Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Особени и малкоизвестни (вкл. след-ВСВ)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    в книжката за БТ има едни уникални снимки на БТ с допълнителни дървени вериги за прекосяване на блата
    може сами да се досетите за успеха на начинанието
    albireo написа
    ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

    Comment


      #17
      Това не са дървени вериги а фашини. Използув3ат се от всички и са доста ефективни. Те не са точно за блата а за много разкаляно.

      Comment


        #18
        тц. Фашините са за запълване на противотанкови ровове. Аз ти говоря точно за допълнителни дървени вериги. Ще ти сканирам другата седмица като се добера до скенер да видиш.
        albireo написа
        ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

        Comment


          #19
          вместо да се мориш за скенер можеш да ми покажеш в книгата на срещата. Иначе фaшините не са само за запълване на рововe, използуват се и като се полагат върху неустойчива почва, зая същото нещо служи и текстилна пътна настилка носена на бoбини. ама некa първо видя снимката.

          Comment


            #20
            Едно много интересно нещинце е следната машина:





            обозначение: 12.8cm Selbstfahrlafette L/61

            или на земен език "128мм самоходно оръдие L/61"
            "популярното" му име е "Stuerer Emil" ("упоритият Емил")
            На базата на едното от шаситата, разработвани за "Тигър" (историята на "Тигър" е доста дълга и минава през няколко различни шасита докато се установи на финалното) е създадено тази самоходна оръдейна установка за 128мм противотанково оръдие. Общо два екземпляра са построени преди да се прекрати програмата и двата участват доста успешно в бой още през есента на '42. Едното по-късно е унищожено в бой, а другото е пленено от руснаците и днес може да се види в Кубинка. В момента на пленяването му пръстените на оръдието наброяват 22 унищожени танка
            На 1000м оръдието пробива 150мм, а на 2000 - 120мм. Теглото на машината е 35т, бронирането 50мм челно, 30мм странично, отгоре е открита рубката, мощността на двигателя е едва 300кс и съответно макс. скорост е не повече от 25км/ч.


            Друго подобно интересно нещице е тва:



            10,5cm K18 auf Selbstfahrlafette IVa

            Прякорът му е "Дебелият Макс". Разработено първоначално за борба с тежки бункери, а после за борба с предполагаемите британски и съветски тежки танкове. Всичко на всичко 2 са направени в края на '41, до серийно производство не се стига заради променени изисквания. Също е открито отгоре, но за разлика от повечето немски импровизации на тема "сложи голямо оръдие на малък танк" рубката си е закрита от всички страни. Бронирането й, макар по-дебело отколкото на повечето подобни, не е много голямо - 30мм челно и 20мм странично. Шасито запазва стандартното брониране на Pz.IV - 50мм челно и 30мм странично. Оръдието е 105мм корпусно оръдие К18, доста мощно за бой с танкове. Теглото е 25т, доста над стандартното за това шаси, макар че по-нататъшните варианти на Pz.IV ще достигнат същото тегло. Двете установки са пратени на източния фронт и действат доста успешно. В последствие едната е унищожена, а другата е изтеглена обратно.

            Аз лично се чудя защо не произвеждат повечеко от тая машина, понеже в '41 това е практически най-мощната им бронирана машина на танково шаси, а цели за 105мм оръдие има достатъчно - КВ и Т-34 не са проблем за него, а са в немалки количества. Дори малка серия от 50-60 машини в специални дивизиони РГК щеше да свърши доста работа. Едно възможно обяснение е че просто не са виждали чак такъв проблем немците в съветските танкове
            От друга страна това обяснение не е много смислено при положение че се скъсват да моторизират противотанковата си артилерия. През '43 преди Курск правят подобна машина пак на модифицирано шаси на Pz.IV (с елементи от това на ²²²), само че с 88мм оръдие. Въобще доста необясними моменти има в немското танкостроене.
            albireo написа
            ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

            Comment


              #21
              понеже сметнах че ще ви е интересно малко известен факт е че
              тежкият танк маус е превозван със влак
              понеже бил много тежък и обемист се наложило германците да констроират вагон платформа със които да превозват танка
              вагонат е 14 осен на мен ми е известно че до краят на воината е произведен един ето и означението на вагона Stuttgart 918 799
              произведен е от вагоностроителният завод Graz Pauker-wien
              имам информация че със него е превозвен някаде един от прототипите което следва и от симката по долу

              това е единствената информация за този много интересен вагон
              които е създаден за превозването на маус
              остава вапроса каде е превозван маус
              наи големият маитап е моят маитап

              Comment


                #22
                Преди време драгунов беше пуснал като загадка тази машина:

                ARL-44



                Този тежък танк е разработван тайно по време на окупацията и веднага след освобождаването на Париж французите започват да организират производството му и първото формирование с тях е организирано през '46та, страхотно постижение като се има предвид в какво състояние е Франция тогава. Базиран е на шасито на B-1bis обаче с множество подобрения, вкл. нова купола с мощно 90мм оръдие и тричленен екипаж (за пръв път на френски танк; довоенните модели всичките налагат на командира едновременно да изпълнява функциите също и на мерач и пълнач на куполното оръдие, което го прави неефективен като командир), челна броня с голям наклон и пр. Произведени са само 60 обаче и не се задържат дълго на въоръжение. Доколкото си спомням след това Франция получава американски М-48, а след това започва новата си серия AMX-30.

                Много картинки може да видите на тази страница: http://www.chars-francais.net/archives/arl44.htm


                --------------------------------------------------------------------------


                10.5cm leFH 18/1(Sf) auf Geschützwagen IVb





                Лично за мен това е едно от най-интересните неща, появили се през ВСВ. Практически това е първата истински модерна самоходна артилерийска установка в смисъл че въоръжението й е в напълно покрита купола с 360" траверс. Всички останали САУ от войната (доколкото си спомням!) са в неподвижни открити или закрити рубки. Някои британски и американски установки дори нямат надстройка, а са просто верижни шасита с оръдие отгоре.

                Та тази машина представлява модифицирано шаси на Pz.IV с лека 105мм гаубица leFH 18/40 монтирана във въртяща се закрита купола. По време на тестовете обаче паралелно се правят изпитания и на САУ Wespe, което е същата гаубица в открита лекобронирана неподвижна рубка върху шаси на Pz.II, далеч по-евтин и прост вариант, който е и предпочетен. Съответно програмата е изоставена, а поне на мен ми се струва доста обещаваща. Може би един от факторите е че в дадения момент са търсени бързи и лесни решения на проблема с механизирането на артилерията, освен това във Вермахта артилерията остава донякъде на заден план и иновацията там е забавена.

                Повече инфо за тази машина тук: http://pedg.org/panzer/public/website/wafft.htm#heu


                ------------------------------------------------------------------------

                За финал една забавна британска измислица

                Archer



                На шаси на танк Valentine (който в дадения момент вече е неадекватен) е сложено прочутото 17pdr британско противотанково оръдие. Забавното е, че е монтирано наобратно, т.е. сочи назад. Причината за това решение е нуждата от нисък и компактен силует. Това, както и факта, че водачът гледа в обратна на оръдието посока прави машината идеална за засади, защото бързо може да се изтегли без да губи време за завъртане. В крайна сметка се ползва с успех и общо са произведени 650, макар че влиза на въоръжение едва в последните месеци на войната - октомври '44.

                Last edited by Imperial; 25-07-2005, 06:20. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение
                albireo написа
                ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                Comment


                  #23
                  Айде айде, Германците още малко и атомната бомба ще се окаже че са направили. За разлик аот тяхното чудо М-8 освен че е с въоръжение във въртяща се купола е и доста масов девайс. Изтребителите на танкова от серията М-10;18;36 +Ахил също са с въртящи се куполи. М-4 и М-4А3 също си имат модификации с 105 мм гаубици, такива ми ти работи...

                  Comment


                    #24
                    М-8 е с открита купола.

                    М-10 и тн са самоходни ПТ оръдия, аз имах предвид САУ като сегашните М-109, PzH2000 и тн.

                    За 105мм Шърман вече съм съгласен, нали не си пропуснал бележката която изрично сложих "доколкото си спомням".
                    albireo написа
                    ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                    Comment


                      #25
                      Да де, а немското сигурно е закрито? Оня брезент на снимката какво според тебе закрива, а на втората снимка където го няма съвсем ясно се вижда че машината е кабрио? Освен това не е серийно.....

                      Comment


                        #26
                        Прав си, не съм прочел внимателно.

                        Че не е серийно не е, чудно защо немците нямат интерес към самоходна гаубица с въртящ се купол.
                        albireo написа
                        ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                        Comment


                          #27
                          Просто защото е значително по-скъпо от да кажем Веспе без да имам някакви същественни предимства, дори си има недостатъци: не могат да се подават боеприпаси от земята и бойното отделение е по-тясно.

                          Comment


                            #28
                            Още малко странни железарийки







                            thorn

                            Средновековните църкви в България

                            Comment


                              #29
                              Това е Пропагандна версия на Т-34, снабдена с високоговорител та да разяснява на фрицовете как никаква работа нямат там където се моткат. Интересното е че аз поне съм попадал само на тази снимка на пропаганден танк, по книги , по сайтова все една и съща, някой да е виждал друга? Или да знае колко машини са били направени? споре тази книжка:

                              Нещото се е чувало на 2 километра. Ако има и други л'бители може да сканирам от нея и разни други интересни префасонации на Т-34...пък и на други руски машини.

                              Comment


                                #30
                                Аз също само тази съм виждал, в книжка на Squadron-Signal.

                                А тая книжка ще се наложи да си я взема.
                                albireo написа
                                ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                                Comment

                                Working...
                                X