gollum написа
Виж мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
The Pacific
Collapse
X
-
Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
Неизвестен руски адмирал
-
Dinain написа Виж мнение... Какво значение има дали в един ресторант правят оригинална супа от охлюви или някаква имитация, ако 99% от населението така или иначе не яде такова нещо? ...
Количественото измерение е критерий само в "масовата култура" (ако трябва да цитираме Б. Райнов). На 99% от населението не му дреме и за този форум, но това не значи, че трябва да се съобразяваме с тези 99%.Никто не обнимет необъятного! - Козьма Прутков
A який чоловiк горилку не п'є - то вiн або хворий, або падлюка. - Невідомий українець
Comment
-
Личи си че филма е правен с пари - снимките са добри, въоражението изглежда автентично. Има и много добри сцени отразяващи сраженията. Но останалото ... гледам и не вярвам на ушите си! Как са могли да вкарат толкова клишета в един филм?! Все едно четеш енциклопедия по въпроса. Диалозите са бутафорни, актьорската игра не блести, а и откровено казано са прекалили с откъснатите крайници. Изглежда са решили да направят манджа само с подправки. Действието в епизодите е монотонно, а лиричните отклонения са се отклонили извън Слънчевата система. Отдалеч прозира, че не са имали с какво да запълнят времето между сцените с пуцането. И тук имам един въпрос към Odzava - бие на очи, че японците предпочитат да атакуват през нощта. Нещо не схващам - атаката предполага, че активната страна е съсредоточила превъзходство (числено и огнево) над противника поне локално. Защо тогава избира да намали ефекта като действа през тъмната полвина от денонощието? Атаките по принцип не започват ли на разведеляване?"Войната е продължение на политиката с други средства" Генерал Карл фон Клаузевиц
Comment
-
Fasho написаИ тук имам един въпрос към Odzava - бие на очи, че японците предпочитат да атакуват през нощта. Нещо не схващам - атаката предполага, че активната страна е съсредоточила превъзходство (числено и огнево) над противника поне локално. Защо тогава избира да намали ефекта като действа през тъмната полвина от денонощието?
Този авангард извършва нощен преход, който ги отвежда все още през нощта до позициите на един полк от 1-ва МПД, които те щурмуват от ход - без подготовка или обтойно разузнаване, като в хода на атаката разполагат и задействат тежкото оръжие, което имат (гранатохвъргачки, миномети и картечници).
Т.е. отряд от около 900 души атакува нощем и без разузнаване позициите на около 3 000 морски пехотинци, като последните имат значително превъзходство в огнева мощ. Първата атака е унищожена (японците губят около рота). Следват още поне две-три атаки, в хода на една от които японците успяват да стигнат до част от позициите на морската пехота и да завържат ръкопашен бой, но са изтласкани от задействана рота пехотинци от резерва. В общи линии губят близо 780 души от отряда, без да успеят да пробият позициите на морската пехота.
Да обобщя: японците нямат превъзходство в нищо: нито жива сила, нито знание на района, нито информационно, нито огнева мощ. Това неизбежно се повтаря в хода на цялото сражение за Гуадал-Канал, защото 1-ва МПД разполага с около 11 000 души на острова (впоследствие са задействани и резерви), докато японците могат да прехвърлят хора, снаряжение и снабдяване само чрез миноносци през нощта, защото морската пехота задейства летището на острова и през деня контролира по въздух подстъпите към острова (а японците така и не съумяват да използват успехите си в първите морски сражения около острова).
Така че японците действат общо взето по един и същи начин. Прехвърлят малки отряди (по 1000-2000 души максимум), които се съсредоточават след изморителен марш през джунглата и пробват атака. Ясно е, че така не могат да прехвърлят тежко оръжие, нямат никаква въздушна подкрепа, а снабдяването почти липсва, т.е. нямат достатъчно храна, боеприпаси и каквито и да е предмети от първа необходимост. Затова и единственият им шанс е когато съберат достатъчно хора и оръжие да пробват с атака през нощта, когато американската авиация не действа, а мракът може да намали ефективността на огневата мощ - предимството в нея и в численост неизменно е на страната на морските пехотинци. Мракът прикрива движенията,намалява ефективността на огъня и повишава шансовете на японците да стигнат до ръкопашен бой, въобще, до непосредствен контакт с противника.
Закономерно губят сражението. И после нямало самоубийствени атаки: да атакуваш когато нямаш никакво превъзходство и при това не познаваш позициите или силите на противника си е чисто самоубийство.
Между другото, нощните излази и атаки си остават за японците основният офанзивен начин на действие и при следващите сражения за острови. Същото се практикува широко и от армията преди войната, да речем, в сблъсъците със съветската армия. Общо взето пак по същите причини.
Comment
-
Чакай да видим сега, че японците нещо не са ми ясни ... Значи нямат числено или огнево преимущество, нещо повече - превъзхождани са в пъти. Нямат превъзходство в логистиката - защото съюзницте контролират въздуха и а в хода на сражението добиват доминиращо положение и по море. На всичко отгоре японците вече са изгубили ценното си летище, а врага е консолидирал позициите си и се окопава. За десерт - разузнаването им sucks. И имайки всичко това предвид - те просто си атакуват?! Правилно ли съм разбрал?"Войната е продължение на политиката с други средства" Генерал Карл фон Клаузевиц
Comment
-
Odzava написа Виж мнениеА, да. Manatsu no Orion - "Битката под Орион" - гледах го лятото. Да си призная останах със смесени чувства. Но като цяло не ми хареса. Доста ми заприлича на "Stargate" накрая. Даже "Otoko tochi no Yamato" с всичките си недостатъци се доближава доста повече до представите ми за този тип филми.
Та като цяло съм съгласен с всичко казано в последния пост на голъм. Жалко все пак че в Пасифика нямаше морски битки, а само такива на морските пехотинци, но пък десантите си бяха доста вълнуващи. А също така щеше да е интересно да покажат и някои от внезапните сблъсъци лице в лице където се е стигало до ръкопашен бой щикове и приклади срещу катани
п.п. Динайн аз все още си мисля, че има и режисиори които държат и на изкуството освен на парите, вярно че без тях няма как да стане работата, но след като в САЩ има средства за такова нещо мисля, че има възможност да се наблегне и на това, а не само и единствено на колкото се може по-голямата печалба.(\_/)
(°_°)
(> <) <- This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
Comment
-
Warlord написа Виж мнениеА има ли поне един филм на такава тематика, който общо взето да ти е харесал? На мен пък Ямато много ми допадна с целия патос, патриотизъм, героизъм и тн., с детайлните пропуски - можеха да загатнат и останалите по-малки кораби участващи в сражението, айде не с макети, но поне със загатната компютърна проекция.
По отношение на "Ямато" съм напълно съгласен с теб - липсата на ескорта е голям минус за филма.Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
Неизвестен руски адмирал
Comment
-
Уарлорд, патетиката и театралността, поне доколкото съм запознат, са нещо нормално за японски филм на подобна тематика (а мелодраматичността въобще за всички) - културни особености. Но темата не е за японското кино.
"Тора, тора, тора" е много хубав филм - опит за историческо-документален. Но на мен още повече ми хареса "Най-дългият японски ден" (цък), който е заснет по сходен начин, но е още по-"документален" като подход.
Одзава написаОт филмите засягащи Втората световна ми е трудно да изброя кой-знае колко много.
Fasho, това е по-скоро за тема в раздела за ВСВ, но правилно си разбрал. Що се отнася до нощните атаки - те са част от доктрината им, включително и флотската. Когато си по-слаб разчиташ на асиметрични мерки. Впрочем, те и в периода на офанзивни действия понякога успяват да спечелят атакувайки превъзхождащ ги по численост противник (Сингапур, за да дам пример). Но при ГУадалканал става въпрос за закъсняла импровизация.
Comment
-
gollum написа Виж мнениеВероятно критериите ти са наистина високи. Моите са по-ниски (или очакванията ми), така че мога да изброя поне 10-20, които са ми харесали през годините (вероятно и повече).
Последните два не бях чувал Ще е интерсно да ги видя.Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
Неизвестен руски адмирал
Comment
-
Warlord написа Виж мнениеА има ли поне един филм на такава тематика, който общо взето да ти е харесал?
Nihonkai daikaisen - Great Battle of the Japan Sea
Горещо го препоръчвамПишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
Неизвестен руски адмирал
Comment
-
Приятели, понеже няма смисъл да отварям нова тема (а пък молбата и въпросът ми де факто са в темата - наскоро гледах мини сериалът "Пасифик", който изтеглих от rutracker.org), та ще ви замоля: давайте (напишете) имената на всички филми, които сте гледали и се отнасят само за Тихоокеанския фронт! Без значение дали са цветни или по-старички черно-бели Само ще помоля всеки за съвсем кратичка рецензия от порядъка на две-три изречения
Интересът ми по темата за Тихоокеанския ТВД се зароди от един случаен екшън епизод, гледан преди известно време по ТВ (на неизвестен за мен филм) в който някакъв американски танк излизаше на брега, а от една височина (хълм) беше цапардосан от японско оръдие. Обаче, чак сега се "зарибих" за всичко, свързано с войната в Пасифика, след като се оказа, че в мини сериалът "The Pacific" подобен епизод липсва.Last edited by monte christo; 05-05-2012, 04:58.
Comment
-
Еее, Kramer, то пък ще кажеш, все едно съм ви дал непосилната задача да преплувате на сал от Рабаул до Трук. Просто питам за някой и друг филм, който сте гледали всинца. Ето, аз открих два: "Писма от Иво Джима" и "Тънка червена линия", които смуча в момента от торентите. Ти какво ще ми препоръчаш?
Comment
-
След като взимаш "Писма от Иво Джима", заедно с него гледай и "Флаговете на нашите бащи", режисьор пак е Клинт Истууд, снимал ги е заедно. Епизодът с танка на брега е точно от него. Препоръчвам ти да ги гледаш един след друг, два погледа към една и съща операция.Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
Comment