Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Авиация и партизани

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Авиация и партизани

    Винаги този въпрос ме е вълнувал
    Нека да го разгледаме.Доколко е била използвана авиацията на Негово Величество в борбата с партизаните?
    Аз знам, че през 41-ва ято Догани и ято Врани са базирани в Ниш за борба със сръбските партизани.
    Знам също, че авиация е била използвана в Балванската битка.Баба ми ми е разправяла, че самолетите са излитали от летище Горна Оряховица и че много страшно е било-в нейните очи сигурно е било така тогава.
    Та какви типове самолети са използвани срещу партизаните в Балванската битка? Споменава се Юнкерс 87.Други машини участвалили са? :sm186:
    То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

    #2
    Аз съм чувал, че са използвали Враните, за Юнкерсите не съм убеден.
    Според мен когато партизаните са в гора, ползата от самолетите е много малка-няма да видят нищо. Но ако няма толкова дървета, стават за проследяване.
    Иначе когато самолет атакува малък отряд, онея ще се пръснат в 40 различни посоки, и самолетът ще трябва да ги атакува поединично А се съмнявам Юнкерса да пусне 500кг бомба за да убие 2-3 патризани.
    Враните са далеч по-полезни, защото са по-бавни и могат да си наблюдават пейзажа отдолу без проблеми. Нещо като съвременните самолети против партизани-леки, бавни, няколко картечници и малки бомби.
    „Аз, Драгомир, писах.
    Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

    Модератор на раздел "Военна Авиация"

    Comment


      #3

      Българските партизански отряди са твърде малки за да бъдат бомбадирани. По-вероятно е самолетите да са използвани само за разузнаване и понякога някой разгорещен пилот да е стрелял с картечници.
      НА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ

      Comment


        #4
        Чувал съм, че една Щука е загубена през Май 1944 при атака срещу партизани. Дали не беше Пейчев името на пилота... може и да греша... Някъде накъм сръбско беше... Както и да е, машината така и не излиза от пикиране, пилот и стрелец загиват. Но не е свалена от земята. Така и не се доизяснява, а след войната някакъв техник комунист споделя, че леко прерязал контролните въжета - така че в момент на най-голямо натоварване да се скъсат. Склонен съм да повярвам, тъй като не се е бил в гърдите за това, а го е споделил в частен разговор насаме с моя източник /пилот от ония времена/.
        На нож!

        Comment


          #5
          А аз бях останал с впечатлението, че техниците и пилотите са близки приятели...
          Това с контролните въжета е много мръсен номер.
          „Аз, Драгомир, писах.
          Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

          Модератор на раздел "Военна Авиация"

          Comment


            #6
            Странно , Капитане, за тази Щука където разправяш къде е паднала?Що имам чувството, че се е изтърсила в Македония?
            То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

            Comment


              #7
              нещо за трънско ли, западни покрайнини ли... такова ми се върти, не при макетата...

              А иначе за дружбата - за съжаление доста народ е имал достъп до самолетите и доста много комунистически саботажи са правени. Даже май в синята История на българската авиация са описвани. То като се почнат дребни повреди, че гадости в двигателите, та се стигне до изключителни престъпления, като взривяването на 2 Дорниера от ятото за далечно разузнаване - май и двата във въздуха, и двата екипажа загиват. Също така катастрофата на капитан Семерджиев - трети дорниер, той пада на пък към Кавала. Мръсникът мръсен Мишо Григоров пише, че се опитвал да сече с перките гръцки селяни по пътя, но бил пиян и изгубил управление... Идиот... За щастие има живи хора, които са били в досег със събитията - метеорологичните условия са били сложни, а единият мотор на машината е намерен горещ, другиат - студен /левият май беше. По показания на един постови, някакви "офицери" нещо бърникали по този мотор преди полета. Самоличността им така и не е установена!!!/.
              Та така, саботажи бол, България е във война, българи загиват, а червени бокруци правят саботажи в гръб :evil:
              На нож!

              Comment


                #8
                На "прима виста" - ако не се лъжа - "Щуките" са използвани в операциите на Вермахта срещу партизанските части на Тито, при което е загубена една машина.

                Цитати от "История на военната авиация на България", С., 1988г.:

                "...Използването на ВВ срещу партизаните се осъществява както в действия от въздуха, така и в привличане на авиационни поделения в сухопътните акции на полицията и жандармерията..Трагични са последствията от намесата на авиацията в Балванската битка..такъв е случаят с Омуртагският партизански отряд който на 30.12.1943г. води бой с обкръжилия го противник.. Безсилно се оказва въздушното разузнаване срещу партизаните от Средногорието, Родопите, Трънския партизански отряд, Чавдар .. При удар срещу Войнишкия батальон "Хр. ботев" огънят на българските и югославските партизани сваля един от самолетите.. .На 27.05.1943г. във 2 въздушен полк катастрофира "Чайка", предназначен за действия срещу партизаните... През първото шестмесечие на 1943г. стават 42 предизвикани самолетни злополуки и са разрушени напълно 6 ксамолета, а 24 са 50 % повредени..." :evil:
                "...Фашизираните офицери във ВВ фанатично се борят против антифашистките сили, участват в блокади и в преследване на партизани...На 26.05.1943г. рота от 6 въздушен полк начело с офицерите пилоти Димитър Списаревски и Виктор Евстатиев ( Павлов ) упорито претърсват горите край Карлово, залавят един партизанин и раняват друг...." :evil:
                От 45 страници от главата "Авиацията през Втората световна война" само 3 - 4 са посветени на въздушните боеве 1943-1944 и то крайно тенденциозно - ..на 20.12.1943г. загиват два български летци изтребители. Свалени три бомбардировача. Нито дума за Списаревски и другите... :grrr: :grrr: :grrr:
                Last edited by HELLCAT; 09-04-2005, 10:46. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение
                SEMPER AGRESSUS

                Comment


                  #9
                  Ами погледни кога е писана тази книга.И ще разбереш, че трябва ново пренаписване на Историята на Българската авиация!
                  То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

                  Comment


                    #10
                    Те това имах предвид !
                    SEMPER AGRESSUS

                    Comment


                      #11
                      Parabellum написа
                      Странно , Капитане, за тази Щука където разправяш къде е паднала?Що имам чувството, че се е изтърсила в Македония?
                      Един младеж от форума на Криле - македонец , вече си е там, преди около месец е присъствал на проучването на някакъв паднал самолет от втората световна война, и има съмнения че е било Щука, но пък е имало представители на посолството на ФРГ така че сигурно не е българска http://krile.net/viewtopic.php?t=2859&start=0
                      may the Force be with you

                      Comment


                        #12
                        Елемаг написа

                        Българските партизански отряди са твърде малки за да бъдат бомбадирани. По-вероятно е самолетите да са използвани само за разузнаване и понякога някой разгорещен пилот да е стрелял с картечници.
                        Така е.
                        То и сухопътни войски са ползвани малко срещу тях. Ловни дружини, полиция и жандармерия.
                        Аз съм чел разни партизански спомени, но никъде не се споменават самолети.
                        Най-вероятно не е имало.

                        kapitan написа
                        .... Мръсникът мръсен Мишо Григоров пише, че се опитвал да сече с перките гръцки селяни по пътя, но бил пиян и изгубил управление...
                        Та така, саботажи бол, България е във война, българи загиват, а червени бокруци правят саботажи в гръб :evil:
                        Ей, егати фантаста! То бива, бива, ама как се секат селяни с перки, бе?!Като тръгнат да лъжат, лъжат като ..едно малцинство, де.
                        Ей, гнусна комунистическа работа.
                        Виж за саботажите са ставали.

                        Parabellum написа
                        И ще разбереш, че трябва ново пренаписване на Историята на Българската авиация!
                        Не само на авиацията. Цялостната представа за онова време е зверски изкривена от такива лъжи, като на горепосоченото от Капитана. Това си е голям въпрос, тия периоди още се трактоват от гл.т. на политиката, а не на обективността
                        Last edited by ; 09-04-2005, 23:06. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

                        Comment


                          #13
                          Han Solo написа
                          Един младеж от форума на Криле - македонец , вече си е там, преди около месец е присъствал на проучването на някакъв паднал самолет от втората световна война, и има съмнения че е било Щука, но пък е имало представители на посолството на ФРГ така че сигурно не е българска http://krile.net/viewtopic.php?t=2859&start=0
                          Това имах в предвид .Значи във Криле спорехме за обозначенията на самолета, които са меко казано странни.Да допуснем, че Щуката е Българска-т.е. пребоядисана вече след доставката й в България.та този самолет пада в Македония и от дългото стоене на открито пада отчасти нашата боица и лъсва отдолу немската-оригинална, получава се странна работа половината обозначения немски, другата половина български и гледай ти майтап .
                          За сега само гадая-времето ще покаже.

                          KG125 написа
                          Ей, егати фантаста! То бива, бива, ама как се секат селяни с перки, бе?!Като тръгнат да лъжат, лъжат като ..едно малцинство, де.
                          Ей, гнусна комунистическа работа.
                          Виж за саботажите са ставали.
                          Въпросът е, че Мишо Григоров-лека му пръст- е летец изтребител от 3/6 изтребителен орляк и след войната го свалят на земята като царски офицер.Сваля П-38 над Скопие с Ме-109Е4 и после Б-17 с Ме-109Г над София, чел съм му спомените и казва, че уж било така-аз не мога да съдя и да обвинявам един Герой!
                          Last edited by Parabellum; 10-04-2005, 04:49. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение
                          То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

                          Comment


                            #14
                            Parabellum написа
                            ......
                            Въпросът е, че Мишо Григоров-лека му пръст- е летец изтребител от 3/6 изтребителен орляк и след войната го свалят на земята като царски офицер.Сваля П-38 над Скопие с Ме-109Е4 и после Б-17 с Ме-109Г над София, чел съм му спомените и казва, че уж било така-аз не мога да съдя и да обвинявам един Герой!
                            Това, че той казва нещо, не значи, че то е истина. Също така не значи, че си е поставил за цел да излъже. В конкретния случай най-вероятно са му разказали нещо, което му е направило силно впечатление, и той после го препредава. Особено пък ако не са се обичали с въпросния капитан Семерджиев - тогава ще е бил по-малко склонен да погледне критично на тази информация от втора ръка.
                            Обичайният проблем с очевидците - на свидетелите не може да се вярва А какво остава пък за онези, които не са дори и свидетели.

                            Comment


                              #15
                              Parabellum написа
                              Въпросът е, че Мишо Григоров-лека му пръст- е летец изтребител от 3/6 изтребителен орляк и след войната го свалят на земята като царски офицер.Сваля П-38 над Скопие с Ме-109Е4 и после Б-17 с Ме-109Г над София, чел съм му спомените и казва, че уж било така-аз не мога да съдя и да обвинявам един Герой!
                              Когато Димитър Димов е написал Тютюн, той не е бил във вида, в който ние го учехме в училище. Преди да дойде работата до издаване, към него са прикрепили един от комунистическите пропагандатори, май че Яко Молохов, който изменил книгата според "новите изисквания за старата действителност".
                              Не знам какъв е бил този автор, от теб го чувам. Но всеки един летец ще каже що за идиотщина е да сечеш с перките хора по земята.
                              1) веднага ще си отсечеш главата, разбивайки самолета;
                              2) точно пък гръцки селяни; е как ги разбра от небето, че са такива, а не български!
                              Повечето от летците-герои са уволнени от "народната власт" безславно, като са работели вкл. и като каруцари; този, който най-малко се е "провинил" е бил съден. Помня разказ по ТВ на дъщерята на командира на Карловското летище ли беше, на някаква авиационна част ли беше, която каза, че като отишли да видят осъдения си на смиърт баща, го изкарали от някаква дупка в двора, покрита с капак.
                              На родителите на Димитър Списаревски са отнели пенсията, защото той се занмавал с фашистка дейност. Фашистката дейност е, че според един тогавашен "Правилник за реда за оказване на помощ н а полицията от войската", като дежурен офицер в Карлово преследвал някакви партизани. Ако не беше трагично загинал, гарантирам, че щяха да го убият със или без Народния съд.

                              Та, няма начин на царски офицер да се издадат спомени преди 89-та, без намеса. Самият факт на издаването говори или за някакви отношения с властта (щото как така ще издава "фашистки" офицер книги!) или по-вероятно е станало следното. Поставил се е въпроса за история на авиацаията. За този период са намерили в случая този летец, аташирали са му някой мръсен пропагандистки лъжец и той е наредил текста според клишетата.
                              "Гръцки селяни"..... (

                              Comment

                              Working...
                              X