Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Българско кино

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #46
    Парите са функция на това, което се прави.

    Пример мога да дам с румънците и музиката, които последните десетина години започнаха да правят музика, която да се слуша навсякъде, а не само за местния пазар. В момента по чартовете и радиата в България едно 20% от песните са на румънски изпълнители, макар че не са на румънски. Една румънска певичка през 2012 г. стана първият европейски изпълнител с 1 млрд. гледания в YouTube. Вече е продала над 3 млн. албума. Българските изпълнители са на светлинни години от там...

    Същото е с филмите - ако правиш филми, които са гледаеми само за българи/ в България (и това спорно), си обречен на ограниченост и посредственост. И няма как да имаш сериозни бюджети, ако потенциалната ти публика е само 7 млн. души.

    Сун Дзъ написа Виж мнение
    Много яко
    Да, до преди 10-15 години беше наистина така. Имаше един актьор, Аки Авни, които отиде в Холивуд и получи роля в един от епизодите на "24", като арабски терорист. Спукаха го от подигравки. А това е после:


    Known for: The Day After Tomorrow, Land of the Dead, Pompeii

    Known for: The Mummy Returns, The Mummy, Deuce Bigalow: Male Gigolo


    Known for: Snowpiercer, Peaky Blinders, The Zookeeper's Wife

    Known for: The Kingdom, Clash of the Titans, Coriolanus

    Known for: Spider-Man: Into the Spider-Verse, Spider-Man: Across the Spider-Verse, Borderlands

    Known for: The Dark Knight Rises, Body of Lies, London Has Fallen

    Known for: The Dark Knight Rises, Byzantium, One Week and a Day
    Last edited by Dinain; 21-02-2015, 02:15.
    "No beast so fierce but knows some touch of pity."
    "But I know none, and therefore am no beast."

    (Richard III - William Shakespeare)

    Comment


      #47
      Сун Дзъ написа Виж мнение
      Мисля, че в дискусията забравяте един много важен фактор - парите.
      Колко пари се печелят от примерно сериал с десет епизода, ако го купи някоя телевизия ?
      Някой има ли представа, разбира се ориентировъчно, че е интересно. И после мислим как ще има велики режисьори, сценаристи и актьори в България.
      Тия неща в България седят горе-долу така.
      Отива телевизията при някой продуцент, примерно Димитър Митовски, и му казва - искаме да пуснем едно криминално сериалче, бюджетът е Х лв.*, какво може да направите? Продуцентът предлага разни вариант, телевизията си избира един, снимат сериала и го пускат.
      Относно приходите, най-лесно е да се каже, че се печели от рекламното време по време на сериала. Тарифите са публични, макар и отстъпките да не са. Какво точно печелят телевизиите е неясно. Има и продуктово позициониране. Разбира се, сериалът е техен и могат да го въртят години наред за пълнеж.
      Някои български сериали бяха продадени зад граница. Примерно "Столичани в повече" го дават в Македония... със дублаж... , но велики приходи едва ли има. Примерно за българския пазар сериали от типа на "Местопрестъплението" вървят по $100 000 на сезон, а турските ширпотреби са буквално жълти стотинки и се купуват на пакети по няколко.
      Разбира се, има и ползи, които не могат да се измерят точно в пари, като вдигане на имидж и рейтинги и прочие.


      ______________
      * - бюджетите са различни. Една серия на "Под прикритие" излизаше 200 - 250 000 лв.; юбер издънката "Четвърта власт" и тя беше около 190 - 200 000 лв. на серия; "Столичани в повече" - 50 - 60 000 на епизод; "Стъклен дом" и "Седем часа разлика" - 80 - 100 000 лв.
      Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

      Comment


        #48
        Dinain написа Виж мнение
        Същото е с филмите - ако правиш филми, които са гледаеми само за българи/ в България (и това спорно), си обречен на ограниченост и посредственост. И няма как да имаш сериозни бюджети, ако потенциалната ти публика е само 7 млн. души.
        Значи, по твоята рецепта трябва да чакаме, докато ограничеността и посредствеността се преодолеят по следния начин:

        - на всеки 25 години по един български актьор изплува от "професионален статист" до поддържаща роля на запад;
        - на всеки 3-4 (дай Боже) такива случая се случва по един истински пробив - изгрява талант от международна величина;
        - на всеки 2-3 (?) такива таланта един се посвещава на българското кино, развива школа и т.н.
        - по подобна схема прогресират и останалите специалности (при режисьорите схемата не е много ясна, може да я изясниш).

        Е, ти си човек икономист, сметни набързо как ще се развие тоя бизнес-план. Дали ще гледаме някоя качествена БГ продукция през 2238 г. в околоземна орбита (лятно кино SpaceOne) или през 2530 г. на път за Проксима Центавър, да убием скуката от досадното петгодишно междузвездно пътуване

        Comment


          #49
          Нещо не си разбрал, това са два отделни пътя. За този с глобалните продукции не е нужно да чакаш, може да почне още утре.
          Ти говориш за някакви кратки пътища (аз принципно не вярвам в такива), но то е като космическа програма или мощен флот - за 5 години няма как да стане от нищото, ако и да имаш парите...
          Къде е станало такова нещо за толкова кратки срокове? Аз не се сещам за примери. Има си един период на чиракуване във всеки занаят и не знам пример за някой, който да го е прескочил.
          "No beast so fierce but knows some touch of pity."
          "But I know none, and therefore am no beast."

          (Richard III - William Shakespeare)

          Comment


            #50
            1951 написа Виж мнение
            - бюджетите са различни. Една серия на "Под прикритие" излизаше 200 - 250 000 лв.; юбер издънката "Четвърта власт" и тя беше около 190 - 200 000 лв. на серия; "Столичани в повече" - 50 - 60 000 на епизод; "Стъклен дом" и "Седем часа разлика" - 80 - 100 000 лв.
            LOL! Тези явно не си играят - това са си направо холивудски бюджети.


            1951 написа Виж мнение
            Примерно за българския пазар сериали от типа на "Местопрестъплението" вървят по $100 000 на сезон, а турските ширпотреби са буквално жълти стотинки и се купуват на пакети по няколко..
            Направо не виждам смисъл от продуциране на български сериали. Разликата да купиш сезон за стотина хиляди и да налееш милиони в българска сапунка... е доста осезаема.
            Аз турски сериали не съм гледал и не мога да им оценя качеството, освен "Великолепният век". Той ми хареса Вярно леко простоват на моменти, но пък си изпълнява задачите - бил продаден в около 40 държави.

            Comment


              #51
              Dinain написа Виж мнение
              Къде е станало такова нещо за толкова кратки срокове? Аз не се сещам за примери. Има си един период на чиракуване във всеки занаят и не знам пример за някой, който да го е прескочил.
              Нямам представа дали някъде е пробвано и дали се е получило. Ако няма такъв случай (да се развие мощно и в приемливи срокове национална киноиндустрия), не пречи ние да сме първите. В други области това не е рядкост - наливат се големи пари, съответния отрасъл се развива бързо и т.н.

              Примера ти с чиракуването не е много удачен, защото в случая слабото звено не е скоростта на индивидуалното развитие (изграждането на даден актьор/режисьор), а статистическото ограничение (от пет актьора един излиза читав).

              Аз лично не се сещам за друг начин, по който може да се инвестират сериозни суми в националната киноиндустрия (освен снимането на много филми).

              Comment


                #52
                1951 написа Виж мнение
                Проблемът с режисурата и сценариите у нас е тежък и май оправия няма да има. Филмът за Левски е показателен. Някакъв "режисьор" направил 4-часов филм и даже се гордее с това...
                Не е само режисурата , която може да е подвластна на творчески , неканонизирани обстоятелства . Дай да видим костюмите - неслучайно се дават Оскари в тази категория . Т.е. нещо, което не зависи от екстравагантните авторски търсения, поне в историческо произведение .
                Какво ни представя плаката, лицето, на така очаквания филм ? Обяснявам - офицерски двуреден колан тип БНА-развит соц , чисто нов , тенис фланелка под хусарската - четническа униформа , коланът изсулен и под най-долната жгута . В него е затъкнат , по невъзможен да остане така и за кратко , револвер "Гасер", модел доста след освобождението ... Мундарска и пинтийска работа - ако компромисите те зашлевяват при първата среща и то не с друго , а с еманацията на филма , какво да очаквам от самия него ...

                Comment


                  #53
                  На живо, т.е. на кино , нещата бяха още по-страшни - оказа се , че любимият револвер на Левски през 1861г е Колт Пийсмейкър , / 1873г./ с ефектен присаден топуз на дръжката . Топуз с халка . Друго любимо негово оръжие за стрелба по вуйчовите зелки беше револвер "Наган" 1893г.
                  При горска среща с войводата Ильо , левски попита за пушката дали е "белгийка" и след утвърдителния отговор можа да разгледа , както и драгите зрители , турски "Мартини - Маузер" обр. 1908г.
                  За бутафорните ятаганчета , затъкнати във войнишките колани на пашите , вертикално, та да опира в мищницата , просто не ми се говори ... Там , българска легия в Белградските баба видини кули , в численост от 18 дрипльовци , ... пародийни образи на сръбски и турски офицери ... въобще целият филм се оказа високопарна гротеска ...

                  Comment


                    #54
                    Коментари за този?



                    добрал се е до NYC International Film Festival, заслужава ли си
                    albireo написа
                    ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                    Comment

                    Working...
                    X