Спокойно де. Недей да бързаш. Има време да се проявиш. Няма нужда да пускаш по 20 мнения на ден, за да видим, че си се регистрирал. Ако пускаш и по две, но по-полезни, ще е по-добре.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Митове
Collapse
X
-
Мита за 16 октомври 1912 г. започва от един непубликувани спомени на Радул Милков писани през 50-те и след това в полухудожествен вид преразказани от Цветан Цаков в "Балканските орли".
От там тръгват нещата. И една лъжа повторена 100 пъти е станала истина за повечето хора.Peace Through Strength -- Victory Through Devastation
Comment
-
Ето тук http://www.airwar.ru/history/af/seyshell/seyshell.html говорят за авиацията с най-малък брой самолети.Ако не е просто неосведоменост си е чист мит.Едва ли могат да си представят с колко летящи машини разполагаме ние.
Comment
-
Здравейте.В характеристиките на БРЛС на съвременните истребители се споменава за възможноста за обстрел с ракети на няколко цели едновременно. Като се има предвид скоротечноста на въздушния бой днес, мощните системи за РЕБ и намалената радио/топлинна забележимост на евентуалния противник, не са ли мит способностите на модерните бойни самолети?
Comment
-
повечето от способностите им хич не са мит, но пък често са плод на рекламно преувеличение. малко хора могат да си представят и знаят, че войната не е Топ Гън. Често основното занимание там е умирането, а то не било приятно.
Колкото до техниката - мит са например възможностите на модерното ракетно въоръжение за ДБВ - средната успеваемост на най-модерната към края на 90-те ракета за ВБ на средни разстояния АИМ-120А и Ц е около 25-28%. Ракетите за БВБ са още по-зле.
Вероятно рекламен мит ще се окаже и супер-якият Ф-35 - засега супер-яка е главно цената му. Малко сметки по обнародваните данни за самолета показват, че натоварването на крило е равно на това при Ф-105, а по скорост, далечина на полета, боен товар и маневреност отстъпва на почти всички сериозни самолети от 4-то поколение.
Comment
-
В сп. "Криле" бр.1 2003г. има много добра статия от Владимир Пампоров-"Свръхманевреност-за или против".Статията продължава и в следващите няколко броя. Днес я препрочетох и се оказва, че ракетите наистина имат малка успеваемост на практика. Мисля обаче, че ракетите имат по-голям потенциал за развитие в бъдеще, докато самолетът вече е достигнал върха в маневрено отношение. Все пак в самолета има човек, който трябва да понася физически и психически претоварвания (немога да си представя как се чувства пилот, който се опитва да избяга от ракета).
Comment
-
landsturm написа Виж мнениеВ сп. "Криле" бр.1 2003г. има много добра статия от Владимир Пампоров-"Свръхманевреност-за или против".Статията продължава и в следващите няколко броя. Днес я препрочетох и се оказва, че ракетите наистина имат малка успеваемост на практика. Мисля обаче, че ракетите имат по-голям потенциал за развитие в бъдеще, докато самолетът вече е достигнал върха в маневрено отношение. Все пак в самолета има човек, който трябва да понася физически и психически претоварвания (немога да си представя как се чувства пилот, който се опитва да избяга от ракета).
Така че, бъдещите аероплани, явно ще се лишат от "обременаващото" ги човешко присъствие.
...И кажи ми ти страннико,
чувал ли си звук,
по- велик от тропота на хиляди коне!!?...
Comment
-
Какво е казал американския офицер е едно, а какво са реалностите - друго. Технологията е много, ама много далеч от това да осигури пълно заместване на човешкия фактор, а за сега не осигурява и нужната ситуационна увереност за оператора. Не може да замести неща като човешкото зрение, слух, осезание, моментна способност за реакция.
За пример - резолюцията на човешкото око се оценя на около 500-600 мп.(576), динмиката над 20-25 бленди, стереоскопии и т.н. , т.е. далеч над възможностите на цифровата технология и в най-оптимистичните и планове.
А данните от сензорите и системите на машината са само част от общото количество информация, която получава пилота.
Така че друг мит е абсолютното превъзходство на технологията над човешките възможности.Quae fuerant vitia, mores sunt.
Comment
-
В момента чета книгата "Тайните на Третия райх" от Василий Вендеев и във главата за "Морски лъв" е написано следното нещо:
...в това отношение британците отстъпват на българските летци, бранили родното небе при още по-неблагоприятни условия. Най-щастливото за българските пилоти съотношение е било 1:16 в полза на противника...Въоръжени със стари френски самолети българските летци са предприемали челни атаки срещу Летящите крепости...Уникален случай е сваляне на 3 самолета с един откос, даден от български летец - единият бомбардировач пламнал и се врязал във втори. При експлозията се детонитали бомбите на трети
Comment
-
kris4o1993 написа Виж мнениеВ момента чета книгата "Тайните на Третия райх" от Василий Вендеев и във главата за "Морски лъв" е написано следното нещо:
Някой може ли да ми каже дали това последното е истинаThis is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
Comment