време на итало-османската война в северна Африка).
1 Ноември 1911 младши лейтенант Гавоти извършва за първи път в историята въздушна бомбардировка, хвърляйки 4 ръчни гранати от самолета си.
24 Януари 1912 - отново капитан Пиаца осъществява за първи път в историята разузнаване с въздушно фотографиране.
4 Март 1912 отново младши лейтенант Гавоти осъщестявав първите в историята нощен разузнавателен полет и нощтна бомбардировка.
13 Август 1912 - първия полет от български пилот (поручик Симеон Петров).
16 Октомври 1912 - Поручиците Радул Милков и Продан Таракчиев извърват първия боен полет на българската авиация, в който е извършено разузнаване и са хвърлени няколко ръчни гранати. Същие ден военния балон София-1 осигурява действията на българската артилерия, а това е първия в историята пример за съвместно използване на въздухоплавателни и авиационни средства едновременно в бойни действия.
15 Март 1913 - пилот от второ аеропланно отделение е преследван от турски аероплан, което е първата среща на вражески самолети в историята.
Comment
-
beri_cd написа Виж мнение16 Октомври 1912 - Поручиците Радул Милков и Продан Таракчиев извърват първия боен полет на българската авиация, в който е извършено разузнаване и са хвърлени няколко ръчни гранати. Същие ден военния балон София-1 осигурява действията на българската артилерия, а това е първия в историята пример за съвместно използване на въздухоплавателни и авиационни средства едновременно в бойни действия.If you believe everything you read, better not read.
Japanese Proverb
Comment
-
centara написа Виж мнениеСамо дето са били Джовани Сабели и Васил Златаров.
17 Октомври 1912 – поручик Христо Топракчиев и руският летец Т. Ефимов поотделно летят с аероплани „Блерио“ и за първи път във военната история разпръскват листовки над противника. За обикновения войник това е бил голям психологически удар – самото действие е било демонстрация на надмощие.
19 Октомври 1912 – по време на боен полет самолетът „Блерио” на поручик Топракчиев се запалва – той става първата и единствена жертва на българската авиация във войната.
30 Октомври 1912 – на самолет, пилотиран от подпоручик Ст. Калинов, като наблюдател се издига първата участвала в боен полет жена – Райна Касабова. По време на полета отново са пуснати листовки над турските войници, целящи да сломят бойния им дух.
12 Ноември 1912 – се осъществява първият групов боен полет. Четири самолета, пилотирани от поручиците Р. Милков, Н. Богданов, Ст. Калинов и руснака Н. Костин летят заедно към одринската гара Караагач, хитро появявайки се над целта от различни посоки.
26 Януари 1913 – поручик П. Попкръстев и Дж. Сабели извършват боен полет над Мраморно море и за първи път в световната история бомбардират противников кораб в открито море, хвърляйки бомби над плаващия броненосец „Хайредин Барбароса“
Comment
Comment