Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Митове

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    Спокойно де. Недей да бързаш. Има време да се проявиш. Няма нужда да пускаш по 20 мнения на ден, за да видим, че си се регистрирал. Ако пускаш и по две, но по-полезни, ще е по-добре.

    Comment


      #17
      Мита за 16 октомври 1912 г. започва от един непубликувани спомени на Радул Милков писани през 50-те и след това в полухудожествен вид преразказани от Цветан Цаков в "Балканските орли".
      От там тръгват нещата. И една лъжа повторена 100 пъти е станала истина за повечето хора.
      Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

      Comment


        #18
        Ето тук http://www.airwar.ru/history/af/seyshell/seyshell.html говорят за авиацията с най-малък брой самолети.Ако не е просто неосведоменост си е чист мит.Едва ли могат да си представят с колко летящи машини разполагаме ние.

        Comment


          #19
          Здравейте.В характеристиките на БРЛС на съвременните истребители се споменава за възможноста за обстрел с ракети на няколко цели едновременно. Като се има предвид скоротечноста на въздушния бой днес, мощните системи за РЕБ и намалената радио/топлинна забележимост на евентуалния противник, не са ли мит способностите на модерните бойни самолети?

          Comment


            #20
            повечето от способностите им хич не са мит, но пък често са плод на рекламно преувеличение. малко хора могат да си представят и знаят, че войната не е Топ Гън. Често основното занимание там е умирането, а то не било приятно.

            Колкото до техниката - мит са например възможностите на модерното ракетно въоръжение за ДБВ - средната успеваемост на най-модерната към края на 90-те ракета за ВБ на средни разстояния АИМ-120А и Ц е около 25-28%. Ракетите за БВБ са още по-зле.


            Вероятно рекламен мит ще се окаже и супер-якият Ф-35 - засега супер-яка е главно цената му. Малко сметки по обнародваните данни за самолета показват, че натоварването на крило е равно на това при Ф-105, а по скорост, далечина на полета, боен товар и маневреност отстъпва на почти всички сериозни самолети от 4-то поколение.

            Comment


              #21
              Относно ракетите-не би ли трябвало тези за БВБ да имат по-голяма успеваемост от тези за ДВБ?

              Comment


                #22
                не знам, честно казано. фактите обаче са такива, че ракетите за БВБ имат по-малък процент попадения. вероятно, при БВБ захватът се губи по-лесно, а и маневрирането с големи претоварвания и резки промени на траекторията намалява шансовете на ракетите.

                Comment


                  #23
                  В сп. "Криле" бр.1 2003г. има много добра статия от Владимир Пампоров-"Свръхманевреност-за или против".Статията продължава и в следващите няколко броя. Днес я препрочетох и се оказва, че ракетите наистина имат малка успеваемост на практика. Мисля обаче, че ракетите имат по-голям потенциал за развитие в бъдеще, докато самолетът вече е достигнал върха в маневрено отношение. Все пак в самолета има човек, който трябва да понася физически и психически претоварвания (немога да си представя как се чувства пилот, който се опитва да избяга от ракета).

                  Comment


                    #24
                    Статията е руска и е по-скоро превод, а не авторски материал на Пампоров.

                    Comment


                      #25
                      landsturm написа Виж мнение
                      В сп. "Криле" бр.1 2003г. има много добра статия от Владимир Пампоров-"Свръхманевреност-за или против".Статията продължава и в следващите няколко броя. Днес я препрочетох и се оказва, че ракетите наистина имат малка успеваемост на практика. Мисля обаче, че ракетите имат по-голям потенциал за развитие в бъдеще, докато самолетът вече е достигнал върха в маневрено отношение. Все пак в самолета има човек, който трябва да понася физически и психически претоварвания (немога да си представя как се чувства пилот, който се опитва да избяга от ракета).
                      Преди време, във филм посветен за конструирането на Ф-35, един американски офицер, работещ по проекта, каза: "Навярно, това ще е последното поколение боен самолет, с пилот на борда".
                      Така че, бъдещите аероплани, явно ще се лишат от "обременаващото" ги човешко присъствие.

                      .
                      ..И кажи ми ти страннико,
                      чувал ли си звук,
                      по- велик от тропота на хиляди коне!!?...

                      Comment


                        #26
                        Какво е казал американския офицер е едно, а какво са реалностите - друго. Технологията е много, ама много далеч от това да осигури пълно заместване на човешкия фактор, а за сега не осигурява и нужната ситуационна увереност за оператора. Не може да замести неща като човешкото зрение, слух, осезание, моментна способност за реакция.
                        За пример - резолюцията на човешкото око се оценя на около 500-600 мп.(576), динмиката над 20-25 бленди, стереоскопии и т.н. , т.е. далеч над възможностите на цифровата технология и в най-оптимистичните и планове.
                        А данните от сензорите и системите на машината са само част от общото количество информация, която получава пилота.
                        Така че друг мит е абсолютното превъзходство на технологията над човешките възможности.
                        Quae fuerant vitia, mores sunt.

                        Comment


                          #27
                          В момента чета книгата "Тайните на Третия райх" от Василий Вендеев и във главата за "Морски лъв" е написано следното нещо:

                          ...в това отношение британците отстъпват на българските летци, бранили родното небе при още по-неблагоприятни условия. Най-щастливото за българските пилоти съотношение е било 1:16 в полза на противника...Въоръжени със стари френски самолети българските летци са предприемали челни атаки срещу Летящите крепости...Уникален случай е сваляне на 3 самолета с един откос, даден от български летец - единият бомбардировач пламнал и се врязал във втори. При експлозията се детонитали бомбите на трети
                          Някой може ли да ми каже дали това последното е истина

                          Comment


                            #28
                            за последното не знам, ама за първото и второто - глупости.

                            Comment


                              #29
                              kris4o1993 написа Виж мнение
                              В момента чета книгата "Тайните на Третия райх" от Василий Вендеев и във главата за "Морски лъв" е написано следното нещо:



                              Някой може ли да ми каже дали това последното е истина
                              Истина е, че сме бранили родното небе - останалото не е. Във форума можеш да намериш доста неща по въпроса, включително и снимки. Били сме с модерни за времето си немски самолети/разбира се не с последните модификации/, а френските са били за обучение и рядко са влизали с бой, заради по-слабото си въоражение. Използвай търсачката на форума и със сигурност, ще намериш интересни неща.
                              This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                              Comment


                                #30
                                Не че има нещо специфично като тема, ама ако може не чак толкова много офтопик.
                                „Аз, Драгомир, писах.
                                Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                                Модератор на раздел "Военна Авиация"

                                Comment

                                Working...
                                X