Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Българско кино

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #31
    Абе те тръгват, но нашите актьори играят разни съвсем зачукани роли в чуждите продукции. Дори актьора да е талантлив (рядкост според мен), какво може да направи - да гледа лошо над някой бар или да върти кючек в Син сити Плюс това, самите чужди продукции са общо взето бози и главните роли също се играят лошо, което създава цялостна атмосфера на бездарност. Играе се за някакви хонорари и толкова. Без перспективи. Пак казвам - според мен, така аз виждам нещата. Но, струва ми се, фактите потвърждават тази моя хипотеза. Ето, излиза един сериозен български филм и главната роля веднага получава акламации. Слочаенос? Ильоменати?

    Comment


      #32
      Теория на еволюцията: ако играят само дребни роли, явно толкова могат. Пък да го докарат дори до нивото на Слай, пак за мен ще е подобрение. А ако под сериозен български филм имаш предвид "Дякон Левски" - ако правилно съм разбрал - то там един и същ човек пише сценария, режисира и изпълнява главната роля. Т.е. той сам дава на себе си главната роля. Колко е добър, не знам - не съм гледал филма още.
      "No beast so fierce but knows some touch of pity."
      "But I know none, and therefore am no beast."

      (Richard III - William Shakespeare)

      Comment


        #33
        Dinain написа Виж мнение
        Теория на еволюцията: ако играят само дребни роли, явно толкова могат.
        Това не е дива природа, а бизнес. Някой дава парите, поръчва музиката, поема рисковете. Няма как толкова лесно талантливия български актьор да изплува в киноиндустрията, действайки по тая схема. Да, ако талантите бяха под път и над път, все някой щеше да пробие, но не са. Трябва изкуствена селекция и подбутване, поне до определено ниво. После пак може да се шлайфа в западни продукции и да се бори с конкуренцията, но вече инвеститора ще знае, че материала не е високорисков.

        Dinain написа Виж мнение
        Пък да го докарат дори до нивото на Слай, пак за мен ще е подобрение.
        Според мен никога не сме имали актьори от калибъра на Слай и никога няма да имаме. Твърде високо се прицели

        Dinain написа Виж мнение
        А ако под сериозен български филм имаш предвид "Дякон Левски" - ако правилно съм разбрал - то там един и същ човек пише сценария, режисира и изпълнява главната роля. Т.е. той сам дава на себе си главната роля. Колко е добър, не знам - не съм гледал филма още.
        Нещо бъркаш.

        Comment


          #34
          Какво имаш предвид под "изкуствена селекция"?

          Нещо бъркаш.
          Вярно, Веселин Плачков е в главната роля, Максим Генчев в поддържаща. Но, както казах, не съм гледал филма още, само чета унищожителни рецензии за него.
          "No beast so fierce but knows some touch of pity."
          "But I know none, and therefore am no beast."

          (Richard III - William Shakespeare)

          Comment


            #35
            Dinain написа Виж мнение
            Дълбоко заключение, което съм отбелязал във втория абзац, но никой не ограничава българските актьори да играят само във филми със 100% български състав. Мнозина от тях играят редовно точно във филмите на НБ, което е видно, ако им се разгледа филмографията.
            Единственият българин, който има качествена второстепенна роля в холивудски филм е Христо Шопов в Страстите Христови. Човекът, обаче не успя да развие този пробив. Сега Захари Бахаров ще има шанс покрай Игра на тронове, но съм песимист.
            Всичко останало са епизодични роли по разни второразрядни холивудски продукции. И ролите са в стила, в който Кухулин описва - бияч в бар, проститутка в бар, дженерик източноевреопейски злодей и прочие... Хубаво е, че се правят холивудски филми у нас, но актьори, сценаристи и режисьори така не се правят. Те трябва да дойдат от родното кино, но такова няма.
            Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

            Comment


              #36
              Dinain написа Виж мнение
              Какво имаш предвид под "изкуствена селекция"?
              Имам предвид, че трябва да се дават прилични роли на недоказали се актьори с надеждата, че ще се получи. Да се поема риск.

              Comment


                #37
                Може аз да съм попадал на такива филми, но българските актьори в западни продукции не получават "второстепенни роли". По-скоро бих ги нарекъл професионални статисти. С роля без реплики е трудно да блеснеш. Освен може би ако е някоя супер красавица, или актьор с интересна мутра, като споменатият от 1951 Захари Бахаров.
                This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                Comment


                  #38
                  Захари Бахаров го споменах аз, той стана известен в България със световно неизвестния "Дзифт", но се чудя как е стигнал до "Игра на тронове" - дали заради "Дзифт" или заради някои от 4-те филма на НБ (поне толкова преброих), в които е играл "професионален статист"?

                  Kое е по-добре за кариерата - да играеш главна роля в местен филм, който ще гледат 50 хил. души, от които 99.99% в България, или да играеш третостепенна роля в холивудска боза, която ще гледат 50 млн. души по цял свят?

                  Забавно ми е, че съм слушал абсолютно същите доводи от израелци за израелските актьори. Оплакванията там са, че израелските актьори в западни продукции играят все третостепенни роли на арабски терористи. Което си беше така, но и се промени последните десетина години. То си е абсурдно да очакваш друго, при положение, че дори най-известният израелски актьор, може да е легенда на местна почва, но за Холивуд (и света) е никой, тотално неизвестен. Същото важи за българските актьори.
                  Аз, както казах, виждам нещата като теория на еволюцията, чиракуване, ако щете. Не мога да разбера това милеене по голямото българско кино, дето го няма, и възможностите, дето клетите български актьори не получавали(!?). Амазон казва "С роля без реплики е трудно да блеснеш." - че отвори филмографията на който и да е известен актьор, от какво мислиш, че е започнал? Кой започва директно с главните роли в мегапродукции?
                  Отваряме в IMDB на Клинт Инстууд, и какво да видим за 50-те години: само сериали и поне 7 филма, на които пише "(uncredited)" - нали се сещаш какво значи това?

                  А това, което Кухулин нарича "изкуствена селекция", прилича на тезата на pnpq5, от която тръгна разговорът. Всъщност, да направим продукция и да сложим някакво никому неизвестно и недоказало се момче в главната роля, само защото е българско момче, и да стискаме палци да се получи нещо? Аз съм скептик за шансовете на успех на такъв подход (в смисъл, да се получи качествена актьорска общност в България по този начин).
                  "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                  "But I know none, and therefore am no beast."

                  (Richard III - William Shakespeare)

                  Comment


                    #39
                    Хубаво е да знаем как става кастинга в Ню Имидж примерно. Защото това е важното. Ако кастинга на основните персонажи се прави в Калифорния или Лондон, а за местните продуценти в Бояна остава да наемат само роли на портиер и шфьор на такси, то тогава за какво въобще си говорим?
                    Да не забравяме че и доста, да не кажа повечето български актьори, биха отпаднали на кастинг заради езиковата бариера.

                    Колкото до Клинт Инстууд или някой прохождащ американски актьор, той вероятно си има агент, който ката ден го бута на кастинги. Има си застраховки и някакви доходи като актьор търсещ работа и т.н. Различно е.
                    This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                    Comment


                      #40
                      Dinain написа Виж мнение
                      Аз съм скептик за шансовете на успех на такъв подход (в смисъл, да се получи качествена актьорска общност в България по този начин).
                      Имаш право да си скептичен, но това е начина да се появят добри актьори в приемливи срокове. Ако чакаш да стане как си пише по книгите (еволюционно), има бая да почакаш. Нали разбираш - ние накъдето сме тръгнали, хората оттам се връщат. Оди ги гони Трябват яки тласъци с извъневолюционен характер

                      Хубавото е, че всичката чалга, която ще се генерира по пътя, би могла да се продаде добре у нас. Има пазар. Оттам и тръгна разговора - не трябва да сме много капризни.

                      Comment


                        #41
                        Amazon написа
                        Хубаво е да знаем как става кастинга в Ню Имидж примерно. Защото това е важното. Ако кастинга на основните персонажи се прави в Калифорния или Лондон, а за местните продуценти в Бояна остава да наемат само роли на портиер и шфьор на такси, то тогава за какво въобще си говорим?
                        Да не забравяме че и доста, да не кажа повечето български актьори, биха отпаднали на кастинг заради езиковата бариера.
                        Аз знам само в общи линии някои неща за това студио. Ако говорим за евтин екшън с някоя звезда като Долф Лундгрен или Скот Адкинс, то основните 2-3 роли се изпълняват от западни актьори, разбира се; всичко останало на практика са източноевропейци, преобладаващо българи. Там се мярка и Христо Шопов като надзирател на затвор обикновенно. Това обуславя и самите сценарии, обикновенно се развиват в "неназована източноевропейска страна". От тази гледна точка езиковата бариера/акцент даже е плюс. От друга страна, Ню Имидж снимаха и и последния "Конан".
                        Ако говорим за филм на друго студио, на което Ню Имидж са само подизпълнител (да заснемат част от сцените/каскадите в България за по-евтино), то ще зависи изцяло от този, който плаща сметката. Например в "The Black Dahlia" се мяркат български актьори наистина само като статисти.
                        "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                        "But I know none, and therefore am no beast."

                        (Richard III - William Shakespeare)

                        Comment


                          #42
                          В крайна сметка, говорим за българско кино, не само за български актьори. За да има такова "животно" и то да "дава" някакви приемливи филми, че и добри, то си трябва да се правят български филми. Тук съм съгласен с 1951 - въпрос на бройка е като начало. Ако се правят 20-30 изцяло български продукции годишно (ТВ и кино), може да се очаква някакво натрупване и след време някой и друг "пробив" - не просто отделен "добър актьор", а цяла продукция на ниво. Защото актьорите са само част от уравнението - трябват качествени режисьори (със собствена визия за нещата - такива сме имали в миналото), добри сценаристи (каквито май нямаме) и всичко останало по веригата. Тези елементи могат да се появят само в рамките на национално кино. Чуждите продукции могат да помагат за оцеляването на актьорите, че и да спомагат в някаква степен за натрупване на опит, но не повече - те са си заместител на липсващите национални такива.

                          Comment


                            #43
                            Проблемът с режисурата и сценариите у нас е тежък и май оправия няма да има. Филмът за Левски е показателен. Някакъв "режисьор" направил 4-часов филм и даже се гордее с това...
                            Last edited by 1951; 20-02-2015, 12:50.
                            Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

                            Comment


                              #44
                              Именно, както пише и Голъм - за да имаме еволюция и развитие, трябва тази еволюция да има участници и някакви сравнителни критерии. Обаче за тая работа наистина трябват пари - за да има много продукции, между които да може да се прави избор. И чак след като има много продукции, може да се развият критерии, по които да се прави що-годе обективна оценка, желателно - от публиката, а не само от кръг взаимосвързани заинтересовани лица с взаимен финансов интерес.
                              Евентуално след всичко това може и да се появи нещо. Вярно, че напоследък има някакви сериали и филми, повече отколкото през 90те, но това е само първа необходима стъпка. А и външното влияние не е за подценяване.

                              Засега, уви, мога само изцяло да се съглася с 1951 относно режисьорите и сценаристите - явно там са някакви кръгове, в които има ценностна система, която е далеч от всякакви нормалности, колкото и разтегливо да ги разглеждаме. Поне аз оставам с тежко чувство след повечето български филми, които се опитвам да гледам. То дори дотам се стига, че като видиш, че не декламират, все едно са чавдарчета пред класа и няма диви нелепости в сценария, започваш да се радваш, вместо да го приемаш за нещо нормално. Честно, не знам какво правят с хората при обучението в НАТФИЗ, но явно не е нещо нормално, съдейки по резултатите.
                              Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                              Проект 22.06.1941 г.
                              "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                              Comment


                                #45
                                Dinain написа Виж мнение
                                ...за израелските актьори. Оплакванията там са, че израелските актьори в западни продукции играят все третостепенни роли на арабски терористи. ...
                                Много яко

                                Мисля, че в дискусията забравяте един много важен фактор - парите.
                                Колко пари се печелят от примерно сериал с десет епизода, ако го купи някоя телевизия ?
                                Някой има ли представа, разбира се ориентировъчно, че е интересно. И после мислим как ще има велики режисьори, сценаристи и актьори в България.

                                Comment

                                Working...
                                X