Съобщение

Collapse
No announcement yet.

F/A-18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #76
    Sailor_Malan написа
    Впрочем съвсем по темата
    Струва ми се някъде по-горе някой питаше как се справя F/A-18 като изтребител. Единствения иракски самолет опитал да се доближи до АУГ през 1991 е жертва на F/A-18 току що излетяли на ударна мисия и пренасочени за прехват на иракчанина от съответния Хоукай. След като гощават успешно иракчанина с една AIM-9 Хорнетите си продължават ударната мисия. Това отговаря ли на въпроса за многоцелевостта на Хорнета?
    Допълнение:
    Two F/A-18Cs scored air-to-air kills. Four Navy Hornets from VFA-81 "Sunliners" were on their way to a target on January 17, 1991 (the first day of the war) when two of them were engaged by Iraqi F-7s (Chinese-built MiG-21). LtCdr Ed Fox in F/A-18C BuNo 163508 and Lt Nick Mongillo in F/A-18C BuNo 163502 got a MiG apiece with AIM-9 Sidewinder shots without having to dump their bombs and then pressed on to their targets. Unfortunately, F/A-18C BuNo 163484 and its VFA-81 pilot Lt Cdr Michael Speicher were lost to ground fire (some sources say this plane was shot down by missiles fired by an Iraqi MiG-25 that was in the area).

    Обаче в ACIG се твърди, че Фокс е стрелял с AIM-7M.
    Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

    Comment


      #77
      1951 написа
      Допълнение:
      Two F/A-18Cs scored air-to-air kills. Four Navy Hornets from VFA-81 "Sunliners" were on their way to a target on January 17, 1991 (the first day of the war) when two of them were engaged by Iraqi F-7s (Chinese-built MiG-21). LtCdr Ed Fox in F/A-18C BuNo 163508 and Lt Nick Mongillo in F/A-18C BuNo 163502 got a MiG apiece with AIM-9 Sidewinder shots without having to dump their bombs and then pressed on to their targets. Unfortunately, F/A-18C BuNo 163484 and its VFA-81 pilot Lt Cdr Michael Speicher were lost to ground fire (some sources say this plane was shot down by missiles fired by an Iraqi MiG-25 that was in the area).

      Обаче в ACIG се твърди, че Фокс е стрелял с AIM-7M.
      Това е втория случай за който чувам. В случая дето аз описвах (източник - Джеимс Блекуел "Светкавици в пустинята") идеше реч за единичен МиГ-21Р опитвал се да се доближи до АУГ и отстрелян от два току що излетели от Дуайт Айзенхауер(много е възможно да бъркам - книгата ми е на 3000 км. от мене ) Хорнета
      Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

      Comment


        #78
        И все пак Ф-18 май е единственият свален във въздушен бой в Ирак. МиГ-25 го нацелва, мисля че с Р-40. Доколкото ми е известно, МиГ-ът бил захванат от някаква Ф-15-ка, но пилотът не получл разрешение за стрелба (от АУАКС-а не били сигурни дали отметката е враг).
        Малко и за наша евентуална покупка на Ф-18-ката - какъв е шанса освен хубав самолет да получим и достатъчно качествени AIM-9X и AIM-120C-7? Харпунчета бихме ли взели?
        „Аз, Драгомир, писах.
        Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

        Модератор на раздел "Военна Авиация"

        Comment


          #79
          по въпроса с РЛС на Суперхорнета:

          Super Hornet Radar Not Ready For Combat

          Mar 12, 2007
          By David A. Fulghum


          NAS PATUXENT RIVER, Md. - An operational evaluation of the Super Hornet's new radar says it is "not effective and not suitable for combat operations," but it praised the design as a "quantum leap" in air-to-air capability.

          Navy officials say it will be fine-tuned for war in time for the first operational deployment in 2008.

          The analysis was based on tests of older software (tape H-3) last summer. It says the Raytheon-built APG-79 radar "is effective and is suitable for training purposes," according to Capt. Donald Gaddis, F/A-18E/F program manager. It is in service with the Navy's first Active Electronically Scanned Array (AESA) radar-equipped Super Hornet squadron, VFA-213, based at Naval Air Station (NAS) Oceana, Va.

          Senior Navy officials say the radar is using a new software tape (H-4E for E/F model F/A-18s) for flight-testing.

          'More work to do'

          Problems identified by the report include aircrew complaints that the air combat maneuvering modes were slow to lock onto targets. It took seconds instead of the split seconds that they wanted. There also were and continue to be problems with built-in tests that verify and detect hardware faults. So far there have been 23 software fixes.

          "We have more work to do," Gaddis says. But, "there are no surprises in the report. The deficiencies that they write about, we knew about at the readiness review in June. In July we were already coding new software to correct those deficiencies. The corrected software has been in flight-test since December 2006."

          The same report contends the radar has demonstrated a "quantum leap against significant tactical air threats," a reference to classified details about range, resolution, electronic attack options and the ability to positively identify targets - by fusing information from various sensors - at long range.

          Gaddis won't discuss radar ranges. However, a long-time Pentagon radar specialist says the radar resolution is good enough to detect small targets, such as stealthy, subsonic cruise missiles, at ranges great enough to conduct effective attacks against them.

          'Robust-funded road map'

          The electronic attack capability of the AESA-equipped Super Hornet also exceeds the range of even the latest AIM-120D AMRAAM design and is estimated by Pentagon specialists at well more than 100 miles. By putting the output of the aircraft's electronic warfare effects generator through the powerful radar, false targets, altitudes, positions and speeds can be inserted into enemy radar-guided missiles and air defense radars.

          "There are some AESA electronic attack [capabilities] already in the radar, and it will be tested this summer when we do our [test and evaluation] for our first deployment," Gaddis says. "We have a robust, funded road map that's going to spiral into more electronic attack capability. We're going to tie it together with our radar warning receiver and ALQ-214 defensive electronic attack system."

          In the wake of the evaluation, Gaddis alluded to fifth generation capabilities for the AESA-equipped F/A-18Fs. Such claims raise the hackles of F-22 Raptor and F-35 Lightning II stealth fighter program officials.

          "There is no tactical fighter flying that is more effective in both air-to-air and air-to-ground [missions] as a Block II Hornet with AESA," Gaddis says. "It is the finest radar bomber in the world today. That goes for little platforms and big platforms" - a reference to the B-1 and B-2. The F-22 program has not yet completed its development of air-to-ground capabilities.

          Critics of Gaddis' claim contend that cobbling together some pieces of the capability won't result in a fifth generation aircraft like the F-22 or F-35. "The whole point to fifth generation is the synergy of stealth, fusion and complete situational awareness," says a veteran Air Force fighter pilot. The point about fifth generation aircraft is that they can do their mission anywhere - even in sophisticated integrated air defense [IADS] environments. If you fly into heavy IADS with a great radar and sensor fusion, but no stealth, you will have complete situational awareness of the guy that kills you."

          .wysiwyg__content img { max-height: 100vh; } table td, table th { padding: 0 0 0; } .wysiwyg__content a { color: #fff; } .button--secondary { border: 1px solid #fff; padding: .625rem 1.5rem; color: #fff; } .wysiwyg__content a:hover { color: #0d2c6b; } .button--secondary:hover { background: #fff; color: #0d2c6b; }

          Comment


            #80
            кало написа
            е, не това е целта му, за разлика от Су-25Т с Вихър. Иначе си има разни РБК-та, КМГУ-та, на съдържанието на които малко (дори и сред модерните) танкове могат да се опрат, да не говорим за другата техника.
            Проблема е, че използвайки тези касетъчни боеприпаси влизаш в обсега на ПВО-то на танковата част.


            Sailor_Malan написа
            Кало за френския Ягуар не знам как стоят нещата, но английския кажи речи е минал в запаса.
            Френските са свалени от въоръжение през 2005 г.
            За английските знаех за 2008, но и тази да е годината все тази.
            Правилният отговор за строгоспециализиран ударен самолет в редиците на NATO е Harrier.
            Според мен де.

            Sailor_Malan написа
            Едно замолване към 1951, ако ти се намират снимки от тогава(на самолета, не на пилотките ) можеш ли да ги споделиш ако не е много секретно
            Абе снимах, къде за кеф, къде по служебни причини. Ама не съм се впускал в детайли. Кажи какво точно ти трябва.
            Яд ме е, че не снимах като наказаха един екипаж след като бе направил over G. То точно тогава бе пилот мацката. При максимално експлоатационно претоварване от 9 те бяха направили 9,2.
            Така, не само, че им набиваха канчето, правеха някакви извратени вътрешно ескадрилни ритуали (черпене на всички с бутилка уиски), но и ги наказаха заедно с техниците да разглабят самолета и да го преглеждат. Там имаше какво да се види - разстиковаха конформните резервоари, извадиха двигателите... :1087:

            Sailor_Malan написа
            Това е втория случай за който чувам. В случая дето аз описвах (източник - Джеимс Блекуел "Светкавици в пустинята") идеше реч за единичен МиГ-21Р опитвал се да се доближи до АУГ и отстрелян от два току що излетели от Дуайт Айзенхауер(много е възможно да бъркам - книгата ми е на 3000 км. от мене ) Хорнета
            Поне до колкото знам тези двете победи са единствените за F/A-18 през войната и като се брои и победата на F-14 над Ми-8 са единствените победи на Флота през войната.
            Виж тук изследванията на бате Том Купър - http://www.acig.org/artman/publish/article_217.shtml

            Пилот написа
            Малко и за наша евентуална покупка на Ф-18-ката - какъв е шанса освен хубав самолет да получим и достатъчно качествени AIM-9X и AIM-120C-7? Харпунчета бихме ли взели?
            Зависи за какво платим и какво поискаме.
            Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

            Comment


              #81
              1951, общи снимки на самолета примерно ако ти се намират(не как е разпарчедосан с извадени двигатели и смъкнати конформни резервоари) - както си е на стоянката примерно
              Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

              Comment


                #82
                Australia confirms AIM-9X selection for Super Hornets
                By Peter La Franchi

                Australia has confirmed that its Boeing F/A-18F Super Hornet acquisition will include the purchase of the Raytheon AIM-9X Sidewinder short-range air-to-air missile, and potentially also Raytheon's ATFLIR targeting pod.

                "We are going to go with the US Navy-common AIM-9X," says Gp Capt Stan Roberton, head of Australia's Super Hornet programme office.

                "We are very happy with [MBDA's] ASRAAM and the capability that is bringing to our legacy [F/A-18A/B] Hornets, but the driver is to stay USN-common with the weapons and keep this a very low risk but high-end capability."
                ....



                Интересно. До сега австралийците използваха ASRAAM, сега минават на Sidewinder X. Има логика в търсенето на унификация с флотските Super Hornet (намалява се цената), но и може да е недоволство от експлоатацията на ASRAAM.
                Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

                Comment


                  #83
                  По мои сметки тези 2,9 млрд австралийски долара са към 2,3 млрд. от нормалните долари. Но за сега това е цената за самите самолети, както пише по-късно ще сключат договор за въоръжението.
                  Иначе хората са си сметнали разходите за 10 години напред на $4,8 млрд...Сериозни пари за сериозни самолети.

                  Super Hornet Acquisition Contract Signed
                  (Source: Australian Department of Defence; issued May 3, 2007)

                  Defence has established the first contract valued at approximately AUD$2.9bn with the United States Navy for the acquisition of 24 F/A-18F Super Hornets and associated support systems. Additional cases will be established later this year for weapons acquisition and sustainment of the aircraft.

                  The total program investment is approximately $6 billion over 10 years, which includes acquisition and all support costs as well as personnel. Australian personnel will begin Super Hornet training in the United States in 2009. The withdrawal of the F-111 is expected in 2010 with the F/A-18F Super Hornets to be operational that same year.

                  The F/A-18F Super Hornet is a highly capable, battle proven, multi role aircraft that is currently in service with the US Navy through to 2030 and will ensure our air combat capability edge is maintained through the transition to the F-35 Joint Strike Fighter over the next decade.

                  The Block II Super Hornet has considerable similarity in support, training and tactics to our current fleet of F/A-18 and therefore allows a relatively rapid and low risk transition for our current air combat force.

                  The Super Hornet will be based at RAAF Base Amberley. Local Industry participation will be a key factor in developing the through life support concepts for the Super Hornets. Defence is engaged with the USN to ensure that the maximum potential of Australian Industry Involvement is achieved.
                  Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

                  Comment


                    #84
                    Абе според мен е грешка тази покупка.Ето една карикатура по темата.
                    [IMG][/IMG]

                    Comment


                      #85
                      Карикатурите са си карикатури, но австралийците мислят за националната си сигурност.
                      Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

                      Comment


                        #86
                        Карикатурите са си карикатури, но австралийците мислят за националната си сигурност.
                        Това си е просто преувеличение.Покупката има много повече политически замисъл.Уж Ф-18Е/Ф са закупени за да запълнят дупката м/у пенсионирането на Ф-111 и получаването на новите Ф-35.4 години дупка за самолет който даже сега е морално остарял сравнение с Ф-22.Да радара е голям плюс,но Хорнета няма обсега нито на Ф-111,нито на Ф-35.Това налага наличието на добро снабдяване от танкери, а това са излишни разходи.Всичките приказки за намаляване на ЕОП са за замазване на очите на политиците.Окачен с всички тези ракети/бомби/резервоари под крилата той не е по "стелт" от никой от другите 4-то поколение изтребители.
                        А най-смешното е това,че сегашната покупка както казах е за да запълни празнината на изведения от строя Ф-111....на който само името му намеква за претенции да бъде изтребител.По добре да бяха купили пенсионираните Ф-117,тъкмо да продължат традицията с уж-изтребителите. :p

                        Comment


                          #87
                          pehoo написа
                          Това си е просто преувеличение.Покупката има много повече политически замисъл.
                          Да, политическия замисъл е.... Какъв ли е скрития политически замисъл?

                          pehoo написа
                          Уж Ф-18Е/Ф са закупени за да запълнят дупката м/у пенсионирането на Ф-111 и получаването на новите Ф-35.4 години дупка за самолет който даже сега е морално остарял сравнение с Ф-22.
                          Дупката не е четири години. Въобще нещата не са толкова прости да се види датата на доставка на първите F-35 и дадата на извеждане от въоръжение на F-111.
                          Австралия иска четири ескадрили F-35. Първата ще я вземат към 2015 г., тоест това ще са самолети от първите серий на самолета. Тези самолети ще са по-скъпи от следващите серии при които вече ще имаме пълномащабно производство. Наличието на Super Hornet дава опция на Австралия ако иска да забави доставката на първата ескадрила с годна - две и така да намали общата цена на проекта.
                          А цената на F-35 е огромен проблем. В края на март стана ясно, че имаме нарастване на цената с 4%. Ако цената продължи да расте и имаме преразход от 15% то ще има "легни стани", Кенгреса ще дърпа уши и програмата може да се забави.
                          Всъщност забавяне най-вероятно ще има, като се види огромната сложност и технологичен риск, който се крие в програмата JSF.
                          Да се върнем на австралийците. След първата ескадрила, другите три ще станат факт към 20-те години. До тогава обаче имаме прекалено много време. Тогава ще бъдат свалени от въоръжение старите австралийски F/A-18A/B. Да си представим следният песимистичен сценарии - поради нарастналите цени Астралия трябва да се откаже от едната ескадрила F-35, пак поради цени и общо забавяне в програмата доставките се влачат, F-111 отдаван го няма, а старите F/A-18 им изтичат дните. Ето ти огромна дипка в бойните възможности на страната.
                          колкото до сравнението F-22 и Super Hornet, то е като да сравняваме абълките с крушите. Идеологията им е различна. А иначе Super Hornet е морално устарял и в сравнение с Incom T65 X-wing примерно. Проблем, а?

                          pehoo написа
                          Да радара е голям плюс,но Хорнета няма обсега нито на Ф-111,нито на Ф-35.
                          Ако си мислиш, че само радара му е плюс на този самолет, то не го познаваш добре.
                          Имаме интегриран с него прицелно-обзорен контейнер АSQ-228, имаме доста съвършенна система за самозащита, имаме комуникация, дейта линкове и какво ли още не.

                          pehoo написа
                          Всичките приказки за намаляване на ЕОП са за замазване на очите на политиците.Окачен с всички тези ракети/бомби/резервоари под крилата той не е по "стелт" от никой от другите 4-то поколение изтребители.
                          Явно имаш добра предсатва за това какви мерки за намаляване ЕОП при Super Hornet. Ще споделиш ли?
                          Иначе никой не иска Super Hornet да бъде "невидим". Използването на материали за намаляване на ЕОП е само част от мерките взети за повишаване оцеляемостта на самолета.

                          pehoo написа
                          А най-смешното е това,че сегашната покупка както казах е за да запълни празнината на изведения от строя Ф-111....на който само името му намеква за претенции да бъде изтребител.По добре да бяха купили пенсионираните Ф-117,тъкмо да продължат традицията с уж-изтребителите. :p
                          Най-смешното е, че австралийците това го правят за втори път. През 70-те са притежавали 24 броя F-4E които са изпълнявали точно същата рола като сегашните Super Hornet. Само, че тогава са чакали F-111.
                          Австралия мисли за сигурността си, което ми харесва.
                          Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

                          Comment


                            #88
                            Ама ти като лична нападка го приемаш.Недей така.

                            Явно имаш добра предсатва за това какви мерки за намаляване ЕОП при Super Hornet. Ще споделиш ли?
                            Ето една "чиста" конфигурация:

                            Даже и при никакво въоръжение имаме пилони,антени,кука за кацане,спомагателни отвори за въздух....все мерки за намаляване на ЕОП.

                            А при тази конфигурация?

                            Би ли ми казал по какъв начин това би могло да има по малка ЕОП от един Рафал например?

                            имаме доста съвършенна система за самозащита
                            Нищо революционно и невиждано досега.Това ме впечатлява:AN/ALE-55 fiber optic towed decoys

                            Ако си мислиш, че само радара му е плюс на този самолет, то не го познаваш добре.
                            Не съм казвал такова нещо.

                            Да радара е голям плюс,но Хорнета няма обсега нито на Ф-111,нито на Ф-35.
                            Както казах....Обсега липсва.Същия проблем като при смяната на Ф-14...При нужда от ударен самолет с голям обсег,те вземат такъв с по-малък.


                            Не ме разбирай грешно.Самолета има доста потенциал и е на световно ниво но както написах един запознат:
                            "The F-18E/F is a world class weapons systems trapped inside an overweight underpowered and shortlegged airframe"

                            И понеже сега малко ме е мързел да пиша и превеждам виж това:
                            "The proposed early retirement of the F-111 announced by the Defence Department in early 2003 is naïve at best, negligent at worst. The costs of maintenance and operation of the RF-111C/G fleet are constantly over estimated, with the F-111 portrayed as an intolerable financial burden on the defence budget and the most expensive aircraft in the RAAF’s inventory, this is in-fact untrue.

                            If one analyses the Defence Annual reports from FY 1998-2003, one will find that it is indeed the F/A-18 Hornet, the nation’s tactical fighter that is the most costly airborne platform to operate, costing the Australian taxpayer $1, 398.1 Million Dollars a year, 30.7% of the RAAF’s annual budget followed by the C-130H/J, B-707 at $892.6 Million (19.6%) and AP-3C Orion at $788.4 Million (17.3%) with the F-111 fleet costing the public $787.1 Million Dollars a year, 17.3% of the RAAF’s annual budget. (1)

                            According to the September 2005 edition of Defence Today magazine, the total project cost of ownership for the F/A-18A/B was $8,032.40 million ($113.1 million per aircraft) compared to $2,023.00 million ($72.25 million per aircraft) for the RF-111C/G.

                            Another myth perpetrated by Defence is that the F-111 is a decrepit old bird, constantly at danger of falling out of the sky, yet it’s airframe has a longer structural fatigue life than the F/A-18 because of the it’s tough mission requirements, 10,000 hours compared to the Hornet’s 6,000, allowing it to go to 2020 without any major problems. In addition, 82nd Wing’s current supply of Pratt and Whitney TF-30 engines will last the fleet until 2020. (2)

                            This is not to mention the almost inexhaustible number of spare parts and airframes located at the Aerospace Maintenance and Regeneration Centre (AMARC)—the Boneyard—at Davis-Monthan Air Force Base in Arizona.

                            Now we have ascertained the F-111 fleet can indeed go to 2020, the date determined by the Defence Science and Technology Organisation under its Sole Operator Program, there are a series of upgrades that can be undertaken to insure the F-111’s retains it’s edge as the most potent strike aircraft in the region, these include:

                            • Retrofitting the F-111 fleet with a glass cockpit arrangement comprising of AMLCD Function Panels and rebuilt SU-46 HUDs from old USAF F-111D’s
                            and a 14-15” Fusion Display for RHAWS Threat Footprint, Track/Target/Fuel/Time, JTIDS Tracks, Digital Moving Map.

                            • Reallocating funds for AIR 5391 EW Upgrade.

                            • Replace TF-30’s with GE-F110-GE-129 engines which would extend range out to 1,400nm and is low risk considering US Navy replaced the F-14’s TF-30’s with the same engine.

                            • Reskin F-111 wings, replacing original aluminium honeycomb skins with DSTO-designed carbon fibre composite skins.

                            • Use the Block C-4 Mil-STD-1760 upgrade to integrate the latest family of digital weapons including JDAM, JSOW and JASSM.

                            • Reinstate the F-111 as the AIR 5418 candidate aircraft and scrap ridiculous AP-3C missile carrier idea."

                            Comment


                              #89
                              Хм....
                              Относно "чистите" и "мръсните" конфигурации и къде каква е ЕОП. Точните данни по въпроса са доволно секретни и едва ли имаш данни по въпроса. А ако по някаква случайност работиш за Boeing и изнасяш данни по форумите, то очаквай скоро посещение от съответните служби, :sm113:
                              При Super Hornet има приложени материали и покрития спомагащи за по-малката ЕОП. Чисто теоритично това дава добри резултати при не много високи разходи. Какво е реалното измерение на тези резултати не се знае.
                              Колкото, че нямало нищо невиждано в защитната система ан самолета... Силни думи! BAE Systems си знаят работата.

                              Ся относно разни хора, дето имат разни мнения за самолета. Е, аз тази машинка съм я виждал на живо. Имам мнение за него изградено от първа ръка.
                              Нали съзнаваш, че си пуснал изватка от писмо на някой си Адам Лейн (като го гледам младежа е 83 набор) до австралийският парламент (по-точно комисията по отбрана). Човека си има някакво свое мнение по въпроса, което на много места лъха на зверска лаищина. Особенно в момента в който обеснява колко много ресурс има самолета (то ресурс може да има, но какво е реалното техническо състояние на F-111 е друг въпрос) и как лесно можели да сменят двигателите.
                              Айде да бъдем по сериозни.
                              Last edited by 1951; 14-05-2007, 10:55.
                              Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

                              Comment


                                #90
                                Мда, двигатели особено лесно се подменят.
                                С пистолет и добра дума се постига много повече,отколкото само с добра дума

                                Comment

                                Working...
                                X