Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Самолети на ВНВВ през периода от 1935-1945 г.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #46
    Thorn написа
    Оригиналната Испано Сюиз е 20 мм. Нима са успели да набутат германско 30 мм /не се сещам някой друг да ползва този калибър през ВСВ/? Нещо не вярвам.

    Значи това са само спомени на ветерани, а те както знаем не винаги са верни. И аз много не вярвам, ама все пак... Иначе ето тук е новия сайт за самолетите, а не този който бях дал в началото (променили са го) - http://www.geocities.com/bulgarian_a.../Bulgarian.htm

    3F122 написа
    чие дело е щуката на снимката, Shelenberg ?

    Мисля че беше на Mark Buchler, ако не се лъжа. Намерих снимката в нета, защото в сайта от където взимам снимките не намерих снимка на този самолет.
    Last edited by Shelenberg; 13-09-2006, 20:39. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение
    Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.

    Никой не е по-сляп от този, който не иска да вижда.

    Войната е много сладко нещо за тези, които не са я виждали.

    Comment


      #47
      9. Focke-Wulf FW 189 A-2 "Небесно око" ("Циклоп")


      Страна производител - Германия
      Първа доставка - 1943 г.
      Брой самолети - 18
      Разпереност - 18.40 м.
      Дължина - 12.03 м.
      Носеща площ - 38.00 кв. м.
      Маса празен - 2830 кг.
      Стартова маса - от 3950 до 4170 кг.
      Скорост максимална - 350 км/ч
      Скорост крейсерска - 305 км/ч
      Таван - 7300 м.
      Далечина на полета - 670 км.


      Допълнителна информация: Триместен двумоторен тактически разузнавач, коректировчик на артилерийския огън и самолет за поддръжка на пехотата. Построен по двутелна схема, което му предава характерна рамковидна форма. Двигатели Argus Ac 410 A-1, V-образни, с висящи цилиндри и въздушно охлаждане. Мощност 344 kW/467 к.с. Въоръжен с 6х7,92 мм картечници: две неподвижни MG 17 в основата на полукрилата, све подвижни MG 81 отгоре и две подвижни MG 81 в задния блистер. Може да носи до четери 50 кг. бомби. Оборудван с аерофотокамера.


      10. Messerschmitt Me 109 G-4 "Стрела"


      Страна производител - Германия
      Първа доставка - 1944 г.
      Брой самолети - неуточнен
      Разпереност - 9.92 м.
      Дължина - 8.94 м.
      Носеща площ - 16.02 кв. м.
      Маса празен - 2585 кг.
      Стартова маса - 3200 кг.
      Скорост максимална - 625 км/ч
      Скорост крейсерска - 525 км/ч
      Таван - 11 700 м.
      Далечина на полета - 750 км.


      Допълнителна информация: Едноместен едномоторен изтребител, някои самолети са разузнавателен вариант (G-4/R, G-4/R2) с всички възможности за водене на въздушен бой. Различава се от G-2 единствено по наличието на оборудване за монтиране на аерофотокамера (тип RB 50/30) и с по-модерното радиооборудване (станция FuG 16Z). Целометалически моноплан нископлощник. Двигател Daimler-Benz DB 605 A-1, 12-цилиндров, V-образен с водно охлаждане. Мощност 1085 kW/1475 к.с. Витло VDM, трилопатно металическо с автоматично изменяема стъпка. Въоръжение 1х20 мм моторно оръдие MG 151/20 и две синхронни 7.92 мм картечници MG 17 над двигателя.
      Официално от този вариант самолети не са доставяни, но при обмяната на самолети, подлежащи на ремонт с ремонтирани в завода в Румъния, неуточнен брой машини от вариант G-4 са попадали у нас, но са водени като G-2. Те не са използвани като разузнавателни и не са имали фотокамери.
      Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.

      Никой не е по-сляп от този, който не иска да вижда.

      Войната е много сладко нещо за тези, които не са я виждали.

      Comment


        #48
        11. Messerschmitt Me 109 G-6 "Стрела"


        Страна производител - Германия
        Първа доставка - Самолетите са подарени в края на 1943 г. от Luftwffe
        Брой самолети - 28
        Разпереност - 9,92 м.
        Дължина - 8,94 м.
        Носеща площ - 16.02 кв. м.
        Маса празен - 2600 кг.
        Стартова маса - 3200 кг.
        Скорост максимална - 630 км/ч
        Скорост крейсерска - 520 км/ч
        Таван - 12 100 м.
        Далечина на полета - 650 км.


        Допълнителна информация: Едноместен едномоторен изтребител. Целометалически моноплан нископлощник. Двигател Daimier-Benz DB 605 A, 12-цилиндров, V-образен с водно охлаждане. Мощност 1085 kW/1475 к.с. Витло трилопатно металическо с автоматично изменяема стъпка. Въоръжение 1х20 мм. моторно оръдие MG 151/20 и две синхронни 13,2 мм. картечници MG 131 над двигателя. Поради по-големите размери на картечниците се е наложило оформянето в обтекателните ламарини на носа на характерни издутини, които видимо отличават G-6 от предшествениците му. Съществува възможност за окачване под полукрилата на оръдейни контейнери с MG 151/20 или 30-мм оръдия МК 108, но у нас такива контейнери не са доставяни.

        Някои самолети са с по-различно оформен капак на пилотската кабина, т.нар. Erla-Haube. По-популярно у нас е названието "Галанд-кабина". Той осигурява по-добра видимост за пилота. Правилното наименование е кабина "Ерла" с бронева защита "Галанд".
        Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.

        Никой не е по-сляп от този, който не иска да вижда.

        Войната е много сладко нещо за тези, които не са я виждали.

        Comment


          #49
          12. Junkers Ju 87 D-5 "Щука"


          Страна производител - Германия
          Първа доставка - 1944 г.
          Брой самолети (общо) - 40
          Разпереност - 15,00 м.
          Дължина - 11,52 м.
          Височина - 3,84 м.
          Носеща площ - 31,90 кв. м.
          Маса празен - от 3730 до 3870 кг.
          Стартова маса - от 5750 до 6600 кг.
          Скорост максимална - 410 км/ч
          Скорост крейсерска - 340 км/ч
          Таван - от 7350 до 8100 м.
          Далечина на полета, нормална (с бомбен товар 1х250 кг под тялото и 4х100 кг под крилото) - 830 км.
          Далечина на полета, максимална (с 2х300 кг с допълнителни резервоари и една бомба от 500 кг под тялото) - 1000 км.


          Допълнителна информация: Двуместен едномоторен пикиращ бомбардировач. Моноплан нископлощник с крило "обратна чайка" и с неприбираем колесник. Двигател Junkers Jumo 211 J-1, 12-цилиндров V-образен с водно охлаждане. Мощност 1044 kW/1420 к.с. Подобрена е аеродинамиката на тялото и кабината, увеличена е разпереността на крилото, подобрено е бронирането и усилено въоръжението. То се състои от две неподвижни 20 мм оръдия MG 151/20 в крилото и двойна 7,92 мм картечница MG 81Z (Z от Zwilwng - близнак) за защита на опашката. Под крилото има места за допълнително окачане на контейнери с оръдия MG 151/20 или още 2 бомби. Максимален бомбен товар 1250 кг. но съществува възможност при намалено количество гориво за окачане под тялото на една 1800-кг бомба за атака на големи военни кораби и железобетонни укрепления.


          13. Heinkel He 111 H16


          Страна производител - Германия
          Първа доставка - 1943 g.
          Брой самолети - 2
          Разпереност - 22.60 м.
          Дължина - 16.40 м.
          Носеща площ - 86.50 кв. м.
          Маса празен - 8680 кг.
          Стартова маса - 14 000 кг.
          Скорост максимална - 435 км/ч
          Скорост крейсерска - 330 км/ч
          Таван - 500 м.
          Далечина на полета - oт 1950 до 2200 км.


          Допълнителна информация: Двумоторен среден бомбардировач, преоборудван и използван в България като пътнически самолет за VIP-пътници. В бомбовата шахта е оборудвана пътническа кабина. Няма оръжие. Двигатели Junkers Jumo 211 F-2 с мощност 2х1000 kW/2h1360 к.с.
          Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.

          Никой не е по-сляп от този, който не иска да вижда.

          Войната е много сладко нещо за тези, които не са я виждали.

          Comment


            #50
            14. Нарди Ф.Н. 315

            Страна производител - Италия
            Първа доставка - 1943 г.
            Разпереност - 8.47 м.
            Дължина - 7.14 м.
            Носеща площ - 12.00 кв. м.
            Маса празен - 726 кг.
            Стартова маса - 1145 кг.
            Скорост максимална - 305 км/ч
            Скорост крейсерска - 250 км/ч
            Таван - 6500 м.
            Далечина на полета - 800 км.


            Допълнителна информация: Едномоторен двуместен многоцелев самолет, моноплан нископлощник с прибираем колесник. Развитие на модела "Нарди - 305". Смесена конструкция, двигател Алфа-Ромео 115, редови, шестцилиндров с въздушно охлаждане. Мощност 147 kW/200 hp.

            Самолетът е трофеен. Когато през лятото на 1943 в Италия е извършен преврат и Мусолини е свален от власт, военният аташе на Италия в България се опитва да напусне страната и да избяга в Турция със своя самолет Нарди 315. Прехванат от двойка Ме 109 с командир поручик Стоян Стоянов, той е принуден да кацне в Пловдив и самолетът му остава на служба в българските Въздушни войски. Със самолета след време летецът Емил Българанов катастрофира във Варна и загива.
            Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.

            Никой не е по-сляп от този, който не иска да вижда.

            Войната е много сладко нещо за тези, които не са я виждали.

            Comment


              #51
              Учебен

              КБ-1 Пеперуда

              КБ-1 Пеперуда - учебно-тренировочный самолет, разработанный в болгарском КБ "Самолетна фабрика Капрони булгарски" (СФКБ). КБ-1 - двухместный биплан предназначенный для начальной подготовки пилотов, созданный на базе итальянского самолета Caproni Ca.100. Первый полет самолета состоялся в 1932 году. Была выпущена небольшая серия самолетов , которая затем была полностью передана в Авиационное училище в городе Казанлаке.

              Варианти на камуфлажа:

              КБ-1 Иван Бориславов





              Учебни

              ДАР-8 Славей

              В 1937 году на фирме ДАР-Божурище началась разработка нового учебно-тренировочного самолета. Проектом руководил инженер Кирил Петков. Уже в следующем году прототип самолета, получившего обозначение ДАР-8 Славей, совершил первый полет. Этот самолет был оборудован двигателем Walter Mars мощностью 145 л.с. После успешного окончания испытаний, было решено выпустить небольшую серию из 12 самолетов. На серийных ДАР-8 был установлен менее мощный двигатель Walter Major IV (130 л.с.). Эта замена привела уменьшению дальности полета самолета с 630 до 520 километров, однако дала возможность увеличить время нахождения самолета в воздухе с 3 до 4 часов, что было значительно важнее для учебного самолета. Самолет использовался в учебных частях ВВС и зарекомендовал себя с лучшей стороны.


              Учебни

              ДАР-9 Синигер


              В 1940 году на базе ДАР-6 был также налажен выпуск модификации, получившей обозначение ДАР-9 Синигер. Первый вариант самолета практически не отличался от ДАР-6А. Затем на конвейер поставили самолеты ДАР-9 с двигателем Walter Minor-6.III. Самолет ценился летчиками и техниками за простоту и надежность и использовался до самого конца войны. По окончанию Второй мировой войны десять экземпляров ДАР-9 были переданы ВВС Югославии "на временное хранение". ДАР-9 стал последним серийным самолетом из выпускавшихся фирмой ДАР-Божурище.

              КБ-3 Чучулига I


              КБ-3 Чучулига I - учебно-тренировочный самолет, разработанный в болгарском КБ "Самолетна фабрика Капрони булгарски" (СФКБ). КБ-3 являлся дальнейшим развитием учебно-тренировочного самолета КБ-2А. Основными новшествами были - новые обводы фюзеляжа с улучшенной аэродинамикой, новые кабины пилота и инструктора с устройствами двухсторонней связи, новый, более мощный двигатель Валтер "Кастор ²²" и усиленное шасси. Первый полет самолета состоялся в 1937 году. После успешных испытаний самолет стал поступать в учебные авиаполки Королевской армии Болгарии.

              КБ-4 Чучулига II

              СФКБ КБ-4 "Чучулига" II и КБ-5 "Чучулига" III - ближние разведчики и бомбардировщики. Одномоторные бипланы смешанной конструкции с неубирающимся шасси. Созданы в КБ "Самолетна фабрика Капрони булгарски" (СФКБ) под руководством К. Калигариса. Являлись развитием семейства учебных самолетов "Чучулига". КБ-4 "Чучулига" II - учебно-тренировочный, связной и разведывательный самолет с двигателем R-975-E1P (позднее заменены на моторы "Кастор" II) и вооружением 1x7,69, КБ-5 "Чучулига" III - разведчик и самолет связи с мотором "Поллукс" II, увеличенным крылом, измененной носовой частью фюзеляжа, усиленным шасси, вооружение 2x7,69, бомбы до 200 кг.
              Испытания опытного образца КБ-4 (КБ-3/38) проходили в 1938 г., в том же году налажено производство самолета на заводе СФКБ в Казанлыке. Всего выпущено 28 КБ-4 и 45 КБ-5. Производство прекращено в 1940 г. КБ-4 использовались в основном в летных школах. Небольшое их количество в 1944-45 гг. действовало против немцев. КБ-5 находился на вооружении болгарских ВВС с конца 1939 г. Эти машины вели разведку приграничных районов Югославии, позднее использовались как против югославских, так и болгарских партизан. С августа 1944 г. КБ-5 начали сниматься с вооружения, но, тем не менее, они приняли участие в боевых действиях против немцев в октябре - ноябре 1944 г. на территории Болгарии, а затем в Югославии. Как учебные использовались до конца войны.

              Фронтови разузнавач

              КБ-6 Папагал



              КБ-6 Папагал - фронтовой разведчик-бомбардировщик, разработанный в болгарском КБ "Самолетна фабрика Капрони булгарски" (СФКБ). Самолет, первоначально обозначенный как КБ-309, представлял собой свободнонесущий низкоплан созданный на основе конструкции итальянского самолета Caproni Ca.309 Galby. На самолет установили два немецких двигателя Argus AS-10C мощностью по 240 л.с. Первый полет самолета состоялся в 1940 году. Самолет мог нести несколько фотокамер и до 400 кг бомб. Кроме того он использовался как легкий транспортный самолет и учебно-тренировочный.

              КБ-11 Фазан




              СФКБ КБ-11 "Фазан" - ближний разведчик. Одномоторный цельнометаллический подкосный моноплан с верхним расположением крыла; неубирающееся шасси. Спроектирован в КБ "Самолетна фабрика Капрони булгарски" (СФКБ) под руководством К.Калигариса.
              Опытный экземпляр КБ-11 впервые поднялся в воздух в 1941 г., в том же году началось серийное производство на заводе СФКБ в Казанлыке (с 1942 г. "Державна авиациона работница", ДАР - Государственный авиационный завод). Всего изготовили около 40 экз. КБ-11. Выпуск прекращен в конце 1942 г.
              Самолет состоял на вооружении болгарских ВВС с конца 1941 г. Использовался в борьбе с болгарскими и югославскими партизанами. В октябре - ноябре 1944 г. КБ-11, входившие в состав разведывательных эскадрилий на фронте, действовали против немцев на территории Болгарии и Югославии, далее использовались в летных школах как учебно-тренировочные.
              В 1946 г. уцелевшие "фазаны" были переданы Болгарией Югославии в качестве части репараций по мирному договору и эксплуатировались югославскими ВВС до 1956 г.

              ДАР-10 Бекас




              В 1940 году, после успешных разработок учебно-тренировочных и вспомогательных самолетов, фирма ДАР-Божурище взялась за разработку принципиально нового для нее самолета - штурмовика непосредственной поддержки войск. Новый проект получил обозначение ДАР-10 Бекас. Было решено выпустить две модификации самолета: ДАР-10А с двигателем Alfa Romeo 126 RC34 мощностью 780 л.с. и ДАР-10Ф с Fiat A74RC38 мощностью 960 л.с. Первый вариант самолета был вооружен двумя 7.92-мм пулеметами, к которым затем добавили еще одну 20-мм пушку и имел оборонительную огневую установку у наблюдателя состоящую из двух 7.92-мм пулеметов. Кроме того самолет мог нести до пяти 100 кг бомб на наружных подвесках. На испытаниях этот сравнительно легкий самолет (масса пустого - 1843кг, взлетная - 2570кг) показал хорошие характеристики - развивал максимальную скорость равную 410 км/ч, и имел практическую дальность 1170 километров. Однако дальше испытаний дело не пошло - производственных мощностей фирмы на производство самолета не хватало.
              Проект был заморожен аж до 1945 года, когда было решено испытать более совершенную версию - ДАР-10Ф. Кроме установки нового двигателя самолет получил еще одну 20-мм пушку и увеличенную бомбовую нагрузку (4х100 кг и 1х125 кг бомбы). Так же при постройке самолета была использована американская "помощь" - капот двигателя самолета был переделан из мотогондолы сбитого над западной частью Болгарии бомбардировщика B-17F.
              Благодаря более мощному двигателю ДАР-10Ф показал на испытаниях характеристики, превосходящие Ju.87D, состоявших на то время на вооружении ВВС Болгарии. Не смотря на отличные отзывы военных самолет в серию не пошел в связи с окончанием войны, а в 1945 году был разобран как "морально устаревший".

              ДАР-1
              ДАР-1 стал первым болгарским самол¸том выпускаемым серийно. Его разработка началась в 1925 году на предприятии ДАР-Божурище под руководством немецкого конструктора Хермана Винтера. Самол¸т имел смешанную конструкцию: фюзеляж изготовлялся из металла, крылья - из дерева, обшитые полотном и соединенные N-образными стойками, элероны имелись только на верхнем крыле. Кабина пилотов была выполнена открытой. Устанавливаемый на ДАР-1 двигатель Walter NZ имел небольшую мощность (всего 60 л.с.), но имел хорошие эксплуатационные характеристики.
              Первая серия самол¸тов ДАР-1 состояла из 12 экземпляров и была полностью готова к 1927 году. Вторая серия самол¸тов строившаяся с 1928 года оснащалась мотором Walter "Vega" (85 л.с.) после установки которого удалось существенно повысить л¸тные данные. Этот вариант стал наиболее массовым и получил обозначение ДАР-1А. Вскоре под его стандарт были доработаны ранние ДАР-1. Всего произведено 159 самолетов двух модификаций.
              ДАР-1А долгое время оставался лучшим тренировочным самол¸том болгарских ВВС и находился в строю до 1942 года, пока его не заменили более современные машины. С его участием проводилась серия тестов, среди которых изучалась возможность подвески дополнительного топливного бака. С ним продолжительность полета возросла до 36 часов (национальный рекорд), что было выдающимся показателем для столь небольшого самол¸та.

              ДАР-2




              ДАР-2 - учебно-тренировочный самолет, разработанный болгарской фирмой ДАР-Божурище. Самолет разработан на базе немецкого самолета Albatros C.III. При производстве самолета использованы деревянные березовые плиты, лишь около двигательная часть самолета была изготовлена из дюралюминиевых частей . На самолете установлены трофейные двигатели Mercedes D.III мощностью 160 л.с. Серийное производство самолета было начато в 1926 году. Всего произведено около двух десятков самолетов для Летного училища.

              ДАР-3 Гарван

              ДАР-3 Гарван - легкий вспомогательный самолет, разработанный болгарской фирмой ДАР-Божурище. Самолет представляет собой биплан с трапециевидным крылом и "N"-образными стойками. Первая прототип самолета ДАР-3 Гарван был оборудован двигателем Лорен-Дитрих мощностью 400 л.с. однако двигатели не оправдали себя и была предпринята попытка заменить их на французские двигатели Gnome-Rhome Jupiter, мощностью 480 л.с. Хотя двигатели показали себя с лучшей стороны серийная модификация начала выпускаться в 1936 году с американскими двигателями Wright Cyclone WR-SGR-1820 F3 мощностью 630 л.с.
              Вторая модификация самолета - ДАР-3 Гарван II выпускалась с 1937 года с немецкими двигателями Siemens Jupiter. В связи с тем, что партия двигателей была с дефектами вскоре (в 1939 году) была выпущена третья модификация самолета - ДАР-3 Гарван III с двигателям Alfa Romeo 126 RC34 мощностью 780 л.с. с обтекателями NACA. ДАР-3 показал отличные летные качества. Практически все машины были закуплены ВВС Болгарии. Большая часть из них принимала участие во Второй Мировой войне.

              ДАР-6





              В конце 1920-х гг. инженеры Герман Винтер и Цветок Лазарев, работавшие на болгарской авиафирме ДАР, разработали небольшой двухместный самол¸т, предназначенный для тренировочных полетов. В строительстве учебных самол¸тов у болгар имелся неплохой задел, поэтому подготовка рабочих чертежей и постройка первого прототипа заняла относительно мало времени. Опытный экземпляр самол¸та, получившего обозначение ДАР-6, выпустили в 1929 году. Испытания машины прошли вполне успешно, но ВВС заказали лишь небольшое число ДАР-6, поскольку на то время в строю имелось достаточное количество машин типа СФКБ КБ-2, представлявших собой лицензионные копии итальянского Са.100. В 1937 году завод перешел на выпуск модификации ДАР-6А, оснащенной радиальным мотором Siemens Sh.14. Хотя общее число построенных самол¸тов было совсем невелико, отдельные экземпляры ДАР-6 эксплуатировались в различных авиационных подразделениях до 1943 года в качестве учебных и связных самол¸тов.

              ДАР-8 Славей




              В 1937 году на фирме ДАР-Божурище началась разработка нового учебно-тренировочного самолета. Проектом руководил инженер Кирил Петков. Уже в следующем году прототип самолета, получившего обозначение ДАР-8 Славей, совершил первый полет. Этот самолет был оборудован двигателем Walter Mars мощностью 145 л.с. После успешного окончания испытаний, было решено выпустить небольшую серию из 12 самолетов. На серийных ДАР-8 был установлен менее мощный двигатель Walter Major IV (130 л.с.). Эта замена привела уменьшению дальности полета самолета с 630 до 520 километров, однако дала возможность увеличить время нахождения самолета в воздухе с 3 до 4 часов, что было значительно важнее для учебного самолета. Самолет использовался в учебных частях ВВС и зарекомендовал себя с лучшей стороны.

              Comment


                #52
                15. КБ-11 "Квазимодо" прототип

                Страна производител - България
                Година на производство - 1940 г.
                Брой самолети - 1
                Разпереност - 12.80 м.
                Дължина - 9.85 м.
                Носеща площ - 25.23 кв. м.
                Маса празен - 1400 кг.
                Стартова маса - 2100 кг.
                Скорост максимална - 390 км/ч
                Скорост крейсерска - 327 км/ч
                Таван - 7800 м.
                Далечина на полета - 650 км.


                Допълнителна информация: Едномоторен двуместен моноплан горноплощник със закрита кабина и неприбираем колесник. Прототип на дивизионен разузнавач по заявка на Въздушни войски. Двигател Алфа Ромео 126 RC 34 с мощност 552 kW/750 hp. След изпитанията поради многото бележки от страна на изпитателите е преработен основно и така влиза в серийно производство. Прототипът няма въоръжение
                Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.

                Никой не е по-сляп от този, който не иска да вижда.

                Войната е много сладко нещо за тези, които не са я виждали.

                Comment


                  #53
                  16. ДАР - 10 А "Бекас" прототип

                  Страна производител - България
                  Година на производство - 1941 г.
                  Брой самолети - 1
                  Разпереност - 12.20 м.
                  Дължина - 9.54 м.
                  Носеща площ - 22.20 кв. м.
                  Маса празен - 1843 кг.
                  Стартова маса - 2570 кг.
                  Скорост максимална - 410 км/ч
                  Скорост крейсерска - 330 км/ч
                  Таван - 7250 м.
                  Далечина на полета - 1170 км.


                  Допълнителна информация: Едномоторен двуместен моноплан нископлощник с неприбираем колесник и закрита кабина. Дивизионен разузнавач по заданието на Въздушни войски. Двигател Алфа Ромео 126 RC 34 с турбокомпресор. Мощност при излитане 573,3 kW/ 780 hp. Въоръжение 2х7,92 мм неподвижни крилни картечници и една сдвоена 7,92 мм картечница за защита на опашката. Бомби 4х100 кг. на крилото и една 100 кг. под тялото. Предвидена е възможност за бомбардиране и от пикиране. Прототипът е разрушен през 1942 г. при принудително кацане в мъгла.
                  Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.

                  Никой не е по-сляп от този, който не иска да вижда.

                  Войната е много сладко нещо за тези, които не са я виждали.

                  Comment


                    #54
                    Бордови и наземни авиационни радиостанции

                    Във всички представени технически данни за самолетите от различен тип се посочват само техните летателни и бойни характеристики.
                    На заден план остава въпроса за тяхното управление по време на полет и изпълнение на бойни задачи.
                    В тази връзка се интересувам от типа и техническите характеристики на бордовите и наземните радиостанции, както и на какъв тип самолет са монтирани.
                    Моля за съдействието на всички, които имат информация за това в периода от създаването на българската авиация до сега.

                    Гвардеец
                    Last edited by гвардеец; 11-08-2007, 11:17.

                    Comment


                      #55
                      17. ДАР - 9 "Синигер"


                      Страна производител - България
                      Година на производство - 1941 г.
                      Брой самолети - 48
                      Разпереност горно/долно крило - 9.00 м.
                      Дължина - 7.30 м.
                      Носеща площ - 20.00 кв. м.
                      Маса празен - 560 кг.
                      Стартова маса - 900 кг.
                      Скорост максимална - 185 км/ч
                      Скорост крейсерска - 168 км/ч
                      Таван - 4400 м.
                      Далечина на полета - 520 км.


                      Допълнителна информация: Двуместен едномоторен биплан за начално обучение, развитие на ДАР-6А и произвеждан серийно. Сполучлива комбинация от страна на конструктора на най-доброто от прототипа и от самолетите "Врабче", "Канарче" и "Оса". Двигател Siemens Sh-14A с мощност 117,7 kW/160 к.с. След войната девет самолета ДАР - 9 "Синигер" са предадени на Югославия. В момента един самолет е запазен в авиационния музей на Загреб.


                      Забележка: След изработване на ресурса на двигателите те са заменени от редови шестцилиндрови с въздушно охлаждане чехословашки двигатели Валтер "Минор" - 6.III със същите данни. Характеристиките на самолета се запазват, с изключение на увеличената с 400 мм. дължина.
                      Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.

                      Никой не е по-сляп от този, който не иска да вижда.

                      Войната е много сладко нещо за тези, които не са я виждали.

                      Comment


                        #56
                        :mike: ПОСТАВЯМ ОТНОВО ТЕМАТА ЗА САМОЛЕТНИТЕ И НАЗЕМНИТЕ РАДИОСТАНЦИИ.

                        Моля за съдействието на всички, които имат информация за това в периода от създаването на българската авиация до сега.

                        Comment


                          #57
                          Към гвардеец, значи ако искаш питай във форумите на криле или във форума на ВНВВ там са по начетени на тази тематика и със сигурност ще получиш задоволителен отоговор.


                          Днес приключвам с темата за представянето на самолетите на ВНВВ 1935-1945 г.


                          18. КБ-11 "Фазан"


                          Страна производител - България
                          Година на производство - 1941 г.
                          Брой самолети - 7
                          Разпереност - 12.80 м.
                          Дължина - 9.85 м.
                          Носеща площ - 25.23 кв. м.
                          Маса празен - 1570 кг.
                          Стартова маса - 2400 кг.
                          Скорост максимална - 390 км/ч
                          Скорост крейсерска - 327 км/ч
                          Таван - 7800 м.
                          Далечина на полета - 650 км.


                          Допълнителна информация: Еномоторен двуместен моноплан горноплощник със закрита кабина и неприбираем колесник, щурмовик и тактически разузнавач. Двигател Alfa Romeo 126 RC 34 с мощност 552 kW/750 к.с. Витло трилопатно металическо "Алфа". Въоръжение 2х7,92 мм подвижна картечници от двете страни на двигателя и една сдвоена 7,92 мм подвижна картечница за защита на опашката. Бомби 8х50 йг или 4х100 кг на бомбодържатели под тялото.


                          19. КБ-11А "Фазан"

                          Забележка: След седмата машина серийните самолети са с нов двигател и промяна във формата на остъклението и на хоризонталното оперение.


                          Страна производител - България
                          Година на производство - 1942 г.
                          Брой самолети - 43
                          Разпереност - 12.80 м.
                          Дължина - 10.06 м.
                          Носеща площ - 25.23 кв. м.
                          Маса празен - 1570 кг.
                          Стартова маса - 2777 кг.
                          Скорост максимална - 395 км/ч
                          Скорост крейсерска - 340 км/ч
                          Таван - 8100 м.
                          Далечина на полета - 800 км.


                          Допълнителна информация: Едномоторен двуместен моноплан горноплощник със закрита кабина и неприбираем колесник, щурмовик и тактически разузнавач. Двигател Пе Зет Ел (PLZ) Бристол "Пегасус" XXI, деветцилиндрова звезда с въздушно охлаждане. Витло двулопатно дървено, българско производство. Мощност на двигателя 614 kW/835 к.с. Въоръжение 2х7,92 мм синхронни картечници от двете страни на двигателя и една сдвоена 7,92 мм подвижна картечница за защита на опашката. Бомби 8х50 кг или 4х100 кг на бомбодържатели под тялото. От този тип самолети 30 машини са предадени след войната на Югославия, където летят до 1956 г.
                          Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.

                          Никой не е по-сляп от този, който не иска да вижда.

                          Войната е много сладко нещо за тези, които не са я виждали.

                          Comment


                            #58
                            HELLCAT написа
                            Marsel Bloch M.B.152 ?
                            прилича доста,но прехода от двигателя към кабината е малко недоизпипан,само се чудя това защо е в тази тема а не при загадките.

                            Comment


                              #59
                              Драги Schelenberg,
                              Прочетох с интерес информацията за Военната ни Авиация през пориода 1935-1945г.
                              Искам само да добавя, че през декември 1943 на летище Враждебна е разположен 2-ри орляк с 36 изтребителя Девотин (Devoatin-520), взети
                              от Третия Райх като военна плячка от Франция и продадени на България.
                              При първа възможност ще намеря ттд за него. Доколкото си спомням той
                              е от категорията на "Avia-534" ,но има много добро оръдие- "Испано-Сюиза".

                              Comment


                                #60
                                3F122 написа
                                преминавали са, но не са имали бази. доколкото ми е известно е имало Ju88 нощни изтребители в България, иначе 110 не. ZG1 е била в Румъния в по-късния период, но общо взето ZG и SKG или техни подразделения не са летели у нас.

                                тъй като Shelenberg в момента е подхванал наши самолети би ли могъл той или някой от вас да каже нещо за бойното им използване (ако има такова)? в смисъл извън тренировъчни полети. аз тези данни ги имам в книжката на ИБ и компания, но така и не прочетох Чучулигите и Гарваните да са летели над фронта; даже за КБ 11 не съм много сигурен. във втората фаза май участва ято за далечно разузнаване, ама и то е само с До 17 Ураган.

                                Опасявам се, че колегата греши! Месершмит 110, в няколко варианта от няколко ескадри е бил позициониран в България по време на операция "Марица" 1941 - за доказателство прилагам следната страница.

                                Comment

                                Working...
                                X