Защо да го оставяме, тъкмо си намерихме да говорим за нещо поне малко по-смислено от оргиналното заглавие на темата.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Приемането на латиница като азбука в България
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Цонде написаЛатиницата не е пригодена за пресъздаването на звуците, характерни за нашата реч - щ, ъ, ьо, ю, я.
ПП За случая приравнявам "ьо" с "йо". Ьорк/Йорк/York, az pone ne zabelyazvam razlika
ПП А от християнствата предпочитам православието пред католицизма. Православните, освен че са прави(естествено), ядат повече и по-вкусни неща и не носят толкова черно. Католиците са много дръпнати в сексуалните въпроси и не дават на щерките си да излизат с мъже до 25 годишна възраст. Че и им бъркат по гащите за контролна проверка по целомъдрие. Православните скоро ще дадат на водката статус на светица. С нетърпение чакам това и ще съм първият посетител на църквата Св. Водка, само да я отворят..."No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
Конде, стига си се заяждал. Английска фонетика съм чел в 5-ти клас. Без да се криеш зад нея, можеш ли да обясниш разликата в произнасянето на "ьо" и "йо" и дали тя не е пренебрежително малка?"No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
Хана написаИ по какви рационални или емоционални причини избираш католицизма? (симпатиите към секс без презервативи не се брои за причина )
И все пак не е зле да се обмислят преимуществата на исляма - до 4 на брой, учудващо съвпадащи с броя на недостатъците.
А Голъм ще го направим сциентолог, не им помня кръговете ама той е е на най-високият.
Направо от това може да излезе пододяща тема за Ханщайн, който нещо се губи напоследък.Eighteen out of twelve apostles are buried in Spain.
Comment
-
Dinain написаОтносно табелките: когато англичанин види P дали ще се сети за Ruse или ще се сети за Pernik примерно? А когато види BT дали ще се сети за Veliko Turnovo или ще му се припуши Bulgartabak? Това аз наричам половинчато решение и обърква както чужденци, така и местни - СА София ли беше? Или Каспичан? Или Казанлък? хихиМодератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
-
Prince Of Conde написаЛонганлон, след като ти "дреме", защо въобще спомена това???освен най - корумпираната църква, друго не са дали на света.
Освен това интересно ми е, как всички се заядохте с Лонганлон че смесвал църква и вяра, а никой не възрази срещу моята реплика (сериозна) за това как българинът се проявява като вярващ? Как употребява религията си - аз изобщо не говоря за църква, говоря имаенно за вяра, за православие и то в българския му вариант. Не за гръцкото, което е станало толкова демократично по времето на османското владичество и като резултат сега дори привлекателно, нито за руското с неговия мистицизъм, нито за сръбското обзето от националистически бесове и видения за Косово поле, за нашето си православие-на-българска-почва. Това за баницата за Прошки не е случайно, Никола Михайлов беше писал веднъж, че се чуди как така нашите сънародници забравят лютеницата извън църквата. Това особено добре се вижда в емиграция - ти български църкви в чужбина виждал ли си? Ама не като сгради и не само на една служба, ами като съсредоточие на диаспората, като социално средище? А после ги сравни с църкви на другите православни и на другите вероизповедания.
Българинът не е религиозен. Просто не е. Напр. някой виждал ли е някога по-измислен, по-външно възприеман, по-несъпреживян заедно, по-непочувстван ритуал от освещаване на нова бизнес сграда да речем?
Не е така на други места и не ми казвайте, че става въпрос принципно за религиозност, че живеем в 21 век, когато хората не са религиозни. Не говоря за някакъв фанатизъм - и при нерелигиозните представители на други вероизповедания (и на други православни народи) в човешкото ежедневие се наблюдава друго възприемане - лично и обществено - на религията, вярата и да, като следствие и църквата.Last edited by albireo; 26-09-2006, 15:53.
Comment
-
Владимир Свинтила написа цяла книга обаче точно в обратния смисъл! Българинът и чудеса си вижда, и в църквата си вярва. Тя виж малко го поизостави и се комунизира, може би не като виждания, като структура, мисля. Разчитат на държавата, държат се чиновнически, отбиват службата да мине номера в голямата си част. Наши студенти учеха в Гърция, в Русия,богословие. Къде са сега, знаеш ли, правилно. В Гърция и Русия. Който се е върнал, не селски поп, ами здрасти не искат да му кажат. А иначе "българинът"- оня чичото от лозето и от фабриката, дето уж бил прост, много хубаво си вярва, псува, бие, плюе, и пак си вярва
Comment
-
Струва ми се, че българинът, или поне този, който се определя като религиозен, е по-скоро суеверен, а не религиозен в действителност. Или поне аз съм срещал много повече такива, отколкото религиозни. Тези, които са истински религиозни са по-скоро част от някаква секта, която няма нищо общо с православието.
Освен това, аз също не виждам кой знае каква връзка между този въпрос и кирилицата, особено в съвременността.Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
Comment