Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съвременна бойна авиация

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #31
    Не знам кой какво разбира под "многоцелеви", но през 1983 година F-16 печели състезанията по бомбомятане:

    In July 1983, the 50th TFW, after two long years of transitional status, passed its NATO Tactical Evaluation and became fully mission-capable flying the F-16. In October 1983, the wing participated in Gunsmoke '83 - the biennial Air Force-wide tactical gunnery and bombing competition at Nellis AFB, NV. The 50th TFW swept the competition, walking away as overall winners, took first place in the 30-degree dive bomb area, and first and second place in the 200-foot level bomb category.

    Дали по това време са интегрирали маверик - не знам. Вероятно процеса е бил дълъг, както са и сега процесите по интегриране. А може през 1978 г. да са пускали други лазерни бомби.

    Comment


      #32
      F-16 винаги е бил много добър в мятане на неуправляеми бомби. Не само по състезания, но и в бойна обстановка. Обсъждали сме, че радара му е опримизиран за такова бомбомятане и прихващане на цели на фона на земята. Обаче нямам никаква идея дали тази възможност я има от началото, или е по-късен ъпгрейд. Все пак е проектиран като чист изтребител за завоюване на въздушно превъзходство и като такъв печели конкурса срещу това което после ще стане основа за F-18.
      This is my signature. There are many like it but this one is mine.

      Comment


        #33
        Доста се отклонихме. За времето си определено е бил много по-напред с материала от другите, но сега като многоцелеви се подразбират такива като F-35, Su-30, Rafale и тн. Трябва да могат да работят по земята по всяко време на денонощието и във всякакви метеоусловия. Това става от блок 30 нагоре затова можем така да ги разделим много условно.

        Иначе по темата J-15 многоцелеви може ли да се нарече или си е на нивото на Су-33?

        Comment


          #34
          Sharana написа Виж мнение
          Трябва да могат да работят по земята по всяко време на денонощието и във всякакви метеоусловия.
          = JDAM, без значение на платформата. Което собствено се и практикува, включително като НАП.

          Sharana написа Виж мнение
          Иначе по темата J-15 многоцелеви може ли да се нарече или си е на нивото на Су-33?
          Би следвало J-15 да е в групата на прототипите, още нищо не е ясно по него

          Comment


            #35
            Мда, съгласен съм с Кухулин. Ако включим J-15 с доста по-голямо основание трябва да включима F-35A който вече си е сериен самолет.
            This is my signature. There are many like it but this one is mine.

            Comment


              #36
              Моя грешка. Помня как летяха и си даваха сертификати китайците и съм останал с впечатлението, че е приет на въоръжение...

              Comment


                #37
                включително като НАП
                В смисъл как? НАП вече идват на ревизии въоръжени с JDAM ли? Яката работа
                Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                Comment


                  #38
                  Sailor_Malan написа Виж мнение
                  НАП вече идват на ревизии
                  Ръцете да им изсъхнат, но това е друга тема Непосредствена авиационна поддръжка/close air support.

                  Comment


                    #39
                    Аааа е че ползвай си оригиналните съкращения (CAS) да те разбере човек
                    Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                    Comment


                      #40
                      Малко позамря темата. Последно бяхме стигнали до това:

                      Леки:
                      F-16 | MiG-29 | J-10 | Mirage 2000 | JAS 39 Gripen | F-2 | JF-17 | AIDC F-CK-1

                      Тежки:
                      F-22 | F-15 C/D | Su-27 | J-11

                      Многоцелеви:

                      F-16 (block 30+), F/A-18 (Супер Хорнета ли?) | MiG-29M/M2, Su-27CM3, Su-30, Su-35 | Rafale | Eurofighter Typhoon |

                      Ударни:
                      F-15E, F/A-18E/F | Su-34 |

                      Прехващачи:
                      MiG-31 | J-8

                      Палубни изтребители:
                      F/A-18 | SU-33, МиГ-29К/KUB | AV-8B Harrier II Plus|

                      Щурмовици:
                      A-10 Thunderbolt II | Su-25 |

                      Фронтови бомбардировачи:
                      Su-24 | Tornado IDS | Xian JH-7 |

                      Тактически бомбардировачи:
                      B-1B | Tu-22M3 | Xian H-6 |

                      Стратегически бомбардировачи:
                      B-2, B-52 | Tu-160, Tu-95 |
                      Last edited by Sharana; 27-08-2013, 23:55.

                      Comment


                        #41
                        нт

                        Comment


                          #42
                          Каква е разликата между "ударни" и "фронтови бомбардировачи"?

                          по каква логика точно Q-5 е щурмовик?

                          По каква логика B-1B (сериен самолет B-1 няма) e тактически бомбардировач, равен на Ту-22 (от тези пък едва ли има и няколко действащи някъде из арабските страни), откога няма Ту-95?

                          С какво точно НЕ са многоцелеви Су-34 и F-15Е?

                          "Палубни изтребители - F/A-18 | SU-33, МиГ-29К/KUB | AV-8B Harrier II" - всъщност не. Не AV-8B Harrier II, а AV-8B Harrier II Plus само е в тая категория.

                          Защо Су-30 е многоцелеви?


                          ПП - къде са Мираж Ф1, Мираж 2000 (в няколко версии), Су-27СМ, Ту-22М3, Ту-95МС, Ту-142, няколко вида турбовитлови бойни самолети, Су-22М(няколко варианта), МиГ-27(няколко варианта), МиГ-21(няколко варианта), МиГ-23(няколко варианта) и прочее леятящи и сериозно експлоатирани и днес самолети?

                          Comment


                            #43
                            1) Незнам. Според мен ударния изтребител трябва да изпълнява същата роля, но да може да се защити донякъде във въздушен бой. Като цяло си е отмираща категория според мен фронтовия бомбардировач.

                            2) Q-5 - Its main role is close air support. В случая го махам, защото е на базата на МиГ-19.

                            3) В предните постове казаха, че не е стратегически и го преместих като тактически...

                            4) За мен с нищо (въпреки, че са правени основно за работа по земя), но се водят Fighter-bomber

                            5) поправено

                            6) не е ли? Навсякъде пише, че е многоцелеви

                            ПП:
                            - F1 още на въоръжение ли е?
                            - 2 000 е при леките (къде трябва да е?)
                            - Су-27СМ не е ли просто модернизиран Су-27, а чак СМ3 го прави многоцелеви?
                            - Ту-22М3 съм имал предвид
                            - Ту-95МС модернизиран Ту-95 ли е?
                            - Ту-142 какво точно трябва да е?
                            - ...
                            - Су-22, МиГ-27, МиГ-21, МиГ-23 се експлуатират от страни, които не могат да си позволят да си обновят целия парк и не са особено "съвременни" както посочих още в първия пост.

                            Comment


                              #44
                              6) не е ли? Навсякъде пише, че е многоцелеви
                              Май повече е тежък изтребител за завоюване на въздушно превъзходство. Мощен многорежимен радар, изключителна маневреност и т.н.
                              Сега като му интегрират Брамос/Яхонт ще му се поразшири кръга на задачите. Доста даже ще се поразшири.
                              This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                              Comment


                                #45
                                Amazon написа Виж мнение
                                Май повече е тежък изтребител за завоюване на въздушно превъзходство. Мощен многорежимен радар, изключителна маневреност и т.н.
                                Сега като му интегрират Брамос/Яхонт ще му се поразшири кръга на задачите. Доста даже ще се поразшири.
                                В този ред на мисли същото трябва да важи и за Су-35 тогава.

                                Comment

                                Working...
                                X