Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ВВС на България

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #46
    Момчета ерата на пилотираните машини и на летците герои е история.Никой жив пилот не би издържал претоварванията нужни за оцеляване в битка с безпилотен(умен)прехващач.Отделно,скапването на аеродинамиката от наличието на пилотска кабина и дебаланса в центровката.Каквото и да направят за многострадалната ни авиация ще е загробване на пари в нечии джобове.Каквото и да кажем тук,че си остане само като "умна" приказка.Истината е да изпратим на скъпо,но качествено обучение кадри,които след години евентуално да сложат малко ред в хаоса.А до тогава можем да вземем едни наистина добри тренировъчни машини с многоцелево приложение,защото битката трае секунди,в най лошия случай часове,а армия се гради за векове.Както немците доказаха през ВСВ,далеч по важно от количеството и качеството на техниката са редица други фактори.Ние не можем да победим в евентуална война с количество,нямаме пари за ултрамодерна техника,нито база за да я поддържаме,а само на един гол боен дух в днешно време не може да се разчита.Остава ни професионализъм и добра организация.Което значи скъпо обучение и редовни тренировки.Къде скачаме на Ф-35 с 9 пролетени часа средно,на боен пилот годишно?Или с тях ще плашим гаргите ?Братушките дадоха десетки милиони жертви за да стигнат до извода "Не числом ,а умением"Ние това не можем да си го позволим.Истината е една-или трябва да бъдем добре подготвени,или ще изчезнем като нация.Да ни е честит празника.

    Comment


      #47
      Лично аз имам сериозни съмнения, че нещо безпилотно ще навлезе масово в сферата на бой въздух/въздух. Безпилотният самолет може да издържи повече претоварване, но едва ли нещо над 12-15 g. От друга страна, съвременните ракети за близък въздушен бой може съвсем спокойно да изкарат до 25g.
      Отделен е въпросът, че един безпилотен самолет се командва от земята, а това води до много недостатъци кога насреща си безпилотника има високотехнологичен противник. Силна РЕБ и безпилотния самолет губи връзка със земята и вече е просто падащо желязо. Или пък се удря директно командния пункт, хоп и целият флот от самолети е загубен.
      „Аз, Драгомир, писах.
      Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

      Модератор на раздел "Военна Авиация"

      Comment


        #48
        Момчета ерата на пилотираните машини и на летците герои е история.Никой жив пилот не би издържал претоварванията нужни за оцеляване в битка с безпилотен(умен)прехващач.

        много филми гледаш. именно в БВБ никой засега не помисля за безпилотни самолети. Ерата на пилотираните бойни самолети ще продължи минимум още 40 години.

        Comment


          #49
          ОТ
          Силна РЕБ и безпилотния самолет губи връзка със земята и вече е просто падащо желязо. Или пък се удря директно командния пункт, хоп и целият флот от самолети е загубен.
          В момента летящи над Афганистан безпилотни апарати се насочват от територията на САЩ, така че удрянето по командния пункт не е толкова проста работа Освен това, напредват и все повече разработките на автономни системи.
          Предимствата на БЛА е във времето за подготовка на пилот (което играе роля предимно в "истинските" [както е модно да се наричат] войни, когато пилотите свършват много по-бързо от самолетите) и в липсата на риск от пленяване на пилота, с което се избягват редица дипломатически и морални дилеми, когато конфликтът е с някаква терористична организация.
          /ОТ
          "No beast so fierce but knows some touch of pity."
          "But I know none, and therefore am no beast."

          (Richard III - William Shakespeare)

          Comment


            #50
            Все пак казах високотехнологичен конфликт, не САЩ на талибани :p

            Иначе ако противникът е на ниво калашников+максимум лаптоп с гугълърт безпилотните самолети нямат проблеми, тук съм съгласен.

            П.П. Все пак във въздуха май резултатът е все още 1 на 0 в полза на пилотируемите самолети (МиГ-25 и онзи Предатър)
            „Аз, Драгомир, писах.
            Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

            Модератор на раздел "Военна Авиация"

            Comment


              #51
              Не става дума за талибани и не, а за разстояния. Казвам че БЛА могат да се насочват от другия край на света, от различни и по всяка вероятност взаимозаменями пунктове - така че това удряне на командния център не проста работа. Особено ако са (многото) в бункери на 30 метра под земята
              "No beast so fierce but knows some touch of pity."
              "But I know none, and therefore am no beast."

              (Richard III - William Shakespeare)

              Comment


                #52
                А как се гарантира сигурността на връзката ? Не в смисъл, някой да я манипулира, а как да се гарантира непрекъснатостта и качеството...
                Но тъй или инак България е много далече от възможността да поддържа такива технологии. За нея е скъп час-полет дори и на изтребители от класа МиГ/F-16.
                Quae fuerant vitia, mores sunt.

                Comment


                  #53
                  1/За мой срам трябва да призная,че филми не гледам последните 5-6 години.Така,че това с филмите го приемам като приятелска закачка.
                  2/Електрониката на пилотируем апарат е много по уязвима от компактната и сериозно защитена такава на безпилотния.Да не споменавам противопретоварващите и животоподдържащи системи.
                  3/Напоследък връзката на безпилотни апарати от подобен тип е само за свръхточно позициониране.Останалото го правят така наречените "адаптивни мозъци"Тоест за не-ползващите фантастика да обесня-това са изцяло автономни системи контролиращи апарата и взимащи решения с невероятна за жив човек скорост,те са временно независими от какъвто и да било команден център.Това не са ви безпилотните мишени които до преди петнайсетина години произвеждахме,а продукт на десетки години проучвания и развитите от най-цненените мозъси на миналия век.
                  4/в постовете които коментирах се говореше за период от следващите 30 и повече години,нека изчакаме и сами ще прецените доколко съм фантазирал
                  5/компактната електроника става все по евтина,а поддръжката и обслужването на подобен апарат са в неизмеримо по евтини от тази на стандартен многоцелеви пилотируем такъв.Да не говорим за минималните изисквания към далеч по малко уязвимите стартови ускорители сравнени със стандартна излетна писта.
                  6/както вече беше отбелязано загубата на такъв апарат е далеч по малка отколкото тази на пилотируем.
                  7/най-честата причина за аварии,а именно:-човешката греша е сведена до минимум,като е ограничена само във фазата на предполетна подготовка.
                  8/ и далеч не най важното.Не чух никакъв коментар относно идеята за изграждане на флот от многоцелеви машини предназначени предимно за учебни цели и обучаването на висококвалифицирани професионални кадри.Максимата "Повече пот в подготовката,по-малко кръв в боя"не е моя фантазия.

                  Пилот написа
                  Все пак във въздуха май резултатът е все още 1 на 0 в полза на пилотируемите самолети (МиГ-25 и онзи Предатър)
                  Пилоте,къде набърка дърт летящ слон като МиГ-25 в съвременния въздушен бой ?Че той дори не можеше даже да ускори над наша територия.Нали за това ги върнахме на братушките преди повече от 20 години ?Не го очаквах от ерудит като теб това.http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%...80.D0.B8.D1.8F
                  Last edited by bigbeer; 03-03-2008, 20:29.

                  Comment


                    #54
                    "Електрониката" и на пилотируеми и на БПЛА е еднаква. Изкуствен интелект се прилага в БПЛА, но засега в много малка степен. Почти всяка една секунда от полета им е контролира и управлява от оператор.

                    Пилот не бърка нищо. Има случай, при който иракски МиГ-25 свали някакъв БПЛА. ОТ - освен това са глупости и приказките, че "не ускорявал на наша територия". Върнахме 25-ците на руснаците, защото просто от такъв тип разузнавателен самолет нашите ВВС, вече извън Варшавския договор, нямаха нужда. Получихме прекрасни 5 броя МиГ-23МЛД, които твърде рано си отидоха.

                    Comment


                      #55
                      Да отбележа - иракският МиГ-25 сваля с Р-60 един Предатър над южната зона забранена за полети (май беше 2002). Предатъра засича МиГ-а и пуска Стингър, но на последния му свършва горивото преди да е стигнал и не успява да свали МиГ-а. Това май е единственият бой възду-въздих между безпилотнен и пилотируем самолет.
                      „Аз, Драгомир, писах.
                      Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                      Модератор на раздел "Военна Авиация"

                      Comment


                        #56
                        кало написа
                        "Електрониката" и на пилотируеми и на БПЛА е еднаква. Изкуствен интелект се прилага в БПЛА, но засега в много малка степен. Почти всяка една секунда от полета им е контролира и управлява от оператор.

                        Пилот не бърка нищо. Има случай, при който иракски МиГ-25 свали някакъв БПЛА. ОТ - освен това са глупости и приказките, че "не ускорявал на наша територия". Върнахме 25-ците на руснаците, защото просто от такъв тип разузнавателен самолет нашите ВВС, вече извън Варшавския договор, нямаха нужда. Получихме прекрасни 5 броя МиГ-23МЛД, които твърде рано си отидоха.
                        Kalo,бате доскоро имаше случаи прелитащи птици да "свалят" реактивен самолет и то не единични,това значи ли ,че чайките са най-добрите прехващачи?Относно "глупостите" за ускорението:-знаеш колко ни е територията,имаш и ТТ данните на "нашите" бивши 25-ци сметни си сам,какво разстояние му трябва за да стабилизира при излитане и каква е минимално допустимата скорост за да не се срине.Не е нужно да замазваш гафа на Пилота,аз съм правил далеч по големи,включително и в този форум-лошо няма,всеки бърка.По отношение контрола на полета при "БПЛА" вероятно акцентираш конкретно за използваните резузнавателни такива,за които основното е да изпращат информация в реално време-от там и особеностите при контрола на полета им.Позшири малко спектъра,нека не забравяме,че хамериканците имат близо 40 години практика с (верно елементарни ИИ версии) използвани за насочване на крилатите им стратегически ракети,които определено са си "БПЛА".Отново ти натвърдям,че говорех за след 30+години като възможна перспектива.

                        Пилот написа
                        Да отбележа - иракският МиГ-25 сваля с Р-60 един Предатър над южната зона забранена за полети (май беше 2002). Предатъра засича МиГ-а и пуска Стингър, но на последния му свършва горивото преди да е стигнал и не успява да свали МиГ-а. Това май е единственият бой възду-въздих между безпилотнен и пилотируем самолет.
                        Изключенията оформят правило само когато станат достатъчно много,а както само отбеляза това е единичен случай.Аз просто посочих несъответствието за тема в която си спекулираме по повод бъдещето на бойната ни авиация да даваме пример с машина летяла по времето на ученическите години на майка ми.Съгласи се ,че си е вид гаф.Ако го беше писал бай Онзи от Горно Нанадолнище можеше и да мине.За Теб е непростимо.
                        Last edited by bigbeer; 03-03-2008, 22:02. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

                        Comment


                          #57
                          bigbeer, много бързате и съответно много неточности и смехории излизат.
                          Първо, много бързате за т.н. бъдеще- все още е неясно как ще изглеждат бъдещите прехващачи. Това, че се работи в определена област нищо не значи- безпилотните прехващачи са само идея, така както идеи в авиацията много и моментни увлечения на практика са се сгромолясвали, така може да стане и с тая. Да припомним, че преди 40 години някои хора са виждали всички самолети вертикално излитащи, други отписаха бордовите оръдия като морално остарели и ги премахнаха, за да ги върнат после, бъдещето е описвано като такова на стратосферните свръзвукови изтребител-прехващачи, а какво стана ?

                          Второ, за Миг 25 няма толкова чак толкова много да се чете, че да го домързи човек, но пък после няма да се черви да говори такива дивотии за "разтояние да се стабилизира" и пр. А ще разбере, че режимът на разузнавателния МиГ е доста по-различен от този на изтребителя, а и дори и първия си маневрира отлично на наша територия.
                          Quae fuerant vitia, mores sunt.

                          Comment


                            #58
                            Уважаеми bigbeer, никак няма да е лошо да се запознаеш както с някои основни понятия в авиацията и авиационната история, така и по-специално с опита от експлоатация на МиГ-25РБ у нас, както и с това що е то МиГ-25РБ и РБУ. От досегашните ти постове никак не личи да имаш и частица подобни познания. Евентуално, след това запознанство (което очевидно ще бъде за теб навлизане в един нов и напълно непознат свят), би могъл да си позволиш да спориш на тази тема и дори да даваш оценки що е то "гаф" и що не е. на този етап е очевидно, че дискусия на авиационна тема с теб не само няма смисъл, но е и невъзможна.


                            не мога да се сдържа да не отбележа, че всяка една думичка от това:

                            Kalo,бате доскоро имаше случаи прелитащи птици да "свалят" реактивен самолет и то не единични,това значи ли ,че чайките са най-добрите прехващачи?Относно "глупостите" за ускорението:-знаеш колко ни е територията,имаш и ТТ данните на "нашите" бивши 25-ци сметни си сам,какво разстояние му трябва за да стабилизира при излитане и каква е минимално допустимата скорост за да не се срине.Не е нужно да замазваш гафа на Пилота,аз съм правил далеч по големи,включително и в този форум-лошо няма,всеки бърка.По отношение контрола на полета при "БПЛА" вероятно акцентираш конкретно за използваните резузнавателни такива,за които основното е да изпращат информация в реално време-от там и особеностите при контрола на полета им.Позшири малко спектъра,нека не забравяме,че хамериканците имат близо 40 години практика с (верно елементарни ИИ версии) използвани за насочване на крилатите им стратегически ракети,които определено са си "БПЛА".Отново ти натвърдям,че говорех за след 30+години като възможна перспектива.
                            е бисер, заслужаващ достойно място в "Майтапи". между другото вече поствах там изявите на друг един познавач за "съветските каски за пилоти"...

                            Comment


                              #59
                              Сега като си гледам поста,чак се изчервих,егати бисерите.как мога да си помисля,че птица засмукана от реактивен двигател може да доведе до авария.Интересен е и бисера сътворен от големите производители на съвременни авиационни двигатели да хвърлят милиарди долари за разработката и серийното производство на двигатели устойчиви на такива поражения.Аз поне само си говоря глупости,те хората си и плащат за тях.Друг бисер е че машина разработена около 1960 и приета на въоръжение към 1970 година не отговаряла на съвременните изисквания за въздушен бой.Отговаря ами още как.Щом сваля най модерни американски апарати дай веднага да я поискаме на въоръжение.Още бисери,че на машина имаща към 40 тона полетно тегло и трябва маса разстояние да се вдигне във въздуха и определена скорост за да не ни се срути на главите.Ама съм глупав как мога да повярвам в некви си физични закони.А с това че американците вграждат ИИ в крилатите си ракети направо избих рибата.Никой разумен човек не би помислил такова нещо.Довиждане ще се чуем пак след около година,ако не решите да ме баннете перманентно.Отивам да се образoвам.
                              Last edited by bigbeer; 04-03-2008, 00:42.

                              Comment


                                #60
                                бигбиър, не се обиждай, но:
                                1. никой не води спор за най-добри прехващачи
                                2. МиГ-25РБ, които бяха у нас, изобщо не са предназначени за въздушен бой, а за разузнаване. надявам се, намираш разлика между двете. ФАКТ е, че голяма част от съвременните БПЛА можеш да свалиш, стига да ги откриеш, и с изтребител от ВСВ.
                                ФАКТ е, че засега сваленият от иракски МиГ-25 е единствената победа на изтребител срещу БПЛА в нещо като въздушна схватка.

                                Ще те помоля, вместо да продължаваш да се излагаш със смешни постове, да се запознаеш с това защо и как летят самолетите, а като го направиш, да прочетеш ето това - http://airwar.ru/other/bibl/mig-25rb_aero.html, касаещо МиГ-25РБ.


                                И, накрая, радвам се, че все пак си решил да се образоваш поне мъничко в авиационната сфера. Аз, като лаик в нея, мога отговорно да те насърча в тази насока. имаш много сериозна нужда.

                                Comment

                                Working...
                                X