Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпроси по някои маневри

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Въпроси по някои маневри

    Интересува ме при обратен завой (180 градуса) на изтребител (специално при МиГ-25 и МиГ-29), по време на полет със скорост над звуковата (да кажем около 1500 км/ч), колко голямо трябва да бъде необходимото пространство за извършването на тази маневра и за какъв интервал от време?
    (\_/)
    (°_°)
    (> <) <- This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

    #2
    Най-добре питай тук - www.vnvv.com/forum
    Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.

    Никой не е по-сляп от този, който не иска да вижда.

    Войната е много сладко нещо за тези, които не са я виждали.

    Comment


      #3
      или по-скоро в криле ... в "попитай знаещия"
      Recalibrating my lack of faith in humanity...

      https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

      Comment


        #4
        Мерси, не се сетих за "Криле". Ще поставя въпроса и на двете места при разбирачите.

        А вас да ви питам още нещо - вярно ли е, че нашите изтребители, когато летят от София към Пловдив и пилотът трябва да завие по време на полет обратно за София, разстоянието, което му е необходимо за да опише дъга и пълен обратен завой с такава скорост е толкова голямо, че на практика той трябва да наруши румънското въздушно пространство? И затова в такъв случай изтребителя първо стига до Черно море и извършва маневрата в международните води?

        Благодаря.
        (\_/)
        (°_°)
        (> <) <- This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

        Comment


          #5
          А при маневрен бой преминават над северния полюс;-)
          Сънят е слаб заместител на кофеина!

          Comment


            #6
            Хахаха, ами и аз снощи направих някои подобни подхвърляния на едни големи всезнайковци по време на разгорещена кръчмарска дискусия. Ама не искаха и да чуят, а пък моите познания по военна авиация далеч не са достатъчни за да защитя моята версия. Но все пак държа да отбележа, че обратният завой наистина може да отнема огромно разстояние и време, но трябва да се има в предвид, че той съвсем не е задължително да бъде направен така както се прави в равнината. В смисъл, че самолетите се намират не в равнината (като сухопътните и морските машини(без подводниците) и могат да използват триизмерното си поле на действие за много повече вариации на всякакви маневри.

            Обратен завой може да се направи и с някои изпълнения от фигурното летене например - тип "свредел" или "имелман", без изтребителя да се налага да описва безумно широки дъги за да завие. Как мислите вие?
            (\_/)
            (°_°)
            (> <) <- This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

            Comment


              #7
              Warlord написа
              А вас да ви питам още нещо - вярно ли е, че нашите изтребители, когато летят от София към Пловдив и пилотът трябва да завие по време на полет обратно за София, разстоянието, което му е необходимо за да опише дъга и пълен обратен завой с такава скорост е толкова голямо, че на практика той трябва да наруши румънското въздушно пространство? И затова в такъв случай изтребителя първо стига до Черно море и извършва маневрата в международните води?
              Не че разбирам достатъчно, обаче въобще не ми се вярва да е така. Все пак говорим за бойни самолети, при това за изтребители, т.е. за най-маневрените сред тях.
              Last edited by gollum; 11-05-2006, 18:28.

              Comment


                #8
                Значи това което е чул се отнася за МиГ-25 и то на максимална скорост, той ако и да се води изтребител (нашите са били разузнавателни) е прехващач ие с ограничена маневреност.

                Comment


                  #9
                  Ок, а на максимална скорос тна МиГ-25 каква е образно казано дъгата на 180 градусовия завой (обръщане или като се нарича)? Колок време отнема тази маневра?

                  Comment


                    #10
                    Така е, наистина ставаше въпрос за МиГ-25. Ако онова твърдение е вярно, това значи, че диаметърът на полуокръжността, която ще опише изтребителя трябва да е над 250-300 километра. Времетраенето ще е от порядъка на само няколко минути, но това не променя особено нещата.


                    П.П. а ето какво ми отговориха в "Криле" на това запитване:

                    Специално МиГ-25 когато летеше у нас при полет разгонен до М=2М+ започва установен вираж над Плевен, и го завършва към Пазарджик.
                    и
                    Около 30-50 км в зависимост от претоварванено..
                    Last edited by Warlord; 11-05-2006, 18:56. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение
                    (\_/)
                    (°_°)
                    (> <) <- This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

                    Comment


                      #11
                      Warlord написа
                      това значи, че диаметърът на полуокръжността, която ще опише изтребителя трябва да е над 250-300 километра. Времетраенето ще е от порядъка на само няколко минути, но това не променя особено нещата.
                      Точно това се опитвам да си изясня. Ако това е вярно и МиГ-25 прави завой на максимална скорост и диаметърът на завоя е около 250-300 км, това означава, че реално изтребителят изминава по-голямо разстояние от това (той се движи по окръжност с този диаметър, описав половината й горе-долу). Максималната скоросто на МиГ-25 е някъде около 3000 км/ч, което означава, че зе едан минута, двежйки се с тази скорост той изминава около 50 км. Ако направим едно грубо изчисление (и не подвеждат оскъдните знания по геометрия от училище) то обиколката на окръжност с диаметър 300 километра е равна на пи*диаметъра, т.е. 942 км. Самолетът трябва да напарви половин обиколка на тази окръжност, значи около 470 км. Това означава, че на максимална скорост ще му трябват над 9 минути за да напарви 180 градусов завой. Ако приемем, че диаметърът на окръжността е 250 км, то това време ще е около 8 минути. Многовато ми се вижда.

                      Ако му трябват 30-50 километра, то нещата са други - т.е., времето е около минута, котео ми се вижда някак по наред.

                      Comment


                        #12
                        4е защо да е много? просто това е неманеврена машина а скоростта е наистина висока

                        Comment


                          #13
                          А има ли някаква реална причина самолет да завива с 3000 км/ч? Доколкото разбирам, ако свали скоростта, ще завие много по-бързо. Ако се опитва да се измъкне от ракета, според мен или ще се опита да я "надбяга", т.е. ще лети по права линия с пълна газ, или да я излъже с маневри, за което трябва разбира се да свали скоростта. Хем да дава газ до дупка, хем да се опитва да завива няма никакъв смисъл, но толкова и разбирам от въздушен бой...

                          ПП Чуеал съм че изтребителите на прибалтийските републики не могат да наберат височина дори, преди да навлязат в руското въздушно пространство...
                          Last edited by Dinain; 11-05-2006, 22:47. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение
                          "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                          "But I know none, and therefore am no beast."

                          (Richard III - William Shakespeare)

                          Comment


                            #14
                            Gaden Gogi написа
                            4е защо да е много? просто това е неманеврена
                            машина а скоростта е наистина висока
                            няма да е много само и единствено ако преследва някой В70 или SR71, защото те не са с по-добри маневрени характеристики от него при скорост 3М например. а иначе боят се провежда на доста по-ниски скорости от максималните - поне в повечето случаи. 25цата се е била и с доста по-бавни самолети по време на израело-арабските войни, и е побеждавала.

                            изобщо аз самият си мислех, че вярно трябва много време за маневра при голяма машина. първо гледах как се бият Хариъри над англия (не се смейте, защото съм напълно сериозен) и реших, че един Ф15 примерно целия ми хоризонт няма да му стигне за 2 маневри. на другия ден две 15ки се "сбиха" малко по-на юг от мястото, където работех. с включен форсаж изтребителите направо като на пета се въртяха, такова зрелище трудно може да се сравни с нещо. абе изобщо трябва да се види, за да повярваш как нещо толкова голямо се премята в почти немислими маневри. вярно, не е голямо колкото 25, обаче пък на 25 заборниците могат да се използват частично за управление (10% от носещата площ на самолета). интересното беше, че маневрите бяха сякаш повече по вертикала, Ф15 там е силен определено...

                            за прибалтийските изтребители (че какви, като республиките всъщност ги пазеха НАТОвски Ф16 според новините от миналата година) е много вероятно, защото базите в Латвия например са на самата граница с Русия (поне така казваха тамошните колеги, ма то вярно кой ще мисли докато строи, че би се разпаднал съюза...) на няколкостотин метра от главните магистрали, и е много вероятно още при излитане да нарушават границата, какво остава за набор на височина :shrug:

                            Comment


                              #15
                              E toj wyprowa май е принципен, ина4е както знаете нашата страна е една такава мъни4ка и ако лети с 3000 така и така ще трябва много да завива (то на тов аму се казва виражм, ама като така си говорим...)
                              А ина4е аз поне не знам за свален от ЗРК МиГ-25 който е лятял на максимална скорост, а са използувани доста активно, от арабите над Израел, и от Ирак над Иран.

                              Comment

                              Working...
                              X