Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За съветските и немските изтребители

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    За съветските и немските изтребители

    Мм, чудя се вече за какво да пиша

    Основните немски изтребители (Ме-109 и FW-190) са по-тежко въоръжени от съветските по принцип. Ме-109G-2 има 30мм моторно оръдие, един снаряд от което практически сваля кой да е изтребител (друг е въпроса че ти трябва доста умение и късмет за да уцелиш с това нещо; но никога няма да забравя следното в ИЛ-2: аз на споменатия немски изтребител, врагот на амер. Р-39. Бях на ок. 300м от него когато открих огън с оръдието. Изстрелях къса серия 4-5 снаряда. Изведнъж избухна експлозия и от вражеския самолет забълваха гъсти кълба чер дим. Пилота скочи с парашут. Красиво беше ) Съветските изтребители (говоря всъщност най-вече за Як-9 и МиГ-3, най-масовите) имат основно картечно въоръжение (примерно 4х12.7мм). За целометалическите самолети картечницата не е голяма опасност, освен ако не удариш с концентриран огън някой важен агрегат) тъй като металната рамка така или иначе си е здрав скелет и най-много да пострада обшивката (и то не много). Друго предимство на Ме-109 е че картечниците са разположени над двигателя и съответно стрелят в концентриран сноп заедно с моторното оръдие, а това има доста по-голям кумулативен ефект. Също така и точността им е повишена тъй като тежкия двигател е доста по-стабилна оръдейна основа. Съветските изтребители (както и американските и английските) в голямата си част разполагат въоръжението си по крилете - а това, освен че води до буквално стрелба по площи, води и до намалена точност тъй като крилото е доста еластично и не удържа отката добре. А не знам дали споменах, обаче FW-190 има безпрецедентно мощно въоръжение - 4х20мм оръдия (вярно в крилете, но просто няма как да се поберат върху мотора :oops: + 2х7.92мм картечници върху самия мотор вече (тях не знам за какво са ги сложили...) Безмислено е да казвам това какъв ад е за вражеските самолети...

    Друг момент е конструкцията на немските изтребители - структурната им здравина е по-висока, особено тази на FW-190 е страшно висока (т.е. самолета издържа на много бой). Съветските не могат да се похвалят с това, особено като се има предвид че в много от тях се ползват доста дървени елементи (примерно за опашните плоскости). Двигателите на немските самолети също са превъзхождащи през по-голямата част от войната. FW-190 има страшно добри енергийни характеристики (т.е. изкачва се и пикира доста по-бързо от кой да е друг изтребител) което му позволява да избере кога да влезе и кога да излезе от боя. Хоризонталната маневреност на съветските изтребители е превъзхождаща, но това при правилна пилотска тактика лесно се парира, немските самолети трябва просто винаги да използват енергийното си превъзходство за да държат инициативата в боя.

    Толкоз бла бла за сега че е време за лягане Още приказки от Източния Фронт, утре

    източници на информация: откъслечни спомени от гимназиалното ми захласване по изтребителите от ВСВ, както и доста по-скорошния ми опит в прекрасния симулатор ИЛ-2
    albireo написа
    ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

    #2
    За съветските и немските изтребители

    Не сам особено съгласен с това че съветските изтребители са със по-слаба конструкция от немските.Можеби дори обратното.
    Да вземем Ла-5 например.Тои е изготжен от така наречената делта дървесина/от същия материал е потроен и Лагг-1/3/.какжо е характерно за нея-НЕ ГОРИ,САМО СЕ ОВЪГЛЯВА ПРИ ЖИСОКА ТВМПЕРАТУРА.Друго предимство-в Русия дървесина да искате/нестратегически материал/.
    За съветските самолети от този период е характерно и нещо друго-прекаленолесни са за обслужване в полеви условия,нещо което не винаги е важало за немските,и то от не особено подготвен технически персонал/а такъв във армията по това време дал господ/

    Имат и своите недостатъци разбира се-липсват много прибори в кабинаната,стандартни за авияцията на останалите воюващи страни,невинаги са създажани необходимите удбства за екипажите,а за естетика дори в най-елементарната и форма и дума не може да става/все пак това са военни машини/

    И все пак е трудно да се каже чии самолети са били по добри,тъй като се намесват много фактори.

    А , за малко да пропусна-ЕКИПАЖИТЕ.Ерик Хартман е имал352 победи застото е имал време да се научи/и касмет разбира се.../А ако вземем момчетата от така наречения Гиорингов набор/когато вече на всикчки инм е ясно как ще свърши воината/успеваемоста драстично намалява/а също и продължителноста на пилотските животи/
    Състраданието е слабост...

    Comment


      #3
      Хехе, не става дума за това дали дървесината гори, ами за якостните и качества

      Относно кокпитите - трябва просто да сравниш кокпита и приборите на FW-190 с тези на който и да е съветски самолет - както един ас на Ил-2 каза, "Той има кокпит на Ф-16 за времето си" :twisted:

      Та съветските нямат даже хоризонт....тва е прибора който показва ъгъла на завъртане на самолета по надлъжната и напречната оси спрямо хоризонта. А това за мен е най-важния прибор в цялата кабина...

      Ла-5 м-у другото е направен като копие на FW-190 така че е естествено да е добър самолет 8)
      albireo написа
      ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

      Comment


        #4
        Единственийа недостатък на делта дървесината е че е с 15 %по-тежка от дуралуминия/обаче е пои-евтина/.А да ,между другото кои от девата самолета е по-маневрен.Защото аз бих избрал да съм в кабината на Ла-5 ако става дума за маневрен бъздушен бой.
        Състраданието е слабост...

        Comment


          #5
          Имам предвид Ла-5,Fw-190,и Як-9 да кажем?Ти как мислиш?
          Състраданието е слабост...

          Comment


            #6
            Ммммм 8)

            Чакай да си намеря старите постове по тая тема :twisted:
            albireo написа
            ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

            Comment


              #7
              А и нещо друго-руските самолети са изключително устойчиви на бойни поражения/Лагг-3 например/
              Състраданието е слабост...

              Comment


                #8
                Не мога да ги изровя мойте работи щото форума на ГВ е мъртъв за мен...

                Та. По въпроса за маневреността:

                Да, руските имат по-голяма хоризонтална маневреност на малки височини. Но както мисля споменах, немските са по-мощни, което при правилно владеене на енергията на самолета (енергия - кинетичната (скорост) и потенциалната (височина); като непрекъснато едната се заменя с другата а двигателя компенсира загубите) немските изтребители могат винаги да държат инициативата. Правило номер 1 е да не се влиза във виражни боеве с руските изтребители, защото така се губи енергията, а немските са почти безпомощни на малки скорости.

                Има един момент обаче специално в Ил-2, който някъде четох че в реални условия е нереален - с правилно управление на задкрилките немските самолети се изравняват по маневреност с руските. Аз лично съм свалял именно във виражен бой руски с немски изтребител 8)

                За конструктивната издържливост - споменах и обясних вече защо немските владеят, а това заедно с превъзхождащото им въоръжение ги поставя в една доста изгодна позиция 8)
                albireo написа
                ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                Comment


                  #9
                  Ако не ввладееш виража за какво ти е този изтребител?Ако говориме за конкретния фронт боевете на източния са се водили преобладаващо до 5000 метра.А там руските машини са имали превъзходство.Ето това е,те са били напълно адаптирани към съответните условия...А това със задкрилките...колко пилоти/особено след 43та година / са могли да правят ткива фокуси под огъня на 2 - 20мм оръдия?Малко според мене.Знаеш ли какъв е бил проблема на немските изтребители-много модернизации без появята на качествено нови машини.Fw-190 е ставал все по-тромав и неманеврен/за сметка на въоръжението,което е нараствало количествено/.А това на източния фронт е било фатално...
                  Състраданието е слабост...

                  Comment


                    #10
                    Ех имам чувството че ти не четеш какво пиша - немските изтребители имат превъзходство във вертикала, а това им позволява да владеят инициативата. Никъде, ама никъде не е казано че единствения начин за водене на въздушен бой е виражния. Бой по вертикалата означава да държиш височина над врага ( а немския изтребител може), при подходящ момент пикираш, атакуваш, ако той направи маневра за да те увлече в хоризонтален бой, ти просто се изкачваш отново нагоре, защото имаш голяма енергия, придобита при пикирането - това е най най простото обяснение, а си има още доста маневри и тактически моменти покрай това. И тва се учи в школите за летци-изтребители на Луфтвафе, а това че много от младите не спазват правилата и се увличат по хоризонтала, губейки енергията си, не е вина на самолета, нали?
                    albireo написа
                    ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                    Comment


                      #11
                      Значи... малко поправки първо Ме-109 G-2 няма 30, а 20мм моторно оръдие. Съветските изтребители нямат въоръжение разположено в крилата - то е съсредоточено около мотора. Ла-5 не е правен като копие на Вюргера. Ла-5 произлиза от ЛаГГ-3, но с различен двигател (звездообразен с въздушно охлаждане вместо V-образен с водно охлаждане).
                      Като цяло технологичността на немските изтребители е по-висока - те са целометалически, с по-съвършени прибори и прицели, с по-добра конструкция (и по-лесна за обслужване). Това води до определена сложност при Ме-109, но пък по принцип той не е конструиран за дълга война при такива условия. 190 от друга страна се оказва изключително лесен за поддръжка - двигател при полеви условия се сменя за по-малко от час, маслен резервоар - за по-малко от половин час, опашно оперение също за толкова. Това, заедно със способноста му да поема и да нанася огромни щети, го прави един от най-добрите изтребители на Втората Световна ( и мой личен фаворит ).
                      Когато се опре до въздушен бой обаче, не се гледа технологичността или леснотата на обслужване на даден самолет, а характеристиките на машината и начинът и за използване. Като цяло маневрените характеристики на съветските машини на височини под 4500 метра са по-добри. От друга страна немските имат по-добри енерговъоръженост (съотношението м/у мощността на двигателя и теглото) и въоръжение. Това определя и следният модел на поведение от страна на пилотите - руснаците се стремят да завържат маневрен бой по хоризонталата на малка височина, където имат предимство, а немците - да изведат боя във вертикалната плоскост и да го превърнат в бой с малко, но точна стрелба. Кой ще победи ? Зависи кой ще направи първи грешката да приеме условията на другия.
                      Pauke !

                      Comment


                        #12
                        Е това се опитвах да кажа, но просто не са ми дотолкова изчистени понятията

                        запознайте се с нашия въздушен спец 8)
                        albireo написа
                        ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                        Comment


                          #13
                          Ами горе долу това се опитвах да кажа а също така и да опиша предимцтвата и недостатъците на машините от двете страни на барикадата но и аз не съм толко словоохотлив като Еърмена
                          Състраданието е слабост...

                          Comment


                            #14
                            Вече имам 50/+6/победи на Ил-2 и летя на Ме-109...,рицарски кръст,два железни кръста и някаква значка ми пробутаха.А ти как си със статистиката?Дано имаме възможност да премериме сили като си доидеш...
                            Състраданието е слабост...

                            Comment


                              #15
                              Срещу компютъра ли летиш

                              Аз играя почти само онлайн, но като цяло играя с по-добри от мен и нямам кой знае колко много победи а и не играя толкоз често а FW-190 иска грижа за овладяването си все пак
                              albireo написа
                              ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                              Comment

                              Working...
                              X