Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпроси по някои маневри

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    Dinain написа
    А има ли някаква реална причина самолет да завива с 3000 км/ч?
    да си коригира курса освен друго едва ли

    Dinain написа
    Доколкото разбирам, ако свали скоростта, ще завие много по-бързо. Ако се опитва да се измъкне от ракета, според мен или ще се опита да я "надбяга", т.е. ще лети по права линия с пълна газ, или да я излъже с маневри, за което трябва разбира се да свали скоростта.
    в момента извън съмнително съществуващата Аврора няма какво друго да избяга на ракета освен друга ракета: в ранните години на МиГ 25 вярно само няколко модела ракети са могли да го достигнат, след това те се движат с М4-5, сега вече и с 6 (ракетата от комплекса С300 е с над 10 000 км/ч скорост). ако потърсите данни на ракети ще видите, че те имат максимално претоварване (примерно) 35g защото е нужно да изпълняват маневри с висока скорост. ако някой иска да се измъкне може да пусне защитните мерки и да се опита да маневрира, докато ракетата евентуално се подлъже по капаните (или както при МиГ 25 се улови на фалшивата отметка на 600 метра в дясно, създавана от специалната станция на борда му) или ако е била изстреляна от достатъчно далеч не се самоликвидира.

    Gaden Gogi написа
    E toj wyprowa май е принципен, ина4е както знаете нашата страна е една такава мъни4ка и ако лети с 3000 така и така ще трябва много да завива (то на тов аму се казва виражм, ама като така си говорим...)
    А ина4е аз поне не знам за свален от ЗРК МиГ-25 който е лятял на максимална скорост, а са използувани доста активно, от арабите над Израел, и от Ирак над Иран.
    има полети, осъществени на максимална скорост, но маньоврите са извършвани над черно море - няма къде иначе а не е свален, защото тогава не е сигурно, че са можели ракетите им или оменно поради станцията, за която писах по-горе (нашите също са я имали, но е било забранено да я включват).

    BTW един от миговете (3 разузнавателни и един двуместен тренировъчен) е разбит при кацане на Балчик - разказа ми го разбилия го пилот преди 10тина години. след това България връща останалите и за парите взема ескадрила МиГ 23 за базата в Доброславци

    горното е съвсем добронамерено, не се опитвам да критикувам, просто излагам познатото ми от различни източници (веднага изключвам компютърни и други игри).

    Comment


      #17
      То и сега няма много неща които могат да го бутнат, освен скорост на ракетата е нужна и далекобойност и време за реакция и т.н.т.
      А сме ги върнали просто защото не са ни трябвали.

      Comment


        #18
        3F122 написа
        в момента извън съмнително съществуващата Аврора няма какво друго да избяга на ракета освен друга ракета: в ранните години на МиГ 25 вярно само няколко модела ракети са могли да го достигнат, след това те се движат с М4-5, сега вече и с 6 (ракетата от комплекса С300 е с над 10 000 км/ч скорост
        С300. Никакъв шанс просто! Нито да я финтира, нито да се надява, че ще й се изплъзне по права линия, защото тя за нула време ще стопи преднината му. Впрочем, я кажи малко повече за Аврора

        Да си призная - учуди ме и ниската маневреност на 25-ицата, направо не ми се мисли какво ще е ако трябва един бомбардировач да завие :aaa:
        (\_/)
        (°_°)
        (> <) <- This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

        Comment


          #19
          3F122 написа
          в момента извън съмнително съществуващата Аврора няма какво друго да избяга на ракета освен друга ракета
          Хм, искаш да кажеш че която и да е ракета е по-бърза от който и да е самолет? Аз не съм казвал че става дума за ПВО ракета точно. "Стингър" и той ли е по-бърз?

          С300. Никакъв шанс просто! Нито да я финтира, нито да се надява, че ще й се изплъзне по права линия, защото тя за нула време ще стопи преднината му.
          Доколкото разбирам, Миг-25 е доста бърз самолет. И въпреки това "няма шанс" да се измъкне от С300? Ами да си оставим 5-6 установки и да си бракуваме авиацията - никой няма да може да припари над България
          "No beast so fierce but knows some touch of pity."
          "But I know none, and therefore am no beast."

          (Richard III - William Shakespeare)

          Comment


            #20
            Warlord написа

            Да си призная - учуди ме и ниската маневреност на 25-ицата, направо не ми се мисли какво ще е ако трябва един бомбардировач да завие :aaa:
            Ще спомена само, че този изтребител тежи 35 тона.Няма как при такава маса да си маневрен!
            То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

            Comment


              #21
              Dinain написа
              .. Ами да си оставим 5-6 установки и да си бракуваме авиацията - никой няма да може да припари над България
              "Лесна работа - ори, мели, яж", казал циганинът. С 5-6 "установки" не може да се покрие България. Правилният термин е "комплекс" (от зенитно-ракетен комплекс).

              Скоростта на целта не е решаващ фактор от много години. Ако не маневрира и не поставя смущения и най-бързата цел се прехваща, стига да е видяна навреме - и стига да е в зоната за поражение. МиГ-25 са страшно бързи, съпровождахме ги веднъж по време на учение, но тъй като висока скорост обикновенно значи и голяма височина, прехващането не беше чак такъв проблем.

              Задачата за поразяването на целите е много по-сложна от простото сравняване на скорости. Зоната на поражение е динамична и зависи както от размера, скоростта и височината на целта, така и от метода (догон, насрещен курс, други ракурси). Други параметри са особеностите на терена и, разбира се, средствата за РЕП (радио-електронно противодействие).

              "Бягането" от ЗУР обикновено става с излизане от зоната на поражение - при което целта на зенитното прикритие е постигната (недопускане на цел през зоната). Пилотът има индикатор, който показва какъв тип ЗРК го следи и кога към него е насочена ракета с активно или полуактивно насочване; тези с пасивно насочване се откриват само визуално. Освен това пускът на ЗУР е видим от голямо разстояние, така че визуалната информация също позволява на пилота да излезе от зоната на поражение при навременно откриване на пуск. Фалшиви пускове (работа на СНР + взривяване на заряд на повърхността) са ползвани от сирийци и египтяни срещу евреите с голям успех през 1973 г.
              Никто не обнимет необъятного! - Козьма Прутков
              A який чоловiк горилку не п'є - то вiн або хворий, або падлюка. - Невідомий українець

              Comment


                #22
                "Лесна работа - ори, мели, яж", казал циганинът. С 5-6 "установки" не може да се покрие България. Правилният термин е "комплекс" (от зенитно-ракетен комплекс).
                Ако не си разбрал, това беше шега.

                Фалшиви пускове (работа на СНР + взривяване на заряд на повърхността) са ползвани от сирийци и египтяни срещу евреите с голям успех през 1973 г.
                Я дай малко данни за този голям успех.
                "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                "But I know none, and therefore am no beast."

                (Richard III - William Shakespeare)

                Comment


                  #23
                  В един от последните броеве на Авиация и Время имаше много интересна статия (в две части) от иракски офицер от ПВО за първата война в залива. те промерно бяха използували радари свалени от старите модификации на 21.

                  Comment


                    #24
                    Dinain написа
                    Я дай малко данни за този голям успех.
                    Тази информация съм я изучавал в армията. Сводките се получаваха от Секретна Секция и представляваха сборници с карти, поминутно описание на въздушните атаки и тяхното отразяване. Брой самолети, височина, скорост, направление, поставяни смущения, прехват и стрелба по цели, прехванати разговори между пилотите, поразени цели и т.н. Храбрите еврейски пилоти са бягали доста често при вида на огнен стълб на земята, съпроводен с показания на индикатора за съпровождане от СНР. Визуално пускът е бил симулиран чрез взривяване на варел(и) с бензин.

                    Не всичко може да се намери на Нета, без да си вдигнеш дупето от стола. Оно се сака да си го правил, не само да си го чул и чел написано от нам-кой си. Ако някой ми каже къде могат да се намерят тези сводки на свободния пазар свободно, разсекретени, ще черпя.
                    Никто не обнимет необъятного! - Козьма Прутков
                    A який чоловiк горилку не п'є - то вiн або хворий, або падлюка. - Невідомий українець

                    Comment


                      #25
                      Брей, Ник, само забрави да споменеш че си бил в армията преди 89-а, нали така?
                      И нямаш капка съмнение в достоверноста и разбира се.
                      Аз пък когато бях в армията (2001-2004) изучавах същите тези сирийски варели със запален бензин(сложени в яма и покрити с камуфлажна мрежа), ама от малко по-друг ъгъл: в ролята им на мега хай-тек заблуждаващо средство, имитиращо работещ двигател на термоекраните. Като пример за безсилие, не нещо друго.

                      Та къде ли е истината? Във всеки случай не в "секретните" ти сводки, най-вероятно някъде по средата. (чак пък така да вярваш на каквото те учат в армията...)

                      Не всичко може да се намери на Нета, без да си вдигнеш дупето от стола. Оно се сака да си го правил, не само да си го чул и чел написано от нам-кой си.
                      Я ми припомни в колко операции си участвал? И колко цели си поразил?

                      ПП Сигурен съм че можеш да пишеш и по-грамотно от това, а провинциалния диалект не придава нищо друго освен селски колорит.

                      ПП 2 Добре ще е да решиш дали говориш за народности или за нации. Или съпоставяй сирийци с израелци, или араби с евреи. Защото в момента е за никъде.
                      "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                      "But I know none, and therefore am no beast."

                      (Richard III - William Shakespeare)

                      Comment


                        #26
                        Dinain написа
                        ...И колко цели си поразил?
                        Една - колкото ни пуснаха, толкова и свалихме. А ти колко цели си свалил?

                        И какво е великото събитие след 89-та, което прави военните ръководства, написани след това верни, а написаните преди това - неверни? Подчертавам, че става въпрос за военни ръководства, отразяващи реални бойни действия, а не политпропаганда (която определено не се държеше в Секретна Секция). По твоята логика всичко, написано след 89-та е безупречно правдиво? Служил си в Израелската армия, очевидно - там няма и грам пропаганда, така ли? Охотно ти вярвам...

                        Имитацията на пуск се прави с взрив; това, за което говориш е друго, с цел да изкриви термокартината. Няма нужда да е high technology, за да е ефективно, на страха очите са големи.

                        Нима израелските пилоти на са евреи? А сигурен ли си, че пилотите от споменатия конфликт, сражаващи се на страната на Израел всичките са били израелци?
                        Никто не обнимет необъятного! - Козьма Прутков
                        A який чоловiк горилку не п'є - то вiн або хворий, або падлюка. - Невідомий українець

                        Comment


                          #27
                          Nick написа
                          Няма нужда да е high technology, за да е ефективно
                          С това съм напълно съгласен, наистина войните от последното десетилетие показаха, че може с досаттъчно евтини и нискотехнологични средства да се намали ефетивността на една високотехнологична военна машина чкоято разчита преди всичко на това си превъзходство). А че са "мерки на отчаянитео" - така е, но това не ги прави нискоефективни. Тероризмът по същестов също е "мярка на отчаяните" (или на "слабите"), но това не го прави нискоефективен.
                          Между другото, темата май е за маневреността на свръхзвуковите самолети, с което вашия спор няма нищо общо.

                          Comment


                            #28
                            Ник, определено не говоря за тренировъчни стрелби
                            И цели не съм свалял, защото не съм бил пилот. Не казвам че след 89-а всичко е безупречно право, а че преди 89-а е небезупречно право. Включително "военните ръководства". За израелската армия вярвай каквото искаш, аз вече казах че истината е някъде по средата - друг е въпроса дали искаш да обръщаш внимание на това което пиша.
                            Колкото до пилотите - да, всичките са израелци. Дали всичките са били евреи тогава не знам, сега не са. Колкото и сирийските пилоти всичките са араби - а не сунити, шиити, друзи, кюрди, черкези и т. н. Затова и казвам да правиш разликата. А и няма общо с темата, както каза Грей.
                            "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                            "But I know none, and therefore am no beast."

                            (Richard III - William Shakespeare)

                            Comment


                              #29
                              Dinain написа
                              А и няма общо с темата, както каза Грей.
                              Бих се радвал да ме бъркат с Грей .

                              По отклонението, факт е, че независимо от причините, поради които се избира използавнето им, нискотехнологичните средства могат поне в тактически план да контрират успешно високотехнологичната война. Веднага се сещам за пример от една статия, която Грей цитира в една друга тема:
                              A more current example of an adaptive adversary occurred during Operation Iraqi Freedom in 2003. During the night of 23-24 March, the U.S. Army conducted an attack using 32 AH-64 attack helicopters. In support of the 3d Infantry Division’s attack north to Baghdad through the Karbala Gap, the Apaches were to destroy the artillery and armor units of the Iraqi Medina Division’s 2d, 10th, and 14th Brigades. The brigades were somewhere north of Karbala and Hillah, although “their actual dispositions for the battle were unclear.”
                              The attack was a failure for U.S. forces. Thirty-one of 32 aircraft were damaged by enemy fire, and one Apache was shot down and its pilots captured. Damage to Iraqi forces was inconsequential. The attack failed in part because of the Iraqis’ ability to fight with low-level technology, their simple tactics, and their ability to avoid the strengths of advanced U.S. technology. The Iraqis employed simple air defense techniques learned from 12 years of dealing with U.S.-imposed no-fly zones and by studying Apache operations during Operation Desert Storm. They used “early warning and tracking systems [that] operated below the S. [forces’] ability to detect and destroy”; “distributed their air defense weapons so widely that they could not be tracked or suppressed”; and “decentralized their command and control so that it could not be effectively disrupted.”41 Learning from the past and applying simple tactics, the Iraqis negated the U.S. technological advantage, kept their dispositions and intentions undetected, created uncertainty, and gained a temporary battlespace advantage.
                              (от тук: http://usacac.leavenworth.army.mil/C.../Nicholson.pdf)

                              Comment


                                #30
                                Warlord написа
                                С300. Никакъв шанс просто! Нито да я финтира, нито да се надява, че ще й се изплъзне по права линия, защото тя за нула време ще стопи преднината му. Впрочем, я кажи малко повече за Аврора

                                Да си призная - учуди ме и ниската маневреност на 25-ицата, направо не ми се мисли какво ще е ако трябва един бомбардировач да завие :aaa:
                                маневреността му е ниска в долните слоеве на атмосферата, където всичките Н тона (всъщност масата варира в зависимост от варианта и задачата) нямат чак толкова голямо значение заради по-малкото съпротивление и мощните двигатели. на 20 километра ти гарантирам, че МиГ 25 може да направи почти каквото си поиска - той именно за там е замислен да действа - срещу високо летящи, високоскоростни цели. (разбира се има ограничения за претоварване по-ниски от един 29 например, но това е нормално.) в по-ниските слоеве на атмосферата той просто набира височина евентуалната по-ниска скорост на прехващача се обуславя от 4те големи пилона и не много малките ракети, които свалят до 400км/ч от максималната му скорост. при ФОТОразузнавача те не винаги присъстват - неговото оборудване е в специализиран нос с различна форма.

                                съществуват ударни самолети на база на това чудо, както и Wild Weasel-type машини (разбирай 4 брой Х58 за антирадарни дела ), но те нямат чак такова развитие въпреки повечето варианти (основно преоборудвани П-та, след това update-вани на 2 пъти - вариантите Р(азведчик)Б(омбардировщик)К(уб), РБС(абля), РБШ(тик) - третата буква е за варианта на допълнителното носено оборудване, за "Штик" на РБШ не съм сигурен, може да се провери; като брой произведени вариант П (прехващач) е на върха). те работят на по-малки височина (все пак ударният носи "едва" 4 тона бомби и не работи като Б52 по площадни цели макр да има систем за едновременно пускане на до 16 свободнопадащи боеприпаса), но според мен запасът от мощност би им позволил да се справят нелошо, ако се актуализира електрониката (едва ли ще стане, повечето вече са си наработили годинките).

                                за ракетите - първо Стингърът далеч не е нов като конструкция, и 2 - изстрелваните от рамо ЗР не са предназначени за прехват и защита над големи площи, а за прифронтовата полоса с цел защита от щурмови самолети и хеликоптери. скоростта им е по-ниска, както и обсега, иначе нямаше да ги има.

                                Comment

                                Working...
                                X