Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Първият свръхзвуков пътнически самолет

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #31
    mafioso написа
    На мене ми е много интересно дали това, дето планират от Туполев за наследника на Ту 144 ще се осъществи. Сигурно не, ама кой знае...
    Аз също се съмнявам да се осъществи. Туполев загубиха позициите си, доколкото са ги имали, а и за разлика от сухой например, не показват никакви признаци за адаптивност към пазара. В момента модернизират 1-2 Ту-154 годишно и това е всичко...

    @bsb - Никога не съм поглеждал нещата от тази гледна точка. Звучи съвсем логично, часовите пояси да обезмислят този 1 час икономия. Може и това да е една от причините, самолетостроителните компании да развиват самолетите в посока повишаване на сигурността и комфорта, а не в посока гонене на по-големи скорости.
    This is my signature. There are many like it but this one is mine.

    Comment


      #32
      В момента модернизират 1-2 Ту-154 годишно и това е всичко
      еее, а Ту-204?

      Comment


        #33
        кало написа
        еее, а Ту-204?
        Не съм запознат - отивам да се образовам!

        Образовах се. От 1990 година до сега са произведени всичко 52 самолета от пътническите и товарните варианти, което прави 3 самолета годишно. Никак не е много, ама никак. Иначе към момента в експлоатация били 34 машини, което говори доста добре за надежността на самолета. Освен това за 17 години няма регистрирана нито една сериозна авария. Като значи, че или самолета е много дурако устойчив, или че лошата потдръжка на самолетите в руските и някой азиатски компании е силно преувеличена.


        А ето и какво мислят в Туполев за бизнес джетовете: Ту-334 VIP. Това се предвижда да влезе в експлоатация 2007-2008 год.
        Last edited by Amazon; 29-06-2007, 14:11.
        This is my signature. There are many like it but this one is mine.

        Comment


          #34
          Те от Туполев имат много добри идеи. Въпросът е, каква част от тях се осъществяват. А и все пак, за да се осъществят трябва да има и кой да купи самите самолетите.
          А като че ли западните компании имат някаква предубеденост към руските машини. Аз съм почти сигурен, че един Ту 204 е по-евтин от Боинг 737 например.

          Comment


            #35
            mafioso написа
            Те от Туполев имат много добри идеи. Въпросът е, каква част от тях се осъществяват. А и все пак, за да се осъществят трябва да има и кой да купи самите самолетите.
            А като че ли западните компании имат някаква предубеденост към руските машини. Аз съм почти сигурен, че един Ту 204 е по-евтин от Боинг 737 например.
            Ами като брой пътници и товароподемност, май Ту 204 е налог по-скоро на Боинг 757, а не на 737. Поне с такова впечатление останах днес докато четох за самолета. Иначе цената е $30 млн. за Ту 204 срещу $80 млн. за 757-300. Като показатели са почти еднакви, но боингът е съвсем малко по-икономичен, нищо че е по-стара разработка. Като авионика Ту-то ми изглеждаше по-добро, доколкото цветните телевизори в кабината са някакъв критерий. Но не съм специалист и не мога да преценя. За предубеденост сигурно има някаква, но едва ли е решаваща. Четири от машините се експлоатират от британска авиокомпания.
            По-скоро при закупуване на самолет, авиокомпанииите освен цената взимат в предвид още около 500 различни фактора. Да не забравяме, че при руските частни авиокомпании няма предубеденост, но все пак си купуват Еърбъс-и. А примерно А320 е хем по-скъп, хем по-неикономичен от Ту 204. Но както казах, освен цената на самолета има и цена на експлоатация, комфорт, сигурност и т.н.
            This is my signature. There are many like it but this one is mine.

            Comment


              #36
              Да де, и ти си прав
              Аз си мислех за България Еър. Вместо да купуваме по-скъпите Боинг, може да се ориентираме към Ту. Не, че съм специалист, ама ми се вижда ако не друго, то поне по-евтино

              Comment


                #37
                а има и еко норми и норми за шум


                thorn

                Средновековните църкви в България

                Comment


                  #38
                  Amazon написа
                  За общата аеродинамична конфигурация не знам, но такъв тип криле съм виждал само при F-104.
                  Иде реч за свръхтънкото трапецовидно крило и Т-образната опашка.
                  Въобще самолета би бил оптимизиран за полети на свръхзвукова скорос.
                  До колко повтаря F-104 е спорно - eднакви проблеми, еднакви решения. Това от една страна, от друга като погледна, че относителните дебелини на крилата на двата самолета са еднакви, пропорциите (съотношението на дължината на фюзелажа към размаха на крилото примерно) ми се струват близки и така.

                  Amazon написа
                  Обаче това няма ли да доведе до същите проблеми със стабилността и сложността на управление, като при старфайтера?
                  F-104 има проблеми при високи ъгли на атака - надявам се, че никой цивилен пилот не би искал да пробва такова нещо с бизнесджет.

                  Amazon написа
                  А пък за Airbus и Boeing изобщо не съм споменавал. Производителите които изредих с изключение на Чесна, са среден клас фирми, като големина.
                  Boeing и Airbus са свръхгиганти. Тях ги оставяме настрана.
                  Embraer е на трето място в света по отношение на доставени пътнически самолети. Веднага след Boeing и Airbus. Това не е среден клас.
                  Няма компания Лиърджет. Learjet е търговска марка на Bombardier Aerospace. А Bombardier са на четвърто място по доставени пътнически самолети за миналата година, но пък са на трето по отношение брой на работниците. Да не говорим, че са водещ производител на бизнесджетове.

                  Amazon написа
                  Чудя се колко ли е трудно, дори да имаш добра идея, да започнеш производството на добър, новаторски самолет "от нулата"?
                  Стига да имаш парите, нищо не е трудно.
                  Любимият ми пример:

                  Adam A700 AdamJet
                  Първия му полет е преди четири години, все още не е сертифициран за цивилна експлоатация, но има към 300 поръчки за него.

                  bsb написа
                  Може би по-скоро има смисъл да поразсъждаваме доколко е нужен свръхзвуков и хиперзвуков полет за граждански цели.
                  Да видим какво казва пазара по въпроса.
                  0 поръчки за граждански свръхзвукови самолети.

                  кало написа
                  еее, а Ту-204?
                  Ту-204 е вече устарял. Все пак да не забравяме, че това е преписан 757, който е трябвало с удърни темпове да заменя старите Ту-154. Да, но СССР си заминава, а с него и сигурното бъдеще на Ту-204.
                  Самолета в момента го крепят някакви символични поръчки от вътрешния пазар и свестните британски двигатели. Тъговски успех едва ли ще постигне някога.
                  Защо никога нормална западна авиокомпания няма да купи Ту-204? Ами самолета е руски. Това значи проблемна поддръжка, преоблеми със сертифицирането, самолете е много далеч от съвременните изисквания за икономичност... Абе преди пет години идваха емисари от Русия да облъчват българските авиокомпании с Ту-204. Днес всички летят с 737, 320 и MD-та дето не си знаят годините.
                  Даже вижте самите руски компании какво купуват - свестни западни самолети.

                  Надеждата ми за руското гражданско самолетостроене е в Superjet 100 на Сухой. Аам пазарната ниша в която се цели е пренаселена със сериозни конкуренти.
                  Last edited by 1951; 08-07-2007, 21:29.
                  Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

                  Comment


                    #39
                    1951 написа


                    Да видим какво казва пазара по въпроса.
                    0 поръчки за граждански свръхзвукови самолети.

                    А някой да предлага свръхзвуков пътнически самолет?.. Не мисля..

                    .
                    ..И кажи ми ти страннико,
                    чувал ли си звук,
                    по- велик от тропота на хиляди коне!!?...

                    Comment


                      #40
                      BAGA_TUR написа
                      А някой да предлага свръхзвуков пътнически самолет?.. Не мисля.
                      Не е точно така.
                      Aerion го предлагаха сериозно на Бурже 2005. Не намериха клиенти. Даже искаха първия полет да е през 2007 г. Дръжки, както се казва.
                      Сухой и Gulfstream имаха общ проект в средата на 90-те. Не намериха клиенти.
                      Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

                      Comment


                        #41
                        1951 написа
                        Не е точно така.
                        Aerion го предлагаха сериозно на Бурже 2005. Не намериха клиенти. Даже искаха първия полет да е през 2007 г. Дръжки, както се казва.
                        Сухой и Gulfstream имаха общ проект в средата на 90-те. Не намериха клиенти.
                        А от какъв тип бяха предлаганите продукти? Така наречения "бизнес джет" или от типа на "Конкорд"? Мисля, проектът на Сухой и Гълфстрийм бе от първият вид. Навярно пазар ще има за наследника на "Конкорд"?

                        Както каза един от пилотите уравлявал "Конкорд": "Не ми се вярва, внуците ми да ме питат: "Дядо, ти прекосяваше Атлантика за 3 часа и 20 минути, а на нас ни отнема 8 часа и половина!?""

                        .
                        ..И кажи ми ти страннико,
                        чувал ли си звук,
                        по- велик от тропота на хиляди коне!!?...

                        Comment


                          #42
                          Говорим за бизнес джетове.
                          Тази година на Бурже продължаваха рекламите и презентациите на Aerion, но им личеше че почват да губят устрем. Тоест работата отива на загиване според мен.
                          Преставяха и друг интересен проект Quest Supersonic Transport - QSST (цък), който е съвместо начинание на някакво сдружение на име Supersonic Aerospace International LLC, които работят по договор с отдела за авангардни проекти на Lockheed Martin - Skunk Works.

                          Иначе не вярвам в близките 20 години да полеит пътнически свръхзвуков самолет. Просто пазара не го изисква. Сега на мода са малки емисии и големи икономии.
                          Last edited by 1951; 05-07-2007, 20:40.
                          Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

                          Comment


                            #43
                            Готина е тая машинка

                            Comment


                              #44
                              Първи е Ту-144

                              Три са проектите за свръхзвуков пътнически самолет - "Боинг-2707"(САЩ), "Конкорд"(Англия, Франция), "ТУ-144"(СССР).

                              По непроверени данни, през 1960 г. е имало опитни образци от трите машини. При експериментите се оказало обаче, че напрактика този тип пътнически самолети имали сериозни недостатъци:
                              1. Свръхзвуковият самолет изразходвал колосални количества гориво - около осем пъти повече от нормален реактивен самолет по онова време.
                              2. Свръхзвуковият пътнически самолет имал големички размери, не можел да каца навсякъде.
                              3. Свръхзвуковият пътнически самолет пренасял относително малко полезен товар.
                              4. Свръхзвуковият пътнически самолет бил много шумен. Основен проблем в тази насока е моментът на преминаване на "звуковата бариера" и акустичната ударна вълна, която се получава при това мероприятие.
                              5. Свръхзвуковият пътнически самолет е подложен на по-бързо изхабяване при равни други условия, следователно при равни други условия животът на отделните конструктивни елементи е малък, сравнен с "нормалните" реактивни самолети.

                              Още в самото начало американците обявили своя проект за "безперспективен" и го "замразили". Другите продължили да работят, като съветските другари първи завършили своя свръхзвуков пътнически самолет. Той бил по-бавен, по-малко икономичен, по-бавно набирал всочина, не на последно място бил доста по-шумен, но най-важното било, че е ПЪРВИ.

                              За първи официален полет на ТУ-144 се смята този от Москва до Алма Ата, на 31 дек.1968 г. Максималната скорост надвишила 2000 км/ч.

                              През 1973 г. СССР решава да демонстрира своят "Ту-144" на Парижкото авиоизложение, ако не се лъжа то трябва да е номер ХХХ. Естествено шашват света с демонстрационен полет на 2 юни.

                              За 3 юни 1973 г. съветският екипаж ( фамилията на командира е Козлов) решава да "издуха шпките" на публиката и да демонстрира пределните възможности на самолета. Ще направят леко снижаване, после ще наберат височина и ще развият максимална скорост. Речено-сторено. Самолетът се издигнал с рев устремно, после започнал да се снижава, зрителите ръкопляскали и... в този момент пред Ту-144 се появил отнякъде френски "Мираж". За да не се сблъскат двата самолета, а и за да не падне на летището сред тълпата, Козлов предприема хитър авантюристичен ход, възможно най-правилния - опитал се да "вдигне" самолета. Само че дясното крило не издържало на натоварването, счупило се, самолетът загубил устойчивост и се треснал в земята на улица в предградието Гусенвил. Загинали шестте съветски пилота, както и 8 френски граждани. Трагедията била огромна.

                              Западната преса само това и чакала. Вдигнал се огромен шум около техническите недостатъци на новите свръхзвукови самолети.
                              В СССР обаче преписали всичко на пилотски грешки и построили 12 броя самолети от този клас. Те се експлоатирали по въздушната линия Москва - Алма Ата през периода ноември 1977 г. - август 1984 г.

                              По-късно наличните самолети Ту-144 се използват с научно-експриментални цели. Не ми е известно към днешна дата дали има експлоатация на този самолет или не.

                              Comment


                                #45
                                Доколкото знам към днешна дата няма експлоатация на Ту 144 (поне не за пътнически цели). Междудругото Ту 144 е кацал и в София през септември 1971 година. Взима разстоянието от Москва до София за 1 час и 11 минути.

                                Comment

                                Working...
                                X