Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Самолети на ВНВВ през периода от 1935-1945 г.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #31
    За хеншел-а за първи път чувам.Ровейки се в ЦВА попаднах на едно документче в което пише, че от Германия сме искали Ю-88,Хе-111 и Фв-190. За хеншели не бе споменато.
    Мен ако питаш ако бяхме получили Ю-88 и Фв-190 зорът на немчолята през 44-та срещу нас щеше да бъде много по-голям
    То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

    Comment


      #32
      Parabellum написа
      За хеншел-а за първи път чувам.Ровейки се в ЦВА попаднах на едно документче в което пише, че от Германия сме искали Ю-88,Хе-111 и Фв-190. За хеншели не бе споменато.
      Мен ако питаш ако бяхме получили Ю-88 и Фв-190 зорът на немчолята през 44-та срещу нас щеше да бъде много по-голям
      в една от книгите за самолета има снимка, изпратена от г-н Стефан Бошняков (мисля), на която български пилот е седнал в кабината, на крилото има друг и един цивилен; пред самолета има още 3 български офицери (предполагам) и други граждански лица.

      лично мнение: FW 190 е прекрасен самолет във всичките си варианти; щеше да е много полезен за ПВО. обаче на Балканите през втора фаза не съм сигурен, че е бил нужен поради липсата на изтребително противодействие от немска страна. щуките се справят добре със задачата си, просто смятам, че Хенщелът би бил добър tank buster в ръцете на нашите.

      Ju 88 също ценя много високо: не съм сигурен, че има роля, която не е изпълнявал, и то добре (изключвам tank busting с бордни оръдия голям калибър, примерно). би свършил работа, определено. за югославските условия би бил малко по-голям от нужното - по-добра цел за немските зенитки. а разузнаването и така се прави с До 17 П/М.

      колкото до зора - липсата на армията е по-скоро в артилерия и танкове (нали бронираната бригада е почти унищожена в една теснина), отколкото в авиация. немците може да не са подвили опашки пред нас за да засвидетелстват страха си, и все пак сме им показали, че можем. нашите се бият доста добре, пак поне според мен.

      Comment


        #33
        доколкото знам в една теснина едно 88мм унищожава 8 бр. LT-38. От тях през през 1944 и без това файда-йок.


        thorn

        Средновековните църкви в България

        Comment


          #34
          по-добре е да ги имаш, отколкото да ги нямаш ;-) за едното криене на пехотата или да опазят някое село пак стигат, ако щеш за морална подкрепа, един вид - ясно е, че не са равноценни на нито едно нещо, което е оцеляло до този момент в инвентара на панцервафе.

          ама все едно де - идеята беше ако някой знае нащо за български интерес към Хеншела да го помоля да сподели :-)

          Comment


            #35
            10. ДАР-8 "Славей" ("Марс")

            Година на производство - 1938 г.
            Разпереност горно/долно крило - 9.47/9.12 м.
            Дължина - 6.56 м.
            Носеща площ - 16.20 кв. м.
            Маса празен - 535 кг.
            Стартова маса - 824 кг.
            Скорост максимална - 190 км/ч
            Скорост крейсерска - 175 км/ч
            Таван - 6000 м.
            Далечина на полета - 520 км.


            Допълнителна информация: Двуместен учебно-тренировъчен биплан с един двигател Walter-Mars, 9-цилиндров звездообразен с въздушно охлаждане. Мощност 106,6 kW/145 hp. Произведен е само един образец със звездообразен двигател, но поради намалената с цял час продължителност на полета такъв вариант не е възприет за серийно производство.


            11. КБ-5 "Чучулига-III"

            Година на производство - 1939 г.
            Разпереност горно/долно крило - 10.90/8.85 м.
            Дължина - 8.50 м.
            Носеща площ - 25.40 кв. м.
            Маса празен - 1250 кг.
            Стартова маса - 1650 кг.
            Скорост максимална - 275 км/ч
            Скорост крейсерска - 250 км/ч
            Таван - 6800 м.
            Далечина на полета - 750 км.


            Допълнителна информация: Върхът в развитието на започнатото с КБ-2УТ. Лек щурмови, разузнавателен и свързочен самолет. Двигател Walter "Pollux", 9-цилиндров звездообразен с въздушно охлаждане. Мощност 338.5 kW/450 hp. Въоръжение 1х7.7 мм синхронна картечница Ф-33 над двигателя, една подвижна 7,7 мм картечница ФК-36 за защита на опашката. Бомби 8х25 кг по 4 под всяко от долните полукрила. Аерофотокамера.
            Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.

            Никой не е по-сляп от този, който не иска да вижда.

            Войната е много сладко нещо за тези, които не са я виждали.

            Comment


              #36
              Имам следния въпрос: Летял ли е над Българя в посочния период Bf 110. Ако да, бихте ли посочили конкретната модификация и други подробности(ако е възмжно).

              Предварително благодаря

              S!

              =BgAF= Bulgarian Air Force

              Comment


                #37
                miro написа
                Имам следния въпрос: Летял ли е над Българя в посочния период Bf 110. Ако да, бихте ли посочили конкретната модификация и други подробности(ако е възмжно).

                Предварително благодаря

                S!
                преминавали са, но не са имали бази. доколкото ми е известно е имало Ju88 нощни изтребители в България, иначе 110 не. ZG1 е била в Румъния в по-късния период, но общо взето ZG и SKG или техни подразделения не са летели у нас.

                тъй като Shelenberg в момента е подхванал наши самолети би ли могъл той или някой от вас да каже нещо за бойното им използване (ако има такова)? в смисъл извън тренировъчни полети. аз тези данни ги имам в книжката на ИБ и компания, но така и не прочетох Чучулигите и Гарваните да са летели над фронта; даже за КБ 11 не съм много сигурен. във втората фаза май участва ято за далечно разузнаване, ама и то е само с До 17 Ураган.

                Comment


                  #38
                  Да ти кажа и аз незнам много за бойното им използване, но скоро предполагам че ще разбера ще питам хора по-добре запознати.


                  12. ДАР-3 "Гарван III"


                  Година на производство - 1939 г.
                  Разпереност горно/долно крило - 11.90/10.75 м.
                  Дължина - 9.45 м.
                  Носеща площ - 37.00 кв. м.
                  Маса празен - 1300 кг.
                  Стартова маса - 2100 кг.
                  Скорост максимална - 275 км/ч
                  Скорост крейсерска - 250 км/ч
                  Таван - 7000 м.
                  Далечина на полета - 1000 км.

                  Допълнителна информация: Последен от семейството "Гарвани". Многоцелев самолет за поддръжка на сухопътните войски и за разузнаване. Силно изменен външен вид. Ново усилено тяло, нов много стабилен колесник, двигател с обтекател NACA, полузакрита кабина. Двигателят е Alfa-Romeo 126 RC 34, деветцилиндрова звезда с въздушно охлаждане. Мощност 551,6 kW/750 hp с металическо фирмено трилопатно витло. Въоръжение една синхронна 7,92 мм картечница над двигателя и наблюдателска картечница, скрита в тялото. Вади се само в бойна обстановка. Възможност за носене на бомбов товар до 250 кг. на външно окачане.


                  13. КБ-309 (КБ-6) "Папагал"


                  Година на производство - 1940 г.
                  Разпереност горно/долно крило - 16.20 м.
                  Дължина - 12.95 м.
                  Носеща площ - 38.40 кв. м.
                  Маса празен - 1750 кг.
                  Стартова маса - 2860 кг.
                  Скорост максимална - 265 км/ч
                  Скорост крейсерска - 220 км/ч
                  Таван - 6500 м.
                  Далечина на полета - около 1200 км.


                  Допълнителна информация: Двумоторен многоцелев моноплан нископлощник, развитие на конструкцията на италианския Caproni Ca-309 "Гибли". Двигатели на крилото, два Argus As-10C, редови 6-цилиндрови с въздушно охлаждане. Мощност 2х176 kW/240 hp. Въоръжение до 32 леки бомби (около 400 кг.)
                  Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.

                  Никой не е по-сляп от този, който не иска да вижда.

                  Войната е много сладко нещо за тези, които не са я виждали.

                  Comment


                    #39
                    Данни на самолетите, постъпили на въоръжение през периода 1940 - 1945 г.


                    1. Fieseler Fi 156 "Дрозд"


                    Страна производител - Германия
                    Първа доставка - 1941 г.
                    Разпереност - 14.30 м.
                    Дължина - 9.90 м.
                    Носеща площ - 26.00 кв. м.
                    Маса празен - 1320 кг.
                    Стартова маса - 1710 кг.
                    Скорост максимална - 175 км/ч
                    Скорост крейсерска - 150 км/ч
                    Таван - 4600 м.
                    Далечина на полета - 400 км.


                    Допълнителна информация: Едномоторен многоцелев самолет със съкратена дължина на излитане и кацане (по съвременната класификация STOL). Световно известен като "Щторх" - "Щъркел". Екипаж един пилот, вози двама пътници или ранен и санитар. Двигател 8-цилиндров V-образен с въздушно охлаждане Argus As 10C. Мощност 175 kW/240 к.с. Разработен под ръководството на създателя на българското промишлено самолетостроене проф. инж. Херман Винтер. Разпространен широко по света след ВСВ, копиран от редица конструктори.


                    2. Heinkel He 60 B-2 "Tюлен"

                    Страна производител - Германия
                    Първа доставка - 1942 г.
                    Разпереност горно/долно крило - 13.50/12.40 м.
                    Дължина - 11.50 м.
                    Носеща площ - 56.00 кв. м.
                    Маса празен - 2410 кг.
                    Стартова маса - 3400 кг.
                    Скорост максимална - 240 км/ч
                    Скорост крейсерска - 215 км/ч
                    Таван - 5000 м.
                    Далечина на полета - 945 км.


                    Допълнителна информация: Едномоторен двуместен биплан, водосамолет с два плувеца и 12 цилиндров V-образен двигател с водно охлаждане BMW-VI 6.0 Z с редуктор 1.61 : 1. Мощност 485 kW/660 к.с.. Въоръжение една подвижна картечница MG-15 за наблюдателя.
                    Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.

                    Никой не е по-сляп от този, който не иска да вижда.

                    Войната е много сладко нещо за тези, които не са я виждали.

                    Comment


                      #40
                      3. Арадо Ар-196 А-3 "Акула"

                      Страна производител - Германия
                      Първа доставка - 1943 г.
                      Разпереност - 12.40 м.
                      Дължина - 11.00 м.
                      Носеща площ - 28.30 кв. м.
                      Маса празен - 2335 кг.
                      Стартова маса - 3600 кг.
                      Скорост максимална - 315 км/ч
                      Скорост крейсерска - 268 км/ч
                      Таван - 6600 м.
                      Далечина на полета - 1080 км.


                      Допълнителна информация: Двуместен едномоторен водосамолет с два плувеца, моноплан нископлощник. Морски разузнавач и самолет за борба с подводници. Оборудван с възел за изстрелване от катапулта от борда на тежки бойни кораби. Двигател BMW 132 K, деветцилиндров звездообразен с въздушно охлаждане, мощност 705kW/960 к.с. Витло трилопатно металическо, с изменяема стъпка. Въоръжение 2х20 мм крилни оръдия под специални клапи за предпазване от морската вода, 1х7,92 мм синхронна картечница и двойна 7,92 мм картечница за защита на опашката. Две противоподводни бомби по 50 кг.


                      4. Avia B-135 B "Лястовица"

                      Страна производител - Чехословашка република*
                      Първа доставка - 1943 г.
                      Брой самолети - 12
                      Разпереност - 10.85 м.
                      Дължина - 8.55 м.
                      Носеща площ - 17.00 кв. м.
                      Маса празен - 1920 кг.
                      Стартова маса - 2450 кг.
                      Скорост максимална - 547 км/ч
                      Скорост крейсерска - 490 км/ч
                      Таван - 9000 м.
                      Далечина на полета - 500 км.

                      *Самолетът е дело на чехословашки конструктори и работници, но произведените за България машини са от времето, когато ЧСР не съществува, а е част от Райха, Протекторат Бохемия и Моравия.

                      Допълнителна информация: Едноместен едномоторен изтребител със смесена конструкция. Моноплан нископлощник с елипсовидно крило, закрита кабина и прибираем колесник. Двигател Avia-Hispano-Suiza-12 Ycrs с мощност 635 kW/890 к.с. Витло двулопатно с голям диаметър. Въоръжение 1х20 мм моторно оръдие Hispano HS 404, стрелящо през кухата ос на витлото, 2х7,92 мм синхронни картечници над двигателя. У нас самолетите са доставени без оръдейно въоръжение. Немските специалисти заявяват, че ако Луфтвафе нямаше Ме 109, щеше да развие конструкцията на Avia 135. В България машините са предадени на изтребителната школа в Долна Митрополия като учебни изтребители.
                      Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.

                      Никой не е по-сляп от този, който не иска да вижда.

                      Войната е много сладко нещо за тези, които не са я виждали.

                      Comment


                        #41
                        5. Бюкер Бю 181 "Бестман"

                        Страна производител - Германия
                        Първа доставка - 1943 г.
                        Разпереност - 10.60 м.
                        Дължина - 7.85 м.
                        Носеща площ - 13.50 кв. м.
                        Маса празен - 475 кг.
                        Стартова маса - 765 кг.
                        Скорост максимална - 210 км/ч
                        Скорост крейсерска - 190 км/ч
                        Таван - 5000 м.
                        Далечина на полета - 850 км.


                        Допълнителна информация: Едномоторен двуместен учебен и куриерски самолет, много разпространен в Европа. Общо произведени 7715 самолета. Произвеждан от различни фирми, вкл. в Чехословакия, Холандия и Швеция. Моноплан нископлощник със закрита кабина с успоредно разположение на пилотските места. Двигател четирицилиндров редови с въздушно охлаждане Hirt HM-504A с мощност 77 kW/105 к.с. Чехословашкият вариант е с двигател Walter-Minor 4.III със същите данни.


                        6. Messerschmitt Me 109 G-2 "Стрела"

                        Страна производител - Германия
                        Първа доставка - 1943 г.
                        Брой самолети - Броят на самолетите Ме 109 от различните варианти G е около 150 - по едни данни 145, по други 155, по трети - 164, но конкретно не може да се уточни. Първата доставка G-2 е през март 1943 г. и се състои от 16 самолета.
                        Разпереност - 9.92 м.
                        Дължина - 8.94 м.
                        Височина - 3.20 м.
                        Носеща площ - 16.20 кв. м.
                        Маса празен - 2520 кг.
                        Стартова маса - 3150 кг.
                        Скорост максимална - 623 км/ч
                        Скорост крейсерска - 525 км/ч
                        Таван - 11 000 м.
                        Далечина на полета - 725 км.


                        Допълнителна информация: Едноместен едномоторен изтребител. Целометалически моноплан нископлощник със закрита кабина и прибираем колесник. Двигател Daimler-Benz DB 605 A-1, 12 цилиндров, V-образен с водно охлаждане. Мощност 1085 kW/1475 к.с. Витло VDM, трилопатно металическо с автоматично изменяема стъпка. Въоръжение 1х20 мм моторно оръдие Mauser MG 151/20 и две синхронни 7,92 мм картечници Mauser MG 17 над двигателя.
                        Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.

                        Никой не е по-сляп от този, който не иска да вижда.

                        Войната е много сладко нещо за тези, които не са я виждали.

                        Comment


                          #42
                          7. Dewoitine D.520

                          Страна производител - Франция
                          Първа доставка - 1943 г.
                          Брой самолети - 96
                          Разпереност - 10.20 м.
                          Дължина - 8.76 м.
                          Носеща площ - 15.95 кв. м.
                          Маса празен - 2125 кг.
                          Стартова маса - 2790 кг.
                          Скорост максимална - 535 км/ч
                          Скорост крейсерска - 435 км/ч
                          Таван - 9000 м.
                          Далечина на полета - 850 км.


                          Допълнителна информация: Едноместен едномоторен изтребител, целометалически моноплан нископлощник със закрита кабина и прибираем колесник. Двигател Hispano-Suiza-12Y-49, дванайсетцилиндров, V-образен с водно охлаждане. Мощност 626 kW/850 к.с. Въоръжен с едно 20 мм. моторно оръдие Hispano HS 404 с 60 снаряда и 4х7,5 мм. крилни картечници МАС 1934 М 39 с по 675 патрона за цев. Много български автори упорито "въоръжават" самолета с две картечници. По разкази на летци-ветерани е имало отделни машини, които са били въоръжени с 30 мм. моторно оръдие. Самолетите са доставени от Германия за засилване ПВО на България. Те са взети от Луфтвафе като трофеи от Франция. В Южна Франция производството на самолета продължава и след окупацията на северната част на страната. Много самолети от този тип са предадени на Луфтвафе, на Румъния и Италия.


                          8. Junkers Ju 87 R-2 "Щука"

                          Страна производител - Германия
                          Първа доставка - 1943 г.
                          Брой самолети - 12
                          Разпереност - 13.80 м.
                          Дължина - 11.00 м.
                          Височина - 3.80 м.
                          Носеща площ - 32.00 кв. м.
                          Маса празен - 3160 кг.
                          Стартова маса - от 4500 до 5605 кг.
                          Скорост максимална - 330 км/ч
                          Скорост крейсерска - 285 км/ч
                          Таван - 8100 м.
                          Далечина на полета - 1255 км.


                          Допълнителна информация: Двуместен едномоторен пикиращ бомбардировач. Моноплан нископлощник с крило "обратна чайка" и неприбираем колесник. Двигател Junkers jumo 211 DA, 12-цилиндров V-образен с водно охлаждане. Мощност 882 kW/1200 к.с. Въоръжение две неподвижни 7,92 мм. картечници MG 17 в крилото, MG 15 за защита на опашката. Бомбен товар до 800 кг. Под крилото място за окачане на резервоари за 2х300 л. бензин. Самолетите представляват вариант на Junkers Ju 87 B, но с увеличена продължителност (съответно далечина) на полета поради предвидената възможност за вземане под крилото на допълнителни горивни резервоари. От немската дума Reichweitenvergroberung - увеличена далечина. Предназначени специално за действия в района на Средиземно море.
                          Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.

                          Никой не е по-сляп от този, който не иска да вижда.

                          Войната е много сладко нещо за тези, които не са я виждали.

                          Comment


                            #43
                            http://bgsoldier.eamci.bg/scripts/isapivwb.dll - Чехословашките самолети във ВНВВ и ВВС.

                            Comment


                              #44
                              чие дело е щуката на снимката, Shelenberg ?

                              Comment


                                #45
                                По разкази на летци-ветерани е имало отделни машини, които са били въоръжени с 30 мм. моторно оръдие.
                                Оригиналната Испано Сюиз е 20 мм. Нима са успели да набутат германско 30 мм /не се сещам някой друг да ползва този калибър през ВСВ/? Нещо не вярвам.


                                thorn

                                Средновековните църкви в България

                                Comment

                                Working...
                                X