Интересува ме при обратен завой (180 градуса) на изтребител (специално при МиГ-25 и МиГ-29), по време на полет със скорост над звуковата (да кажем около 1500 км/ч), колко голямо трябва да бъде необходимото пространство за извършването на тази маневра и за какъв интервал от време?
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпроси по някои маневри
Collapse
X
-
Най-добре питай тук - www.vnvv.com/forumКъде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.
Никой не е по-сляп от този, който не иска да вижда.
Войната е много сладко нещо за тези, които не са я виждали.
-
Мерси, не се сетих за "Криле". Ще поставя въпроса и на двете места при разбирачите.
А вас да ви питам още нещо - вярно ли е, че нашите изтребители, когато летят от София към Пловдив и пилотът трябва да завие по време на полет обратно за София, разстоянието, което му е необходимо за да опише дъга и пълен обратен завой с такава скорост е толкова голямо, че на практика той трябва да наруши румънското въздушно пространство? И затова в такъв случай изтребителя първо стига до Черно море и извършва маневрата в международните води?
Благодаря.(\_/)
(°_°)
(> <) <- This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
Comment
-
Хахаха, ами и аз снощи направих някои подобни подхвърляния на едни големи всезнайковци по време на разгорещена кръчмарска дискусия. Ама не искаха и да чуят, а пък моите познания по военна авиация далеч не са достатъчни за да защитя моята версия. Но все пак държа да отбележа, че обратният завой наистина може да отнема огромно разстояние и време, но трябва да се има в предвид, че той съвсем не е задължително да бъде направен така както се прави в равнината. В смисъл, че самолетите се намират не в равнината (като сухопътните и морските машини(без подводниците) и могат да използват триизмерното си поле на действие за много повече вариации на всякакви маневри.
Обратен завой може да се направи и с някои изпълнения от фигурното летене например - тип "свредел" или "имелман", без изтребителя да се налага да описва безумно широки дъги за да завие. Как мислите вие?(\_/)
(°_°)
(> <) <- This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
Comment
-
Warlord написаА вас да ви питам още нещо - вярно ли е, че нашите изтребители, когато летят от София към Пловдив и пилотът трябва да завие по време на полет обратно за София, разстоянието, което му е необходимо за да опише дъга и пълен обратен завой с такава скорост е толкова голямо, че на практика той трябва да наруши румънското въздушно пространство? И затова в такъв случай изтребителя първо стига до Черно море и извършва маневрата в международните води?Last edited by gollum; 11-05-2006, 18:28.
Comment
-
Така е, наистина ставаше въпрос за МиГ-25. Ако онова твърдение е вярно, това значи, че диаметърът на полуокръжността, която ще опише изтребителя трябва да е над 250-300 километра. Времетраенето ще е от порядъка на само няколко минути, но това не променя особено нещата.
П.П. а ето какво ми отговориха в "Криле" на това запитване:
Специално МиГ-25 когато летеше у нас при полет разгонен до М=2М+ започва установен вираж над Плевен, и го завършва към Пазарджик.
Около 30-50 км в зависимост от претоварванено..(\_/)
(°_°)
(> <) <- This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
Comment
-
Warlord написатова значи, че диаметърът на полуокръжността, която ще опише изтребителя трябва да е над 250-300 километра. Времетраенето ще е от порядъка на само няколко минути, но това не променя особено нещата.
Ако му трябват 30-50 километра, то нещата са други - т.е., времето е около минута, котео ми се вижда някак по наред.
Comment
-
А има ли някаква реална причина самолет да завива с 3000 км/ч? Доколкото разбирам, ако свали скоростта, ще завие много по-бързо. Ако се опитва да се измъкне от ракета, според мен или ще се опита да я "надбяга", т.е. ще лети по права линия с пълна газ, или да я излъже с маневри, за което трябва разбира се да свали скоростта. Хем да дава газ до дупка, хем да се опитва да завива няма никакъв смисъл, но толкова и разбирам от въздушен бой...
ПП Чуеал съм че изтребителите на прибалтийските републики не могат да наберат височина дори, преди да навлязат в руското въздушно пространство..."No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
Gaden Gogi написа4е защо да е много? просто това е неманеврена
машина а скоростта е наистина висока
изобщо аз самият си мислех, че вярно трябва много време за маневра при голяма машина. първо гледах как се бият Хариъри над англия (не се смейте, защото съм напълно сериозен) и реших, че един Ф15 примерно целия ми хоризонт няма да му стигне за 2 маневри. на другия ден две 15ки се "сбиха" малко по-на юг от мястото, където работех. с включен форсаж изтребителите направо като на пета се въртяха, такова зрелище трудно може да се сравни с нещо. абе изобщо трябва да се види, за да повярваш как нещо толкова голямо се премята в почти немислими маневри. вярно, не е голямо колкото 25, обаче пък на 25 заборниците могат да се използват частично за управление (10% от носещата площ на самолета). интересното беше, че маневрите бяха сякаш повече по вертикала, Ф15 там е силен определено...
за прибалтийските изтребители (че какви, като республиките всъщност ги пазеха НАТОвски Ф16 според новините от миналата година) е много вероятно, защото базите в Латвия например са на самата граница с Русия (поне така казваха тамошните колеги, ма то вярно кой ще мисли докато строи, че би се разпаднал съюза...) на няколкостотин метра от главните магистрали, и е много вероятно още при излитане да нарушават границата, какво остава за набор на височина :shrug:
Comment
-
E toj wyprowa май е принципен, ина4е както знаете нашата страна е една такава мъни4ка и ако лети с 3000 така и така ще трябва много да завива (то на тов аму се казва виражм, ама като така си говорим...)
А ина4е аз поне не знам за свален от ЗРК МиГ-25 който е лятял на максимална скорост, а са използувани доста активно, от арабите над Израел, и от Ирак над Иран.
Comment
Comment