Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съвременна авиация!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #46
    centara написа
    Безспорно С-400 е изключителна заплаха за съвременните бойни самолети и играта на котка и мишка ще продължи. Лошото за мен като фен е, че F-22 и JSF май ще се окажат последните изтребители, управлявани от човек на борда. Следващите по всяка вероятност ще са безпилотни и военната авиация ще се лиши от цялото си очарование.
    (: (: (:

    Елемаг написа


    Стелт самолет с радар не е стелт. Като включи радара и всички го виждат и без да включват своите. А без радар Ф-22 вижда по-наблизо от Су-27 и модификации пък и от МиГ-29.
    Толкова тъпи ли са американските конструктори?

    Comment


      #47
      Да

      Трябва да се поровя, но братушките май се пробват да направят ракета въздух-въздух кояро се насочва по вражеския радар.

      Междо другото, има модификация на С-125, която се насочва с П-18.

      Както каза Тъндъра, за всяко действие си има противодействие.

      Някой може ли да даде качествен линк за С-400?
      „Аз, Драгомир, писах.
      Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

      Модератор на раздел "Военна Авиация"

      Comment


        #48
        KG125 написа
        (: (: (:
        ...........................
        Толкова тъпи ли са американските конструктори?
        Не не са тъпи... ако си чел материали за В-2 той също е стелт и също има радар вярно за наземни цели....но те са помислили за специални режими на работа, беше споменато за свръхкъси импулси и други мерки за запазване скритостта така че докато не знаем повече за режимите на работа на радара на F-22 ще е некоректно да го сравняваме... а и като беше казано - за всяко действие се намира противодействие
        may the Force be with you

        Comment


          #49
          Сигурен съм, че не са. Не се връзва някак, толкоз пари за стелт и накрая един радар да го издаде.

          Пилот написа
          Да
          Нима?

          Comment


            #50


            Радара на В-2 се засича идеално. Затова избягват до го използват и се летят при неподвижни цели по JPS а по мобилни с насочване от АУАКС. Включват го само за кратко време когато нямат друг изборо и то за секунди!
            Ф-22 е изтребител и радара му трябва да работи при постояни режими.
            Стелт конфигурацията му може да му даде предимство само при насочване чрез АУАКС или JPS за преминаване на ПВО зони но в такъв режим не може да стреля с ракети а и невидимоста му е доста условна.
            НА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ

            Comment


              #51
              Пилот написа
              Да

              Трябва да се поровя, но братушките май се пробват да направят ракета въздух-въздух кояро се насочва по вражеския радар.

              Междо другото, има модификация на С-125, която се насочва с П-18.

              Както каза Тъндъра, за всяко действие си има противодействие.

              Някой може ли да даде качествен линк за С-400?
              Проверил ли си в http://www.pvo.guns.ru/ там има доста инфо... а за насочването даже не по радара а по създаваните смущения че това AIM-7m и AIM-120C го имат отдавна и от това да се насочва освен по активните смущения и по познатите характеристики на радари, не е чак толкова сложно, дори мисля че може да се насочва и по радари които са от същия тип като на самолета носител и то без опасност за приятелски самолети...
              may the Force be with you

              Comment


                #52
                Han Solo написа
                Проверил ли си в http://www.pvo.guns.ru/ там има доста инфо... а за насочването даже не по радара а по създаваните смущения че това AIM-7m и AIM-120C го имат отдавна и от това да се насочва освен по активните смущения и по познатите характеристики на радари, не е чак толкова сложно, дори мисля че може да се насочва и по радари които са от същия тип като на самолета носител и то без опасност за приятелски самолети...

                Тези разработки са още от 70те години и одавна са на въоръжение. Радиолокационните ракети са но този принцип!
                НА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ

                Comment


                  #53
                  Елемаг написа


                  Стелт самолет с радар не е стелт. Като включи радара и всички го виждат и без да включват своите. А без радар Ф-22 вижда по-наблизо от Су-27 и модификации пък и от МиГ-29.
                  Не е съвсем така. Технологииге напредват. Ето цитат от едно много авторитетно издание, която хвърля повече светлна по въпроса.
                  World Air Power Journal Vol.38 написа
                  ... The F-22 radar has a peak power in the megawatt range. This allows it to put a greta deal of power on the target in a very short spave of time, gathering data before the target's electronic jamming or surveillnce systems can respond. It makes it easier to use advanced modes to identify "non-co-operating" targets at long range. The agility of the beam - its ability to change direction or waveform - is better than any other type of radar. The F-22 radar can switch among its 18-plus modes so quickly - so-called "interleaved" modes - that they apper concurent to the avionics system. Some of these modes are very unusual: for instance a narrow-band interleaved search and track (NBILST) mode apparently uses sensors in the wings.
                  Agility opens the way to the low probability of intercept (LPI) techniques which the radar uses to perform its functions whitout betraying the fighter's own presence. Because the beam can scan instantly, it does not spray radiation across the sky as it sweeps from one target to another The advanced solid-state power supply also responds quickly; an LPI radar never uses more power and never transmits longer than it must.
                  Пилоте, я раздуй малко повече за тази модификация на С-125, че нещо ме съмнява.
                  Last edited by centara; 19-02-2005, 00:54.
                  If you believe everything you read, better not read.
                  Japanese Proverb

                  Comment


                    #54
                    До Елемаг:

                    Един вид, пари на вятъра?

                    Comment


                      #55
                      Защо да са пари на вятъра, елиминира се един от начините за засичане на самолета, малко ли е.

                      Иначе за съвременните нужди JSF е много по-подходящ, но сигурно и той ще се оскъпи докато дойде време да влиза на въоръжение.
                      albireo написа
                      ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                      Comment


                        #56
                        Аз малко провокирах Елемаг Не се връзва такива разходи и толкова елементарен дефект.

                        JSF ako се оскъпи, малцина ще го имат. Струва ми се, че ще е предназначен за по-малките...

                        Comment


                          #57
                          KG125 написа
                          До Елемаг:

                          Един вид, пари на вятъра?
                          Не е точно така. Всъщност Ф-22 е първия боен самолет пето поколение и е практически следващо стъпало в авиационната еволюция. Проблема му е че задачите за които е строен вече не са актуални. А стелт възможностите му са несъществени за който и да е съвременнен радар. Но комбинацията висока цена + невъзможни задачи го направи аутсайдер. То и затова скороста на влизане на въоръжение е сравнима с тази на Су-34. По ескадрила на десет години.
                          А JSF е все още далеч. Докато влезе на въоръжение може и той да е в същото положение!
                          НА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ

                          Comment


                            #58
                            Е, аз не разбирам от конкретните авиационни работи. Обаче самолетите стават все по-скъпи и по-скъпи и май малките няма да се доредят до прогреса.(:

                            Comment


                              #59


                              Напротив тъкмо това е проблема на Ф-22 че разликата в цената му е по-голяма от разликата в бойните възможности с например един МиГ-29С. А самолети като Су-30 имат практически същите бойни възможности и по-голям боен товар. Освен ако разбира се Ф-22 не окачи въоръжението си на външни пилони но тогава губи възможноста си да използва и ограничените си стелт възможности. Практически превъзходството на Ф-22 е само по отношение на относителните характиристики на конструкцията си и силовата установка. То и затова се гледа с такава надежда към JSF. А малки страни могат да си закупят самолети с усъвършествано въоръжение и радиоелектронно оборудване което при помоща на съврменни наземни средства като част от интегрирана ВКО мога спокойно да отразят нападение от враг въоръжен и с най-съвременна авиация стига да ни си поставят свръхцели.
                              НА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ

                              Comment


                                #60
                                Наскоро прочетох едно интересно мнение на генерал от USMC за бавността в развитието на америкнаските разработки. Според него причината е във въведените от Робърт Макнамара концепции за Системен Анализ и Цена-Ефективност. В резултат в разработката се включват един куп политизирани аналитици, често без особени познания в авиацията, които "знаят цената на всичко, но не знаят ценността на нищо". Така за поставянето на една или друга система се водят люти пазарлъци от сорта на: "ама колко ще струва?", "ама не може ли без него?", "а нещо по-евтино няма ли?" итн. По тази причина и програмата Osprey се забави толкова много - 20 години. И F-22 е по тази система. Около програмата е изградена една огромна бюрократична машина, която непрекъснато гълта средства. Затова и самолета излиза толкова скъпо. Между другото цената, която споменах по-горе е малко подвеждаща. Тя се образува като се разделят средствата по програмата на броя на произведените самолети. Но това не значи, че материалите и разходите за производство на един F-22 възлизат на 260 млн. Една огромна част от разходите по програмата, които и оскъпяват крайният продукт отиват именно за заплати на разни такива чиновници. Абе пиявици има не само у нас!
                                If you believe everything you read, better not read.
                                Japanese Proverb

                                Comment

                                Working...
                                X