Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Самолети на ВНВВ през периода от 1935-1945 г.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    19. Avia B-122 "Оса"


    Страна производител - Чехо-Словашка република
    Първа доставка - 1939 г.
    Разпереност горно/долно крило - 8.85 м.
    Дължина - 6.80 м.
    Носеща площ - 22.00 кв.м.
    Маса празен - 760 кг.
    Стартова маса - 980 кг.
    Скорост максимална - 240 км/ч
    Скорост крейсерска - 200 км/ч
    Таван - 6000 м.
    Далечина на полета - 530 км.


    Допълнителна информация: Едноместен едномоторен биплан за висш пилотаж, използван у нас като учебен изтребител, преходен към изтребителите "Доган" и за тренировка във въздушен бой. Двигател 9-цилиндров звездообразен с въздушно охлаждане Walter "Kastor II" с мощност 191 kW/260 hp. Доставен е и един вариант на самолета с двигател Avia Rk-17 с мощност 261 kW/355 hp (скорост 260 км/ч, таван 7000 м). Използван като буксировчик на мишени за въздушна стрелба.


    20. Junkers Ju 52/3м "Сова"


    Страна производител - Германия
    Първа доставка - 1938 г.
    Разпереност - 29.25 м.
    Дължина - 19.40 м.
    Носеща площ - 110.50 кв.м.
    Маса празен - 7130 кг.
    Стартова маса - 11 000 кг.
    Скорост максимална - 305 км/ч
    Скорост крейсерска - 290 км/ч
    Таван - 6200 м.
    Далечина на полета - до 1300 км.

    Забележка: През 1943 г. са доставени и самолети, произведени от френски заводи на територията на окупирана от немците Франция.


    Допълнителна информация: Тримоторен транспортен самолет, целометалически моноплан нископлощник с неприбираем колесник. Двигатели два на крилото и един в носа, BMW 132L, 9-цилиндров звездообразен с въздушно охлаждане. Мощност 550 kW/760 hp. Екипаж 3 човека, пътници (десантчици) 17-18 човека.
    Attached Files
    Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.

    Никой не е по-сляп от този, който не иска да вижда.

    Войната е много сладко нещо за тези, които не са я виждали.

    Comment


      #17
      21. Focke-Wulf FW 58 "Гълъб"


      Страна производител - Германия
      Първа доставка - 1939 г.
      Разпереност - 21.50 м.
      Дължина - 13.99 м.
      Носеща площ - 47.00 кв.м.
      Маса празен - ? кг.
      Стартова маса - 2800 кг.
      Скорост максимална - 255 км/ч
      Скорост крейсерска - 200 км/ч
      Таван - 5200 м.
      Далечина на полета - 700 км.


      Допълнителна информация: Двумоторен многоцелев моноплан нископлощник с подпряно крило и прибираем колесник. Двигатели Argus 10C с мощност 2х176 kW/240 hp. Екипаж 2-3 човека, може да взема 4 пътника (парашутисти), въоръжен с една 7,92 мм куполна картечница зад товарната кабина и една в канцела. Може да носи 12х10 кг. бомби и камери за планова аерофотография.


      22. Aero MB-200 "Бухал"

      Страна производител - Чехо-Словашка република
      Първа доставка - 1939 г.
      Разпереност - 22.45 м.
      Дължина - 15.80 м.
      Носеща площ - 67.00 кв.м.
      Маса празен - 4807 кг.
      Стартова маса - 8199 кг.
      Скорост максимална - 280 км/ч
      Скорост крейсерска - 205 км/ч
      Таван - 6000 м.
      Далечина на полета - 1000 км.


      Допълнителна информация: Двумоторен нощен бомбардировач, моноплан горноплощник с целометалическа конструкция и неприбираем колесник. Лицензно производство на френския Marsel Bloch MB-200En-4. Двигатели лиценз на Gnome-Rhone, Walter 14-K-I двойна "звезда" с въздушно охлаждане и мощност 588 kW/800 hp. Витла трилопатни металически. Екипаж 4 човека. Защитно въоръжение 5х7,92 мм картечници "Страконице" обр. 30. Бомби до 1400 кг.
      Attached Files
      Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.

      Никой не е по-сляп от този, който не иска да вижда.

      Войната е много сладко нещо за тези, които не са я виждали.

      Comment


        #18
        За българските самолети

        Ето нещо интересно за разкош, от периода на войната и преди нея

        А ето и една малка задача за разбирачи:


        :stupid: Какъв е самолета който се вижда зад летците???:shrug:

        :twisted: За успокоение и аз не го знам какъв е, така че приемам всякакви сериозни предположения и твърдения:twak:
        Attached Files
        Last edited by танкиста от Харков; 14-10-2005, 17:35. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение
        От както е изобретен барута, ангелите не участват в сраженията на хората!

        Comment


          #19
          Marsel Bloch M.B.152 ?
          SEMPER AGRESSUS

          Comment


            #20
            :nworthy: Благодаря, но дай по-читава снимка:shrug:
            От както е изобретен барута, ангелите не участват в сраженията на хората!

            Comment


              #21
              MB 152:
              Attached Files
              SEMPER AGRESSUS

              Comment


                #22
                23. Avia B-71 "Жерав" ("Катюша")


                Страна производител - Чехо-Словашка република
                Първа доставка - 1939 г.
                Разпереност - 20.33 м.
                Дължина - 12.72 м.
                Носеща площ - 52.00 кв.м.
                Маса празен - 4060 кг.
                Стартова маса - 5700 кг.
                Скорост максимална - 420 км/ч
                Скорост крейсерска - 360 км/ч
                Таван - 9000 м.
                Далечина на полета - 1000-1600 км.


                Допълнителна информация: Двумоторен скоростен бомбардировач, конструкция на Туполев и Архангелский. Моноплан нископлощник с прибираем колесник и двигатели ВК-105Р, 12-цилиндров, редови, V-образни с водно охлаждане. Чехословашката версия Avia B-71 е трябвало да е с чехословашки двигатели. Мощност 882 kW/1200 hp. Екипаж 3 човека. Въоръжение 4х7,92 мм картечници. Бомбов товар до 1000 кг.


                24. Heinkel He 72 "Канарче"


                Страна производител - Германия
                Първа доставка - 1938 г.
                Разпереност горно/долно крило - 9.00 м.
                Дължина - 7.00 м.
                Носеща площ - 20.70 кв.м.
                Маса празен - 590 кг.
                Стартова маса - 877-900 кг.
                Скорост максимална - 194 км/ч
                Скорост крейсерска - 158 км/ч
                Таван - 4200 м.
                Далечина на полета - 500-820 км.


                Допълнителна информация: Двуместен едномоторен учебен биплан, световноизвестният Heinkel - "Kadett". Двигател Siemens Sh-14A, 7-цилиндров, звездообразен с въздушно охлаждане. Мощност 118 kW/160 hp.


                25. PWS-26 "Юнак"


                Страна производител - Полша
                Първа доставка - 1939 г.
                Разпереност горно/долно крило - 9.00 м.
                Дължина - 7.00 м.
                Носеща площ - 25.00 кв.м.
                Маса празен - 885 кг.
                Стартова маса - 1240
                Скорост максимална - 200 км/ч
                Скорост крейсерска - 175 км/ч
                Таван - 4200 м.
                Далечина на полета - 460 км.


                Допълнителна информация: Двуместен едномоторен биплан, учебен и разузнавателен самолет с 9-цилиндров звездообразен двигател с въздушно охлаждане и мощност 175 kW/240 hp. Типът му не е уточнен. Въоръжен с една синхронна 7,7 мм картечница. Носи две бомби по 12 кг. През септември 1939 г. двама полски летци прелитат от Полша през Румъния, за да избегнат немски плен. Самолетът получава български знаци и лети у нас като учебен.

                На снимките първо е снимката на PWS, после на Avia B-71 и на края на Heinkel He 72
                Attached Files
                Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.

                Никой не е по-сляп от този, който не иска да вижда.

                Войната е много сладко нещо за тези, които не са я виждали.

                Comment


                  #23
                  Самолети българско производство във ВНВВ през периода 1935-1940 г.


                  1. ДАР-1А


                  Година на производство - 1928 г.
                  Разпереност горно/долно крило - 8.90 м.
                  Дължина - 6.35 м.
                  Носеща площ - 21.30 кв. м.
                  Маса празен - 410 кг.
                  Стартова маса - 665 кг.
                  Скорост максимална - 150 км/ч
                  Скорост крейсерска - 135 км/ч
                  Таван - 3500 м.
                  Далечина на полета - 350 км.

                  Допълнителна информация: Развитие на конструкцията на ДАР-1. Поставен по-мощен двигател Walter-Vega с мощност 63 kW/85 hp. Увеличен е обемът на горивния резервоар в центроплана на горното крило. Премахнати са двете подпорни стойки до тялото в основата на долните полукрила.


                  2. Капрони Български КБ-1 "Пеперуда"


                  Година на производство - 1932 г.
                  Разпереност горно/долно крило - 8.75/10.00 м.
                  Дължина - 7.25 м.
                  Носеща площ - 30.62 кв. м.
                  Маса празен - 480 кг.
                  Стартова маса - 750 кг.
                  Скорост максимална - 210 км/ч
                  Скорост крейсерска - 170 км/ч
                  Таван - 4500 м.
                  Далечина на полета - 700 км.


                  Допълнителна информация: Българска версия на световно известната италианска машина Caproni Ca-100. Двуместен едномоторен биплан за начална подготовка. Дървена конструкция. Горното крило е с по-малка разпереност от долното - изключително рядко срещана схема в самолетостроенето. Двигател Walter NZ-120, деветцилиндров, звездообразен с въздушно охлаждане. Мощност 88,2 kW/120 hp.


                  3. КБ-2УТ (Един от малкото "безименни" самолети)


                  Година на производство - 1933 г.
                  Разпереност горно/долно крило - 11.54 м.
                  Дължина
                  с двигател Junkers-L2 и BMW-IV - 8.50 м.
                  с двигател Hispano-Suiza - 8.27 м.
                  Носеща площ - 31.87 кв. м.
                  Маса празен
                  с двигател Junkers-L2 и BMW-IV - 985 кг.
                  с двигател Hispano-Suiza - 955 кг.
                  Стартова маса - около 1450 кг.
                  Скорост максимална
                  с двигател BMW-IV - 210 км/ч
                  с двигател Junkers-L2 - 197 км/ч
                  с двигател Hispano-Suiza - 199 км/ч
                  Скорост крейсерска - 83 км/ч
                  Таван - 5500 м.
                  Далечина на полета - около 550 км.


                  Допълниъелна информация: Двуместен едномоторен учебно-тренировъчен биплан. Увеличено с 10% копие на италианския изтребител Caproni Ca-113 с развита втора кабина за наблюдение. Произведен с три различни типа двигатели - Junkers-L2, 6-цилиндров редови с водно охлаждане, мощност 169 kW/230 hp, BMW-IV същата конфигурация, мощност 183 kW/250 hp и Hispano-Suiza, 8-цилиндров V-образен с водно охлаждане и мощност 183.8 kW/250 hp. Не се ползва с добро име поради лошата видимост от кабините, лоша устойчивост при излитане и кацане и много трудно обслужване на морално остарели двигатели. Добрата му аеродинамика и конструкция стават основа за дълга поредица от модернизации.
                  Attached Files
                  Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.

                  Никой не е по-сляп от този, който не иска да вижда.

                  Войната е много сладко нещо за тези, които не са я виждали.

                  Comment


                    #24
                    4. КБ-2А "Чучулига"



                    Година на производство - 1936 г.
                    Разпереност горно/долно крило - 11.54 м.
                    Дължина - 8.75 м.
                    Носеща площ - 31.87 кв. м.
                    Маса празен - 1070 кг.
                    Стартова маса - 1480 кг.
                    Скорост максимална - 212 км/ч
                    Скорост крейсерска - 160 км/ч
                    Таван - 6000 м.
                    Далечина на полета - 560 км.


                    Допълнителна информация: Двуместен едномоторен биплан, развитие на КБ-2УТ. При запазена крилна система и опашни плоскости е заменен двигателят. Тялото и колесникът имат съвършено нова конструкция. Двигател Walter-"Kastor", седемцилиндров звездообразен с въздушно охлаждане, облечен с обтекател NACA. Мощност 176,5 kW/240 hp.


                    5. КБ-3 "Чучулига-I"


                    Година на производство - 1937 г.
                    Разпереност горно/долно крило - 11.54 м.
                    Дължина - 8.73 м.
                    Носеща площ - 31.87 кв. м.
                    Маса празен - 1070 кг.
                    Стартова маса - 1480 кг.
                    Скорост максимална - 232 км/ч
                    Скорост крейсерска - 180 км/ч
                    Таван - 6000 м.
                    Далечина на полета - 550 км.


                    Допълнителна информация: Развитие на конструкцията на КБ-2А. Подобрена системата за управление, тялото и колесника. Поставена противокапотажна рама между двете кабини, което предава характерен силует на машината (т.нар. "Гърбава Чучулига"). Двигател Walter-"Kastor"-II, 7-цилиндров, звездообразен с въздушно охлаждане. Мощност 250 kW/340 hp.


                    6. ДАР-3 "Гарван-I"


                    Година на производство - 1936 г.
                    Разпереност горно/долно крило - 11.90/10.75 м.
                    Дължина - 9.17 м.
                    Носеща площ - 37.00 кв. м.
                    Маса празен - 1300 кг.
                    Стартова маса - 1900 кг.
                    Скорост максимална - 250 км/ч
                    Скорост крейсерска - 220 км/ч
                    Таван - 6800 м.
                    Далечина на полета - 700 км.


                    Допълнителна информация: Двуместен едномоторен биплан без кабелно обтягане. Първи сериен самолет от фамилията ДАР-3. Съществено променен в сравнение с прототипите. Крилата са със закръглени краища, а не отсечени като на портотипа. Тялото, колесникът и опашните плоскости имат съвършено нов вид. Двигател 7-цилиндров звездообразен с въздушно охлаждане Wright WR-SGR-1820 F3. Мощност 463,5 kW/630 hp облечен с фирмен обтекател "Тауненд". Въоръжение наблюдателска 7,92 мм картечница на турелна платформа. Възможност за аерофотографиране.
                    Attached Files
                    Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.

                    Никой не е по-сляп от този, който не иска да вижда.

                    Войната е много сладко нещо за тези, които не са я виждали.

                    Comment


                      #25
                      7. ДАР-3 "Гарван-II"


                      Година на производство - 1937 г.
                      Разпереност горно/долно крило - 11.90/10.75 м.
                      Дължина - 9.17 м.
                      Носеща площ - 37.00 кв. м.
                      Маса празен - 1300 кг.
                      Стартова маса - 1950 кг.
                      Скорост максимална - 230 км/ч
                      Скорост крейсерска - 210 км/ч
                      Таван - 6500 м.
                      Далечина на полета - 600 км.


                      Допълнителна информация: Втора серия на фамилията ДАР-3. Външната разлика е в закритата или полузакрита кабина. Поставен му е двигател Siemens, 9-цилиндров, звездообразен с въздушно охлаждане. Мощност 355 kW/480 hp. В процеса на експлоатацията се оказва, че има недобро смазване на коляно-мотовилковия механизъм, в резултат на което се къса главната мотовилка на двигателя. При звездообразните двигатели този механизъм е много сложен и коренно различен от познатия ни от автомобилните двигатели, който е аналогичен при редовите авиодвигатели. Поради недостатъците в серията, двигателите по-късно са заменени с много по-мощните Alfa-Romeo 126 RC 34. Отличното аеродинамично качество на "Гарвана" е причина да няма катастрофи, самолетите със спрял двигател кацат успешно. Самолетът е разработен като разузнавателен.


                      8. КБ-4 "Чучулига-II"

                      Година на производство - 1938 г.
                      Разпереност горно/долно крило - 11.54 м.
                      Дължина - 8.62 м.
                      Носеща площ - 31.87 кв. м.
                      Маса празен - 1070 кг.
                      Стартова маса - 1480 кг.
                      Скорост максимална - 208 км/ч
                      Скорост крейсерска - 180 км/ч
                      Таван - 6500 м.
                      Далечина на полета - 700 км.


                      Допълнителна информация: Следващата версия на "Чучулига". Учебен, свързочен и самолет за близко разузнаване. Двигателят е Wright - E1P 957 "Wirlwind" ("Вихър"). Той е звездообразен 9-цилиндров с обтекател "Тауненд". Мощност 161 kW/220 hp. След изработване на ресурса, поради това, че България вече е във война със САЩ, американските двигатели са заменени с Walter-"Kastor"- II, при което характеристиките на самолета се доближават до тези на "Чучулига-I". Въоръжение една наблюдателска картечница. Аерофотокамера.


                      9. ДАР-8 "Славей"


                      Година на производство - 1938 г.
                      Разпереност горно/долно крило - 9.47/9.12 м.
                      Дължина - 7.05 м.
                      Носеща площ - 16.20 кв. м.
                      Маса празен - 525 кг.
                      Стартова маса - 814 кг.
                      Скорост максимална - 178 км/ч
                      Скорост крейсерска - 160 км/ч
                      Таван - 4500 м.
                      Далечина на полета - 640 км.


                      Допълнителна информация: Двуместен учебно-тренировъчен биплан с един двигател Walter-Major-IV, 4-цилиндров редови с въздушно охлаждане. Мощност 95,6 kW/130 hp.
                      Attached Files
                      Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.

                      Никой не е по-сляп от този, който не иска да вижда.

                      Войната е много сладко нещо за тези, които не са я виждали.

                      Comment


                        #26
                        А имало ли е в България френски MS.406 щото чета сега в руски сайт :
                        Два года спустя правительство Виши продало 20 MS.406 в Болгарию.
                        No job
                        No money
                        No girl
                        No problem

                        Comment


                          #27
                          доколкото аз знам, имало е идея да се закупят МС406, но в последствие нашите се отказват в полза на (много по-добрия)Девоатин 520
                          An attack against a unit of Flying Fortresses was something like controlled suicide...Sometimes 50, Sometimes 80 machine guns were firing at you... You attempted to close you eyes and continue to fire, Frightened to death, Frightened to death."

                          Oberst Johannes Steinhoff (176 kills)

                          Comment


                            #28
                            В края на 1942г. българското правителство води преговори с Виши за доставка на 20 изтребителя М 406 за Въздушните войски. С нота от 15.06.1942г. френската делегация към Комисията на Германия по примирието уведомява Германия за българското искане за купуване на М 406 с резервни части. На 22.06.1942г. Комисията на Германия по примирието дава разрешение за водене на преговори по сделката. Поради невъзможност за доставка на изтребителите, френската страна предлага 20 машини Bloch 152, което се приема от Въздушни войски. През февруари 1943г. българското правителство ратифицира договора за закупуване на изтребителите. Но на 27.02.1943г. Комисията на Германия по примирието информира Виши, че военното оборудване на френската армия се предоставя на Вермахта, вкл. и заявените от България 20 изтребителя. С нота ¹ 127/43-17.04.1943г. Комисията на Германия по примирието постановява официален отказ за издаване разрешение за осъществяване на доставката на изтребители френско производство за България. През 1943г. германският военне аташе в София предлага на българското правителство анулиране договора с Фрланция и предлага доставка на 150 D.520, платени в рамките на българо - германския клиринг. През август 1943г. германските власти уведомяват френската страна за решението за доставка на 100 - те изтребителя Девуатин за България, от числото на реквизираните френски самолети. Виши дава съгласие при условие че доставката бъде извършена от френска страна срещу заплащане. Така България получава 96 изтребителя D. 520. .
                            SEMPER AGRESSUS

                            Comment


                              #29
                              aхъм мерси за разясненоето
                              No job
                              No money
                              No girl
                              No problem

                              Comment


                                #30
                                знаете ли, че е имало интерес (поне до някъде) от страна на България да закупи Хеншел HS 129 (иде реч за модел В-2) за щурмовата авиация? по-късно, обаче, вземат щуки (от модела D-5) вместо тях, но все още не съм намерил източник, в който да е дадена аргументацията... считам, че закупуването на някоя и друга машина от този тип би било добър ход (най-малкото нямаше да пращат изтребители с подкрилни гондоли да стрелят по танкове).

                                вероятно тогава отговорните лица са имали свои съображения - ако има някой повече информация моля да я сподели, защото на мен самолетът ми е крайно интересен.

                                Comment

                                Working...
                                X