Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За съветските и немските изтребители

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    Намесвам се съвсем за кратко (то май всичко вече е ясно) - един линк към съветски документ, който третира именно действията на немските изтребители (на тоя сайт има и други интересни документи, btw):



    (между другото, Bf 109G-6 има 30 mm MK 108 моторно оръдие и 2 13мм MG 131 картечници, над двигателя и 2 20мм MG 151 оръдия, в гондоли под крилата. 30мм оръдие е използвало експлозивни амуниции и се е отличавало със сравнително ниска начална скорост (540 m/s) и се е използвало предимно срещу тежки бомбардировачи.)

    Comment


      #17
      gollum,
      то ако става дума за това - руснаците са слагали и 57 мм оръдие на Як-7... малкосерийните специални модификации не ги брой за нещо особено. Това по-скоро са експериментални нашини, които за сметка на тежкото си въоражение са загубили много от меневреността си.

      Comment


        #18
        Съгласен съм (споменах го защото приказката беше за конкретно този вариант на изтребителя). То, ако е за въпрос, руснаците и 76 мм оръдие са успявали да вместят на изтребител (пък и не са само те...).
        То тъй или инак по-тежкото оръдие се слага, за да се използва срещу по-бавноподвижни цели - тежки бомбардировачи (или, ако снарядът е с достатъчно висока начална скорост, за да се осигури възможност с две-три попадения да се разрушава вражески изтребител).
        Разбира се, такива оръдия се слагат и за да се използват срещу наземни цели (т.е., на щурмови самолети), но доколкото знам ефективността им е ниска, защото не може да се осигури достатъчна точност (заради отката и причиненото от него отместване на самолета), а поради ниската скорострелност целите трябва да се поразяват с един-два изстрела.

        А, повече по темата - мисля че основният проблем на съветската авиация през ВСВ не е толкова свързан с качеството на самолетите (имат си достатъчно добри машини), а по-скоро с качеството на самите пилоти (не че са по-лоши, просто са по-зле обучени), лошата организация и управление на авиационните съединения. Поради това, почти до края на войната Лувтвафе съумяват при нужда да си осигуряват локално въздушно превъзходство на нужния им участък. Но тези неща са по-скоро в сферата на съветската въздушна доктрина, та може би трябва да ги обсъждаме в съответния форум.

        Comment


          #19
          Малко корекция.Може ли?
          Първо.Ме-109 Г-6 е СТАНДАРТНО ВЪОРЪЖЕН с едно моторно 20мм оръдие МГ-151/20 и две синхронизирани картечници МГ-131.От каря на 1943г започват да се монтират новите 30 мм оръдия.Това се обуславя от факта,че англо-американската авиация започва масови рейдове над Райха.
          Руснаците слагат 76мм динамо-реактивно оръдие конструкция на Курчатов на редица експериментални самолети,но проектът не е успешен.

          Як-9 няма 4х12.7мм.картечници.Той има едно моторно 20мм оръдие ШВАК и две 12.7мм картечници-Базов вариант.
          МиГ-3 има стандартно 1х12.7 и 2х7.62мм кратечници.След започване на ВСВ, допълнително под крилата са му сложени още 2х12.7мм картечници.Той не е най-масовият руски самолет.Серийното му производство спира в края на 1941г.
          То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

          Comment


            #20
            Ок, приемам корекцията .
            Добре дошъл, Parabellum (това, btw, на латински не означаваше ли "за война" или нещо такова ). Да си призная аз съм по-скоро ентусиаст, когато иде реч за авиация, но знанията не са ми кой знае какви, така че всяка "корекция", а още повече придружена с обяснения и пояснения е добре дошла...

            Comment


              #21
              Добре заварил.
              Радвам се, че приемаш поправките, които наложих.Все по-малко и по-малко стават хората, които си признават грешките.
              Мотото ми отдолу значи
              Ако искаш мир,готви се за война
              То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

              Comment


                #22
                а аз съм създал това място и ние сме се събрали тук със специалната идея да се изслушваме и да си намираме и признаваме грешките

                как иначе се достига до познанието 8)
                albireo написа
                ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                Comment


                  #23
                  В спора, как иначе ...

                  Comment


                    #24
                    Originally posted by "Imperial Friedrich"

                    а аз съм създал това място и ние сме се събрали тук със специалната идея да се изслушваме и да си намираме и признаваме грешките

                    как иначе се достига до познанието 8)
                    Да си призная момчета отдавна търсех такова място.Място където всеки приема корекции и търпи възражения.Браво :tup:
                    То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

                    Comment


                      #25
                      Здравейте!
                      Лошо се получи с този срив. даже си бях помислил, че някой е решил да затвори портала :-((((
                      При мен всичко е резервирано и подобни проблеми нямам. Работя с 2 Windows 2000 Server и Windows 2003 Server ....

                      Малко уточнения и от моя страна:
                      1.По САМОЛЕТА И ДВИГАТЕЛЯ: По-голямата част от корпуса на съветските самолети наистина е от делта дървесина (дървен скелет), покрита с импрегниран плат. Това, което го казва някой, че не гори дървесината - не е вярно, а и ако е напоено с бензин... е кеф за германеца. Само около двигателя и в основните и опашната стойки на колесника са имали метал. Германските самолети са били направени от ДУРАЛ. Това е алуминий с примеси и е с много добри якостни характеристики. НЕ ГОРИ. Двигателите на ВСИЧКИ съветски самолети са били с карбуратори (а и на английските). Това води до нерядко гаснене на двигателя. Е имало е варианти с три поплавкови камери на по 120*, но това не е помагало винаги, особено при отрицателни претоварвания. Представете си: гони ви Ме-109 и ... двигателя започва да киха и да гасне... Лошо нали?! Двигателя на Месера от вариант Ме-109Е (DB601) (Даймлер-Бенц) до Ме-109К14 (DB605) включително е с директно впръскване на горивото в цилиндрите. Няма ги големите колекторни тръби от карбураторите до главата на двигателя. Вместо тях се използват тънки тръбички от гориво-нагнетателната помпа до дюзите. (намалява се вероятността за директно попадение на куршум, снаряд или шрапнел). Е за ремонтнопригодността - вярно съветските са по лесни за ремонт - 2-3 пирона, малко туткал и аре пак за полет. При германските е падало голямо нитоване.
                      Ме-тата са имали ДВУСТЕПЕНЕН ЦАНТРОБЕЖЕН КОМПРЕСОР, въртян от изгорелите газове, който му е позволявал нормална работа на височини над 11-12 хил. метра. (кой пишеше за големия таван на съвецките самолети). Да не забравяме витлото с изменяема стъпка (на съветските е ДЪРВЕНО), което се появява на Ме-109Е. Там стъпката се управлява ръчно, а в по-късните варианти от F и нагоре - автоматично, в зависимост от оборотите и висичината. Фирмата производител дава гаранция, че двигателя ЩЕ издържи 2 мин. на по-високи обороти от зададеният "максимал". Допълнително за увеличаване на мощността в цилиндрите се е впръсквала и водо-метанолова смес, която увеличавала мощността на двигателя значително. При последните варианти Ме-109К тя достигала до 2000 к.с. Само подвижните части на крилата и опашните плоскости са били с покритие от плат. Това се налагало от съображения за бързодействие. Горивният резервоар е бил зад бронираната седалка на летеца и с покритие от пореста гума. При пробив гумата намалява диаметъра на пробойната. Същото важи и за FW-190. Моделите FW-190D са били с двигателите, използвани при месерите. От там идва и името им "Дългите носове". Те са имали и моторно оръдие МК-108 30mm с 80 изстрела.
                      2.ПО ВЪОРЪЖЕНИЕ: Както вече започнах да пиша за оръдията ...
                      От Ме-109D(Дора) (B и D ваирантите участват във войната в Испания) до Ме-109Е8 (Емил) са имали 2х20мм - оръдия по едно във всяко полукрило и по 2х7.92mm картечници Reinmetal-Borsig със 250 изстрела зад двигателя. От Ме-109F (Фриц) до Ме-109G6 (но не U6 модификацията на "Густав"), макар и с малки изключения, са били с моторно MG-151 20mm. При Ме-109G6 U6 модификацията се появява Mauser MК-108/30мм с 80 изстрела, начална скорост над 600м/с и две картечници 13мм. Така продължава до К (Карл) версията. При Me-109К в някои модефикации липсва моторното оръдие. Допълнително Месерите са можели да носят подгондолни оръдия MК-108/30мм или 2хМG151 20мм под полукрилата. Така оръдията стават 3 + 2 картечници. Голяма огнева мощ. За един залп напред към целта са излитали по 3 КИЛОГРАМА метал. Страховито, а? Всеки трети снарят е бил трасиращ. Имали са прицели REVI16 (рефлекс визир). Подобни са на тези, на нашите самолети, но не са имали жироскопи в тях за отчитане на ъгловата корекция при стрелба по маневрираща цел. Такива жироскопични прицели са имали само Ме262. Принципа на работа на REVI16 се базира на проектиране на мрежа (една окръжност и един кръст със маркери) върху наклонено полупрозрачно стакло. Целта се вижда и се "обронва" (вкарва се корекция по далечина, като се знае разпереността на самолета). По този начин се нанася корекция по далечина. Такъв е бил прицела на и на фоке-вулфа.
                      3. ПО РАДИОЕЛЕКТРОННО ОБОРУДВАНЕ: Всички са имали радиостанции (КВ до Густав и УКВ при "К"). Приемникът е бил Lorentz - линеен с директно преобаразуване на честотата. УКВ-станциите са били суперхетеродинни (лампови естествено, но с кварцова стабилизация на честотата). Всички варианти след "Е" са имали АВТОМАТИЧНИ РАДИОКОМПАСИ. "К" вариантите са имали и система "свой-чужд" (IFF), още тогава! FW-190 и Ме-110 са имали и серии с РАДАРИ и ИНФРАЧЕРВЕНИ топлопеленгатори. Зашеметяващо!
                      4. ПО АВИАЦИОННО ОБОРУТВАНЕ: Кислородни прибори за летеца, жироскопи, измерители на въздушната и вертикалната скорости, барометрични висотомери, акселерометри...
                      При самолетите на нашите "освободители" подобни "екстри" липсват или се появяват чак през края на войната.
                      Не случайно м-р Ерих Хартман е с 352(да, триста петдесет и две) победи дава предпочитанията си на '109-ката, въпреки, че е летял на Foke-Wulf-190, Messerschmitt-262.
                      Този звяр Messerschmitt-262 (Schwalbe) е имал 4 оръдия по 30мм и максимална скорост над 800 км/ч. Даже един германски пилот претендира, че той, а не Чък Иагър е преминал звуковата бариера. Според разказа му, при скорост около 1М е почувствал страхотни вибрации по корпуса на самолета, които след малко утихнали при по-високата скорост. Това е ясен признак за скорост над 1М!
                      ....
                      Това е неизчерпаема тема и както се поувлякох, май няма да ми стигне форума. )
                      А, щях да забравя - германците са имали Нs-126 (Хеншел, а не Хайнкел) с 50мм оръдие - "танкоубиец".
                      Единственото предимство на съветските самолети е по-малката им излетна маса, ненадвишаваща 2 тона.
                      scharfschutze ®
                      _______________________________________
                      Мощта на оръжието се умножава по разума на този, който го използва.

                      Comment


                        #26
                        въпроса с обозначението на Hs-129 май го минахме вече
                        albireo написа
                        ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                        Comment


                          #27
                          Макар, че, колкото и да е съществено оръжието, на мен ми се струва по-съществен персонала, обучеността му и най-вече организацията, седяща зад него. Т.е. "доктрината" за използване на оръжието.
                          Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                          Проект 22.06.1941 г.
                          "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                          Comment


                            #28
                            Темата на този форум е свързана с техническите въпроси.
                            scharfschutze ®
                            _______________________________________
                            Мощта на оръжието се умножава по разума на този, който го използва.

                            Comment


                              #29
                              ъъ, доста правилно...накъде се отплеснахте?
                              albireo написа
                              ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                              Comment


                                #30
                                Извинете за непрофесионалната намеса. Преди време се бях възбудил много в този форум по темата въздушно превъзходство при Сталинград/Армейска група Юг. За да докажа тезата си поизчетох доста руски източници. Едно нещо се набиваше на очи - изключително лошо техническо състояние на съветските самолети. Дори си спомням, че един от съветските асове в мемоарите си беше описал случка. Отишъл героят да вземе самолет от ремонтен завод. Взел го, излетял и по пътя към фронтовото летище се пльоснал защото двигателя на самолета се разпаднал.

                                Comment

                                Working...
                                X