Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какви би трябвало да са....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    Скъпи Голум,
    Ако кажем държава (която и да е) веднага се проявява ,сред участниците, принципът : про/анти , а като резултат вероятното попадане в личностно противопоставяне или обсъждане на периферни/НЕКОНЦЕПТУАЛНИ детайли, и съответно излизане от темата.
    Рамките на технологичната концепция също са концепция.

    Comment


      #17
      Zdravejte,prijateli!Otdavna pose6tavam foruma, no dosega samo 4etjah,a v4era re6ih i da se registriram.Po temata;kontinentalen iztrebitel:Teglo-2500-3500kg.;V-okolo700km/h;Dale4ina na poleta bez dop. rez.-~1000km;Vaorazhenie-1-3 orudija 20-37mm i 2-4karte4nici goljam kalibar.Kam tova iskam da dobavja i moite favoriti za idealnija iztrebitel na BCB;JAK-3 i LA-7
      Last edited by Imperial; 28-11-2004, 10:09.

      Comment


        #18
        Parabellum написа
        Че нали Хе-280 се появява тъкмо навреме, но стават едни машинации, които забавят програмата много
        А аз като се зачетох то и месера се ражда трудно, прочетох за проблемите които е имал с отлепянето от земята, капризите при рязкото подаване на гориво... А конструктивно мисля че основния му недостатък са двигателите на крилата - това ще намали маневреността, иначе с тия оръдия по оста - носа е свободен от двигател - си е доста неприятен противник ... ЗА доктрината, gollum, мисля че ако тръгнем да изясняване на доктрина ще се получи като в темите "алтернативка" във военноморския - докато се изяснят условията на задачата и участниците ще загубят интерес, не е ли по лесно описвайки "идеалния" да се обяснява и при какви условия /климат , противник/ е идеален той
        may the Force be with you

        Comment


          #19
          Не, не съм съгласен с вас - така бисе получило единствено ако участниците в дискусията не спазват правилата (а аз ще се погрижа дане се случва подобно нещо). Няма смисъл да се разсъждава принципно върху "идеалният изтребител", без преди това да се изясни в какво всъщност е идеален - това ще екато да се впрегне конят зад каруцата. Всеки самолет (и въобще машина, проблем и т.н.) се създава и използва според усолвията на конкретна ситуация, а конкретната ситуация означава да обвържем машината с конкретна държава и нейните особености. А това означава, че ще трябва да засегнем и доктрината. При това, добре ще е да се започне именно от това, а след това да се навлезе в конкретиката на техническите описания (обратното би било неправилно от концептуална гледна точка).
          Въобще, безсмислено е да сеспираме в някакво начинание заради трудностите, които могат да възникнат . Още повече, че това е форум, а не чат - никой за никъде не бърза и интерес винаги има .

          Comment


            #20
            Темата , е зададена :
            Gaden Gogi написа
            Изтребителите през ВСВ според вас. Какви конструктивни особенности би трябвало да имат. ……….
            Питането , в първата си част, е виждания на участниците за конструктивни особености
            Втората част от темата е:
            “И кой от съществуващите най-пълно отговаря на поставените задачи. Естественно коректно ще е да се разглежда за всяка страна по отделно.”
            Нека направим едно уточнение:
            Не присъства зададен въпрос за изграждане на концепция за идеален изтребител от ВСВ. Ако някой желае нека зададе такава тема.
            Продължавам по първата част от темата.
            Parabellum написа
            Нека да започнем да разглеждаме първо леките и едномоторни-континентални, после да преминем към морските.След това двумоторни ...........
            При V образен двигател наличието на едно оръдие поставено между цилиндрите е оптимално решение за лек изтребител ВСВ. Считате ли че си заслужава да се пренебрегва този подход ?

            Comment


              #21
              fen написа
              Zdravejte,prijateli!Otdavna pose6tavam foruma, no dosega samo 4etjah,a v4era re6ih i da se registriram.Po temata;kontinentalen iztrebitel:Teglo-2500-3500kg.;V-okolo700km/h;Dale4ina na poleta bez dop. rez.-~1000km;Vaorazhenie-1-3 orudija 20-37mm i 2-4karte4nici goljam kalibar.Kam tova iskam da dobavja i moite favoriti za idealnija iztrebitel na BCB;JAK-3 i LA-7
              Добре дошъл при нас!
              2500 килограма ми се виждат мъничко, а 37 мм оръдие доста множко не мислиш ли?
              Твоите фаворити нямат 37 мм оръдие.
              Моите представи са лек фронтови изстребител са V или Л образен двигател с водно охлаждане.Оръдие на топло в двигателя 20-25мм и две големокалибрени картечници 15 мм синхронизирани .
              То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

              Comment


                #22
                valentor написа

                При V образен двигател наличието на едно оръдие поставено между цилиндрите е оптимално решение за лек изтребител ВСВ. Считате ли че си заслужава да се пренебрегва този подход ?
                Именно с оръдие разположено по този начин се създава най-добрата точност при стрелбата-малък разход на боеприпаси и перфектна точност.
                Ако самолетът има в крилата си разположени картечници или оръдия, то става сложно. Огънят на оръжието трябва да се събира в една точка, но на колко метра пред самолета зависи от пилота-ако той иска да води стрелба от близо-огънят се събира на около 100-200 метра, ако е от страхливите, то оръжейниците кръстосват огънят на около 500 метра пред носът на машината оттам пък идва големият разход на боеприпаси.
                То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

                Comment


                  #23
                  Да, така е, Валентор, но именно "кой най-пълно отговаря на поставените задачи", предполага първо изясняването на въпросинте задачи, което пък е пряко свързано с конкретна държава (стратегически условия) и конкретна доктрина, от която зависят задачите. Впрочем, може разбира се и просто да се обсъжда някаква идеализирана версия ни изтребител, но тогава трябва поне да се уточнява какъв точно изтребител.

                  Comment


                    #24
                    gollum написа
                    именно "кой най-пълно отговаря на поставените задачи", предполага първо изясняването на въпросинте задачи, което пък е пряко свързано с конкретна държава (стратегически условия) и конкретна доктрина, от която зависят задачите.
                    Скъпи Голум.
                    Доколкото постигнахме съгласие, че подвъпросите , в темата , са два то мисля , че удобен вариант би бил следният:
                    Вие, скъпи Голум, се занимавате с втората част, включително : концепция,доктрина, задачи , разпределено по държави и т.н.
                    А примерно аз, и някой друг/и/ желаещ/и се занимавам/е с първата част.
                    Така , с обединени усилия и то по най-демократичен начин , и съответно най-ефективно, с печалба, ще разчепкаме изоснови темата. :wall:

                    Comment


                      #25
                      ок, съгласен. Но ще отворя отделна тема за доктрините, която ще има пряка връзка с тази. И без друго по отношение на техническите детайли не бих могъл да бъда полезен (а пък писането на доктрини е много забавно ).

                      Comment


                        #26
                        Parabellum написа
                        огънят се събира на около 100-200 метра, ако е от страхливите, то оръжейниците кръстосват огънят на около 500 метра пред носът на машината оттам пък идва големият разход на боеприпаси.
                        Доколкото ми е известно при САЩ разстоянието е 300 ярда = около 270 метра за 6 х 12.7 .
                        До тук , най-малко заедно с Parabellum, нямаме спор , че за лек континентален/сухоземен изтребител слагаме едно оръдие 25 мм по оста на самолета и две картечници : 13.02 или 15 мм около двигателя (над , странично, под).
                        За да подобрим аеродинамиката (= намалим аеродинамичното съпротивление) предлагам въздухозаборницине да бъдат в носът на самолета, а може би още по добре единствено и само пръстеновидно, около вала на витлото , когато витлото е предноразполажено.

                        fen написа
                        Teglo-2500-3500kg.;
                        V-okolo700km/h;
                        Dale4ina na poleta bez dop. rez.-~1000km;
                        Vaorazhenie-1-3 orudija 20-37mm i 2-4karte4nici goljam kalibar.
                        Миличък fen,
                        Задавам си следните въпроси :
                        За какво са тези 1000 км далечина при лек изтребител.
                        Полевите аеродруми са на 20/50-80/120 км.(цифрите и да не са най-точни разстоянието е в такъв порядък) зад фронта според водените сражения(настъпление/отбрана)
                        А лекият изтребите ще стреля по противниковите леки изтребители, щурмови/пикиращи и фронтови бомбардировачи, а техните цели са “нашите” полеви войски ,включително тилови/снабдителни обекти,щабове и свързочни възли, летища (да не бъда разбиран, че “нашият” изтребител лети само над “наша” територия)
                        За да има 1000 км. далечина колко гориво ще трябва да носи , и това тегло как ще се отрази на маневреността/скороподемността на “нашият” лек изтребител.
                        А това въоръжение е за щурмови или за тежък ПВО самолет , и както правилно отбеляза Parabellum няма как да бъде напъхано в 2500-3500kg , или ако бъде то тогава скоростта няма да е 700 и далечината няма да е 1000.

                        Comment


                          #27
                          Na JAK-3T sa postaveni 37mm m/u zilindrite i 2 sinhronni orudia po 20mm/verno 4e ne e proizvezhdan serijno/.Masa prazen 2123kg,Max.start. masa2692kg. za serijnite samoleti.

                          Comment


                            #28
                            dobavjam za jak3 dale4inata na poleta pri naj izgoden rezhim e 1050km,a skorostna dale4ina-850km.Tova e dale4ina na poleta,a ne boen radius,koeto e~/2.

                            Comment


                              #29
                              Колко снаряда носи ?
                              Колко броя са в бойни операции?

                              Comment


                                #30
                                valentor написа
                                Колко снаряда носи ?
                                Колко броя са в бойни операции?
                                Тук има достатъчно информация, ама предполагам мястото вече го знаете

                                За мен главния проблем на руските самолети през ВСВ е качеството и удобството за летеца за сметка на това си имат достатъчно впечатляващи ТТХ
                                may the Force be with you

                                Comment

                                Working...
                                X