Съобщение

Collapse
No announcement yet.

F/A-18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    1951 написа
    Gripen за първи път видях на живо през 2003 г., когато шведите дойдоха на Графа за Кооперативен Ключ 2003 (името на учението е доволно дебилско). Преди това бях чел, чел, чел за този самолет и нямах търпение да видя това чудо на техниката. Да, но от това, което видях тогава мнението ми се обърна на 180 градуса - егати прехвалената детска играчка. Смешна работа!
    По-добре да сме въоръжени с L-39 отколкото това шведско "чудо". Мани да ги питаш някой хора с каква съвест предлаагт да сменим Су-25 и МиГ-29 с тази недодялка. Самолета нито може кой знае какво, нито е толкова евтин за придобиване и експлоатация.

    F-5 ни го даваха като преходен учебно-боен самолет към Super Hornet-а.

    Иначе Испания не участва в програмата F-35, а Израел и Сингапур имат статут на наблюдатели.
    Тоест Т-38 ли ни предлагат или F-5(не че разликата е значителна)? Цели 12 ми се струва множко за 16 суперхорнета. Разкажи повечко за шведско британската тесла че ми стана интересно. Тука по списанията за авиация има едни реклами на Грипен, чак да ти се прииска да звъннеш да питаш дават ли го на петгодишен лизинг
    А иначе в самата разработка на F-35 май участват само британците(пред Хариера в музея в Хендън са изтипосали един макет на F-35 с британски кокарди) и се говори(въобще не знам колко е верно) за напазарувани доста руски технологични решения от несъстоялия се Як-141
    Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

    Comment


      #17
      не, участват всички изредени, с уточнението на 1951

      Comment


        #18
        "Доста" технологии едва ли са напазарували. Май официално се води, че са закупили системата за вертикално излитане на Яковлев, за STOL вариантите.Ама дали са я използвали 1х1 идея си нямам.
        This is my signature. There are many like it but this one is mine.

        Comment


          #19
          Amazon написа
          "Доста" технологии едва ли са напазарували. Май официално се води, че са закупили системата за вертикално излитане на Яковлев, за STOL вариантите.Ама дали са я използвали 1х1 идея си нямам.
          Е както писах и по-горе, такива са слуховете, дали е верно не знам
          Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

          Comment


            #20
            Ами то най-вероятно, никой извън Локхиид и Яковлев не знае такива подробности. Като съм тръгнал да разпространявам слухове, "говори се" че на последните тестове на летящия прототип, са имали проблеми със смяната на режимите на двигателя от нормален, към режим за ветикално излитане. Спешно бил повикан от Русия конструктора разработвал двигателя за Як141. Спирам със слуховете и офтопикирането
            This is my signature. There are many like it but this one is mine.

            Comment


              #21
              Amazon написа
              "Доста" технологии едва ли са напазарували. Май официално се води, че са закупили системата за вертикално излитане на Яковлев, за STOL вариантите.Ама дали са я използвали 1х1 идея си нямам.
              Ами то не е малко. То двигателнатати установка, дава база за това което ще лети. А до колкото знам, основният двигател със соплото се използва в режим "вертикална тяга" или "хоризонтална" в зависимост от изискванията на полета.
              Руски технологични решения, доизпипани от американска "ръка". Не е зле!

              Според мен, ни трябва двудвигателен /колебаех се за един двигател, но сигурността ще е по-голяма/, икономичен /сътветно - лек/, многофункционален, и желателно - е не мноко скъп самолет.
              /"Де да има такъв!" - ще каже някой /
              И някой друг тренажор, че авиаторите с това скъпо гориво /за нас /, трудно ще си подържат летателната практика.

              Хм.. F/A - 18 да отговаря на тези изисквания? :sm186:


              .
              ..И кажи ми ти страннико,
              чувал ли си звук,
              по- велик от тропота на хиляди коне!!?...

              Comment


                #22
                Трябва ни МиГ-35, ама няма да стане.

                Comment


                  #23
                  @Sailor_Malan
                  Предлагаха ни F-5E/F бивши швейцарски машини след КВР с доста голям остатъчен ресурс. Няма лошо - машините са строени по лиценз в Швейцария и са експлоатирани страшно кадърно. Хубавото беше, че самолета е свръхзвуков и има радар, тоест може да дава дежурства по еръ полисинг.
                  За Gripen какво да разказвам - хубава лъскава машина, но е строена за Швеция. Няма при нея размах, нито кой знае каква перспектива за развитие. На всякъде я хвалят, че еевтина за поддръжка - да бе. Швецкия техник има една отверка, един гаечен ключ и един фенер. И един лаптоп - с него прави диагностика. Ако има отказ, сваля целият блок и слага на него друг от склада. А дефектният блок се праща в завода. Ако нямаш такъв блок в склада - духаш. Техниците ти нямат даже инструменти да го отворят и да видят какво има вътре.
                  После това е малък самоет, с малък радиус, малък боен товар и малък арсенал.

                  С две думи ни тярбва Super Hornet или Eurofighter.

                  Колкото до F-35 и Яковлев - американците са купили готови технически решения за отклоняващото с енадолу сопло за В-версията. После тях не са ги използвали, но са знаели вече какво работи и какво не. Тоест тая покупка е спестила няколко месеца разработки и тестове.
                  Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

                  Comment


                    #24
                    1951 написа
                    @Sailor_Malan
                    После това е малък самоет, с малък радиус, малък боен товар и малък арсенал.
                    Кое му е лошото да е с малък радиус?, ако купим някой змей от рода на Су 35, той "докато излети и трябва да завива", основното поне според мен е да се съхранят пилотите, японците като имаха самолети към края на ВСВ, да не направиха нещо без обучени пилоти?
                    По въпроса за еднодвигателните самолети също имам "особено мнение", а именно, че са достатъчно сигурни.
                    "...а крилете биват всякакви-каза враната..."

                    Comment


                      #25
                      1951 написа
                      @Sailor_Malan
                      Предлагаха ни F-5E/F бивши швейцарски машини след КВР с доста голям остатъчен ресурс. Няма лошо - машините са строени по лиценз в Швейцария и са експлоатирани страшно кадърно. Хубавото беше, че самолета е свръхзвуков и има радар, тоест може да дава дежурства по еръ полисинг.
                      За Gripen какво да разказвам - хубава лъскава машина, но е строена за Швеция. Няма при нея размах, нито кой знае каква перспектива за развитие. На всякъде я хвалят, че еевтина за поддръжка - да бе. Швецкия техник има една отверка, един гаечен ключ и един фенер. И един лаптоп - с него прави диагностика. Ако има отказ, сваля целият блок и слага на него друг от склада. А дефектният блок се праща в завода. Ако нямаш такъв блок в склада - духаш. Техниците ти нямат даже инструменти да го отворят и да видят какво има вътре.
                      После това е малък самоет, с малък радиус, малък боен товар и малък арсенал.

                      С две думи ни тярбва Super Hornet или Eurofighter.

                      Колкото до F-35 и Яковлев - американците са купили готови технически решения за отклоняващото с енадолу сопло за В-версията. После тях не са ги използвали, но са знаели вече какво работи и какво не. Тоест тая покупка е спестила няколко месеца разработки и тестове.
                      E и няколко милиона долара са спестили дето иначе са щели да ги бухнат за разработките. Така както го описваш Грипена абсолютно не става за нас. Чудно ми е само чехите и унгарците що се метнаха на на него. Полския избор почва да ми се струва по-смилен нищо че струва 3.8 милиарда.
                      Май по-добре Тайфуна
                      Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                      Comment


                        #26
                        със сигурност полският избор е по-добър от чешкия. Все пак Ф-16 е изпитана машина, която, макар и вече да не се прави за американските ВВС, има още много хляб да яде, особено блок 60 (Ф-16Е/Ф).

                        ако купим някой змей от рода на Су 35, той "докато излети и трябва да завива",
                        това, че Су-35 (между другото старите вече не важат, а новият вариант прави първи полет тази година) е малко по-голям от МиГ-29 или Ф-16, не значи, че наневреността му е като на МиГ-25 на 2М...

                        Comment


                          #27
                          Кое му е лошото да е с малък радиус?, ако купим някой змей от рода на Су 35, той "докато излети и трябва да завива", основното поне според мен е да се съхранят пилотите, японците като имаха самолети към края на ВСВ, да не направиха нещо без обучени пилоти?
                          Су-35 не е МиГ-25, а разликата между двете е огромна все пак - като завои 35-цата е по-добре от всичко което имаме, тъй че няма да влитаме в македонското въздушно пространство. Иначе по повод горивото - потършувай се какво стана между Етиопия и Еритрея - МиГ-29 (малки резервоари) се бият срещу Су-27. И двата вида са много маневрени и никой не улучва никого. НО на МиГовете им свършва горивото, тръгват да бягат и получават по една Р-73 в гърба...
                          „Аз, Драгомир, писах.
                          Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                          Модератор на раздел "Военна Авиация"

                          Comment


                            #28
                            Пилот написа
                            Су-35 не е МиГ-25, а разликата между двете е огромна все пак - като завои 35-цата е по-добре от всичко което имаме, тъй че няма да влитаме в македонското въздушно пространство. Иначе по повод горивото - потършувай се какво стана между Етиопия и Еритрея - МиГ-29 (малки резервоари) се бият срещу Су-27. И двата вида са много маневрени и никой не улучва никого. НО на МиГовете им свършва горивото, тръгват да бягат и получават по една Р-73 в гърба...
                            само вметката, че май македоското въздушно пространство и без това требе да го вардиме. така че още 1 + за су- 35. ама няма да е . и миг няма да е . а какво му харесахте на тайфун 2 /или 3 че всеки път с различен номер е/?
                            май е по добре направо да поръчваме ф-35 - прави ли ви впечатление - все 35 - ци?
                            Всяка алтруистична система е вътрешно нестабилна, защото е отворена за злоупотреби от страна на егоистични индивиди, готови да я експлоатират.

                            Comment


                              #29
                              От западните европейци Тайфунът изглежда най-мощен, макар че е скъп и го доизкусоряват откакто се помня. Още си няма АФАР, ама сигурно ще му сложат до момента в който се наканим да го купим. На мен ми е интересно каква би била цената на Рафал-а, дали е по-евтин от Тайфуна, защото като възможности не казват да му отстъпва кой-знае колко...
                              „Аз, Драгомир, писах.
                              Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                              Модератор на раздел "Военна Авиация"

                              Comment


                                #30
                                Пилот написа
                                От западните европейци Тайфунът изглежда най-мощен, макар че е скъп и го доизкусоряват откакто се помня. Още си няма АФАР, ама сигурно ще му сложат до момента в който се наканим да го купим. На мен ми е интересно каква би била цената на Рафал-а, дали е по-евтин от Тайфуна, защото като възможности не казват да му отстъпва кой-знае колко...
                                Вярвай евтино няма да ни предложат нищо - а най-евтиното като продажна цена вероятно накрая ще излезе най-скъпо.

                                Кво му харесвам на тайфуна ли? Ми европейски е, а ние сме държава членка на ЕС. Отговаря на нашите изисквания. Ако добре си изиграем картите може да направим така че някой чарк от него да се прави у нас - което колкото и да е незначително все си отваря работни места. А и 110% офсет е къде по-добре да дойдат от ВаЕ отколкото от Боинг или Локхийд
                                Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                                Comment

                                Working...
                                X