Сред изискванията за новия прехващач си остава и това за стелт, поне в предната полусфера.
Има няколко изоставени проекта за перспективен прехващач - от 80-те насам. Нищо чудно някой от тях да бъде реанимиран, със съответните доработки - не толкова в аеродинамиката, колкото по отношение на СУВ и авионика. Във всики случаи ще става дума за самолет, способен да баражира продължително в зададен район, с възможност за СЗ полет за прехват над 2000 км (при над 2М), с възможност за прехват на СЗ височинни (вкл. хиперзвукови) цели (тоест - таван не по-малък от 20-22 км), както и на КР от опорна височина - 3-5 км. Вероятно с ракети за ДВБ от типа на К-172 или подобни (далечина на пуск по малкоманеврени цели - над 400 км).
На този етап развитието на техниката не позволява тези задачи да се решават от БЛА, а схемата на МиГ-31 вече е морално остаряла - има нови решения и в материалите, и в технологиите, и в аеродинамиката, да не говорим за двигатели и авионика.
Смятам, че нов самолет, дори и частично базиран на ПАК ФА, е оправдано решение, макар че аеродинамичната му форма и материалите, от които е изготвен Т-50, не позволяват постигането на горните параметри. Тоест, ако ще се прави нещо на основата на Т-50, ще трябва сериозна доработка.
Има няколко изоставени проекта за перспективен прехващач - от 80-те насам. Нищо чудно някой от тях да бъде реанимиран, със съответните доработки - не толкова в аеродинамиката, колкото по отношение на СУВ и авионика. Във всики случаи ще става дума за самолет, способен да баражира продължително в зададен район, с възможност за СЗ полет за прехват над 2000 км (при над 2М), с възможност за прехват на СЗ височинни (вкл. хиперзвукови) цели (тоест - таван не по-малък от 20-22 км), както и на КР от опорна височина - 3-5 км. Вероятно с ракети за ДВБ от типа на К-172 или подобни (далечина на пуск по малкоманеврени цели - над 400 км).
На този етап развитието на техниката не позволява тези задачи да се решават от БЛА, а схемата на МиГ-31 вече е морално остаряла - има нови решения и в материалите, и в технологиите, и в аеродинамиката, да не говорим за двигатели и авионика.
Смятам, че нов самолет, дори и частично базиран на ПАК ФА, е оправдано решение, макар че аеродинамичната му форма и материалите, от които е изготвен Т-50, не позволяват постигането на горните параметри. Тоест, ако ще се прави нещо на основата на Т-50, ще трябва сериозна доработка.
Comment