Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Първа бойна употреба на самолет в историята

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    E, те в този конфликт участваха още Турция, Сърбия, Гърция и Черна гора, както и Румъния, но не ползваха самолети.

    Comment


      #17
      КG 125 настоятелно те моля – НЕ ПИШИ ГЛУПОСТИ. Проверявай си нещата!

      Защото
      „E, те в този конфликт участваха още Турция, Сърбия, Гърция и Черна гора, както и Румъния, но не ползваха самолети.”
      е космическа глупост!!!!!!!!!


      Първо кръщение на българската авиация – разузнавателен полет над Одрин /според http://www.vi-books.com/vis/vis3/8_parvite.htm/

      На 16.10.1912 г. !!!!!

      Първо кръщение на гръцката авиация – разузнавателен полет над Тесалия според http://www.airwar.ru/history/af/greek/greek.html

      на 05.10.1912 г. !!!!!

      Т.е. гръцката действа 11 дни по-рано!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Че и първи бомбардират !


      Первый боевой вылет в истории греческих ВВС состоялся 5 октября 1912 года, когда лейтенант Камперос с аэродрома Ларисса в 7:00 отправился на разведку вражеских позиций в районе населенных пунктов Скомия и Царицани. На следующий день он появился над противником, сбросив на сей раз несколько ручных гранат. Турки в ответ обстреляли его аппарат и "Анри Фарман" вернулся на свой аэродром с многочисленными пулевыми пробоинами.


      Първа атака на боен кораб на българската авиация според същия сайт

      26.01.1913 г. – атака на Хайредин Барбароса

      А гърците – 2 дни по-рано!!!!! Вярно, е че ние се гордеем с „атака в открито море”, доколкото Мраморно море въобще е такова!


      Вылет наметили на 24 января. Кроме Мутусиса, в полет в качестве наблюдателя отправился мичман Мораитинис Аристидис. На борт были взяты 115 литров горючего и 4 гранаты. Вылет состоялся с акватории о.Мудрос, где в то время базировались греческие корабли. На маршруте экипаж совершил промежуточную посадку у о.Имрос, где произвел дозаправку, а затем пошел дальше. Над Нагарой "Наутилос" появился на высоте 1350 метров. Летчик сбросил гранаты, упавшие примерно в 150 метрах от турецкого флагмана броненсца "Мессудие", а наблюдатель снял кроки расположения вражеской эскадры. Турки вели огонь по гидроплану, но безрезультатно. весь вылет занял 2 часа 20 минут, в ходе которых греческий экипаж покрыл расстояние в 180 км.

      По возвращению на Мудрос экипаж представил кроки командующему. Собранные авиаторами сведения оказались весьма ценными. Сам вылет получил большой резонанс в СМИ.

      Следует отметить, что это был первый в военной истории опыт взаимодействия сил флота и авиации. Кроме того, греки настаивают на том, что ими же соершена первая атака вражеского корабля с воздуха..


      И Топракчиев не е първият загинал.

      „Историческата истина е, че първата жертва на военната авиация е италианският летец Пиетро Манзини, който загива на 12 август 1912 г. по време на Триполитанската война срещу Турция в Северна Африка” – от уики, но ако си погуглиге ще намерите и по-достоверни сайтове.


      thorn

      Средновековните църкви в България

      Comment


        #18
        Упс. Извинявам се, грешка.

        Comment


          #19
          Преди 3 години бях в Турция. Кушадасъ. Не киснехме в хотела, а с жена ми обикаляхме из всички забележителности, които бяха наоколо. Докато пътувахме към едната, екскурзовода (български изселнико от 70 и някоя година) по повод живота на Ататюрк ни разправяше за войните водени от Турция по негово и от преди това време. Спомена точно за същите италианци и тяхното първо бойно използване на самолет в историята на военната авиация.
          По него време все още бях заблуден и вярвах, че ние сме били първите.
          Защо да е лесно, като може да е трудно?

          Comment


            #20
            Всичко това ми звучи, както графитите от футболните запалянковци.
            Всеки изка любимият му отбор да е с най-стара дата на създаването си.
            Много е ясно, че ние българите първи използваме самолета като бойно средство.
            П.П. И аз не се различавам от футболните фенове.
            „Ако се борим, можем да загубим, ако не се борим, сме загубени" - Ханс Улрих Рудел

            Comment


              #21
              Да поясня ние българите сме едни от първите които използват самолета за бойни цели а не че сме първи но в едно нещо сме първи ние първи пленяваме вражески самолет.

              Comment


                #22
                За да разберете в какво сме първи.Задайте си въпроса с колко самолета започва войната България и за какво са й толкова много-мисля, че бяха около 30-забравил съм.
                В сравнение с нашата въздушна мощ, по това време съюзниците ни нямат взети заедно и една трета от самолетите ни.
                Факт е, че на военните маневри през август 1912-та край Шумен, атакуващите са използвали Блерио-то пилотирано от Симеон Петров.Той доставя ценни данни за състоянието на отбраняващите.С две думи, нашият генщаб знае как да използва грамотно самолета, като бойно средство.
                То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

                Comment


                  #23
                  Цар Фердинанд се готви за война още от 1908 г. Той е първият монарх летял със самолет (1910г.) и мисля, че още тогава в България се е търсила възможноста за бойно използване на аеропланите. Именно количеството на подготвяните летци и самолети преди войната е относително показателен фактор поне за идеята за използване.
                  Първата бойна употреба на самолет в историята не е наше дело, но да речем, че заради мащабът(за тогава) на зползване и организационната структура сме първата страна с военна авиация.

                  Comment


                    #24
                    Първата бойна употреба на самолет в историята не е наше дело, но да речем, че заради мащабът(за тогава) на зползване и организационната структура сме първата страна с военна авиация.
                    Можеш ли да подкрепиш това си мнение с някакви конкретни данни? Колко пилоти има в българската авиация, какви са производствените ни възможности, какви са възможностите за подготовка на летци и летателен персонал, колко самолета има в армията. И съответното сравнение с останалите държави, взели участие в балканските войни, както и с Великите сили. Защото иначе, без тези данни, е малко голословно изказването.

                    Comment


                      #25


                      Наистина се изказах пресилено, но все пак една страна може да има военна авиация и без да произвежда военни самолети а и в наши дни когато някой вземе на въоръжение нов самолет пилотите се обучават в страната от която е закупен самолета. Например Чехия и Унгария с "Грипен".

                      Великите сили пък през 1912 още не са във война и нямат практическата възможност да са първи.

                      Comment


                        #26
                        Parabellum написа Виж мнение
                        В сравнение с нашата въздушна мощ, по това време съюзниците ни нямат взети заедно и една трета от самолетите ни.
                        В стремежа към фактическа пукнтуалност има опасност да се изпусне "общият поглед" и оценка на началото на българските ВВС. А то, в сравнение със съседните страни, а и с много други държави, е на ниво, достойно за адмирациите, които традиционно получава в българското историческо знание.
                        В този смисъл, на българите не им е нужен мит относно това кой е пръв-ОК, италианците са. И гърците, с 5 дни преди българите. Това не намалява тежестта на това, което българската армия е направила в навечерието и в хода на войната.

                        Нали никой не смята, че след като са видяли как гърците разузнават, българите едва тогава са се сетили как се ползва самолет?

                        Comment


                          #27
                          landsturm написа Виж мнение
                          ....сме първата страна с военна авиация.
                          Това въобще не е вярно. Въобще може ли да се престане с тая мания за първенство. Ако има нещо съществено и смислено за отбелязване това е, че през този период сме имали достатъчно развита организация и структура. Редом сме с всички останали сили по това време.
                          Recalibrating my lack of faith in humanity...

                          https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

                          Comment


                            #28
                            което всъщност няма сериозно значение, защото само две години по-късно изоставаме по всички параметри и то - сериозно. и така - през цялото време. единственият период, в България има наистина значима военна авиация, е от началото до края на 80-те години на 20-ти век. кел файда

                            Comment


                              #29
                              Не след две години, а след Ньой.

                              Comment


                                #30
                                Напълно съм съгласен с Албирео: проблемът с всичкото това "първенство" е в това, че винаги може да се изработи някаква категория, в която Х да е пръв (вероятно скоро или веднага застигнат от останалите) - примери за подобно творчество в тази тема има много. Целта е да може Х и неговите привърженици в един друг момент (сегашен) да могат да се гордеят и тупат в гърдите от този най-често напълно незначителен факт, останал при това без всякакви последствия. Напълно загубена и безсмислена работа. Докато същественото и важното е не е "кой е пръв в в еди-кой си дребен аспект", а как се развива съответното нещо в държавата, какво отражение има върху живота й и прочее. Това са неща, които имат значение: първенството само по себе си - не.
                                В тази връзка винаги си спомням за една историйка от едно филмче - художникът Х показва на познат последната си картина (след която е спрял да рисува, защото вече няма какво да се търси): бяло платно с дата и подпис в долния десен ъгъл. На което посетителят (след изразяване на възхитата си от гениалната находчивост на твореца) пита: "А художникът У не бе ли изложил също бяло платно с дата и подпис на изложбата еди-къде си и еди-кога си?". На което авторът, с леко недоволство в гласа, отговаря: "Да, наистина бе нарисувал такава картина, но погледнете датата: моята е нарисувана две седмици по-рано".

                                Comment

                                Working...
                                X