Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съвременна бойна авиация

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    Sharana написа
    При положение, че при F-16 C/D (блок 30/32) се добавя all-weather capability не мога да приема, че още първите модели са толкова "многоцелеви"
    Според мен, това са поне донякъде различни неща. Едно е да могат да се изпълняват повече роли (изтребител, ударен, разузнавателен, щурмови) с една и съща платформа, т..е "многоцелевост", друго е възможността да се работи ефективно денем и нощем и в сложни метеорологични условия. Едното разширява номенклатурата на нещата, които платформата може да извършва, другото е разширение на условията, в които може да се прилага. Различни неща, макар че може би в днешно време се смятат за почти едни и същи. Не знам.

    Comment


      #17
      Sharana написа Виж мнение
      Откакто руснаците правят двойка като американците (F-15 тежък и F-16 лек), която е Су-27 (тежък) и МиГ-29 ("лек").

      При положение, че при F-16 C/D (блок 30/32) се добавя all-weather capability не мога да приема, че още първите модели са толкова "многоцелеви"
      Руанците не правят двойка, те правя един самолет, конкурса е спечелен от сухой, после лобито на Миг изнасила здравият разум и рашунските ВВс се сдобиват с чудо-юдо-риба-кит, а.к.а. МиГ-29. американската концепция няма нищо общо с лек/тежък. там разделението е функционално, и спрямо това разделение Фъ-16 е универсален а фъ-15 е за завоюване на превъзходство. Като и дват асе ползват точно по предназначени от всички които са ги имали и ползвали.
      Колкото до "all-weather capability" то няма нищо общо с много функциалноста, виж това че фъ-16 още от първите блокове носи Мейвърик е това което го прави многофункционален.

      Comment


        #18
        Sailor_Malan написа Виж мнение
        Кухулин ако ти следвам логиката, че ползващите конвенционални боеприпаси не били стратегически бомбардировачи
        Не е това логиката.

        Comment


          #19
          gollum написа Виж мнение
          - "стратегически": разбира се, въпрос на обсег и въоръжение, но на първо място е концепцията, т.е. за нанасяне на удари в дълбокия тил по обекти със стратегическо значение (в рамките на "стратегията" като ниво, но и с добавката "тил" (т.е. с икономическо и политическо значение)). Естествено, появата на атомното оръжие добавя своите промени към концепцията, но основното си остава. Всичко останало (обсег, въоръжение, защита и прочее) е функция на основната задача и съответно възможните нейни обекти (държави и възможности на ПВО).
          Въпроса е как тази теория се претворява в практиката. За да нанесеш удар с голямо икономическо и политическо значение в тила на врага, трябват сериозни боеприпаси и сериозен обсег. Защото всички знаем кой е врага

          gollum написа Виж мнение
          Някои от тези неща могат и да се заместят с технически нововъведения, но основния проблем си остава: действие в среда, в която своите и чуждите са "омешани" и ключово е сигурното разпознаване на целите.
          Именно тази задача силно се влияе от техническия прогрес.

          Comment


            #20
            Sailor_Malan написа Виж мнение
            Tу-22М2/М3 според класификацията е "далечен бомбардировач" системи за дозареждане никога не са му монтирани, въпреки че тази възможност е предвидена още с проекта, за да го "вмъкнат" в договора START (2 ako не ме лъже паметта) и да не се налага да кълцат нови новенички бомбардировачи.
            Да, тук си горе-долу прав.

            Ночью 14 мая 1976 года на серийном Ту-22М-2 под командованием В. Борисова выполнен испытательный пол¸т на максимальную дальность с одной воздушной дозаправкой. Дальность пол¸та самол¸та составила около 7000 км. Пол¸т был зафиксирован американскими разведывательными спутниками, и уже на следующий день карта пол¸та была предоставлена американской делегацией на переговорах в Женеве по сокращению стратегических наступательных вооружениях ОСВ-2. Несмотря на все старания делегации СССР под руководством Министра иностранных дел А. Громыко, американцы настояли на включении Ту-22М2 в список стратегических сил СССР, хотя, по сути, этот самол¸т не мог работать по территории США. После долгих и тяжелых переговоров была достигнута договор¸нность о демонтаже со всех машин штанг дозаправки и ограничении серийного производства Ту-22М на уровне 30 машин в год.

            Явно сегашните М3 никога не са били със система за дозареждане. Не знам дали има техническа възможност да се монтира бързо.

            За М4 съм чел, че като основно подобрение се е предвиждала възможност за полет на ПМВ. В това отношение го отменя по-скоро Су-34.

            Comment


              #21
              Gaden Gogi написа Виж мнение
              Я че интересно, от кога МиГ-29 е лек? че той е колкото Фъ-15...по маса поне, по потенциал е ...хе хе "хотели сделать лучше а получилось как всегда"

              Колкото до Фъ-16 - още първите са многоцелеви,
              Ко речи? Щото едното празно е 10.9 тона a другото 12.7, оставам на тебе да познаеш кое колко е. Разликите при нормалната маса са още по-драстични.
              Иначе първите F-16 много слабо се различават по многоцелеви възможности от МиГ-23М/МС примерно. Може да влачи някакви бомби ама толкоз. А за управляеми и дума не става до появата и усъвършенстването на LANTIRN, до такава степен, че израелците предпочитат да замерят реактора Озирак с най-обикновени неуправляеми Мк.84 вместо да вържат някой да се занимава с подсветка на целите
              Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

              Comment


                #22
                Gaden Gogi написа Виж мнение
                Колкото до Фъ-16 - още първите са многоцелеви,
                Тц. Първите са чисти изтребители дето основното им оръжие е AIM-9. Все пак говорм за 74-та година. Дори конструкцията е доста по-лека и не можеш да окачваш много работи. Някъде след блок 30 започват да стават многоцелеви.

                Gaden Gogi написа
                Я че интересно, от кога МиГ-29 е лек? че той е колкото Фъ-15...по маса поне, по потенциал е ...хе хе "хотели сделать лучше а получилось как всегда"
                Както посочи моряка F-15 е доста по-тежък. За боен товар да не говорим. Но не е само в това въпроса. Като гледаш "маса празен" имай в предвид че при близки размери руските изтребители от 4-то поколение са доста по-тежки от американските. Свързано е с технологии на производство и използвани материали. Някъде в раздела бях пускал хубава сттатия по въпроса ама ме мързи да я търся.

                П.П: Колкото до многоцелевите изтребители, французите като рекламен трик за Рафал въведоха ново понятие "omnirole fighter". Не знам как ще се преведе на български но идеята е че такъв самолет може в една мисия да изпълнява няколко роли (изтребителна, ударена, разузнаванеа и т.н.).
                Last edited by Amazon; 26-08-2013, 18:28.
                This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                Comment


                  #23
                  айде сега почнахме да ги делим и по товароподемност, още първите носят ракети Мейвърик което ги прави многоцелеви за тяхното си време...първите серийни, да уточня. за фъ-16 иде реч

                  Comment


                    #24
                    Кухулин написа
                    За да нанесеш удар с голямо икономическо и политическо значение в тила на врага, трябват сериозни боеприпаси и сериозен обсег. Защото всички знаем кой е врага
                    Аз не знам, всичко зависи от ситуацията. Може да е Израел, може да е Иран, може да е Сирия, може да е България, може да е САЩ, може да е СССР, може да е Судан и прочее, да не изброявам. Във всеки един от тези случаи параметрите на задачата ще варират. Силно. Но същността й - не.

                    Кухулин написа
                    Именно тази задача силно се влияе от техническия прогрес.
                    Всичко щом става въпрос за авиация се влияе силно от технически прогрес. Въпросът е как, доколко, с какво, как стоят нещата в този момент и как се очаква да стоят близкото десетилетие. Ако всеки многоцелеви самолет може уверено да изпълнява щурмови задачи във всякаква обстановка, то - да, вероятно щурмоваците ще изчезнат като самостоятелен клас. Ако не, то вероятно ще се появят щом се появи и опасност от сериозен симетричен наземен конфликт.

                    Comment


                      #25
                      gollum написа Виж мнение
                      Аз не знам
                      Важното е да знаят тези, дето класифицират техниката. Предполагам, няма да им е удобно, ако трябва да ползват нова класификация за всеки отделен конфликт.

                      Comment


                        #26
                        Gaden Gogi написа Виж мнение
                        айде сега почнахме да ги делим и по товароподемност, още първите носят ракети Мейвърик което ги прави многоцелеви за тяхното си време...първите серийни, да уточня. за фъ-16 иде реч
                        Да де ама след ъпгрейд през 1988 година и почти 15 години след първите серии(май се води блок 25, или някакъв ъпгрейд, не съм сигурен). Така че хич не са първите серии. Вече от блок 30 си има освен AGM-65, AIM-120, Хамрам и даже харпуни. Многоцелеви отвсякъде. Но това пак е чак краят ма 80-те.
                        Първите серии имат AIM-9 и чугунки.
                        This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                        Comment


                          #27
                          10 Aug 1978 F-16 becomes first single-seat fighter to achieve accurate, unassisted delivery of laser-guided weapons.
                          17 Oct 1978 First production F-16B block 1 (#78-0077) is delivered to the USAF.


                          Comment


                            #28
                            Първите маверици не са с лазерно насочване и са интегрирани първо на F-4. Какво оръжие цитира статията че не мога да я отворя от работата?
                            This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                            Comment


                              #29
                              Не пише какво е оръжието, просто е дадена хронология. Иначе за лазерния маверик дават начало на тестовете 1977 г. Нищо чудно да са ги тествали през 78-ма на F-16.

                              Flight testing of the AGM-65C started in January 1977, using the Rockwell tri-service seeker head.

                              Comment


                                #30
                                Това намерих в укито за ъпгрейда на блок 15:

                                Beginning in January 1988, all Block 15 F-16A/B were delivered with an Operational Capability Upgrade (OCU). The Block 15 OCU aircraft incorporate the wide-angle HUD that was first introduced on the F-16C/D Block 25, more reliable F100-PW-220 turbofans, updated defensive systems, the ability to fire the AGM-65 Maverick air-to-ground missile
                                Повече бих повярвал какво пише в f-16.net, но там в момента не искам да ровя а и ти казваш че нищо не пише по въпроса.
                                Иначе за лазерно насочваните бомби, то общо взето след един момент всички си имат тая възможност което не ги прави многоцелеви.
                                Мавериците ги тестват на F-4 и A-10 особено на последният където си е главният калибър а F-4 e първият който ги използва в бойна обстановка. Ама бая се отклонихме. Няма спор че F-16 е един от първите "наистина многоцелеви" изтребители, ако не и първият. И ИМО става такъв след блок 30. Горе-долу и тогава усилват конструкцията и двигателя и може да носи много и много тежки неща.
                                This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                                Comment

                                Working...
                                X