Съобщение

Collapse
No announcement yet.

F/A-18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    F/A-18

    A$6 Billion to Maintain Australia’s Regional Air Superiority

    Australia is assured of maintaining its air combat capability edge with the Government’s decision to acquire 24 F/A-18F Block II Super Hornet multi role aircraft. At a cost of approximately $6 billion over 10 years, the acquisition of the Super Hornet will ensure the transition to the F-35 Joint Strike Fighter over the next decade.
    ....

    С две думи австралийците си купиха 24 Супер Хорнета за $4,6
    млрд.
    Честито да им е.
    Яд ме е, че българските ВВС можеха да са първите оператори на този самолет извън САЩ. :x
    Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

    #2
    Да бе, само дето няма от къде да изкараме 4,6 млрд.

    Comment


      #3
      Даваха ни 16 нови F/A-18E/F + 12 втора употреба F-5E/F за половината на тия пари, че и даже по-малко.
      Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

      Comment


        #4
        Уж ги даваха за 1,6 млрд., ама не съм сигурен дали това включва въоръжение + обучение + поддръжка...
        И все пак 4,6 млрд. за някакви си 24 самолета е твърде много, независимо какво се взима. 200 милиона на самолет е безумие.. Трябва да са взели и купища AMRAAM, 9X, Харпунчета, всякакви бомби с лазерно и GPS насочване...
        Но парите са много - Ервофайтъра май е по-евтин, Рафала също, да не говорим за руските Су-30МКИ които май бяха по 55 млн.
        „Аз, Драгомир, писах.
        Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

        Модератор на раздел "Военна Авиация"

        Comment


          #5
          тези, дето ги предлагаха на България, бяха със старите радари, тези, за Австралия са с АФАР май.

          Пък и по-добре да си оправим пътищата (днес пак изгубих тас ), отколкото да купуваме нови самолети точно сега...

          Comment


            #6
            На всички презентации на които съм бил се е говорило за AN/APG-79.

            Австралийците си купуват пълен пакет - самолети, тренажори, обучение, резервни части, поддръжка, оръжия и т.н. Освен това ги искат в кратки срокове - от там и високата цена. Но Boeing правеха страхотни отстъпки към нас и ни бяха харесали, но изпуснахме възможността.

            P.S. Колкото до пътищата - ебал съм ги, аз карам без тазове. :1087:
            Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

            Comment


              #7
              Абе то се говори, ама досега само експериментални ескадрили от Суперхорнета го ползват, при това не има още неща за доизпипване.

              Comment


                #8
                На AN/APG-79 ми приключиха войсковите изпитания през декември 2006 г. Първата ескадрила въоръжена с него към октовмври 2007 г.
                Да радара създава проблеми - като всяко ново нещо.
                Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

                Comment


                  #9
                  Пък и защо ни е на нас точно такъв самолет, с такива специфики ? Нещо по-леко, съответно по-евтино би свършило същата работа.
                  Quae fuerant vitia, mores sunt.

                  Comment


                    #10
                    Имаше оферти за Грипен, не лош самолет, сравнително подходящ за българските условия.
                    Бях чел в Криле, че ще си купим Еврофайтъри???/Това по времето на колегата Кольо Свинаров.
                    Ако някой е попадал на цени/ относителни, разбира се/ на съвременните самолети алтернатива за БВВС ще е от полза да ги линкне/пейстне/т.н.

                    П.П. офтопик, но предлагам за мин. на отбраната пак да изберем Свинаров, човекът си купи истински палат в Бояна за 90000 евро, :twisted: явно е добър търговец ще ни уреди Супер Хорнети по 100000 евро парчето.
                    "...а крилете биват всякакви-каза враната..."

                    Comment


                      #11
                      Е то не толкова цената на единичния самолет е от значение за държава като България, ами тази на самата експлоатация. Иначе защо са ни самолети да събират праха по хангарите ?
                      Грипен не е лоша оферта, все пак е проектиран именно с цел снижаване на разходите при запазване на максимална универсалност /за самолет от неговия клас все пак/.
                      Quae fuerant vitia, mores sunt.

                      Comment


                        #12
                        Ами нали им дадохме база на хамериканистанците и те като се нанесат в нея ще си дойдат със самолетите и ще имаме най--новите им машини.Вярно няма да са наши, но все пак ще ни защитават уж.
                        И тъкмо няма да харчим пари за техника ще бракуваме останалите самолети ще разпуснем пилотите, защото те и без това не летят. Самолетите ще нарежем и ще уредим някоя по-така фирма да го направи-да речем на Свинаров на брат му и ще си купи свинята нова вила.
                        Да ги еееее......ааааааааа тези ни докараха втори Ньой без война.
                        То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

                        Comment


                          #13
                          кало написа
                          тези, дето ги предлагаха на България, бяха със старите радари, тези, за Австралия са с АФАР май.

                          Пък и по-добре да си оправим пътищата (днес пак изгубих тас ), отколкото да купуваме нови самолети точно сега...
                          Eeee, aйде сега един тас - аз съм с 3 Вържи си ги със "свински опашки"

                          Иначе 16те суперхорнета - добре. Ама 12 F5F какво ще ги правим? Не е ли по-добре да се ориентираме към австрийския вариант (18 Еврофайтъра). На американците вероятно няма да им хареса, но пък на другарчетата ни от ЕС определено ще им хареса а и при умно изпълнена сделка ще е лесно да докараме EADS да произвежда някоя дребна джаджа за Тайфуна у нас. Другия вариант е да си караме така до появата на F-35 и да станем четвъртия оператор(за момента се силят британци, италианци и испанци) на такива в Европа.
                          Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                          Comment


                            #14
                            за момента се силят британци, италианци и испанци
                            "силят" се още (в Европа) - Холандия, Турция, Дания, Норвегия... По света - Австралия, Сингапур, Израел...

                            Comment


                              #15
                              Gripen за първи път видях на живо през 2003 г., когато шведите дойдоха на Графа за Кооперативен Ключ 2003 (името на учението е доволно дебилско). Преди това бях чел, чел, чел за този самолет и нямах търпение да видя това чудо на техниката. Да, но от това, което видях тогава мнението ми се обърна на 180 градуса - егати прехвалената детска играчка. Смешна работа!
                              По-добре да сме въоръжени с L-39 отколкото това шведско "чудо". Мани да ги питаш някой хора с каква съвест предлаагт да сменим Су-25 и МиГ-29 с тази недодялка. Самолета нито може кой знае какво, нито е толкова евтин за придобиване и експлоатация.

                              F-5 ни го даваха като преходен учебно-боен самолет към Super Hornet-а.

                              Иначе Испания не участва в програмата F-35, а Израел и Сингапур имат статут на наблюдатели.
                              Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

                              Comment

                              Working...
                              X