Иначе, може би тук е хубаво да се спомене и Пе 8. По някои параметри той се е изравнявал с B 17 и Lancaster - скоростта и бомбовия товар са били еквивалетни на тези на британската машина, а радиуса му е бил значително по-голям. Дори варианта с дизелови двигатели М 40 (това всъщност е бил оригиналния проект) е можел да се конкурира с B 29 по продължителност на полета. И е бил наистина прилично бронран - може би най-добре бронирания бомбардировач за ВСВ. Защитното въоражение е било също на ниво - 2 х 20 мм оръдия, 2 х 12,7 мм и 2 х 7,62 мм картечници. Типичния бомбов товар е бил 1 бомба ФАБ 5000 (най-голямата бомба с арсенала на СССР).
Проблемите на този самолет идват най-вече от дизеловите му двигатели, които така и не успяват да заработят прилично и в крайна сметка са сменени с АМ 35А или М 82. Освен това се появил и неотсраним дефект в конструкцията на планера, което наложило намаляването на бойния товар до 3600 кг (въпреки усилването на конструкцията), което пък силно ограничило използването на този самолет.
Все пак е бил доста издръжлив и е понасял доста сериозни поражение без тежки последствия. Но най слабото му място е било условоята при които е работек екипажа - тандемно разположение на пилотите в неотопляема и дори неплътно затворена кабина, в която подухвало доста силно, атемпературата била към минус 30 °C... абе изобщо си е било приключение да се лети на този самолет.
Проблемите на този самолет идват най-вече от дизеловите му двигатели, които така и не успяват да заработят прилично и в крайна сметка са сменени с АМ 35А или М 82. Освен това се появил и неотсраним дефект в конструкцията на планера, което наложило намаляването на бойния товар до 3600 кг (въпреки усилването на конструкцията), което пък силно ограничило използването на този самолет.
Все пак е бил доста издръжлив и е понасял доста сериозни поражение без тежки последствия. Но най слабото му място е било условоята при които е работек екипажа - тандемно разположение на пилотите в неотопляема и дори неплътно затворена кабина, в която подухвало доста силно, атемпературата била към минус 30 °C... абе изобщо си е било приключение да се лети на този самолет.
Comment