Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Артилерията - за и против

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Артилерията - за и против

    Много се пише и дискутира по тази тема, реших и тук да питам:

    Какво е мнението ви за артилериите в играта?
    Преобладаващото мнение сред играчите е, че артилерията е overpowered, и отделно големият брой артилерии в битките разваля и дебалансира играта.

    Артилериите претърпяха голям брой орязвания от бетата до сега - намаляване на поражението, скорост на презареждане, мобилност, цена на ремонти и т.н.

    Въпреки това все още играчите масово играят с артилерия. А наличието на 4-5 артилерии в отбор тотално променя характера на битките.

    Отдавна играчите предлагат - да се ограничи броят на артилерии на отбор до 3 (пълен взвод, за да не са ощетени играещите арт-взводове), но WG категорично отказват да го направят. Тяхната намеса се ограничава до ровичкане в параметрите на артилериите с надеждата да ги направят по-малко привлекателни, което обаче не спира играчите.

    Моето лично мнение е, че бройката трябва да се ограничи - това е единственият начин да се спре масовото артилеризиране в битките.
    Артилерията е важна част от играта, дава възможност за индиректен обстрел и критично количество поражение във важни моменти. Отново лично мнение е, че артилерията не стимулира кампенето - няма по-голяма радост за артилериста от неподвижен танк, който си мисли, че е скрит
    "Мы летим, ковыляя во мгле, Мы ползем на последнем крыле. Бак пробит, хвост горит и машина летит. На честном слове и на одном крыле..."

    #2
    И в другия форум съм го писал това, начина по който е реализирана артилерията в тази игра е буквално малоумен и от там идват всички проблеми. Като се замисля, най-добре ще е артилериите напълно да се махнат, и играчите, които са ги гриндили да бъдат реимбурсирани със съответното количество опит и кредити (или злато за тези които са си купили премиум артилерия). Просто няма логическа обосновка на възможността на артилериите да наблюдават в реално време действията на противниковите танкове от другия край на картата. Ако ще ги правим реалистични, артилериите не трябва да са в състояние да виждат противниковите танкове, (да не говорим за паднали дървета или разрушени къщи) когато са в артилерийски режим, а трябва да могат да стрелят само по картата, като получават от съюзническите танкове единствено координатите на противника, но не и точното му положение, а да не говорим за действия.

    Comment


      #3
      В идеалния случай артилерията трябва да е извън картата изобщо, и от време на време да сипе снаряди по зададени от играчите координати...
      "Мы летим, ковыляя во мгле, Мы ползем на последнем крыле. Бак пробит, хвост горит и машина летит. На честном слове и на одном крыле..."

      Comment


        #4
        Артилерията е била въведена заради голямото кемпене. Има случаи, когато няма артилерия в битка, но играчите действат по навик сякаш има. Иначе знаем какво става, няколко тежки танка и пт-сау заемат удобна позиция която не може да бъде обходена и като на стрелбище отстрелват всичко което се появи. От другата страна повечето също кемпят и след бързата смърт на 1-2 смелчаци също заемат позиция и не щат да вървят на вярна смърт. Сещам се за "алеята на тежките танкове" на Прохоровка. Няколко танка заемат позиция и цяла игра кемпят зад храстите чакайки вражеска атака. Днес тази отбрана може да се пречупи, когато в чело или в фланг ги насвети някой лек или среден и артилерията ги обратоти така, че твоите да добият смелост и да нападнат. Ако я няма артилерията как ще се раздвижи играта? 2-3 средни танка ще минат в фланг ли? Че нали ще ги изпарят преди техните тежки да са се раздвижили, ако въобще се раздвижат. Това за карта където има укрития, но иначе е равна. А южния бряг? Тя и сега с артилерия е кемперска, а като я и махнете, как ще мръднете тежките танкове из зад камъните? Ми те ще си стоят и тъпо ще чакат да им се наврете пред дулата. А за Малиновка? Там е равно, и като светне някой малък още в началото на битката и започва голямото надстрелване двата отбора които кемпят в базите си разменяйки си снаряди под светлината на някой безумно смел лек или среден танк.
        Артилерията е единственото нещо, което може да изкара пт-сау или тежък танк от удобната му позиция, където стои и упорито кемпи нещо да му се покаже под дулото.

        Comment


          #5
          Съгласен съм с горното мнение. Без артилерия играта би била доста по-статична и дори скучновата. Постоянно кемпещи тежки танкове и ПТСАУ едва ли са най-интересното нещо в подобна игра. Без артита и играта на леките танкове ще е доста по-ограничена като възможности и ефективност.

          Comment


            #6
            С това не мога да се съглася. Артилерията стимулира именно кампенето. Повечето кампери заемат позиции, които не са достижими за артилерията (има ги на всички карти), или такива на които трудно ги светват и си стрелят, като оставят активната част на битката на хората, които не ги е страх да им се изсипят 4-5 снаряда на главата дори в ситуация, когато ги вижда само един противник (друга една идиотски недомислена част от тази игра). Не казвам че имам чак толкова много битки, но наблюденията ми са че игрите с много артилерии са по-статични и безинтересни от чистите игри. Именно в чистите игри танковете могат да маневрират много по-свободно.


            Няколко танка заемат позиция и цяла игра кемпят зад храстите чакайки вражеска атака. Днес тази отбрана може да се пречупи, когато в чело или в фланг ги насвети някой лек или среден и артилерията ги обратоти така, че твоите да добият смелост и да нападнат. Ако я няма артилерията как ще се раздвижи играта? 2-3 средни танка ще минат в фланг ли? Че нали ще ги изпарят преди техните тежки да са се раздвижили, ако въобще се раздвижат. Това за карта където има укрития, но иначе е равна. А южния бряг? Тя и сега с артилерия е кемперска, а като я и махнете, как ще мръднете тежките танкове из зад камъните? Ми те ще си стоят и тъпо ще чакат да им се наврете пред дулата. А за Малиновка? Там е равно, и като светне някой малък още в началото на битката и започва голямото надстрелване двата отбора които кемпят в базите си разменяйки си снаряди под светлината на някой безумно смел лек или среден танк.
            Наличието на лошо измислени карти не е оправдание за въвеждането на лошо измислени мерки, които да компенсират недостатъците в дизаина на картите. Примерно за мен химелсдорф е една почти перфектна карта. Има само няколко места на които бие артилерия и танковете свободно водят маневрени битки по улиците, като има достатъчно места за заобикаляне и изолиране на противниковите групи. За сметка на това тих бряг (и комарин но нея я махнаха) са отвратителни карти. A на малиновка osnowno бъговете със спотването в гората я правят неприятна и трудно играема.

            Comment


              #7
              Mitko написа Виж мнение
              Артилерията е била въведена заради голямото кемпене. Има случаи, когато няма артилерия в битка, но играчите действат по навик сякаш има. Иначе знаем какво става, няколко тежки танка и пт-сау заемат удобна позиция която не може да бъде обходена и като на стрелбище отстрелват всичко което се появи. От другата страна повечето също кемпят и след бързата смърт на 1-2 смелчаци също заемат позиция и не щат да вървят на вярна смърт. Сещам се за "алеята на тежките танкове" на Прохоровка. Няколко танка заемат позиция и цяла игра кемпят зад храстите чакайки вражеска атака. Днес тази отбрана може да се пречупи, когато в чело или в фланг ги насвети някой лек или среден и артилерията ги обратоти така, че твоите да добият смелост и да нападнат. Ако я няма артилерията как ще се раздвижи играта? 2-3 средни танка ще минат в фланг ли? Че нали ще ги изпарят преди техните тежки да са се раздвижили, ако въобще се раздвижат. Това за карта където има укрития, но иначе е равна. А южния бряг? Тя и сега с артилерия е кемперска, а като я и махнете, как ще мръднете тежките танкове из зад камъните? Ми те ще си стоят и тъпо ще чакат да им се наврете пред дулата. А за Малиновка? Там е равно, и като светне някой малък още в началото на битката и започва голямото надстрелване двата отбора които кемпят в базите си разменяйки си снаряди под светлината на някой безумно смел лек или среден танк.
              Артилерията е единственото нещо, което може да изкара пт-сау или тежък танк от удобната му позиция, където стои и упорито кемпи нещо да му се покаже под дулото.
              Принципно съм съгласен! +1
              http://worldoftanks.eu/community/acc...lusBulgaricus/

              Comment


                #8
                Angelmr написа Виж мнение
                С това не мога да се съглася. Артилерията стимулира именно кампенето. Повечето кампери заемат позиции, които не са достижими за артилерията .
                Подкрепям написаното. А от брега на сирените просто ми се повръща, толкова тъпа карта не еимало до сега, дори блатото бееш по-интересно...чак ми липсва, сега с физиката ще е много по-интересно.
                Иначе нямам против камперите...дори ги обичам...стига да не са в моят отбор.

                Comment


                  #9
                  Бъркате артилерия, с много артилерия. Когато артилериите са 5-6 машини, те буквално изпаряват всичко което се покаже. Колкото до кемперите които се крият от артито, те се крият където могат, а не където искат. Надявам се схващате разликата.

                  Comment


                    #10
                    факта е че се крият вместо да крат другите д аго правят, и са просто безмозъчен безплезен баласт

                    Comment


                      #11
                      Аз пък мисля, че артилерията предразполага към кампене и в същото време води до намаляването на кампенето, колкото и парадоксално да звучи.

                      Да вземем за пример Мурованка - когато има 3 или повече артилерии е страшно неизгодно да атакуваш през долината, където е базата при насрещна битка, в резултат целият отбор се нарежда до двете удобни къщи и започва да кампи, чакайки противника да дойде.Ако артилериите са малко атаката през долината се случва много по-често.
                      От друга страна наличието на артилерия прави възможно справянето с споменатите стратегически позиции много по-лесно и индиректно прави кампенето там по-малко успешно.В Т9 битка един Т95 застанал на правилното място е голям проблем и понякога само артилерията е способна да се справи със ситуацията.

                      Що се отнася до самата артилерия смятам, че със всеки следващ пач само влошават нещата.След последните промени например ММ все по-често вкарва 4+ артилерии в битките . Хубаво е че се опитват да намалят точността, но начинът по които го правят е ужасен.За мен е логично ако искаш да намалиш точността да увеличиш размера на прицела.Сега обаче прицела не се е променил особено, но начинът по които падат снарядите в него е съвсем различен.Явно се работи по алгоритъм, който генерира случайни точки на попадение, но не се отчитат условията в самата ситуация.От една страна при напълно събран прицел върху целта и ъгъл на падане на снаряда така, че попадение трябва да има снаряда пада на невероятно място някъде на границите на прицела или дори извън него.Има я и другата крайност, с невероятните попадения на късмет, при стрелба без време за прицелване, по движеща се цел и т.н.
                      Преди няколко вечери в една ротна битка ударих Т-50-2 движещо се на пълна скорост без да съм прицелил, просто стрелях някъде пред него каубойската и по някаква невероятна случайност го ударих директно.
                      Nobody has three balls but some people have two very good ones!

                      Comment


                        #12
                        Angelmr написа Виж мнение
                        Артилерията стимулира именно кампенето. ..
                        Ми не е така. Зависи от играча. С какъвто и танк да си, като си ливада, си си ливада.
                        С артилерия имам няколко медала инвейдър, няколко камикадзе и няколко дифендър с пряка стрелба (един ми е и без стрелба, с рамене, щото ми бяха свършили снарядите, за същата игра имам и камикадзе, и майсторски клас). Та, кажи ми, кампър ли ти се струвам?
                        sigpic

                        Sword song and horn sound

                        Comment


                          #13
                          sewast написа Виж мнение
                          Ми не е така. Зависи от играча. С какъвто и танк да си, като си ливада, си си ливада.
                          С артилерия имам няколко медала инвейдър, няколко камикадзе и няколко дифендър с пряка стрелба (един ми е и без стрелба, с рамене, щото ми бяха свършили снарядите, за същата игра имам и камикадзе, и майсторски клас). Та, кажи ми, кампър ли ти се струвам?

                          Не ме разбра, нямам предвид че играта с артилерия приучава хората да кампят, а наличието на артилерии ги кара да са по-пасивни. Такива поне са моите наблюдения. Но много колеги коментират точно обратния ефект. Не мога да си обясня как така виждаме противоположни ефекти.

                          Comment


                            #14
                            sewast написа Виж мнение
                            Ми не е така. Зависи от играча. С какъвто и танк да си, като си ливада, си си ливада.
                            С артилерия имам няколко медала инвейдър, няколко камикадзе и няколко дифендър с пряка стрелба (един ми е и без стрелба, с рамене, щото ми бяха свършили снарядите, за същата игра имам и камикадзе, и майсторски клас). Та, кажи ми, кампър ли ти се струвам?
                            Всичко е до играч и до стил на игра.

                            Angelmr написа Виж мнение
                            Не ме разбра, нямам предвид че играта с артилерия приучава хората да кампят, а наличието на артилерии ги кара да са по-пасивни. Такива поне са моите наблюдения. Но много колеги коментират точно обратния ефект. Не мога да си обясня как така виждаме противоположни ефекти.
                            Това наистина е интересен проблем...

                            Всъщност, както казах, може и това да е следствие на играч и стил.

                            Като поиграх две години с артилериите - опитът ми е от цялата германска линия до Тип Е и руската до Буратино - се научих как да се пазя от тях.
                            Установих, че понякога, наистина понякога, артилерията дава смазваща точност - например снарядът влиза през прозореца на разрушена сграда и смила танка отзад.
                            Просто много внимавам къде и как заставам, като съм с танк. Предпочитам да не се застоявам на едно място, независимо колко добро укритие предлага.
                            А и като тръгна напред, има шанс да увлека след мен други от отбора ми и атаката се получава.

                            Най-доброто прикритие от артилерията е... да си близо до нея.
                            Така че - напред, напред и пак напред



                            Но - за момента проблемът е големият брой артилерии в битка. Това е дебалансиращото, не голямото поражение или точност на отделната артилерия.
                            "Мы летим, ковыляя во мгле, Мы ползем на последнем крыле. Бак пробит, хвост горит и машина летит. На честном слове и на одном крыле..."

                            Comment


                              #15
                              feersum написа Виж мнение
                              Всичко е до играч и до стил на игра.

                              Но - за момента проблемът е големият брой артилерии в битка. Това е дебалансиращото, не голямото поражение или точност на отделната артилерия.
                              Не приемам термина дебалансиращо. Колкото и артита да има ,те са разпределени равно по отборите.Ако човек случайно е в битка с повече арти,и кара 13/90 примерно,то има чувството,че е попаднал в рая.Най обичам битки с по 4-5 арта в отбор и по платунче французи .Битката се изражда в лов на кокошки,но е толкова весело...Бързичко се намачкват безпомощните артита,а покрай тях и някой заблуден защитник.Едва тогава започва организиран лов на заседнали тук-там дестроери,после едно върътене около тежките...приказка.

                              Без артитата ще имаме едно тежко ядро защитаваното от група медиуми и какво ще правим с глутницата франсета в такава битка? Без артитата,бързия и маневрен бой отива твърдо в кофата.

                              Comment

                              Working...
                              X