Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Troy - или тема за лигавене

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #76
    ИЦА написа
    По дяволите! Значи любовта не съществува. Всичко е работа на боговете.
    А, не, как, ма молави съ, я доразвийте това за боговете и любовта. Когато остане само един бог нещата се променят. А когато спират да вярват съвсем . Да не споменаваме какво пеят (защото ще се намери кой ли не, за да пее какво ли не).

    Comment


      #77
      Като остане един Бог и няма конкуренция няма и кой да осветлява божествените афери Затова и няма сега такива работи ...
      Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
      Проект 22.06.1941 г.
      "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

      Comment


        #78
        Прав си, Воланде, не се бях замислял за този момент. Множествеността на боговете определено дава възможност да хората да ги манипулират , използвайки интригите и несъгласията помежду им. Истински латиносериал .

        Comment


          #79
          Хана написа
          Предполагам, албирео би повторил избора на Парис
          ...Простосмъртен, какъвто е Парис, да оценява и избира богини е направо кощунство.
          Хана, знаеш какво е казал Стендал за красотата.
          А всъщност Парис е тъпак. Трябвало е да избере богинята с най-големите цици.
          Така и така съдбата му поставя капан, като му стоварва на главата тоя конкурс, поне да си е направил кефа. :38:
          Recalibrating my lack of faith in humanity...

          https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

          Comment


            #80
            Каквото и да кажете за Парис,всички негови действия са били ръководени от любовта.Това е най-истинското нещо на света.Всеки се стреми да открие истинската любов и вие докато не вкусите от нея,никога няма да разберете Парис.Знаете ли,завиждам му/благородно,разбира се/.

            Да,gollum,няма други източници,освен "Илиада".Но там Омир е представил героите си според своите виждания.

            И всички тези герои са си имали съдба,която е трябвало да следват.

            Стори ми се оня ден,gollum,че беше казал "отживелици".Моя грешка,признавам.
            Last edited by Afshin; 07-07-2007, 20:19. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

            Comment


              #81
              :vb_sad: :vb_sad: :vb_sad:
              :love67:"Дружбата е винаги полезна, а любовта може и да навреди" (Сир):love67:
              :vb_sad: :vb_sad: :vb_sad:

              "oderint, dvm metvant" (Caivs Cæsar Avgvstvs Germanicvs)
              It's so easy to be wise. Just think of something stupid to say - and then don't say it.

              Comment


                #82
                Разбира се,Омир,като автор на поемата сам избира съдбата на героите си.Както и образите им.Да не забравяме,че той е грък и естествено че ще изкара Парис виновен за войната,за да оправдае алчноста на сънародниците си.А и за нищо на света не би написал,че Елена доброволно е напуснала доблестният Менелай.Това би било срам за цяла Елада.

                Comment


                  #83
                  М-у другото, след препинателен знак се слага интервал.
                  В случай, че някой се интересува...
                  albireo написа
                  ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                  Comment


                    #84
                    Империал, ти за пунктуацията си тръгнал да се притесняваш, а мисля че до нея е далече още .

                    Afshin написа
                    Разбира се,Омир,като автор на поемата сам избира съдбата на героите си.Както и образите им.Да не забравяме,че той е грък и естествено че ще изкара Парис виновен за войната,за да оправдае алчноста на сънародниците си.А и за нищо на света не би написал,че Елена доброволно е напуснала доблестният Менелай.Това би било срам за цяла Елада.
                    Afshin, разсъждението ти е валидно за всеки автор. Но това, че можеш да посочиш въпросните "естествености" не означава само по себе си нищо. Освен че си воден от определена пристрастност, която се е проявявала и преди . Т.е. разсъждението "на мен не ми харесва как Омир е обрисувал Парис" не е еквивалентно на "Омир лъже и очерня Парис, защото е грък (елин би трябвало да е в случая, но нейсе), а Парис е велик". Това, че можеш да предположиш интерес само по себе си не означава, че този интерес е изкривил нещата в определена посока.
                    Впрочем, достатъчно е и първото - имаме литературно произведение и обсъждаме героите му. Не можем да използваме в обсъждането аргументи като "авторът тук е излъгал". Ще станем смешни .

                    Afshin написа
                    Да,gollum,няма други източници,освен "Илиада".Но там Омир е представил героите си според своите виждания.
                    Правилното би било - "Омир е описал героите си така, както си ги е представял". Тези герои не съществуват извън неговото виждане. Можеш да им придадеш съществуване, ако на свой ред ги превърнеш в герои на текст и ако сам си негов автор, то ще ги оформиш според вижданията си.

                    Afshin написа
                    Каквото и да кажете за Парис,всички негови действия са били ръководени от любовта.Това е най-истинското нещо на света.Всеки се стреми да открие истинската любов и вие докато не вкусите от нея,никога няма да разберете Парис.Знаете ли,завиждам му/благородно,разбира се/.
                    Afshin, младежкият ентусиазъм и хубаво нещо, но все пак с мярка. Че ще се озовем насред една розова мъгла, не си е работа.

                    Comment


                      #85
                      Не съм съгласен,gollum,че Парис е имал някакъв избор.Той е трябвало да избере Афродита и е трябвало да срещне Елена,защото такава е била неговата съдба.Но ти явно не вярваш във това.И ако е бил безотговорен,както твърдиш ти,то явно само гърците са го намирали за такъв.Защо тогава го допускат да остане в Троя заедно със Елена?И ако не е обичал Елена,защо отказва да я върне на Менелай?

                      Нямаше как да не "омеся" нещата,защото в "Илиада" се преплитат мит и реалност/макар и в много малка степен/.Аз допускам,че Парис може наистина да е съществувал,но това си е мое лично мнение.Още няма доказателства.И ако Омировият Парис е виновен за нещо,то това е собствената му участ,определена му от поета.

                      Но тука би трябвало да обсъждаме тоя филм.Или по-точно,тази версия.Забелязали ли сте,че в началото на филма Хектор вижда,че Парис отива при Елена,но се прави на чалнат.Дали не е трябвало да смъмри малко брат си,а?
                      Last edited by Afshin; 07-07-2007, 21:58. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

                      Comment


                        #86
                        Afshin написа
                        И ако Омировият Парис е виновен за нещо,то това е собствената му участ,определена му от поета.
                        Значи не боговете, а Омир е предопределил съдбата му? Или просто Омир е бог?
                        Afshin написа
                        Забелязали ли сте,че в началото на филма Хектор вижда,че Парис отива при Елена,но се прави на чалнат.Дали не е трябвало да смъмри малко брат си,а?
                        Едва ли от Хектор е зависело нещо. Бог Омир явно е решил друго - Хектор да не смъмри брат си.

                        P. S. Не исках да напиша горните редове, но боговете ме накараха. Те движеха пръстите ми по клавиатурата.

                        "oderint, dvm metvant" (Caivs Cæsar Avgvstvs Germanicvs)
                        It's so easy to be wise. Just think of something stupid to say - and then don't say it.

                        Comment


                          #87
                          М`да, ако сме лишени от свободна воля (и при това от кого? От нейно божеско величество Фортуната?) как можем въобще да пишем собствени мнения. Каква нравственост, какви герои, въобще за какво пишем? Как може Хектор да е герой, след като пича нищо не е решил сам, а е бил притиснат до стената от съдбата си. Удобна (за някои) клайна форма на детерминизъм .
                          Лошо е, когато се оказва, е и боговете са в същата степен предопределени да следват съдбата си... Това може да ни накара да загубим вярата си в тяхната божественост.

                          Comment


                            #88
                            Afshin написа
                            Не съм съгласен,gollum,че Парис е имал някакъв избор.Той е трябвало да избере Афродита и е трябвало да срещне Елена,защото такава е била неговата съдба.
                            А какво те навежда на тази мисъл? Може всъщност въобще да не е било така, нали? Може Парис да е бил разглезено царско синче, свикнало да получава каквото поиска ... нали?

                            Afshin написа
                            Нямаше как да не "омеся" нещата,защото в "Илиада" се преплитат мит и реалност/макар и в много малка степен/.
                            Тоест? Защо в малка степен? А не например в голяма? Или въобще? По какъв критерий съдиш за това?
                            Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                            Проект 22.06.1941 г.
                            "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                            Comment


                              #89
                              За да възстановя темата в някакъв приличен вид трябва да изтрия 2/3 от нея, но пък филмът не заслужава толкова труд, така че просто я заключвам.
                              albireo написа
                              ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                              Comment

                              Working...
                              X