БТР-60 – технически характеристики
БТР-60 е амфибиен бронетранспортьор, първият от серия осемколесни бронетранспортьори. На въоръжение е от 1959 година до днес в 63 държави по целия свят. Модификацията БТР-60ПБ е въоръжена с две скачени картечници. Средната дебелина на бронята е около 7 милиметра. Най-голям брой БТР-60 на въоръжение има в Русия (2000), Северна Корея (1000), Румъния (1456 - местно производство, обозначение TAB-71/TAB-71М), Сирия (600), Йемен (500).
Българските бронетранспортьори са модернизирани под означението БТР-60ПБ-МД1. Двата двигателя ГАЗ-40П са сменени с един CUMMINS ISB 25.30, чиято мощност е 250 к.с. Увеличена е дебелината на бронята и са добавени димни гранатомети на купола.
Модернизацията осигурява повишена бойна, функционална и експлоатационна характеристика на отделните компоненти и на бойната машина като цяло.
България произвежда и износна версия (БТР-60ПД-МД-2) с двигател КамАЗ.
БТР-60 е амфибиен бронетранспортьор, първият от серия осемколесни бронетранспортьори. На въоръжение е от 1959 година до днес в 63 държави по целия свят. Модификацията БТР-60ПБ е въоръжена с две скачени картечници. Средната дебелина на бронята е около 7 милиметра. Най-голям брой БТР-60 на въоръжение има в Русия (2000), Северна Корея (1000), Румъния (1456 - местно производство, обозначение TAB-71/TAB-71М), Сирия (600), Йемен (500).
Българските бронетранспортьори са модернизирани под означението БТР-60ПБ-МД1. Двата двигателя ГАЗ-40П са сменени с един CUMMINS ISB 25.30, чиято мощност е 250 к.с. Увеличена е дебелината на бронята и са добавени димни гранатомети на купола.
Модернизацията осигурява повишена бойна, функционална и експлоатационна характеристика на отделните компоненти и на бойната машина като цяло.
България произвежда и износна версия (БТР-60ПД-МД-2) с двигател КамАЗ.
Comment