Абе те тръгват, но нашите актьори играят разни съвсем зачукани роли в чуждите продукции. Дори актьора да е талантлив (рядкост според мен), какво може да направи - да гледа лошо над някой бар или да върти кючек в Син сити Плюс това, самите чужди продукции са общо взето бози и главните роли също се играят лошо, което създава цялостна атмосфера на бездарност. Играе се за някакви хонорари и толкова. Без перспективи. Пак казвам - според мен, така аз виждам нещата. Но, струва ми се, фактите потвърждават тази моя хипотеза. Ето, излиза един сериозен български филм и главната роля веднага получава акламации. Слочаенос? Ильоменати?
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Българско кино
Collapse
X
-
Теория на еволюцията: ако играят само дребни роли, явно толкова могат. Пък да го докарат дори до нивото на Слай, пак за мен ще е подобрение. А ако под сериозен български филм имаш предвид "Дякон Левски" - ако правилно съм разбрал - то там един и същ човек пише сценария, режисира и изпълнява главната роля. Т.е. той сам дава на себе си главната роля. Колко е добър, не знам - не съм гледал филма още."No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
Dinain написа Виж мнениеТеория на еволюцията: ако играят само дребни роли, явно толкова могат.
Dinain написа Виж мнениеПък да го докарат дори до нивото на Слай, пак за мен ще е подобрение.
Dinain написа Виж мнениеА ако под сериозен български филм имаш предвид "Дякон Левски" - ако правилно съм разбрал - то там един и същ човек пише сценария, режисира и изпълнява главната роля. Т.е. той сам дава на себе си главната роля. Колко е добър, не знам - не съм гледал филма още.
Comment
-
Какво имаш предвид под "изкуствена селекция"?
Нещо бъркаш."No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
Dinain написа Виж мнениеДълбоко заключение, което съм отбелязал във втория абзац, но никой не ограничава българските актьори да играят само във филми със 100% български състав. Мнозина от тях играят редовно точно във филмите на НБ, което е видно, ако им се разгледа филмографията.
Всичко останало са епизодични роли по разни второразрядни холивудски продукции. И ролите са в стила, в който Кухулин описва - бияч в бар, проститутка в бар, дженерик източноевреопейски злодей и прочие... Хубаво е, че се правят холивудски филми у нас, но актьори, сценаристи и режисьори така не се правят. Те трябва да дойдат от родното кино, но такова няма.Peace Through Strength -- Victory Through Devastation
Comment
-
Dinain написа Виж мнениеКакво имаш предвид под "изкуствена селекция"?
Comment
-
Може аз да съм попадал на такива филми, но българските актьори в западни продукции не получават "второстепенни роли". По-скоро бих ги нарекъл професионални статисти. С роля без реплики е трудно да блеснеш. Освен може би ако е някоя супер красавица, или актьор с интересна мутра, като споменатият от 1951 Захари Бахаров.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
Захари Бахаров го споменах аз, той стана известен в България със световно неизвестния "Дзифт", но се чудя как е стигнал до "Игра на тронове" - дали заради "Дзифт" или заради някои от 4-те филма на НБ (поне толкова преброих), в които е играл "професионален статист"?
Kое е по-добре за кариерата - да играеш главна роля в местен филм, който ще гледат 50 хил. души, от които 99.99% в България, или да играеш третостепенна роля в холивудска боза, която ще гледат 50 млн. души по цял свят?
Забавно ми е, че съм слушал абсолютно същите доводи от израелци за израелските актьори. Оплакванията там са, че израелските актьори в западни продукции играят все третостепенни роли на арабски терористи. Което си беше така, но и се промени последните десетина години. То си е абсурдно да очакваш друго, при положение, че дори най-известният израелски актьор, може да е легенда на местна почва, но за Холивуд (и света) е никой, тотално неизвестен. Същото важи за българските актьори.
Аз, както казах, виждам нещата като теория на еволюцията, чиракуване, ако щете. Не мога да разбера това милеене по голямото българско кино, дето го няма, и възможностите, дето клетите български актьори не получавали(!?). Амазон казва "С роля без реплики е трудно да блеснеш." - че отвори филмографията на който и да е известен актьор, от какво мислиш, че е започнал? Кой започва директно с главните роли в мегапродукции?
Отваряме в IMDB на Клинт Инстууд, и какво да видим за 50-те години: само сериали и поне 7 филма, на които пише "(uncredited)" - нали се сещаш какво значи това?
А това, което Кухулин нарича "изкуствена селекция", прилича на тезата на pnpq5, от която тръгна разговорът. Всъщност, да направим продукция и да сложим някакво никому неизвестно и недоказало се момче в главната роля, само защото е българско момче, и да стискаме палци да се получи нещо? Аз съм скептик за шансовете на успех на такъв подход (в смисъл, да се получи качествена актьорска общност в България по този начин)."No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
Хубаво е да знаем как става кастинга в Ню Имидж примерно. Защото това е важното. Ако кастинга на основните персонажи се прави в Калифорния или Лондон, а за местните продуценти в Бояна остава да наемат само роли на портиер и шфьор на такси, то тогава за какво въобще си говорим?
Да не забравяме че и доста, да не кажа повечето български актьори, биха отпаднали на кастинг заради езиковата бариера.
Колкото до Клинт Инстууд или някой прохождащ американски актьор, той вероятно си има агент, който ката ден го бута на кастинги. Има си застраховки и някакви доходи като актьор търсещ работа и т.н. Различно е.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
Dinain написа Виж мнениеАз съм скептик за шансовете на успех на такъв подход (в смисъл, да се получи качествена актьорска общност в България по този начин).
Хубавото е, че всичката чалга, която ще се генерира по пътя, би могла да се продаде добре у нас. Има пазар. Оттам и тръгна разговора - не трябва да сме много капризни.
Comment
-
Amazon написаХубаво е да знаем как става кастинга в Ню Имидж примерно. Защото това е важното. Ако кастинга на основните персонажи се прави в Калифорния или Лондон, а за местните продуценти в Бояна остава да наемат само роли на портиер и шфьор на такси, то тогава за какво въобще си говорим?
Да не забравяме че и доста, да не кажа повечето български актьори, биха отпаднали на кастинг заради езиковата бариера.
Ако говорим за филм на друго студио, на което Ню Имидж са само подизпълнител (да заснемат част от сцените/каскадите в България за по-евтино), то ще зависи изцяло от този, който плаща сметката. Например в "The Black Dahlia" се мяркат български актьори наистина само като статисти."No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
В крайна сметка, говорим за българско кино, не само за български актьори. За да има такова "животно" и то да "дава" някакви приемливи филми, че и добри, то си трябва да се правят български филми. Тук съм съгласен с 1951 - въпрос на бройка е като начало. Ако се правят 20-30 изцяло български продукции годишно (ТВ и кино), може да се очаква някакво натрупване и след време някой и друг "пробив" - не просто отделен "добър актьор", а цяла продукция на ниво. Защото актьорите са само част от уравнението - трябват качествени режисьори (със собствена визия за нещата - такива сме имали в миналото), добри сценаристи (каквито май нямаме) и всичко останало по веригата. Тези елементи могат да се появят само в рамките на национално кино. Чуждите продукции могат да помагат за оцеляването на актьорите, че и да спомагат в някаква степен за натрупване на опит, но не повече - те са си заместител на липсващите национални такива.
Comment
-
Именно, както пише и Голъм - за да имаме еволюция и развитие, трябва тази еволюция да има участници и някакви сравнителни критерии. Обаче за тая работа наистина трябват пари - за да има много продукции, между които да може да се прави избор. И чак след като има много продукции, може да се развият критерии, по които да се прави що-годе обективна оценка, желателно - от публиката, а не само от кръг взаимосвързани заинтересовани лица с взаимен финансов интерес.
Евентуално след всичко това може и да се появи нещо. Вярно, че напоследък има някакви сериали и филми, повече отколкото през 90те, но това е само първа необходима стъпка. А и външното влияние не е за подценяване.
Засега, уви, мога само изцяло да се съглася с 1951 относно режисьорите и сценаристите - явно там са някакви кръгове, в които има ценностна система, която е далеч от всякакви нормалности, колкото и разтегливо да ги разглеждаме. Поне аз оставам с тежко чувство след повечето български филми, които се опитвам да гледам. То дори дотам се стига, че като видиш, че не декламират, все едно са чавдарчета пред класа и няма диви нелепости в сценария, започваш да се радваш, вместо да го приемаш за нещо нормално. Честно, не знам какво правят с хората при обучението в НАТФИЗ, но явно не е нещо нормално, съдейки по резултатите.Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
-
Dinain написа Виж мнение...за израелските актьори. Оплакванията там са, че израелските актьори в западни продукции играят все третостепенни роли на арабски терористи. ...
Мисля, че в дискусията забравяте един много важен фактор - парите.
Колко пари се печелят от примерно сериал с десет епизода, ако го купи някоя телевизия ?
Някой има ли представа, разбира се ориентировъчно, че е интересно. И после мислим как ще има велики режисьори, сценаристи и актьори в България.
Comment
Comment