If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Pik-As каза:
[B]Fw 190 постъпва на Източния фронт чак през 1943 поради суровите условия на източния фронт. Прочети броя на Аеросвят за тази машина.
Колега първите 190-ки постъпват на Изток в норвегия. През юли 1942 година там е била превъоръжена 1 група от JG-5 . През септември 1942 година 1/JG 54 започва да се превъоръжава със 190-ки.
То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.
Наистина Fw 190 постъпват в JG 5, но тогава тя не действа срещу СССР. Колкото до това, коя немска част започва първа да използва Fw 190 на Източния фронт,това е JG 51, която през ноември 1942 разполага с една група Fw 190. JG 54 се превъроъжава чак през януари. Но една птичка полет не прави и ефектът от действията на Fw 190 се усеща чак през 1943.
Причината е двигателя. Първите серии са с BMW 801C, който е много капризен и често прегрява и дава откази. Даже са повдиганти въпроси за целесъобразността на самолета като цяло. Чак през пролетта на 1942 се появява двигателя BMW 801D при който повечето от тези недостатъци са отстранени. Така към средата на 1942 се появява Fw 190A-3. Именно с тази модификация започва да се превъоръжава I/JG 51 в началото на септември и става боеготова чак през ноември. До 1943 Fw 190 не взема участие във важни сражения- имам предвид Сталинград. Няколко Fw 190A-1 пристигат на източния фронт само за проба в края на 1941 и борзо са изтеглени. За обслужването на самолет с толкова капризен двигател, са необходими добре оборудвани летища, а такива там няма. BMW 801C се запалва само със специалне стартер и почти не може да работи на земята. Толкова му е слабо охлаждането.
Да така е! Двигателят се оказва ахилесовата пета на този самолет. Иначе ако всичко е било наред, още през 41-ва германците биха започнали операция Барбароса с този самолет. Руснаците доколкото си спомням също имат такъв проблем с двигателят на Швецов М-82. Първите серии на Ла-5 също страдат от прегряване на двигателят. Не съм сигурен обаче май след като пленяват един А-4 руснаците копират от БМВ-то системата за охлаждане и я прилагат на Ла-то. За това последното обаче не съм сигурен!
То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.
Не са глупави руснаците. Самата комунистическа система е глупава.
Как се конструират добри самолети, при условие, че конструкторите са били на лагер?! (Това вече съм го писал не един път, но е важно да се подчертае.)
Кабината на Ме-109G
Кабината на МиГ-15УТИ
Кабината на Л-29
РУС-овете на трите самолета си приличат много. Въпросът е кой от кого е щипнал. :lol:
scharfschutze ®
_______________________________________
Мощта на оръжието се умножава по разума на този, който го използва.
Говорите, сякаш в лагер сте били и самолети там сте проектирали. Хайде малко по-сериозно, естествено, че е възможно конструтурско бюро да работи в лагерни условия (или по-точно - близки до лагерните) и да създава самолети (руснаците дават достатъчно примери за това), но това съвсем не означава, че подобни условия са добри или пък идеални.
Често си мисля: ако условията в СССР бяха дори само малко по-открити и свободни, колко ли по-добри самолети щяха да създадат (и не само самолети).
Е, чак нещо подобно не ми се вярва. Все пак, да не забравяме, че руската армия се строи наново и кажи-речи, "на чисто". А подобно прекъсване на традициите (при немците почти няма подобно нещо след ПСВ) е много важно и за да се създадат нови, още повече - жизнеспособни, е необходимо твърде много време. Презц 30-те години има само отделни много добри офицери (които, естествено, са унищожени в хода на чистките), но те не са достатъчни, за да допуснем, че СССР би имал една наистина маневрена и жизнеспособна офанзивна армия в началото на 40-те, дори и да предположим, че нямаше никакви чистки. Все пак бойната техника и екипировка (с която имат големи, предимно технологични проблеми) далеч не е всичко, от което една армия се нуждае, ако ще се използва за агресивни военни цели.
Според мен (макар това да е едно много широко допускане), в най-добрият случай СССР би имал добра армия, която ще е способна енергично да се защити и да премаже повечето по-слаби държави (т.е., да извършва ограничени офанзивни действия). Но за дълбоки операции в мащаб армия и нагоре, каквито се привиждат на Триандафилов (и другикато него), трябва много повече от създадените механизирани корпуси или ударни армии. Мисля че теоретично (ако предположим, че хабят голяма часто т средствата си за обучение, подобряване на организацията и тренировки) биха могли към края на 40-те години да имат достатъчно съвременна армия, способна да извършва маневрени дълбоки операции в армейски мащаб.
(но един от сериозните проблеми, които забавят нещата, според мен, е този: на СССР му се налага да гради всичко от технологичната нула, при това усилията се хвърлят навсякъде (едновременно във всички области). В подобна обстановка се реализират резултати, но трудно, бавно и скъпо. При това - те винаги са частични. И най-вече се гледа външната страна (брой техника и войници в строя), защото тя се постига относително по-лесно.)
Comment