E, те в този конфликт участваха още Турция, Сърбия, Гърция и Черна гора, както и Румъния, но не ползваха самолети.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Първа бойна употреба на самолет в историята
Collapse
X
-
Гост
-
КG 125 настоятелно те моля – НЕ ПИШИ ГЛУПОСТИ. Проверявай си нещата!
Защото„E, те в този конфликт участваха още Турция, Сърбия, Гърция и Черна гора, както и Румъния, но не ползваха самолети.”
Първо кръщение на българската авиация – разузнавателен полет над Одрин /според http://www.vi-books.com/vis/vis3/8_parvite.htm/
На 16.10.1912 г. !!!!!
Първо кръщение на гръцката авиация – разузнавателен полет над Тесалия според http://www.airwar.ru/history/af/greek/greek.html
на 05.10.1912 г. !!!!!
Т.е. гръцката действа 11 дни по-рано!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Че и първи бомбардират !
Первый боевой вылет в истории греческих ВВС состоялся 5 октября 1912 года, когда лейтенант Камперос с аэродрома Ларисса в 7:00 отправился на разведку вражеских позиций в районе населенных пунктов Скомия и Царицани. На следующий день он появился над противником, сбросив на сей раз несколько ручных гранат. Турки в ответ обстреляли его аппарат и "Анри Фарман" вернулся на свой аэродром с многочисленными пулевыми пробоинами.
Първа атака на боен кораб на българската авиация според същия сайт
26.01.1913 г. – атака на Хайредин Барбароса
А гърците – 2 дни по-рано!!!!! Вярно, е че ние се гордеем с „атака в открито море”, доколкото Мраморно море въобще е такова!
Вылет наметили на 24 января. Кроме Мутусиса, в полет в качестве наблюдателя отправился мичман Мораитинис Аристидис. На борт были взяты 115 литров горючего и 4 гранаты. Вылет состоялся с акватории о.Мудрос, где в то время базировались греческие корабли. На маршруте экипаж совершил промежуточную посадку у о.Имрос, где произвел дозаправку, а затем пошел дальше. Над Нагарой "Наутилос" появился на высоте 1350 метров. Летчик сбросил гранаты, упавшие примерно в 150 метрах от турецкого флагмана броненсца "Мессудие", а наблюдатель снял кроки расположения вражеской эскадры. Турки вели огонь по гидроплану, но безрезультатно. весь вылет занял 2 часа 20 минут, в ходе которых греческий экипаж покрыл расстояние в 180 км.
По возвращению на Мудрос экипаж представил кроки командующему. Собранные авиаторами сведения оказались весьма ценными. Сам вылет получил большой резонанс в СМИ.
Следует отметить, что это был первый в военной истории опыт взаимодействия сил флота и авиации. Кроме того, греки настаивают на том, что ими же соершена первая атака вражеского корабля с воздуха..
И Топракчиев не е първият загинал.
„Историческата истина е, че първата жертва на военната авиация е италианският летец Пиетро Манзини, който загива на 12 август 1912 г. по време на Триполитанската война срещу Турция в Северна Африка” – от уики, но ако си погуглиге ще намерите и по-достоверни сайтове.
Comment
-
Гост
-
Преди 3 години бях в Турция. Кушадасъ. Не киснехме в хотела, а с жена ми обикаляхме из всички забележителности, които бяха наоколо. Докато пътувахме към едната, екскурзовода (български изселнико от 70 и някоя година) по повод живота на Ататюрк ни разправяше за войните водени от Турция по негово и от преди това време. Спомена точно за същите италианци и тяхното първо бойно използване на самолет в историята на военната авиация.
По него време все още бях заблуден и вярвах, че ние сме били първите.Защо да е лесно, като може да е трудно?
Comment
-
Всичко това ми звучи, както графитите от футболните запалянковци.
Всеки изка любимият му отбор да е с най-стара дата на създаването си.
Много е ясно, че ние българите първи използваме самолета като бойно средство.
П.П. И аз не се различавам от футболните фенове.„Ако се борим, можем да загубим, ако не се борим, сме загубени" - Ханс Улрих Рудел
Comment
-
За да разберете в какво сме първи.Задайте си въпроса с колко самолета започва войната България и за какво са й толкова много-мисля, че бяха около 30-забравил съм.
В сравнение с нашата въздушна мощ, по това време съюзниците ни нямат взети заедно и една трета от самолетите ни.
Факт е, че на военните маневри през август 1912-та край Шумен, атакуващите са използвали Блерио-то пилотирано от Симеон Петров.Той доставя ценни данни за състоянието на отбраняващите.С две думи, нашият генщаб знае как да използва грамотно самолета, като бойно средство.То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.
Comment
-
Цар Фердинанд се готви за война още от 1908 г. Той е първият монарх летял със самолет (1910г.) и мисля, че още тогава в България се е търсила възможноста за бойно използване на аеропланите. Именно количеството на подготвяните летци и самолети преди войната е относително показателен фактор поне за идеята за използване.
Първата бойна употреба на самолет в историята не е наше дело, но да речем, че заради мащабът(за тогава) на зползване и организационната структура сме първата страна с военна авиация.
Comment
-
Първата бойна употреба на самолет в историята не е наше дело, но да речем, че заради мащабът(за тогава) на зползване и организационната структура сме първата страна с военна авиация.
Comment
-
Наистина се изказах пресилено, но все пак една страна може да има военна авиация и без да произвежда военни самолети а и в наши дни когато някой вземе на въоръжение нов самолет пилотите се обучават в страната от която е закупен самолета. Например Чехия и Унгария с "Грипен".
Великите сили пък през 1912 още не са във война и нямат практическата възможност да са първи.
Comment
-
Гост
Parabellum написа Виж мнениеВ сравнение с нашата въздушна мощ, по това време съюзниците ни нямат взети заедно и една трета от самолетите ни.
В този смисъл, на българите не им е нужен мит относно това кой е пръв-ОК, италианците са. И гърците, с 5 дни преди българите. Това не намалява тежестта на това, което българската армия е направила в навечерието и в хода на войната.
Нали никой не смята, че след като са видяли как гърците разузнават, българите едва тогава са се сетили как се ползва самолет?
Comment
-
landsturm написа Виж мнение....сме първата страна с военна авиация.
Comment
-
Гост
-
Напълно съм съгласен с Албирео: проблемът с всичкото това "първенство" е в това, че винаги може да се изработи някаква категория, в която Х да е пръв (вероятно скоро или веднага застигнат от останалите) - примери за подобно творчество в тази тема има много. Целта е да може Х и неговите привърженици в един друг момент (сегашен) да могат да се гордеят и тупат в гърдите от този най-често напълно незначителен факт, останал при това без всякакви последствия. Напълно загубена и безсмислена работа. Докато същественото и важното е не е "кой е пръв в в еди-кой си дребен аспект", а как се развива съответното нещо в държавата, какво отражение има върху живота й и прочее. Това са неща, които имат значение: първенството само по себе си - не.
В тази връзка винаги си спомням за една историйка от едно филмче - художникът Х показва на познат последната си картина (след която е спрял да рисува, защото вече няма какво да се търси): бяло платно с дата и подпис в долния десен ъгъл. На което посетителят (след изразяване на възхитата си от гениалната находчивост на твореца) пита: "А художникът У не бе ли изложил също бяло платно с дата и подпис на изложбата еди-къде си и еди-кога си?". На което авторът, с леко недоволство в гласа, отговаря: "Да, наистина бе нарисувал такава картина, но погледнете датата: моята е нарисувана две седмици по-рано".
Comment
Comment