Щом нещата стигнаха до открития печат могат да се пуснат и във форума за срам и позор на нашата армия...
Бойни самолети МиГ-21 не летят, останали без гуми
Пред провал е ангажиментът на България пред НАТО да дава бойни дежурства по т.нар. въздушна полиция, сигнализираха авиатори пред „24 часа" вчера.
Според този ангажимент два изтребителя се намират в постоянна бойна готовност. Екипажите дебнат в помещения на двадесетина метра от самолетите, при това облечени с височинни костюми. Досега дежурства давали изтребители МиГ-21 и МиГ-29. Ситуацията се усложнила, след като no-старите МиГ-21 били спрени от полети заради износени гуми. От няколко месеца командването на базата е направило заявка за нови гуми, но процедурата по доставката е изключително тромава, твърдят авиатори. По думите им през последните 1-2 месеца няколко комплекта по-читави гуми се въртели постоянно между екипажите на МиГ-21, но и те сдали багажа. В момента дежурствата са прехвърлени изцяло на по-съвременните МиГ-29. Доскоро летели шест машини. През летните месеци обаче някои от тях излезли в ремонт.
На практика за дежурствата по т.нар. въздушна полиция може да се разчита само на десетина пилоти от базата, твърдят авиатори. За да изпълнят задачите обаче, те трябвало да застъпват през 3-4 дни. Обикновено едно дежурство трае 12-13 ч и се заплаща по 3,60 лв. Доскоро изтребителите МиГ-29 пък не летяха, защото липсваха няколко ролки специална метализирана хартия. Върху нея лазер изписва евентуалните откази на системи и агрегати във въздуха.
От пресцентъра на МО потвърдиха сигнала за липсата на гуми за МиГ-21. Тези дни щял да бъде подписан договор, а до месец се очаквала доставката на гумите.
24 часа автор: ЛЮБОМИР ДЕНОВ
Бойни самолети МиГ-21 не летят, останали без гуми
Пред провал е ангажиментът на България пред НАТО да дава бойни дежурства по т.нар. въздушна полиция, сигнализираха авиатори пред „24 часа" вчера.
Според този ангажимент два изтребителя се намират в постоянна бойна готовност. Екипажите дебнат в помещения на двадесетина метра от самолетите, при това облечени с височинни костюми. Досега дежурства давали изтребители МиГ-21 и МиГ-29. Ситуацията се усложнила, след като no-старите МиГ-21 били спрени от полети заради износени гуми. От няколко месеца командването на базата е направило заявка за нови гуми, но процедурата по доставката е изключително тромава, твърдят авиатори. По думите им през последните 1-2 месеца няколко комплекта по-читави гуми се въртели постоянно между екипажите на МиГ-21, но и те сдали багажа. В момента дежурствата са прехвърлени изцяло на по-съвременните МиГ-29. Доскоро летели шест машини. През летните месеци обаче някои от тях излезли в ремонт.
На практика за дежурствата по т.нар. въздушна полиция може да се разчита само на десетина пилоти от базата, твърдят авиатори. За да изпълнят задачите обаче, те трябвало да застъпват през 3-4 дни. Обикновено едно дежурство трае 12-13 ч и се заплаща по 3,60 лв. Доскоро изтребителите МиГ-29 пък не летяха, защото липсваха няколко ролки специална метализирана хартия. Върху нея лазер изписва евентуалните откази на системи и агрегати във въздуха.
От пресцентъра на МО потвърдиха сигнала за липсата на гуми за МиГ-21. Тези дни щял да бъде подписан договор, а до месец се очаквала доставката на гумите.
24 часа автор: ЛЮБОМИР ДЕНОВ
Comment