Съобщение

Collapse
No announcement yet.

КВ-1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #31
    Трий, ама наред.

    КВ с/у Pz-35, това не е таран, ами сплескване. Той може и куполата да му откърти, ако го настъпи под читав ъгъл.
    Претенциозните западни издания често черпят данни от съветските, та знам ли.
    Бая повдигане на бойния дух има и в тия таранни истории.

    Обаче навярно е имало случки. Дали нарочно, дали чиста "катастрофа", кой знае, но статистически е много вероятно да е станало нещо такова.
    Last edited by ; 20-06-2005, 19:31. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

    Comment


      #32
      КВ-1 има тотално превъзходство спрямо немските танкове до пролетта на 1942г. когато се появяват първите модели Pz4 със дългото 75мм оръдие L/43, а още повече и с появата на L/48. Тогава КВ-1 започва да губи основното си предимство - добрата защита. При положение, че руснаците имат Т-34, който има същото оръдие, достатъчно дебела наклонена броня, много по-добра проходимост и надежност, е било ясно, че дните на КВ са преброени. Разбира се, руснаците го използват до края на войната но в ограничени количества, просто новото поколение немски танкове го превъзхождат по всички показатели.
      Все пак КВ е база за създаването на танковете от серията ИС.

      Comment


        #33
        Доколкото ми е изестно при Курск руските т-34 са правили тарани на немските Тигри.Техните двигатели не били достатъчно мощни и лесно се разваляли,но незнам дали при таран точно двигателя се разваля или нещо друго.

        The end of the world came pretty much as we predicted.Atomic spark,struck by human hand raged out of control.Great cities were reduced to dust,burning continents were absorbed by boiling oceans.The spirits of the dead faded in the background radiation that blanked the Earth.

        The 2 minute war - FallOut

        Comment


          #34
          При Курск често се е получило така, че дистанцията много се е скъсила, на места направо са се омешали. (Виждал съм три объркани танкови роти ка орат през едно поле, та си представям какво е било и ако се стрелят). От това немците са загубили основното си предимство - добрата оптика, точността и далекобойността.
          Имало е и сблъсъци (според мен случайни, раздути от пропагандата като героични тарани, но това си е лично виждане и нямам факти; освен може би единични случаи, когато друго не ти остава за да спреш врага). Това обаче не може да доведе до нищо, освен до потрошаване на екипажа вътре.

          Много яка работа е тая машина, от всеки модел - човек трябва да я види в движение само, за да разбере.
          Едни го мислят за голям трактор, други за някаква крепост, а той по-скоро е като спортна кола, обаче с по 18 см. желязо отпред и по-малко отзад или отстрани - компактно, тежко, мощно и неразрушимо, докато не го намери ПТ-средство.

          Т-34 е 30 тона, "среден танк" - Тигъра - 56 т. първия и 68 втория ("тежък"). При таран най-вероятно Т-34 ще отскочи Това шега, де.
          Тя механиката на удара на две коли е толкова сложна, пък на две твърди брони - цялата енергия ще да отива вътре за хората.
          При такъв удар отзад, с около 30-40 км./ч. например, един юнак се надяна през рамото на кука за снаряд вътре като злодей на холивудски филм (едва се отърва човека). Беше вътре в статичната машина.

          huckebein написа
          КВ-1 има тотално превъзходство спрямо немските танкове до пролетта на 1942г. когато се появяват първите модели Pz4 със дългото 75мм оръдие L/43, а още повече и с появата на L/48. Тогава КВ-1 започва да губи основното си предимство - добрата защита. При положение, че руснаците имат Т-34, който има същото оръдие, достатъчно дебела наклонена броня, много по-добра проходимост и надежност, е било ясно, че дните на КВ са преброени. Разбира се, руснаците го използват до края на войната но в ограничени количества, просто новото поколение немски танкове го превъзхождат по всички показатели.
          Все пак КВ е база за създаването на танковете от серията ИС.
          Все пак, остава си машина с ограничено приложение. Тромав е, въртели са се около него и са го чукали по по-уязвимите места.
          Last edited by ; 20-06-2005, 23:38. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

          Comment


            #35
            Чувал съм за тараниране на сгради от танкове, което има някъкъв смисъл, на танка почти нищо не му се случва, докато криещите се в сградата са доста "поразтърсени"
            knowledge is power

            Comment


              #36
              Относно тараните: на корпуса може и нищо да не му стане но ходоват част в общият случай ще си замине. Като говорим за тежък танк. на PZ-4 корпусът също може да се понамачка.

              Comment


                #37
                Sherlock написа
                Чувал съм за тараниране на сгради от танкове, което има някъкъв смисъл, на танка почти нищо не му се случва, докато криещите се в сградата са доста "поразтърсени"
                Това вече не е "таран", ми просто сградата се е оказала на пътя. Пак зависи от сградата. Паянтовите заминават и танка продължава с керемдите отгоре. По-големите може вече и да са проблем. Но ако требе, голяма беля може да се направи с такава машина. /Тя още да ми беше подръка, колко БМВ-та по улиците щяха да се държат прилично /

                Gaden Gogi написа
                Относно тараните: на корпуса може и нищо да не му стане но ходоват част в общият случай ще си замине. Като говорим за тежък танк. на PZ-4 корпусът също може да се понамачка.
                Да, ходовата част ще пострада. Може и нещо от въоръжението и небронираните части - калници, външни резервоари (ако са там, де) и пр.. Но много зависи и как ще се ударят. Ако е челно, няма да пострада ходовата част- най много да падне някоя верига. То пак ефекта е налице, но и удрящия няма да му се размине. Ако е странично, тези с малките ролки (немските) ще посрадат почти сигурно. Ако е по-голяма може да се строши някой кривошип или водящо колело, не мога да си представя вал на ролка с каква сила се чупи....
                А виж интересно, ако се срещнат Пз-4 и КВ, какво би станало с бронята на четворката не знам. До намачкване е много сложно да се стигне, все пак.....
                Last edited by ; 21-06-2005, 12:06. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

                Comment


                  #38
                  Изобщо нбе ти трябва да се счупи ролката, ако се деформира, а тя ще го направи, танкът се обездвижва. После таранът обикновенно е в борда а не челен. друг въпрос че на немските машини водещите колела са им отпред и при удар ще се счупят и танкът пак е неподвижен. Иначе хич даже не с сложно да се намачкат 30 (или около там)мм стомана.

                  Comment


                    #39
                    Деформирана ролка ми е трудно да си представя - от малкия тип като на немските - да. Пък и ще трябва по специфичен начин да се деформира, иначе ще я "влачи" и пак ще върви. И колкото са по-малки, по лесно се "влачат". Е, ако го удари в повече от една - тогава да. Без първоизтичници, и то достоверни, най-добре снимка, е трудно да се преценява.

                    Виж ако водещите колела отпред и се строшат при удар, а това е съвсем възможно, тогава проблемът е по-голям. То и носещото да се строши, пак не е малък.

                    Не знам за 30 мм дали ще се деформират - гъвкавостта не е от качествата на тия стомани. Три сантиметра яко желязо си е, не е шега. По скоро ще се измести машината по посоката на удара, отколкото да се деформира. То май единият начин е да се смята енергията при удар на толкоз и толкоз тона при такава скорост, а другият просто да се пробва.

                    Comment


                      #40
                      Знчи мога да ти сметна (в смусил да изчисля) какво ще стане, но го намирам за безсмисленно, ако ти е мерак просто за спорта може да сметнеш каква енергия има 50 и няколко тонене предмет движещ се със скорост да кажем 25-30 км/ч. А колелата ще се смачкат като хартиени, друг въпрос дали ще може да ги "влачи" теоретично да но с безумно много "ако" като например:
                      - колелата да не са заклинили веригата, което изисква доста прецизно деформиране и е на практика изключено;
                      - двигателят да издържи
                      - трансмисията да издържи.
                      и т.н.т.

                      Comment


                        #41
                        А, кво ще смятаме, то има толкова показатели които не се знаят, сложна работа е.
                        Дребните ролки (немските, де) ще се потрошат. Водещото и направляващото колела почти сигурно. При подходящ удар, де.
                        За големите ролки от типа на 34-ката и нагоре вече не е много сигурно. Яки са. 200-250 кг. тежи едната.
                        За заклиняването така е. Може и да извадят цялата верига при движение- зависи кое как застане и пр.
                        Трябва да се види какви данни има изобщо за тарани и с какви последици, но не от типа: "и той героично се вряза във вражата машина и я разруши", ами точно и ясно.

                        Comment


                          #42
                          "Големите" ролки за 10мм щампована ламарина, много лесно даже ще се окънат, дори при тях възможността да заклинят веригат е много по-голям.
                          Иначе ето ти да четеш щом ти е мерак: http://www.battlefield.ru/battles/battle4_r.html

                          Ихааа, горката хлебарка
                          Last edited by Gaden Gogi; 22-06-2005, 17:43. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

                          Comment


                            #43
                            Виждам.
                            1 см.щампована ламарина ще се огъне, естествено. По-големи - по трудно.
                            На снимката Т-34 "таранит" според текста, Pz-2. Пораженията не се виждат добре; имам чувството, че го гази спрял, а не го блъска в движение. От тоя ракурс може само да се каже, че му нминава отзад през дясната верига и доста се е повдигнала 34-ката, което ще рече,че отдолу няма деформации. Не можем да кажем какво точно се е счупило. Разхвърчаните ламарини нека не заблуждават незапознатите - това са външни небронирани елементи, като калници и капаци, чието разхвърчаване не е важно.
                            Самият немски Т е в нещо като дупка в земята.
                            Не ми стига, за да направя извод за ефекта от "тарана".

                            В статията много широко тълкуват понятието "таран" - "таранили батареи", самолети, други разни работи. т.е. газели оръдия и други обекти и въоръжение с танковете си. Това изобщо не подлежи на разглеждане.
                            Между "таран" и "прегазване" има съществена разлика.

                            Пише също, че корпусите даже на Тигрите и Пантерите се чупели - това, извинете, не го вярвам докато не го видя или някой не се закълне.

                            За деформираните ролки и излезлите вериги е много вероятно - малки са немските ролки. Ако е т-34 vs.Pz-2 - ясно, то онова немското си е бронирана кола, а не танк. Ако е КВ с/у PZ1,2 или 3 - също.
                            За преобръщането го вярвам - даже ми се струва, че по-лек танк може да обърне по-тежък.


                            Статията препоръчва да се учат танкистите на тарани. Не знам.... На преминаване през различни препятствия може би, но тарани - че те ще се изпотрепят още при ученията. Искам да видя тоя командир който заповядва един танк да се блъсне в друг.....
                            Пише също, че при взрив на обърнатия танк страдали и двете машини. Може, ама леко да страда удрящата. По начало, взрив вътре в един танк трудно ще унищожи и съседния.
                            Виж, при удар да страдат и двата екипажа, да.
                            Таран не съм виждал, ама съм виждал катастрофа с два танка. Вътре който не се държи - яко травмиране, който се държи - по-малко.

                            Другото което пише, е че тараните всявали "паника" сред немците. Че то тогава стрелбата какво ще е всявала. Вермахта чак да се плаши от тарани - такива работи ме навеждат към съмнения за пропаганди, което е ахилесовата пета на всеки съветски източник.
                            Таиз работа, заедно със многото и омешани данни за "тарани" на самолети и т.н. и т.н. ме кара умерено да се доверявам на тая статия.

                            Дай други, ако има?

                            Тука: http://www.battlefield.ru/misc/destr...ssr/t34_04.jpg има 34-ка, взривена от мина. Вижте й ролките че са цели, а това е взрив, а не удар.
                            Тука пък: http://www.battlefield.ru/misc/destr...ssr/t34_06.jpg се твърди, че ПРЕДНИЯТ БРОНИРАН ЛИСТ е отнесен от взрив на резервоара с нафта (има такъв отпред). Нещо не ми се вярва, или заварките им не са били читави. Може от боекомплекта, ама от нафта ...(?)

                            Тука е ударен от няколко снаряда Т-34. Класическо поражение - отвън изглежда добре, ама тия три невинни дупки вътре какво са сторили.....http://www.battlefield.ru/misc/destr...ssr/t34_11.jpg

                            Тук един изгорял. Виждат се ясно ролките.
                            Един страничен удар ще им изкриви яко тънките части, с които ще влезе в пръв контакт. Но за да изкриви цялата ролка така, че да не може да се движи ще види зор, така ми се струва. Те са на едни валове, които са много яки.
                            Бронетанковая техника и артиллерия времен Великой отечественной войны. Воспоминания ветеранов. Аналитические материалы. Боевые донесения, отчеты по испытаниям, архивные материалы. Обширный фотоальбом, включая чертежи.


                            http://www.battlefield.ru/misc/destr...ssr/t34_12.jpg -
                            ударен от снаряд, поради което гръмнал боекомплекта
                            Вижда се, че чак сега една от ролките му е паднала и пак са относителни цели.

                            Ето един яко разрушен, от боекомплекта. Е това вече си е поражение. Ролките пак са цели - взрива е отвътре и не ги засяга.
                            Бронетанковая техника и артиллерия времен Великой отечественной войны. Воспоминания ветеранов. Аналитические материалы. Боевые донесения, отчеты по испытаниям, архивные материалы. Обширный фотоальбом, включая чертежи.


                            ТУКА ПЪК http://www.battlefield.ru/misc/destr_german_r.html

                            Има немски поразени машини.
                            Няма нито един резултат от таран, обаче.

                            Има някои неточности. На втората от списъка снимка на "King Tiger" е Пантера.
                            Last edited by ; 22-06-2005, 19:10. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

                            Comment


                              #44
                              Еми странен човек си ти, хем искаш текст, като ти намеря текст, не ти изнасял и не го приемаш. После това те съмнявало, онова си искал клетви.... Е на мене ми звучиш точно като този тип субекти които не искат да чуят или приемат нищо което не им изнася. А иначе не виждам какво толкова чудно има в това да се счупи корпуса? сам си сметни колко кинетична енергия има 30 тонен танк движещ се с 10 м/с, казвам да си го сметнеш сам защото аз не намирам за нужно да се кълна над инженерната си диплома.
                              Last edited by Gaden Gogi; 23-06-2005, 11:39.

                              Comment


                                #45
                                Успокойте се, не ви зависи живота от тая дискусия.
                                albireo написа
                                ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                                Comment

                                Working...
                                X