Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съвременна авиация!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #76


    Дори и в тази критична статия която много ми хареса се преувеличават възможностите на съвремените стелт технологии. Нещо не видях да се споменава одавна известния факт че F-117 и В-2 се виждат отлично на метровите радари за далечен обзор. И то именно от тип П-14 "Комета" и П-18 "Венера" които са на въоръжение (все още) и в нашето ПВО. За съжаление никой от българските военни не иска да напише нещо за наблюдението на американските самолети над Югословия. Но в лични разговори са ми споменавали че за вълни с такава дължина стелт технологията не оказва влияние по-различно от технологията на обикновенните самолети (имам в предвид тези които не са направени по стелт технология). Ще потърся нямали някаква руска статия по въпроса и ако намеря ще я постна! :sfighter: :sfighter: :sfighter:

    Империал, иконките много ми харесват. Кефя се страхотно на тях и ако някой път се видим ще те черпя специално за тях!!! Жалко че нямаш на космическа тематика но и така са велики!
    НА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ

    Comment


      #77
      Елемаг, нещо не си чел внимателно
      Can stealth be countered?

      Yes. Several countries are already hard at work developing counter-stealth technology. Of course, the simplest way to counter radar stealth is to decrease the frequency and thereby increase the wavelength of radar. Regardless of the size of an airplane, it will act as a dipole antenna to a certain radar frequency whose wavelength is a multiple of the airplane's natural radar return. That is why the F-117s were clearly visible to the air-search radar of an old British destroyer on patrol in the Persian Gulf.

      Не претендирам да разбирам много от тези работи, но ми се струва, че когато се увеличи дължината на вълната ще се намали честотата на повторение на импулсите и ефективността срещу бързо приближаващи се цели ще спадне значително. Според мен по тази причина не е възможно да се осигурят необходимите параметри за съпровождане и пуск на ракета. При съвременните радари, които работят на по-висока честота и съответно в сантиметровия диапазон, при съпровождане радарът засича целта и бордният компютър изчислява въз основа на получените данни за курс, скорост, височина итн. следващото най-вероятното положение на целта и следващия отразен импулс служи по-скоро за корекция на тези изчисления. То затова се нарича и съпровождане, защото бордният компютър през цялото време "знае" къде се намира целта. Когато коригиращите импулси са твърде нарядко, разликите в изчисленото положение и действителното са твърде големи и компютъра "не знае" къде точно се намира целта, а само приблизителните и координати.
      If you believe everything you read, better not read.
      Japanese Proverb

      Comment


        #78
        Kakто каза и центъра, при използуване на вълни с по-голяма дъл;жина се губи не само скоростта на осъвременяване но и точността както по далечина така и по направление, в резултат се получава нещо от сорта: там някъде (сам не знаеш къде) има нещо (но не знаеш какво).
        Пък и споменатите радари не стават за насочване на ракетите и/или управление огънят на МЗА.
        Сега остава да се спомене на Фарънбъро Б-2 как е "светел" на рапирите, друг въпрос е в бойна обстановка 'що ще дири този самолет на тази височина.
        За стелр технологията: ако и да не е идеална тя все пак значително намалява ефектовната отразяваща повърхност, респективно при равни други условия дистанцията на откриване и въздействие.

        Comment


          #79


          Работата е там че съществена част стелт ефекта се получава когато се отразяват вълните на радарите в различни посоки, тоест расейват се. Но това е възможно само когато дължината на вълнната е съизмерима с дължината на самолета. Когато дължината на вълната е по-голяма от дължината на самолета то формата на самолет не оказва практически никакво влияние на отразения сигнал. Иначе си прав че по такъв сигнал не може да се насочи ракета но може да се открие местоположението на самолта!
          НА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ

          Comment


            #80
            Стелт технологията стана толкова известна защото от 50 години радарът е най-важното и почти единственото средство за откриване на самолети и почти не са правени изследвания за откриване на самолет чрез други способи.
            Ако масово започнат да се използват системи използващи акустичното или топлинното излъчване на самолета или оптически и такива откриващи вихрите в атмосферата оставени от стелта, то ще се окаже че единственото предимство на стелта е това е, че един от методите за откриване при него няма да е толкова ефективен. Нещо като разликата между камуфлиран и некамуфлиран самолет. И най-вероятно това предимство въобще няма да компенсира наложените от стелт технологииге ограничения, а като сложим и цената....
            If you believe everything you read, better not read.
            Japanese Proverb

            Comment


              #81
              Всичко това звучи много интересно и смислено. Впрочем, никоя технология сама по себе си не може да предостави решително предимство, особено за постоянно. Явно и при "стелт"-технологиите това важи с пълна сила. Но все пак остава положителната страна на всяка подобна технология - продължителното финансиране и инженерни (и научни) търсения дават множество странични резултати, пък и като цяло движат технологичния прогрес напред.

              Comment


                #82
                Ето последни новини за нов американски стелт самолет.

                The outline shape of Northrop Grumman's proposed F/B-23 "regional" bomber concept may have been revealed inadvertently in the form of a desk-top model recently advertised on eBay, the on-line auction house.

                The model, which was suddenly withdrawn from sale on 23 February, is dubbed F/B-23 RTA (Rapid Theater Attack), and is therefore believed to relate to earlier concepts predating the US Air Force's more recent long-range-strike studies. However, the overall configuration retains the basic rhomboid wing, and outward- canted empennage of the baseline YF-23A, in addition to an enlarged fuselage that forms the basis for Northrop Grumman's interim bomber proposal.

                Other features of the model that may distance it from the YF-23-based actual proposal include axisymmetric engine nozzles and larger, semi-circular engine inlets.

                Northrop Grumman declines to comment on the model, or its appearance, but confirms continued pursuit of USAF bomber studies and says "we are definitely interested in all those possibilities".

                The model's appearance coincides with the decision by the USAF's Air Combat Command to launch an analysis of alternatives (AOA) around the third-quarter of 2005 that could lead to a competitive development programme for an interim long-range-strike aircraft.

                The revised USAF plan indicates an 18-month AOA phase, leading to the creation of a capabilities development document by the end of 2007.

                This could pave the way for a later system development and demonstration phase aimed at 2018 initial operating capability.

                The 2006 USAF budget includes money for the regional bomber study work, but there is currently no additional funding in the service's five-year budget plan. Another issue is that the Lockheed Martin/Boeing F/A-22, which forms the basis for a potential proposed F/B-22 interim bomber variant, is likely to be out of production by then under the current budget plans.

                The long-abandoned YF-23A Advanced Tactical Fighter emerged as the possible basis for a surprise contender for the USAF's interim bomber requirement last July when Northrop Grumman retrieved the second of the two YF-23A "Black Widow II" prototypes from the Western Museum of Flight in Hawthorne, California. The move, made ostensibly for repainting for display at an air fair that August, also included several cosmetic modifications believed to be linked to the bomber bid.

                Under the original timetable, the interim bomber was intended to bridge the gap between the current bomber fleet and a next-generation aircraft planned for 2037. The present timetable calls for IOC by 2018 rather than 2015.

                GUY NORRIS / LOS ANGELES
                If you believe everything you read, better not read.
                Japanese Proverb

                Comment


                  #83
                  какво е мнението ви за Рафал и Еврофайтъра
                  бтв Грипен е идеалният самолет за България според мен

                  Comment


                    #84
                    Soul_Hunter написа
                    какво е мнението ви за Рафал и Еврофайтъра
                    бтв Грипен е идеалният самолет за България според мен
                    Има един виц за разликата между рая и ада - в рая технологията е немска, кунхята френска а хуморът английски.... в ада хуморът е немски кухнята английска а технологията френска нещо нямам много доверие на французите въпреки че те имаха едно голямо име в авиостроенето - Дасо. Французите си правят изтребители на първо място за себе си и са въоръжени с техни ракети.... A Еурофайтъра е противоречива машина където всяка страна си дърпа чергата към себе си, а и още не е съвсем влязъл на въоръжение въпреки че знам че вече го имат в Германия, за другаде не съм проверявал, но ще се зазяпам.... А JAS-39 Грипен ми е любимец но той е лек многоцелеви изтребител докато другите два са по класа тежки.... И аз бих го предпочел за нов самолет на Българските ВВС
                    may the Force be with you

                    Comment


                      #85
                      абе ако аз избирах можеби
                      30-40 МиГ-29СМТ
                      а за Ф/Б-23 тои някаква разновидност на ИФ-23 ЛИ Е?????????????????
                      Last edited by Parabellum; 21-03-2005, 03:45. Причина: Изтрих глупостите с Ан2.Пико нали обеща вече да пишеш само смислени постове?

                      Comment


                        #86
                        МиГ 29?!?!?!?! Самолет дето не е мръднал технологично от средата на 80-те?!?!? Че ние и сега си имаме антики, за какво са ни още?

                        Comment


                          #87
                          повярвах ти да знаеш::::::
                          ма и ан-2 си го бива

                          Comment


                            #88
                            Gaden Gogi написа
                            МиГ 29?!?!?!?! Самолет дето не е мръднал технологично от средата на 80-те?!?!? Че ние и сега си имаме антики, за какво са ни още?
                            Нали руснаците твърдят че имат готови разработки и прототипи за модернизация, защото ако аеродинамичната схема на Миг-29 е достатъчно добра, и се приложат всички нови технологии и материали, както това става с Ф-16 например, то Миг-29 би бил един достатъчно добър самолет... прочети за Миг-29 М2 /MRCA например, чиито характеристики и възможности са много добри - на хартия
                            may the Force be with you

                            Comment


                              #89
                              Кирилицата е задължителна в този форум.
                              Воланд
                              Last edited by messire Woland; 25-04-2005, 19:45.

                              Comment


                                #90
                                makar da sam nov tozi forum ,bih iskal da kaja 4e se samnavam 4e pove4eto ot dava6tite mnenieto si tuk sa specialisti v konkretnatat oblast--v slu4aq ,edva li ima nekoi avioengineer ili pilot tuk Posle moeto mnenie po temata se pripokriva na 90% s tova na Centara,taka 4e nema kvo da vi zanimavam s sa6tite ne6ta otnovo....Li4no za men koq tehnika e po dobra zavisi ne samo ot koi q proizvejda ,no i konkretnite uslovia v koito se izpolzva ,dali var6i rabota!V golqma stepen smqtam 4e 2 ria osnoven faktor e podgotovkta na horata ,koito boravqt s nea...
                                Zamen li4no po savar6enata tehnika e zapadnata!smqtam 4e v dne6no vreme edin pilot na F-16 e po dobar ot ruskiq si kolega,leta6t na MiG-29!! smatam 4e vaprosniq F-16 e po dobar ot MIg-29...4isto tehni4eski...)smqtam prehvaleniq SU-27 za prosto edna atrakcia,za6toto ne e u4astval v nito edna voina ...sa6toto vaji i za "letq6tatiq ZRK--MIG-31--skupa i nenujna ma6ina))Nakratko smqtam 4e Russia e 10 g nazad v sravnenie s tehnologiiite i 5 vstrani po otno6enie na podgotovka !Tova e moeto li4no mnenie ,kakto kazah,az ne sam specialist!!)
                                P.S V zaklu4enie iskam da spomena ,4e se vazhi6tavam na Irsaelskite letci!!!!mai tqh trabva da pitate ,za mnenie..smqtam 4e te moat da sa nai obektivni)))

                                Кирилицата е задължителна в този форум.
                                Воланд
                                Last edited by messire Woland; 25-04-2005, 19:45.

                                Comment

                                Working...
                                X