Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Игрови проект на Гоги

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    Че нещата ще се уточняват допълнително е ясно - аз говоря принципно. А "хамалогията" (то всичко си е хамалогия - особено писането на "мотора" на играта)е именно големият проблем, защото е времеемка. А ентусиазма е хубаво нещо, но не забравяй, че хората трябва да имат какво да ядат, образно казано - ентусиазмът не е достатъчен. Да не говорим, че опитните специалисти обикновено искат и съответното заплащане за труда си .
    Да не говорим, че към горните ще се прибави и един четвърти, най-чест и неочаквано неприятен проблем - трудността да се сформира и задържи екипа. Защото всеки си има собствени идеи и обикновено почва да ровичка в своя посока. Което причинява много бързото разбягване на проекта, което може да приеме почти катастрофални мащаби. Т.е., подобен проект може и да търгне на крилете на ентусиазма, но много бързо да закрета и да се разпадне екипа.
    Впрочем, всичко това в малък мащаб може да се наблюдава и при форумните игри - вярно, тук става въпрос изключително и само за ентусиазъм, защото всеки си има някаква друга работа и жизнени задължения. Но подобнипроблеми само ще се засилят, когато проектът се превърне в основна работа за екипа.

    Впрочем, аз дори не знам дали на форума има достатъчно специалисти в съответните области.

    Comment


      #17
      аз именно за това те попитах какви заплати според тебе би трябвало да получат, 'щото това е твърде разтегливо нещо, Примерно моята леля е твърде голяма клечка в Рила и ги знам там колко взимат а също така занм че мога да намеря хора 3-4-5 кур които ще свършат същото за многократно по-малка сума. +това има и друг момент примерно аз осигурявам финансирането то това автоматично ще знчи че моят % ще скочи драстично. И недей да подценяваш ентусиязма, това е много мощен мотивационен фактор, при това точно от тези които се отразяват на качеството на работа, докато парите (освен в много големи количества) са хигиенен факто (тука е доста дълго да го обяснявам за различните системи за мотивация ...). Има и друг момент с получване на заплата се живее (добре или зле в зависимост от работата) но единствения начин за забогатяване (като изключим бабешките приказки "те му дадоха милиони") е чрез инвестиция, в случая на труд, ентусиазъм, умения..... Все пак всичко е въпрос на личен избор, аз просто излагам своята гледна точка.

      Comment


        #18
        всичко звучи много добре но както вички отбелязват ще трябва пари( и то най-вероятно много пари)
        явно историята,графиката, звука няма да са много голям проблем но енджина , геимплея , изкуствения интелект интересно кои би се занимавал с тях.
        този проект при положение , че разчита на реализъм примерно звука от машиите ще е много по ефектно да са от реалните машини( до колкото ги има и са се запазили в движение) това ще е свързано с допълнителни разходи за сваляне на тези данни .

        Comment


          #19
          Всичко това е така, но макар ентусиазмът сам по себе си да е мощен и много важен фактор то лошото му е, че е и подемната сила, която осигурява е експлозивна - голяма мощ в началото, която обаче бързо се изчерпва. И често това изчерпване се случва пред първия сериозен проблем.
          Ако пък се прави всичко това с идеята за забогатяване (какъвто мотив, доколкото разбирам влагаш в цябата работа), то това означава, че трябва да се формира екип не само на приятелско-ентусиастки начала, но и чисто формално. Т.е., ще трябва да се регистира съответната формална организация и да се разпределят позициите и ролите в нея.
          А ентусиастите в подобна структура са силно уязвими към вътрешни конфликти в екипа, особено между отделните роли или позиции. При което ентусиазма често се изчерпва именно в подобни неща.

          Ясно ми е, че заплатата не е нещо повече от осигурителен фактор, но това не я прави по-малко значима, когато говорим за хора, които ще се занимават само с това за сравнително дълъг период от време. Т.е., тя е необходимо, макари не достатъчно условие. За конкретни суми нищо не мога да кажа, защото и аз си нямам никаква идея за това.

          Между другото, има нещо което още не си споменал - за каква точно игра ще става въпрос?

          Comment


            #20
            Най-трудно в цялата история е AI-то, просто колкото по-големи възможности предлага играта точлкова по-трудоемък става процеса по написването на AI, другото е сравнително лесно. А за звука това е излишно пренатягане, много ме съмнява в игровата реалност да си в състояние (пък и да имаш време да се занимаваш точно с това) да различиш звука от Пантера и автобус.

            Comment


              #21
              Стратегия, малко е трудно да доуточня защото по замисъл се преплитат няколко стила. А аз освен това предвиждам плавна еволюция която ще доведе до още по голяма стилова неопределеност. Относно екипа, всичко това се уточнява преди началото на работата, и на база на постигнатите споразумения се сключва договор където ясно се посочват целите на начинанието, отговорностите и делът на всеки. Ей до къде стигна тази дискусия породена от хубавите модели на Империал (все пак си признавам че съвсем целенасочено го попитах колко време му отнема един модел ) Та предвид че темата е за моделизъм а дискусията за друго: дали ще се намери модератор да ги раздели :?:

              Comment


                #22
                Е, че AI-то е най-сложната част ан подобен проект няма и съмнение (това е и основният плюс на форумните игри - тук ролята на AI се поема от човек/хора). Не разбирам от подобно програмиране, но вероятно ще се окаже и най-трудоемката част. Но и останалите са не по-малко трудоемки.
                Между другото, ако замисляш стартегия за какво са ти 3D модели на бойната техника? Освен ако е така - за шарения.

                Comment


                  #23
                  Както споменах стилът не подлежи на точна дефиниция, освен това понеже съм се стремил да постигна максимална ефективност в маркетингов план съм предвидл тактическата част да може да си използува сепарирано. Има и друг момент 3D графиката е по-удобна за доработки в сравнение с 2D, като се дава възможност и чрез проста промяна на скиновете да се къстамайзнат много неща. Графиката не е нужно да е с детайлността на шутър.

                  Comment


                    #24
                    Без да разбирам кой знае какво, но с 2Д графика според мен може да се постигне доста по-впечатляващ резултат. Или по-естетичен във всеки случай. А инак ако правилно съм схванал идеята то си е ясно, че няма никаква нужда от каквато и да е графика в стил шутър или пък RTS (там "Блицкриг" и подобни) - още повече, подобна графика би била по-скоро минус. Най-много нещо в стил "Панцер".

                    Comment


                      #25
                      Да и панцер става но Дженералс е за предпочитане. А RPG елемента смятам да е на по-високо ниво но предвиждам да навлезне най-рановъв втория експанжън (в зависимост от пазарния успех може по-рано а може и по-късно). 2D графиката е голяма играчка защото не е приспособима към модификации, или поне не към лесни и ефектни/ефективни модификации А 3D то предлага разни непостижими за плоската гравика ефекти.

                      Comment


                        #26
                        Мисълта ми беше друга - Дженералс тук няма нищо общо, защото при каквато и да е реалистична игра от стратегически или оперативен мащаб военните единици са батальони и нагоре - т.е., фигурките не са от значение. Дженералс е строго тактическа с леки стратегически елементи (доколкото всяка RTS ги има - зачатъчни). Но може би не съм схванал точно каква игра имаш предвид. И съответно, плоската графика е за предпочитане, още повече, че ефиктите нямат никакво значение - пак според горния сценарий.
                        Естествено, ако ти говориш за игра от мащаба на "Блицкриг"/"Дженералс" със съответните стратегия - т.е., някакъв модифициран по твоя преценка RTS, тогава нещата са други. Но пък ще трябва тварде много да се потрудиш, за да излезе нещо добро.
                        Инак попресмятах малко и не виждам как подобен проект ще мине без минимален начален капитал от порядъка на 20-30 000 лв.

                        Comment


                          #27
                          Абе хора, хубави приказки, но едно не разбрах - откъде ще намерите нужните специалисти?? Туй чудо една игра си е мащабен програмен проект, за който си трябва стабилен опит, не е като да седнеш ей така и да натракаш няколко реда код. Аз имам малко опит в чистото програмиране, но въобще не си и помислям, че бих могъл да се заема с такова нещо. Но дори и "простите" програмисти-бачкатори ще трябва да са хора, които са се занимавали достатъчно с това, сиреч професионалисти. Да не говорим за художници и моделисти (като Империал). С ентусиазъм само доникъде не се стига.
                          XV mile the sea brode is
                          From Turkey to the Ile of Rodez...

                          Comment


                            #28
                            А сега да ви видя!!

                            Ами в общи линии това беше и моята забележка . Достатъчно е да се види колко усилия и време трябват за организирането на една форумна игра.

                            Comment


                              #29
                              тука само общи приказки се леят. Гоги, ако не си напишеш предложението в ясен и точен вид (точно какъв вид графика, точно какъв мащаб, какви детайли на боя и пр., какво ниво на стратегия/тактика и пр.) нищо не може да коментирам.
                              albireo написа
                              ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                              Comment


                                #30
                                Да това са общи приказки (ама и часта от форума така се нарича ) просто защото споделям идеята и ПРИНЦИПНО проверявам дали има заинтересувани. Ако ли да то след 22 (тогава се връщам от отпуска) ще ви изпратя по-подробна разработка. За Голъм: да на такова ниво не графиката е първостепенна, но ако обозначиш танков батальон с ромбче половината изобщо няма да схванат 'що е то, а дръгата половина ще схване ама няма да има кеф да играе и едва няколко манияци ще се изкефят, но в такъв слъчай къде ще е пазарния успех?
                                Повече подробносто очаквайте в следващия епизод.

                                Comment

                                Working...
                                X