Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Принципи на американското кино

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #31
    не го разбирам съвсем модерния "арт" и не го харесвам
    :tup: :tup: :tup:
    Eighteen out of twelve apostles are buried in Spain.

    Comment


      #32
      Мда... даже до Холандия стигнах - бях на един уъркшоп точно за модерни и особено видеоартисти и това ми затвърди мнението - never again , а да знаеш какви пари се хвърлят там
      may the Force be with you

      Comment


        #33
        Всъщност нещата няма да се променят скоро в американското масово кино. Причината е чисто икономическа. Текущият бизнес модел все още работи. А именно, киностудията залагат на няколко свръхкасови филма и на голям брой заглавия със среден бюджет. Калкулирана е и вероятността някой от касовите филми изобщо да не събере предвижданите печалби. В крайна сметка, като се направи балансът за всички продукции (спечелили пари и загубили), студиото остава с някаква скромна печалба - горе-долу колкото нормата на печалба в строителството.
        Заради залагането на прекалено големи средства в хитове се получава затворен кръг. Държим на всяка цена да имаме печелившо заглавие. Затова е най-добре да поканим да играят звезди. Но те искат голям хонорар. Значи филмът трябва да се гледа от повече хора. Затова е по-добре да бъде разбираем от повече хора - като напоследък се прицелват в младата публика, под 25 години (а хайде да познаем от какво се вълнува тя). Да, ама като сценарият е твърде елементарен, трябва да бъде поднесен по невиждан досега начин. Откъдето започват да се наливат пари за невиждани досега ефекти. И след като накрая бъдат похарчени стотина милиона долара за производство, остава страхът, че хората може да се повлияят от критиката, която несъмнено ще разнищи филма, затова се задейства масирана рекламна кампания, която гълта още пари. Е, преувеличих, не страхът от критиката е основната причина за рекламата, просто пазарът е пренаситен и компанията трябва да привлече максимално внимание към своята продукция.
        И ако филмът е печеливш, чудесно, конкретният продуцент (човек, не фирма) получава червена точка и, предполагам, приятна сума пари към банковата си сметка. А печалбите във фирмата отиват да покрият загубите от останалите заглавия, включително и онези с огромен бюджет.
        Аз поне не се сещам през последните години да е имало нискобюджетен филм в САЩ, който да е пробил на национално ниво - освен може би The Blair Witch Project. (Разбира се, не следя особено киното, така че нищо чудно да съм изпуснал нещо.) Това не означава, че филмите с нисък бюджет не може да са печеливши или да докарат пари на участниците в тях - като относителни стойности филм за два милиона долара, който донася печалба от 10 милиона (трудно, но не невъзможно), е постигнал много по-добри резултати от филм за 100 милиона, донесъл печалба от 120 милиона.
        На практика масовите кинофилми с голям бюджет се развиват типично по модела на модните, бързооборотни стоки - нека някой икономист се задълбочи в тази посока. Като положението е утежнено от това, че филмът се гледа не заради името на производителя - за разлика от модните стоки, където името на производителя означава почти всичко, - така че не може да се прилага постоянна рекламна кампания от типа "Филмите на компания "Американски суперхитове" перат най-добре" (опа, тука нещо се объркахме). Пазарът на DVD не е за пренебрегване, доколкото съм чел, но при филмите с големи разходи и той зависи от началната рекламна кампания. Докато при филмите с нисък бюджет може да си позволят и по-продължителен период на възвращаемост под формата на DVD - предполагам, че в този случай се разчита на даване под наем, а не че някой ще си купи диск, за да си го гледа от време на време.
        В крайна сметка какво толкова сме задълбали в тези холивудски продукции. Каквото и да приказваме, те ще продължат да се гледат, защото са намерили начин да стигнат до масова публика. Дали заради много пари, хвърлени за реклама (все по-често напоследък), или заради някакви свои достойнства - например че успяват да забавляват хората. А разните "хора на изкуството" вместо да плачат, че никой вече не разбира от изкуство, да се поучат от бизнесмените как се прави филмов бизнес. Когато успееш да превъзпиташ публиката да престане да си мисли "български филм ли - а, не, по-добре да гледам "Биг брадър" по телевизията", тогава вече може да си позволиш да правиш и изкуство, а ще се намери и кой да го гледа и да го разбере.

        Comment


          #34
          bsb написа
          Когато успееш да превъзпиташ публиката да престане да си мисли "български филм ли - а, не, по-добре да гледам "Биг брадър" по телевизията", тогава вече може да си позволиш да правиш и изкуство, а ще се намери и кой да го гледа и да го разбере.
          Точно така! Въпросът е, че един комерсиален филм може да бъде ниско бюджетен и да спечели пари. С много пари е сравнително лесно. Хващаш един комикс и имаш сценарий; вкарваш техника и спец.ефекти, колкото може да поеме; пускаш добра реклама и накрая събираш парите. Виж с малко пари това е ясно, че няма как да стане. Обаче! Има стотици уестърни, ийстърни и т.н. , които са почти безбюджетни. Главното е да има герой, който да побеждава лошите. В нашите филми герои няма. Нашите филми претендират за дълбока интелигентност (ама много дълбока, ей сега се сещам пак за "Дунав мост", който както се оказа, зрителите не били разбрали). И за да не бъда голословен казвам веднага един пример на филм, който е направен за 7000 долара : "Ел Мариачи". Хем мексикански! Ами направили го хората , понасъбрали парици и правят продължение "Десперадо" - вече американски, като бутат вътре сума ти звезди... И пак печелят! Като видя някой филм, който да е комерсиален и български, ще разбера, че има българско кино. Останалото са изключения. Направили един филм и той спечелил незнам каква си награда някъде си! Ама публиката не го гледала, щото не била дораснала... ами тя няма и да дорасне, ако продължават така. :sm186:
          Проблемът на форума :damnyou:

          "Чети историята и като познаеш от нея суетата на тоя свят, научи се да го презираш"
          Паисий Хилендарски

          Comment


            #35
            Hans Delbruck написа
            ...от която са застаховани само в САЩ.
            Не са.

            Han Solo написа
            ... снимах Хъшове и го изгледах два пъти, има отязана глава ама това си е декларирана бутафория

            "модерен арт" и го има не само в България.... не го разбирам съвсем модерния "арт" и не го харесвам
            Абе, шашава работа. До известна степен симптом на криза или опит да се подържа такава.......
            /А в повестта оригиналната тая пиеска има ли я?/
            Last edited by ; 27-09-2005, 19:07. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

            Comment


              #36
              Han Solo написа
              Мда... даже до Холандия стигнах - бях на един уъркшоп точно за модерни и особено видеоартисти и това ми затвърди мнението - never again , а да знаеш какви пари се хвърлят там
              За New Media Art ли говорим?
              Има бая боклук там, но наистина не всичко е за изхвърляне. Особено ако се научиш да го разбираш. За парите си прав, мани-мани! То си е нов пост-модерен жанр един вид, има си публиката и критиците, има си и свойто движение - пада малко underground.
              Contra la estupidez, hasta los dioses luchan en vano.

              Злобата крепи човека, а мързела го грози!
              (собствен патент)

              Comment


                #37
                KG125 написа
                ..............Абе, шашава работа. До известна степен симптом на криза или опит да се подържа такава.......
                /А в повестта оригиналната тая пиеска има ли я?/
                Странното е че доста плътно следва повестта въпроса е че са съчетани идеите и са успели да го направят интересно и достъпно за съвременната младеж

                Batko Charly написа
                За New Media Art ли говорим?
                ...............
                Да ти призная, забравил съм как точно се казваше :sm186: Ако отидем в Ротердам ще те заведа до мястото където се провеждаше и до всички арт кръчмета и клубчета наоколо, ама ей на, забравих му името на мероприятието.... а за интересните неща, бяха 2-3 от 40
                Last edited by Han Solo; 27-09-2005, 21:13. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение
                may the Force be with you

                Comment

                Working...
                X