за император капитис деминуцио максима - ако изглеждаш така както аватара си - предпочитам да ходя с даниц.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Troy - или тема за лигавене
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Хана е прева (както винаги), Елена няма никаква вина, но виж Парис... хъм, все пак той е основното действащо лице в оня конкурс за красота, така да се каже едночленната комисия (нямало е още революция, каали са си хората на монархичен принцип). И е избрал... глупаво, вероятно възможно най-глупаво. Но неговият избор стои в началото. или пък, ако предпочетем да погледнем другояче (боговете предопределят избора на хората) то Афордита е виновна, предлагайки на подходящия човек неустоима за него възможност. Наистина, любовта тук няма нищо общо. Груба работа .
Comment
-
Ами,Цезаре,доказателства ще има,когато бъдат намерени такива.Но някъде гледах,че около Троя били намерени надписи,в които се споменавало името на Парис.А за Елена имаше цял филм.Аз не вярвам,че Парис е такъв,какъвто го представя Омир.Някой беше казал"Невярвай на вкичко,което виждаш,не вярвай на всичко,което четеш".Колко мъдри думи са това.Та,според Омир,Парис отвлича Елена.Що за идея.Но "Илиада" е свят,където митологичното и реалноста се преплитат.И Омир какво прави-изкарва Афродита виновна,че помогнала на Парис като завъртяла главата на Елена.Но какви са фактите?Със сигурност се знае,че Троя е съществувал.И че е бил най-богатия град в Мала Азия за времето си.А Микена е бил най-богатия град във Гърция.Войната между тях просто е била неизбежна.Това е като случаят между Рим и Картаген.Всеки град е искал да доминира и да командва парада.Абсурдно и наивно е да се смята,че толкова много хора ще тръгнат да се бият заради една жена.
Ханът донякъде е прав,ако погледнем на нещата от митологична гледна точка.Ти,gollum,наричаш вярата във съдбата "отживелици".За онези времена обаче тези "отживелици" са били настояще.И това си личи във целия старогръцки епос,включително и във "Илиада".Наричаш Парис безотговорен.Значи е бил безотговорен от любов.Защото всичко което той е правил,е било от любов.Любов към една жена,която е била неговата съдба.Но ти явно още незнаеш какво значи истинска любов.Я ми кажи,ти на негово място как би постъпил?
Хм,gollum,твърдиш,че Парис е следвал"повелите на личните си удоволствия и интереси".Аз пък ти казвам,че той е следвал съдбата си.Това,разбира се важи и за останалите.
Ако погледнем реално на нещата,напълно възможно е да е имало любов между някой троянски принц и някоя спартанска царица.А имало ли е такава любов,то брачните клетви не значат нищо.
Comment
-
Afshin написаАко погледнем реално на нещата,напълно възможно е да е имало любов между някой троянски принц и някоя спартанска царица.А имало ли е такава любов,то брачните клетви не значат нищо.
Или може би по-голямата част да се премести в 'майтапи'? Не би било лошо ... навремето Ханащайн пишеше хубави майтапи с елементи от латиноамерикански сериали, може би и това си струва да се добави там?Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
-
Дааа, става все по-забавна темата. Е, малко розово не е толкова страшно на фона на червеното, което е предпочитания цвят за развитие на темите напоследък .
Afshin написаАз не вярвам,че Парис е такъв,какъвто го представя Омир.Някой беше казал"Невярвай на вкичко,което виждаш,не вярвай на всичко,което четеш".Колко мъдри думи са това.Та,според Омир,Парис отвлича Елена.Що за идея.Но "Илиада" е свят,където митологичното и реалноста се преплитат.И Омир какво прави-изкарва Афродита виновна,че помогнала на Парис като завъртяла главата на Елена.Но какви са фактите?
Или пък - темата е в пдходящия раздел за да поемем този път - да приемем историята така, както ни е разказана и известна, т.е. според Омир. Няма друг източник и или го приемаме, или не. И тъй като обсъждам литературна история, а спора се върти около нравствени характеристики и вътрешен свят, то я приемаме изцяло като основа и разсъждаваме нататък.
А според мен, тръгнем ли по този път, то несъмнено Парис е безотговорен последовател на плътските удоволствия, разъждаващ в стил "моето геройство е в това да имам най-красивата жена на света за себе си, а пък всичко останало да върви по дяволите". В това сравнение е очевидно, че Хектор, да речем, е съвсем друг тип герой. Можем да приведем и външно сравнение - в сходна ситуация Александър (превръщайки се във "Велики") очевидно избира друго .
Afshin написаТи,gollum,наричаш вярата във съдбата "отживелици".
Afshin написаНаричаш Парис безотговорен.Значи е бил безотговорен от любов.Защото всичко което той е правил,е било от любов.Любов към една жена,която е била неговата съдба.
Afshin написаНо ти явно още незнаеш какво значи истинска любов.Я ми кажи,ти на негово място как би постъпил?
Comment
-
Блед нюанс на розовото носи и интерпретацията на избора на Парис като конкурс за красота. Не е било конкурс за красота, а нещо като наддаване от предлагащите: ела, млади момко, ако избереш мен, ще получиш цяла Азия, ако избереш мен - сила, смелост и победи, а ако избереш мен - ще се ожениш за най-красивата жена на земята. Предполагам, албирео би повторил избора на Парис Красотата на предлагащите не е от голямо значение, а и се редполага, че те по подразбиране са изключително красиви и трите. Простосмъртен, какъвто е Парис, да оценява и избира богини е направо кощунство.
А иначе идеалът за любов при Омир е да се спусне някой безсмъртен и да изнасили нищо неподозиращата си избраница понякога във вид на животно или природно явление.
Comment
-
"Съблазни", не "изнасили". Макар че за златния дъжд не знам как може да се приложи който и да е от двата глагола (май не беше от Омир, ама все едно). А пък какво съблазнително има в разните представители на други биологични видове, това оставяме на съвестта на избраничките и на разказвачите.
Comment
-
Док Холидей написаако изглеждаш така както аватара си - предпочитам да ходя с даниц.
gollum написаНаистина, любовта тук няма нищо общо. Груба работа .
Както пееше Слави Трифонов: "Няяяма лююбооф, не намееерих лююбооф. Преобърнах всичко, ала нее намеерих лююбоф.":vb_sad:Last edited by IMPERATOR CÆSAR AVGVSTVS; 07-07-2007, 15:46. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение
"oderint, dvm metvant" (Caivs Cæsar Avgvstvs Germanicvs)
It's so easy to be wise. Just think of something stupid to say - and then don't say it.
Comment
Comment