Съобщение

Collapse
No announcement yet.

The Pacific

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #31
    gollum написа Виж мнение
    ПП Между другото, в момента свалям някакъв японски филм за края на войната - дуел между японска подводница и сащиански миноносец, един вид, по твоята част. Може и да не е лош.
    А, да. Manatsu no Orion - "Битката под Орион" - гледах го лятото. Да си призная останах със смесени чувства. Но като цяло не ми хареса. Доста ми заприлича на "Stargate" накрая. Даже "Otoko tochi no Yamato" с всичките си недостатъци се доближава доста повече до представите ми за този тип филми.
    Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
    Неизвестен руски адмирал

    Comment


      #32
      Dinain написа Виж мнение
      ... Какво значение има дали в един ресторант правят оригинална супа от охлюви или някаква имитация, ако 99% от населението така или иначе не яде такова нещо? ...
      Точно така - "Вкус вкусу не указчик, кому арбуз, а кому свиной хрящик". Ама нали питаш на кого му дреме за автентично оръжие, та рекох да отговоря.

      Количественото измерение е критерий само в "масовата култура" (ако трябва да цитираме Б. Райнов). На 99% от населението не му дреме и за този форум, но това не значи, че трябва да се съобразяваме с тези 99%.
      Никто не обнимет необъятного! - Козьма Прутков
      A який чоловiк горилку не п'є - то вiн або хворий, або падлюка. - Невідомий українець

      Comment


        #33
        Личи си че филма е правен с пари - снимките са добри, въоражението изглежда автентично. Има и много добри сцени отразяващи сраженията. Но останалото ... гледам и не вярвам на ушите си! Как са могли да вкарат толкова клишета в един филм?! Все едно четеш енциклопедия по въпроса. Диалозите са бутафорни, актьорската игра не блести, а и откровено казано са прекалили с откъснатите крайници. Изглежда са решили да направят манджа само с подправки. Действието в епизодите е монотонно, а лиричните отклонения са се отклонили извън Слънчевата система. Отдалеч прозира, че не са имали с какво да запълнят времето между сцените с пуцането. И тук имам един въпрос към Odzava - бие на очи, че японците предпочитат да атакуват през нощта. Нещо не схващам - атаката предполага, че активната страна е съсредоточила превъзходство (числено и огнево) над противника поне локално. Защо тогава избира да намали ефекта като действа през тъмната полвина от денонощието? Атаките по принцип не започват ли на разведеляване?
        "Войната е продължение на политиката с други средства" Генерал Карл фон Клаузевиц

        Comment


          #34
          Fasho написа
          И тук имам един въпрос към Odzava - бие на очи, че японците предпочитат да атакуват през нощта. Нещо не схващам - атаката предполага, че активната страна е съсредоточила превъзходство (числено и огнево) над противника поне локално. Защо тогава избира да намали ефекта като действа през тъмната полвина от денонощието?
          Този въпрос не е в коректния дял на форума . По-горе пуснах връзка към статия за това сражение, която ще ти обясни защо и двете атаки са нощни (всъщност, май всички на Гуадал-Канал). Японците нямат превъзходство. В първото по-сериозно сражение (при десанта на острова 1-ва МПД заварва само инженерни подразделения, ангажирани в строежа на летището и лесно се справя с тях) при реката, японците са успели през нощта с миноносци да стоварят преден отряд от 28-ми ПП в състав един усилен батальон. Т.е. около 900 души.
          Този авангард извършва нощен преход, който ги отвежда все още през нощта до позициите на един полк от 1-ва МПД, които те щурмуват от ход - без подготовка или обтойно разузнаване, като в хода на атаката разполагат и задействат тежкото оръжие, което имат (гранатохвъргачки, миномети и картечници).
          Т.е. отряд от около 900 души атакува нощем и без разузнаване позициите на около 3 000 морски пехотинци, като последните имат значително превъзходство в огнева мощ. Първата атака е унищожена (японците губят около рота). Следват още поне две-три атаки, в хода на една от които японците успяват да стигнат до част от позициите на морската пехота и да завържат ръкопашен бой, но са изтласкани от задействана рота пехотинци от резерва. В общи линии губят близо 780 души от отряда, без да успеят да пробият позициите на морската пехота.
          Да обобщя: японците нямат превъзходство в нищо: нито жива сила, нито знание на района, нито информационно, нито огнева мощ. Това неизбежно се повтаря в хода на цялото сражение за Гуадал-Канал, защото 1-ва МПД разполага с около 11 000 души на острова (впоследствие са задействани и резерви), докато японците могат да прехвърлят хора, снаряжение и снабдяване само чрез миноносци през нощта, защото морската пехота задейства летището на острова и през деня контролира по въздух подстъпите към острова (а японците така и не съумяват да използват успехите си в първите морски сражения около острова).
          Така че японците действат общо взето по един и същи начин. Прехвърлят малки отряди (по 1000-2000 души максимум), които се съсредоточават след изморителен марш през джунглата и пробват атака. Ясно е, че така не могат да прехвърлят тежко оръжие, нямат никаква въздушна подкрепа, а снабдяването почти липсва, т.е. нямат достатъчно храна, боеприпаси и каквито и да е предмети от първа необходимост. Затова и единственият им шанс е когато съберат достатъчно хора и оръжие да пробват с атака през нощта, когато американската авиация не действа, а мракът може да намали ефективността на огневата мощ - предимството в нея и в численост неизменно е на страната на морските пехотинци. Мракът прикрива движенията,намалява ефективността на огъня и повишава шансовете на японците да стигнат до ръкопашен бой, въобще, до непосредствен контакт с противника.
          Закономерно губят сражението. И после нямало самоубийствени атаки: да атакуваш когато нямаш никакво превъзходство и при това не познаваш позициите или силите на противника си е чисто самоубийство.

          Между другото, нощните излази и атаки си остават за японците основният офанзивен начин на действие и при следващите сражения за острови. Същото се практикува широко и от армията преди войната, да речем, в сблъсъците със съветската армия. Общо взето пак по същите причини.

          Comment


            #35
            Чакай да видим сега, че японците нещо не са ми ясни ... Значи нямат числено или огнево преимущество, нещо повече - превъзхождани са в пъти. Нямат превъзходство в логистиката - защото съюзницте контролират въздуха и а в хода на сражението добиват доминиращо положение и по море. На всичко отгоре японците вече са изгубили ценното си летище, а врага е консолидирал позициите си и се окопава. За десерт - разузнаването им sucks. И имайки всичко това предвид - те просто си атакуват?! Правилно ли съм разбрал?
            "Войната е продължение на политиката с други средства" Генерал Карл фон Клаузевиц

            Comment


              #36
              Odzava написа Виж мнение
              А, да. Manatsu no Orion - "Битката под Орион" - гледах го лятото. Да си призная останах със смесени чувства. Но като цяло не ми хареса. Доста ми заприлича на "Stargate" накрая. Даже "Otoko tochi no Yamato" с всичките си недостатъци се доближава доста повече до представите ми за този тип филми.
              А има ли поне един филм на такава тематика, който общо взето да ти е харесал? На мен пък Ямато много ми допадна с целия патос, патриотизъм, героизъм и тн., с детайлните пропуски - можеха да загатнат и останалите по-малки кораби участващи в сражението, айде не с макети, но поне със загатната компютърна проекция. Епично си беше, попрекалено малко, но пак пресъздаващо събитията по сравнително автентичен начин (под сравнително автентично нямам предвид дали наистина Юшида е успял да свали изтребител със зенитната картечница 15 минути преди потъването на кораба ами просто че те отвежда на мястото на събитието и си създаваш представа как са изглеждали нещата.

              Та като цяло съм съгласен с всичко казано в последния пост на голъм. Жалко все пак че в Пасифика нямаше морски битки, а само такива на морските пехотинци, но пък десантите си бяха доста вълнуващи. А също така щеше да е интересно да покажат и някои от внезапните сблъсъци лице в лице където се е стигало до ръкопашен бой щикове и приклади срещу катани

              п.п. Динайн аз все още си мисля, че има и режисиори които държат и на изкуството освен на парите, вярно че без тях няма как да стане работата, но след като в САЩ има средства за такова нещо мисля, че има възможност да се наблегне и на това, а не само и единствено на колкото се може по-голямата печалба.
              (\_/)
              (°_°)
              (> <) <- This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

              Comment


                #37
                Warlord написа Виж мнение
                А има ли поне един филм на такава тематика, който общо взето да ти е харесал? На мен пък Ямато много ми допадна с целия патос, патриотизъм, героизъм и тн., с детайлните пропуски - можеха да загатнат и останалите по-малки кораби участващи в сражението, айде не с макети, но поне със загатната компютърна проекция.
                От филмите засягащи Втората световна ми е трудно да изброя кой-знае колко много. Просто това не е любимият ми жанр. Но "Tora-tora-tora" си остава класика. Може ако обичаш драми - Ichiban utsukushiku.

                По отношение на "Ямато" съм напълно съгласен с теб - липсата на ескорта е голям минус за филма.
                Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                Неизвестен руски адмирал

                Comment


                  #38
                  Уарлорд, патетиката и театралността, поне доколкото съм запознат, са нещо нормално за японски филм на подобна тематика (а мелодраматичността въобще за всички) - културни особености. Но темата не е за японското кино.
                  "Тора, тора, тора" е много хубав филм - опит за историческо-документален. Но на мен още повече ми хареса "Най-дългият японски ден" (цък), който е заснет по сходен начин, но е още по-"документален" като подход.

                  Одзава написа
                  От филмите засягащи Втората световна ми е трудно да изброя кой-знае колко много.
                  Вероятно критериите ти са наистина високи. Моите са по-ниски (или очакванията ми), така че мога да изброя поне 10-20, които са ми харесали през годините (вероятно и повече). Сега се сетих за още един, който ми бе допаднал навремето (гледах го преди няколко години) и пак е общо взето в японската тематика, "Последният куршум" (връзка). Пак телевизионен.

                  Fasho, това е по-скоро за тема в раздела за ВСВ, но правилно си разбрал. Що се отнася до нощните атаки - те са част от доктрината им, включително и флотската. Когато си по-слаб разчиташ на асиметрични мерки. Впрочем, те и в периода на офанзивни действия понякога успяват да спечелят атакувайки превъзхождащ ги по численост противник (Сингапур, за да дам пример). Но при ГУадалканал става въпрос за закъсняла импровизация.

                  Comment


                    #39
                    gollum написа Виж мнение
                    Вероятно критериите ти са наистина високи. Моите са по-ниски (или очакванията ми), така че мога да изброя поне 10-20, които са ми харесали през годините (вероятно и повече).
                    О, едва ли моите са чак толкова високи. Просто не търся единствено героични пози, разпръсната червена боя и шумотевица във филма. Ако се появи някой кораб (както беше с "Ямато') това е бонус Всъщност критериите ми са достатъчно ниски.

                    Последните два не бях чувал Ще е интерсно да ги видя.
                    Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                    Неизвестен руски адмирал

                    Comment


                      #40
                      Warlord написа Виж мнение
                      А има ли поне един филм на такава тематика, който общо взето да ти е харесал?
                      Веднъж си говорихме аз този филм:
                      Nihonkai daikaisen - Great Battle of the Japan Sea

                      Горещо го препоръчвам
                      Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                      Неизвестен руски адмирал

                      Comment


                        #41
                        Приятели, понеже няма смисъл да отварям нова тема (а пък молбата и въпросът ми де факто са в темата - наскоро гледах мини сериалът "Пасифик", който изтеглих от rutracker.org), та ще ви замоля: давайте (напишете) имената на всички филми, които сте гледали и се отнасят само за Тихоокеанския фронт! Без значение дали са цветни или по-старички черно-бели Само ще помоля всеки за съвсем кратичка рецензия от порядъка на две-три изречения

                        Интересът ми по темата за Тихоокеанския ТВД се зароди от един случаен екшън епизод, гледан преди известно време по ТВ (на неизвестен за мен филм) в който някакъв американски танк излизаше на брега, а от една височина (хълм) беше цапардосан от японско оръдие. Обаче, чак сега се "зарибих" за всичко, свързано с войната в Пасифика, след като се оказа, че в мини сериалът "The Pacific" подобен епизод липсва.
                        Last edited by monte christo; 05-05-2012, 03:58.

                        Comment


                          #42
                          Графе, не става да обменяме филми, популярни, гледани от движение.

                          Comment


                            #43
                            Еее, Kramer, то пък ще кажеш, все едно съм ви дал непосилната задача да преплувате на сал от Рабаул до Трук. Просто питам за някой и друг филм, който сте гледали всинца. Ето, аз открих два: "Писма от Иво Джима" и "Тънка червена линия", които смуча в момента от торентите. Ти какво ще ми препоръчаш?

                            Comment


                              #44
                              След като взимаш "Писма от Иво Джима", заедно с него гледай и "Флаговете на нашите бащи", режисьор пак е Клинт Истууд, снимал ги е заедно. Епизодът с танка на брега е точно от него. Препоръчвам ти да ги гледаш един след друг, два погледа към една и съща операция.
                              Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                              Проект 22.06.1941 г.
                              "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                              Comment


                                #45
                                Да, Воланд, благодаря за насочването, довечера ще захапя и "писмата", и "знамената". Направо ще отиде до посред нощите

                                Comment

                                Working...
                                X