If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Не подценявай българският войник.Ако ще и с камъни са щели да ги спрат но българският дух е непобедим.Даже и малко самолети да сме имали,това не е важно,важно е пилотът дали е добър или не е.Нашите пилоти са били на едно отлично ниво и един наш летец се равнява по умения на 3-ма Турски.А и сме имали ПВО което по това време е морално устаряло,но е можело да стреля и да сваля противниковата авиация.
На такива смехотворни изказвания не се гледа с добро око на тези форуми (освен ако не са направени в тема Майтапи). Занапред ще бъдат директно трити.
XV mile the sea brode is
From Turkey to the Ile of Rodez...
Та турците имат повече Ф-16 от всички наши самолети взети заедно, а те са предимно морално остарели МиГ-21.
Mного голям период се разглежда тук, че да се вземат предвид само тези два модела самолети. По времето, когато Ф-16 навлиза на въоръжение в Турция, в България освен МиГ-21 има и МиГ-23. Има и наземни ПВО. При правилно управление те са си достатъчни за да задържат противника докато се намеси "голямия брат", защото без него е ясно, че няма как да мине.
Сърбите ги видяхме как спряха НАТОвските самолети.
Нищо общо. За сведение на редовните учения на Варшавския договор българските пилоти демонстрират често най-добрата подготвеност в пакта. Например са единствените, осъществили успешен прехват на разузнавачи МиГ-25. А нальота от ония години не може изобщо да се сравнява с този на югославските пилоти по-късно нито по продължителност, нито по качество на подготовката. Да не говорим колко е абсурдно да се сравнява положението на Югославия тогава с това при една война в региона в периода на Глобалното противопоставяне.
На учението Щит-82 през 1982г в България е било проведено учение в което са участвали страни от Варшавския договор-Чехословакия,Унгария,Румъния,СССР,ГДР,Полша и България като домакин,тей като учението се е водило на Българска земя,по точно край Бургас.През това учение българската авиация се представила най-добре,даже и от съветските пилоти.Сухопътните ни части са се представили по добре от Полските,Германските,Унгарските и Чешките сухопътни части.Е само дето с Руснаците са малко по напред но пък кво се прави БНА на това учение излиза с танкове Т-54 и Т-55 а руснаците с Т-62,Т-64 и Т-72.Съвсем случайно и намерих клип на това учение.
Мда, показухите са много впечатлително нещо. Проблемът с тях е че дават много малка реална представа за състоянието на една армия.
По-точна преценка си съставят командирите, когато провеждат мащабни учения, но не от този тип "показухи за пред камерите". А и това си остава информация само за тях.
Да не говорим че това по никакъв начин не показва колко умели са били българските пилоти в сравнение с турските
"No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Да не говорим че това по никакъв начин не показва колко умели са били българските пилоти в сравнение с турските
Бях курсант 1998/99-та във ВВВУ. Как да ти кажа? От там излизаха пилоти с чин 'лейтенанат' на боийни самолети със 15 часа на Л-29 (при повече късмет Л-39) нальот в Щръклево! Какво искаш повече от тези хора, попаднали за тяхно нещастие в бойни подделения?...или уволнени (съкратени) армейци, защитници на небето на България?
Само не ми е ясно какво имат общо годините 98-99 с тези преди разпадането на Варшавския договор ?
И факта, че е осъществен прехват от български пилоти с МиГ-23 на разузнавателния МиГ-25- при полет на максимална скорост и таван на последния- защо би следвало да е "показуха" ? Кой би имал полза от такава ? При положение, че никой в света до тогава не правил такова нещо- дори израелските ВВС и ПВО, Динайн Както и самите съвети- те са смятали РБ-то за неуловим.
Уф, ама какво както са прехванали Миг-25 на някакво си учение? Това какво общо има с въпроса?
БНА-БА написа че българският пилот се равнявал на 3 турски. Това само по себе си е комично изказване, но се заядох и питах: Кога български и турски пилоти са се срещали, че да има база за сравнение, че и да е измерено съотношението 1:3?
Т.е. очевидно отговорът е "никога" и нито Миг-25, нито годините 98-99 имат нещо общо с това.
То е нямало сблъсаци между наши и турски пилоти но аз така разсъждавам макар и без факти за мен винаги ще бъде така че нашите пилоти и пехота и танкови подразделения са били по добри от турските или гръцките.Просто вярвам прекалено много в моща на БНА.Не се сърдете за изказването ми
Не се сърдим, но такива изказвания просто нямат място на тези форуми. Така че не се сърдете и Вие ако за в бъдеще такива постове просто биват изтрити.
Sir Gray
То е нямало сблъсаци между наши и турски пилоти но аз така разсъждавам макар и без факти за мен винаги ще бъде така че нашите пилоти и пехота и танкови подразделения са били по добри от турските или гръцките.Просто вярвам прекалено много в моща на БНА.Не се сърдете за изказването ми
Нямаш никаква база за сравнение, както вече отбеляза Динаин. А какво ще стане, ако се окаже обратното? Моите впечатления за БНА по отношение на ефективност са точно обратните на твоите
P.S. Като изключим многобройните правописни грешки, май нищо друго забавно няма в това изказване.
Кога български и турски пилоти са се срещали, че да има база за сравнение, че и да е измерено съотношението 1:3?
Прехвати по границите е имало, но като изключим БНА-БА, никой тук не спори за съотношения. Май е станало известно разминаване. Моят пост беше насочен към един друг потребител, който приема априори по-добрата подготовка на кой да е натовски пилот спрямо българските пред 89-та, което не е вярно.
Работата с МиГ-25РБ беше закачка, но явно никой не ми разбра хумора :sm186: .
По времето на БНА зимната униформа е била шаечна куртка и панталони и шинел.Въпросът ми е кой месец се е махала зимната униформа и се е преминавало на лятната,кой месец се е махало лятната и се е преминавало на зимна.
Comment