Ще погледна. Ами ти щом толкова бързо бачкаш 'що не вземеш да помислиш да направи/произведем една игра?, периода предполагам не предизвиква съмнение, а във форума смятам ще се намерят достатъчно квалифицирани хора за да спретнем екипа.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Игрови проект на Гоги
Collapse
X
-
минал съм го отдавна пътя за правенето на игра и съм видял какво може да се направи и ще ти кажа да не го мислиш хич. Най-добрият ни вариант са онлайн уеб-базирани изцяло текстови игри, каквото ще бъде митичната вече "голяма игра"albireo написа...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...
-
Е аз съм на друго мнение по въпроса. И също съм го мислил доста дълго нещото, общо взето за година и малко може да се направи. А ако сметнем че аз мога предварително да направя (или вече съм го направил ) икономическия модел то времето пада драстично, а с гъвкав маркетин още може да се съкрати и времето за разработка и необходимия екип. а най-хубавото е че така както съм го замислил предполага и по-високи приходи.
Comment
-
въпроса е че аз не само съм го мислил
и не говоря за "геймплея", а за техническите аспекти
и с други хора съм работил, и сам, и по дизайн и по програмиране съм вършил доста неща и съм видял какво може да се направи и какво реално се получава и как хората се сработват (и най-често не се) и пр.
освен тва за игра от нашия тип нито трябва графика нито звук и пр., така че онлайн системата е перфектното решение.albireo написа...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...
Comment
-
Еми щом предлагам да се произведе нещо то се предполага че ще е с комерсиална цел. Общо взето пазарът е пълен с недомислици с мног къс пазарен живот. Общо взето аз дори мислех дипломната си работа да е правя точно за такъв продук. (но се спрях на друго) и съм се занимавал доста дълго с проучване и анализ на това кои са най-успешните продукти, защо са станали такива, както и анализ на няколко доста амбициозни но бързо залязли разработки.
Comment
-
Хе хе Българска работа, дай да излъжем балъците, и ще спечелиш да кажем 250 000 EU най-много, докато разликата между труда хвърлен за бозата и за хубавия продукт е доста малък, Едана игра става боза не поради мързел а поради липса на идея, Типичен пример е серията C&C (без последното попълнение) игра без никакво идейно развитие подържана на пазара с много труд по постоянна подмяна на графиката и скалъпване на нови кампании, общо взето не най ефективния метод. Пример за шедьовър е Стар крафт, грешка там беше че спряха с Брууда, а можехА ДА ИЗКАРАТ ОЩЕ 1-2 ЕКСПАНЖЪНА и да се задържат на върха още година 2 а може и 3 без да пипат нищо, проблемът там е че играта още от началото беше "изстискана" и трудно можеше нещо да се добави,
Comment
-
Всичко това много ми напомня идеите, които имах, чакай да се сетя - може би преди около 4 години. И бих казал, че сама по себе си подобна идея е добра, още повече, че не се съмнявам във възможностите ни (казвам "ни" обобщаващо - хората, които пишат на форума) да създадем нещо, което би било интересно и различно.
Но ми се струва, че има поне три много сериозни и трудно преодолими проблема.
Първо, за да има подобен проект шанс за реализация навън (т.е., да заинтригува някой външен разпространител) трябва да има достатъчно привлекателна "опаковка" - т.е., графични решения на съвременно ниво, звук, филмчета и т.н. Т.е., всичките тези неща, които гълтат много време и средства за създаването си, без да са кой знае колко важни за идеята на самата игра (а по-скоро за атмосферата й и сугестивната й сила). Т.е., за целта ще е необходимо привличането в екипа на доста добре запознати и умели технически разработчици в споменатите области, както и определени финансови средства за реализирането на тези страни на проекта.
Второ (което е доста свързано с първото), за да се реализира проекта дори само на идейно ниво ще е необходимо да се сформира екип от поне 2-3 души, на които ще им е необходим срок от да речем от3 месеца до половин година. В рамките на този срок те ще трябва да работят само и изключително по проблемите на проекта. Което означава, че ще трябва да се намерят средства, с които тези хора да се издържат докато работят по проекта (защото не биха могли да работят и някъде другаде през това време). Същото важи и за екипа от разработчици, които пак няма как да е по-малък от 2-3 души технически персонал и 2-3 дизайнери и художници, като обаче тези 5-6 души ще са заети поне за около година с правенето на проекта.
И трето, ще е необходим човек с контакти, който да успее да намери подходящ разпространител и да го заинтересова с проекта. Инак без това целият проект увисва.
Т.е., един от главните проблеми е необходимостта от стабилен начален капитал за реализирането на подобен проект (говоря ако се очаква поректа да бъде продаваем). Т.е., средства достатъчни да се издържа екип между 6 и 9 души за период около година, плюс разходите по проекта (айде, компютри и място могат по-лесно да се намерят). А не виждам как би могъл да бъде разрешен тозипроблем.
Comment
-
Е и аз се занимавам с проблема от около 4 години и смятам че може да се направи за 6 до 8 месеца при това с доста по-малък екип. Но ако има принципно навити може да го обсъдим 2f2. Графиката е едно от най-лесните, тя просто е хамалогия, предвид че се работи с реални образци и нищо не е нужно да бъде измисляно. интрото също е лесно, просто може да се използува енджина на играта за изготвянето му +малко допълнителна графика. Звуците са малко по-голяма играчка, ноп аз имам идея по въпроса. Относно финансирането допълнително ще трябва да поговорим но най-общо има два варианта:
-ентусиазъм=значителен %
- заплата= % но значително по-малък. все пак не е точно тук мястото да обсъждаме точно тези аспекти. може да пратите по едно ЛС да видим какви точно виждания имате относно заплащането на персоните заетио с нещото.
Comment
Comment