Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ВВС на България

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #76
    Що не престанете с глупостите? Това не е някакво престъпление, а купчина вторични суровини дето на никого не са необходими вече и съответно заминават за рециклиране.
    Това се случва с всяка непотребна техника и на места като Davis Monthan AFB си е ежедневие без някой да го прави на въпрос и да обяснява, че ей сега ще се затрие нацията щото са нарязали някой и друг В-52.
    Още повече всичко друго разбирам но да се реве за МиГ-23 БН, чието основно оръжие е ракета с радиокомандно насочване(метода е бил силно напредничав през втората половина на 1944 г.) ми е страшно странно
    Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

    Comment


      #77
      А сега като модернизирахме МиГ-29, дали ще се сетят да модернизират МиГ-21?
      Да кажем в "Bison" или в "-93" версиите?
      War, war never changes..

      Comment


        #78
        да се реве за МиГ-23 БН, чието основно оръжие е ракета с радиокомандно насочване ........... ми е страшно странно
        Това изказване беше особено несериозно. Въоръжението на един самолет е нещото, което се модернизира най-лесно. И защо ли Турция и Гърция още си търкалят своите F-4E?
        На всичкото отгоре ракетата не е с радиокомандно насочване, а е с полуактивна глава. Напълно стандартно въоръжение за онова време.
        Самолетът си има други проблеми, които са довели до там, че свалянето му от въоръжение да е изглеждало като добър ход преди години. Но преди да бъдат премахнати от служба, МиГ-23 в никакъв случай не са били "купчина вторични суровини".

        Доколкото си спомням, МиГ-21 си заминава. Жалко, че не мога да намеря точно къде го пише

        Comment


          #79
          StrEagle написа Виж мнение
          А сега като модернизирахме МиГ-29, дали ще се сетят да модернизират МиГ-21?
          Да кажем в "Bison" или в "-93" версиите?
          МиГ-29 не е модернизиран у нас.
          МиГ-21 е пътник, ще доживее до 2012 г. пряко сили.

          МиГ-23БН си беше страховит изтребител-бомбардировач, който си имаше и свое време, разбира се. А основното му оръжие, въобще не е Х-23, а свободно падащи бомби.
          Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

          Comment


            #80
            bsb написа Виж мнение
            На всичкото отгоре ракетата не е с радиокомандно насочване, а е с полуактивна глава.
            На всичкото отгоре това просто не е вярно. Ракетата има опция за полуактивно насочване. И в двата случая обаче, не трябва да си сменяш курса достатъчно дълго, че да можеш "заработиш" AIM-7 или AIM-9

            И защо ли Турция и Гърция още си търкалят своите F-4E?
            Дали гръцките и турските фантоми не са мръднали от датата на построяването си? Случката с нашенските 21 и 23 май е такава.

            Въобще разбирам да имахме МиГ-27К или М примерно - да ревем че са нарязани. Обаче в нашия случай няма пък лошо. А машините в летателна годност ми се ще да ги видя в някой аероклуб като британските Ягуари снети от въоръжение и продадени на цивилни примерно. Или като еднинствения "частен" стратегически бомбардировач Авро Вулкан ХН558.
            Уви у нас бюрократщината би отказала всеки от такова начинание.
            Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

            Comment


              #81
              A AIM-7 как точно се насочва? По-различно ли от Р-23? И не е вярно, че курсът не може да се сменя. Може, стига да се удържа захват на целта.
              И коя точно ракета "въздух-въздух" е с радиокомандно насочване? "Радиокомандно" означава, че ракетата получава управляващи сигнали отвън - уточнявам, за да не се окаже, че говорим за различни неща. Не че не е имало такива - например Sparrow I или разни опитни руски образци, чиито разработки са прекратени преди 1960 г. Освен ако нямаш предвид AIM-120 и Р-77, които могат да получават данни от самолета през част от полета си.
              А ако имаш предвид ракетата с радиокомандно насочване Х-23, част от въоръжението на МиГ-23БН, тя е ракета "въздух-земя". И да, наистина при нейното пускане маневрирането е ограничено. Което и няма как да бъде иначе при тази технология. Все пак, като имаме предвид, че самолетът може да носи две такива ракети, ми е трудно да я нарека "основно оръжие". Въобще МиГ-23БН си е доста повече "Б", отколкото чист изтребител. Само дето у нас е имало и от "по-изтребителните" варианти на МиГ-23 (МФ, МЛ, МЛД).
              А това, че нашенските МиГ-23 не са модернизирани след получаването си, не означава, че е принципно невъзможно да бъдат модернизирани. Даже е имало такова предложение от страна на конструкторското бюро към потребителите на самолета, разбира се, останало нереализирано (ето една статия, разказваща най-вече за МЛД: http://krilebg.net/main/index.php?op...d=13&Itemid=34 ). Ако вярваме на Wikipedia, а в случая не виждам защо да не вярвам, гръцките F-4E са модернизирани през 1997 г., а турските - през 1995 г. Ние по това време се чудехме как точно да плащаме заплатите на хората. Тъй че и сравнението в тази посока не е уместно.
              И въобще в решението за сваляне от въоръжение на определени самолети техните бойни качества явно са били със сравнително малка тежест. Което е разбираемо при онези обстоятелства.

              Comment


                #82
                Къде навря ракетите Въздух-въздух?
                Иначе АIM-7 се насочва с радара. Не е необходимо да държиш целта никъде. Стреляш и радара се грижи за останалото. И как удържаш захвата ако същевременно се наложи да сриваш захвата на някой Фантом или (още по-зле) на някоя топлинна ГСН.
                Въобще с Х-23 сме щели да вкараме съседите в преразход - на боя и шаблони. Ръчичките щяха да им се изкривят на механиците от пръскане по шаблоните.
                То и за късмет поне останалите ни машини са имали Х-25

                А това, че нашенските МиГ-23 не са модернизирани след получаването си, не означава, че е принципно невъзможно да бъдат модернизирани
                И това в ерата на F/A-18C, Тайфуна в активен стадий на разработка, F-15E и момента в който всички гледат да свалят от въоръжение машините с изменяема геометрия на крилата(щото са много скъпи за поддръжка)? И на каква цена ако смея да питам?
                Дали пък F/A-18C нямаше да излязат по-евтини?
                Last edited by Sailor_Malan; 24-07-2009, 20:50.
                Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                Comment


                  #83
                  С оглед на факта, че МиГ-23 в различните му варианти бяха най-обезпечени с резервни части, и с най-малко изработен ресурс - на изключително ниска цена. Със сигурност си струваше оставянето поне на МЛД-тата.

                  Дали пък F/A-18C нямаше да излязат по-евтини?
                  няма такъв филм.

                  Comment


                    #84
                    кало написа Виж мнение
                    С оглед на факта, че МиГ-23 в различните му варианти бяха най-обезпечени с резервни части, и с най-малко изработен ресурс - на изключително ниска цена. Със сигурност си струваше оставянето поне на МЛД-тата.



                    няма такъв филм.
                    A това зависи преди всичко от обхвата на една предполагаема модернизация, не от изявления от сорта на "Аз казах!"
                    Виж кофти е, че не продадоха някоя от тия машини на частни лица или на някой аероклуб. Сега можехме да правим компания на

                    по шоутата ако бюрокрацията у нас не беше страшна
                    Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                    Comment


                      #85
                      Виж кофти е, че не продадоха някоя от тия машини на частни лица или на някой аероклуб. Сега можехме да правим компания на
                      абсолютно. да не говорим за ПОСЛЕДНИЯ произведен МиГ-23 изобщо, който май изчезна с неясна съдба. А си беше директно я за музей, я за летящ експонат.

                      Comment


                        #86
                        А проявил ли е някой клуб или частно лице интерес към закупуването на самолет снет от въоръжение? Ако не греша, бяха закупени няколко L-29 от чужденци и ако е така, какво би попречило на български гражданин или клуб да се сдобие с МиГ-23 например?

                        Comment


                          #87


                          Тези самолети например не изглеждат скъпи, макар че да си призная,
                          не знам в какво състояние са.

                          Comment


                            #88
                            landsturm написа Виж мнение
                            А проявил ли е някой клуб или частно лице интерес към закупуването на самолет снет от въоръжение? Ако не греша, бяха закупени няколко L-29 от чужденци и ако е така, какво би попречило на български гражданин или клуб да се сдобие с МиГ-23 например?
                            В чужбина са продадени не просто няколко L-29, а над 1/4 от машините, които са били на въоръжение тук. Въобще през годините е продадено значително количество авиационна техника. Ето тук едно хора са опитали да сглобят историята, къде, колко и какво е продадено през годините.

                            Иначе няма лошо да се вземе МиГ-23 за някое частно лице. Проблема е, че всички ги нарязаха.
                            Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

                            Comment


                              #89
                              asd

                              Един въпрос - относно МиГ-21 на служба в България от всичи модификации. Открих данни за 238 общо. За всеки един от тях са дадени версия, сериен номер c/n, line no. (?), дата на доставка, първоначалното подразделение, в което са служили и кратък коментар към повечето от тях. Интересуваме обаче дали някой може да даде подробен списък (ако не за отделните бройки, то за "партидите") на снетите от въоръжение единици и годината им на снемане?

                              Източника ми е книгата "Известни руски самолети - Микоян МиГ-21".
                              http://rayofhalifaxproductions.com/26662

                              Comment


                                #90
                                Интервю с командващия българските ВВС.
                                Едно от нещата в интервюто вече се случи - Ан-2, след почти 3 години извън строя, направи първи полет вчера.
                                Интересен е последният отговор на ген.Попов по отношение на новия итребител.

                                Ген.Попов: Работим като екип за бъдещето на българските ВВС

                                Comment

                                Working...
                                X