Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Моторесурс на Т-34

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    За подвизите на френският танков екипаж - прав си, Гоги, но това е най-сериозното, с което разполагат тогава Панцервафе (при това, особено Pz IV в сравнително хомеопатични количества ). Впрочем, през 41-ва става въпрос общо взето за същите Pz III и Pz IV така или иначе. Първите по това време ще са отчасти с 45-калиброва 37-милиметровка (жалка работа срещу Т-34 и Бис) или 42-калиброва 50-милиметровка - малко по-добре, но недостатъчно. Четворките по идея вече имат и кумулативни боеприпаси, ама в какви количества е отделен въпрос.

    Въпросът е, че в РККА в началото на войната на практика нямат определени специфични типове запасни части за някои марки. Да речем, запасни тракове за веригите, различни специфични елементи от ходовата част, т.е. все неща в които много бързо се опира при нормална експлоатация, поради което най-малката повреда дори в мирно време означава автоматично преминаване на машината в следваща категория, което на по-високо ниво означава да се "канибализират" част от машините, за да се поддържат доста по-малко в работно състояние, което обаче не се "използва" особено, за да не падне още повече бройката машини за ремонт. Както и да е, това също не е конкретно по темата. В началото на войната поне няколко от мехкорпусите "навъртат" по няколкостотин километра маршове най-често преди да срещнат противника. Много машини стават жертва на тези маршове и ако нещо се е променило към края на 41-ва и началото на 42-ра това ще да е много по-малкото количество танкове в експлоатация, следователно малко по-добра възможност ад се поддържат в работно състояние.

    Comment


      #17
      Не помня нормативите за Т-34, но беше нещо към шест часа за канибалско прехвърляне на двигател и купол, на полето.
      В това време се включва изгребването на остатъците от убития екипаж, радиото, и каквито там имаше проверки, и заваряването на дупките.
      Не съм служил с такива танкове, много по-млад съм. Само са ми разказвали.
      За сравнение: през май 45-та, ²² танкова армия (ген. Рыбалко), на собствен ход е тръгнала от Берлин, и след 600 км марш от движение е атакувала Прага. Значи са можели толкова, независимо от загубите по пътя.
      Не знам какво е било. Механик-водачите на Т-55 отслабваха с по десет кила за 100 км марш, хем имаше и салам, и шоколад. А той си е жива лимузина, в сравнение с 34-та.

      Comment


        #18
        През 1977-1979г. служих на Т-34/85. Никой не е отчитал моторесурса на двигателя. Танка не е трактор. Има си километраж и междуремонтен пробег. На 800км. пробег ходеше на среден ремонт в дивизионната работилница, а на 1600км. пробег на основен ремонт в завод "Хан Аспарух" - гр.Търговище. А оръдието ЗИС-С-53 си е преработено зенитно оръдие и при скорострелност 8-10 истрела в минута (зависи от пълнача) и начална скорост на бронебойния снаряд 1050м/сек. си е доста добро оръжие.

        Comment


          #19
          fredip, къде служихте?
          Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

          Comment


            #20
            Струва ми се, че основният "интерес" на темата е към военновременните версии на Т-34 със 76,2 мм оръдие. Нещата със сигурност се променят много както в хода на войната (конструкцията постепенно достига "зрелост", подобрява се обслужването и общото положение с резервните части, натрупва се опит от експлоатацията и прочее), да не говорим за след нея. Качеството на производството със сигурност се подобрява също така (натрупване на опит, повишаване на общата техническа и технологична грамотност и прочее). Т.е. как стоят нещата с Т-34-85 през 70-те години е интересно, но няма връзка с Т-34-76 през ВСВ.

            Comment


              #21
              Препоръчвам на всички, които не са чели книгата на А.Ю.Ермолов - Танковая промышленность СССР в годы Великой Отечественной войны, да я прочетат. След като я прочетат, ще могат наистина да дадат малко по-компетентни мнения по въпроса, защо през 1942 г. и началото на 1943 г. за голяма част от произвежданите тогава съветски танкове доста от паспортните характеристики на книга са били едни, а действителните характеристики на произвежданите танкове са били доста различни от това, което е трябвало да бъдат.
              Last edited by ; 09-08-2012, 21:16.

              Comment


                #22
                1951 написа Виж мнение
                fredip, къде служихте?
                Под.22210 - гр.Грудово (сега гр.Средец). От поделението са останали само спомените, всичко е разрушено.

                Comment


                  #23
                  В ремонтна работилница на украинската армия са стегнали един Т-34-85. Похвално!



                  Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

                  Comment

                  Working...
                  X