Съвсем приемлива хипотеза. Тъй или иначе, тръгва се от факта, който в нашия случай е подобието на думите в горните два аспектва - звуков и смислов.
Но ако е чрез местно романизирано население, тогава ще рече, че българите до идването си тук не познават такъв празник. Имали ли са причина да го приемат? Ако идваше с християнството, може би, но тогава думата нямаше да е тази, а гръцка. Но причина да приемат празник от някакво местно романизирано население? Това значи да приемат ХРИСТИЯНСКИ празници, а самите християни не са допускали езически остатъци от Рим, като календите. Ще излезе, че три века след Константин Велики в пределите на Византия, са празнували Календи?! И българите, бидейки езичници, вземат че го приемат? Малко вероятно.
А и какви данни имаме в днешна България тогава да се е говорел латински език?! В 7-ми век ...
Но ако е чрез местно романизирано население, тогава ще рече, че българите до идването си тук не познават такъв празник. Имали ли са причина да го приемат? Ако идваше с християнството, може би, но тогава думата нямаше да е тази, а гръцка. Но причина да приемат празник от някакво местно романизирано население? Това значи да приемат ХРИСТИЯНСКИ празници, а самите християни не са допускали езически остатъци от Рим, като календите. Ще излезе, че три века след Константин Велики в пределите на Византия, са празнували Календи?! И българите, бидейки езичници, вземат че го приемат? Малко вероятно.
А и какви данни имаме в днешна България тогава да се е говорел латински език?! В 7-ми век ...
Comment