Както се очакваше от известно време (от повече от година правят нова игра, спекулациите бяха дали ще е продължение на "Овърлорд" или ще се върнат към класиката (за което се надявах и аз, вкупом с много други фенове на поредицата), Triumph Studios обявиха новата си игра - трета част на класиката им (един от първите опити да се направи отново МоМ за които се сещам) - Age of Wonders ²²². Предполагам, че реално ще излезе в края на тази или началото на следващата година.
Едно превю с малко повече картинки.
Засега твърде малко неща са ясни - освен че изглежда доста красиво (и едва ли могат да се очакват някакви проблеми в това отношение, защото "моторът" на играта е достатъчно добре изпробван (в двете части на "Овърлорд") и визуалния стил и атмосферата на предишните части изглежда да са запазени (което само мога да приветствам, защото са много добри). Играта пак ще си е походова (стратегическата част боевете), като ще е запазена и възможността за едновременни ходове, пак си е на шестоъгълници (то оставаше и това да променят ).
Промените и разликите, които засега се забелязват:
- вместо единични създания, обикновените единици се връщат към шаблона на МоМ - ще са отряди. Явно стандартните ще са между 6 и 8 фигурки в отряд, а тези от по-високо ниво (или конница и летящи) по 2-4. Специалните създания, обсадната техника и, разбира се, дракони и герои ще са си единични. Таз система работеше добре в МоМ, едва ли ще има каквито и да е проблеми с нея - може да се балансира добре и дава интересно разнообразие и възможности.
Вероятно в резултат на тази промяна ще има и някаква промяна в бойната система. Засега нищо конкретно не може да се каже по този въпрос, но ще е интересно да се види.
- ще запазят старото правило в сражение да участват всички отряди в нападнатия шестоъгълник и шестте съседни. Изглежда обаче са намалили максимума отряди от осем на шест (е, от осем отделни създания на шест "групови" но разликата не е съществена). Може би причината е в намален брой хексове на бойното поле за всеки хекс на стратегическата карта.
- ще има някаква промяна в морските сражения, изглежда всеки отряд ще има собствен кораб.
- ще има обсади, но на пръв поглед изглежда сякаш може и да са минали към опростения подход - "атака от една страна". Но това ще създаде конфликт с идеята за едновременно участие до седем групи, така че не е много ясно. Засега се базирам на един скрийншот с обсада, на който изглежда сякаш бойното поле да свършва без да обхваща целия обсаден град. Но може и да не е съвсем така.
- очевидно ще има промяна в начина на създаване на "аватарите" (т.е. самият играч в играта, водач на съответната "страна" в играта) и във връзката между тях и расата, която водят, т.е. сега реално ще има такава връзка.
Засега се очертават шест типа "аватари" (които сигурно ще се разширяват след като играта излезе чрез DLC (вероятно така ще пускат и нови раси)): крадец, маг, технократ, теократ, друид и воин. Към всеки подобен избор ще има набор от специализации (умения), подобно на специализациите на мага (единствения клас лидер) досега. Освен това, всеки от класовете ще си има собствени постройки и набор от единици, които "внася" в съответната раса (подобно на храмовете на божествата преди, но разширено). Става въпрос поне за четири единици, които да се добавят към стандартните за расата, като в повечето случаи (т.е. когато става въпрос за, ъъъ, хуманоидни единици, а не машини) те ще се променят в зависимост от избраната раса (а може би и от специализацията).
Да речем, теократът ще има поне четири единици: фанатици, кръстоносци, евангелисти (вероятно нещо като монасите преди) и ангели. Ако си е избрал човешката раса, те ще са хора, ако си е избрал оркската - ще са орки и така нататък. Освен вида им, ще се променят и характеристиките, може би и особеностите им. Засега има някаква яснота само за този тип лидер - технократът ще има мускетари, някакъв тип механични крилати създания и дреднаут - огромна подвижна крепост (забелязах ги в трейлъра), вероятно и огнехвъргачи (поне преди имаше такава единица и ще се впише добре).
Освен това, всеки клас ще си има различни специални умения, които се отнасят до домейна му и до начина, по който управлява и вероятно стори империята и градовете си.
Това ще създаде интересни съчетания между раси и аватари, т.е. ако преди имахме съчетания между раса и тип магия (защото лидерът си беше все магьосник), сега ще имаме тристранно: раса, клас лидер, клас магия. По-голямо разнообразие. Не е много ясно дали всички класове ще имат достъп до един и същи набор магии или част от тях въобще ще си имат собствен набор от умения, а магията ще е основно за магьосниците - това би било интересно, но е малко вероятно.
- изглежда, че магическите сфери ще се запазят (макар е може да има някаква редакция в разпределението и типовете им). Но не е много ясно дали ще са достъпни за всички. Може би теократът ще си има свои си "чудеса", молитви и ритуали, технократът - стиймпънкови чудесии и така нататък.
- изглежда, че ще има някаква промяна в идеята за "домейн" - по-всичко личи, че сега той ще се "проектира" от всяко населено място, повече като "културната граница" в Цивилизация.
- ще има промени в тактическите сражения, т.е. сега ще има възможност за удари във фланг прочее. Така или иначе, тактиката винаги е била много силна страна на серията, така че е интересно какво ще сътворят с нея. Възможностите са големи.
За мен тази новина е много добра. Очаквам, че за мен това ще е играта на 2013-та, а вероятно с кеф ще я играя още доста години. Тези хора си ги бива и засега нямат никакви провали. Като се добави към това развитието на Fallen Enchantress (изглежда, че ще оправят повечето проблеми в нея, така че ще стане още по-добра игра), "Еадор" в 3Д, който вероятно ще излезе лятото и CoE3 2012 и 2013 са много добри за походовите фентъзи стратегии. Истински Ренесанс .
Едно превю с малко повече картинки.
Засега твърде малко неща са ясни - освен че изглежда доста красиво (и едва ли могат да се очакват някакви проблеми в това отношение, защото "моторът" на играта е достатъчно добре изпробван (в двете части на "Овърлорд") и визуалния стил и атмосферата на предишните части изглежда да са запазени (което само мога да приветствам, защото са много добри). Играта пак ще си е походова (стратегическата част боевете), като ще е запазена и възможността за едновременни ходове, пак си е на шестоъгълници (то оставаше и това да променят ).
Промените и разликите, които засега се забелязват:
- вместо единични създания, обикновените единици се връщат към шаблона на МоМ - ще са отряди. Явно стандартните ще са между 6 и 8 фигурки в отряд, а тези от по-високо ниво (или конница и летящи) по 2-4. Специалните създания, обсадната техника и, разбира се, дракони и герои ще са си единични. Таз система работеше добре в МоМ, едва ли ще има каквито и да е проблеми с нея - може да се балансира добре и дава интересно разнообразие и възможности.
Вероятно в резултат на тази промяна ще има и някаква промяна в бойната система. Засега нищо конкретно не може да се каже по този въпрос, но ще е интересно да се види.
- ще запазят старото правило в сражение да участват всички отряди в нападнатия шестоъгълник и шестте съседни. Изглежда обаче са намалили максимума отряди от осем на шест (е, от осем отделни създания на шест "групови" но разликата не е съществена). Може би причината е в намален брой хексове на бойното поле за всеки хекс на стратегическата карта.
- ще има някаква промяна в морските сражения, изглежда всеки отряд ще има собствен кораб.
- ще има обсади, но на пръв поглед изглежда сякаш може и да са минали към опростения подход - "атака от една страна". Но това ще създаде конфликт с идеята за едновременно участие до седем групи, така че не е много ясно. Засега се базирам на един скрийншот с обсада, на който изглежда сякаш бойното поле да свършва без да обхваща целия обсаден град. Но може и да не е съвсем така.
- очевидно ще има промяна в начина на създаване на "аватарите" (т.е. самият играч в играта, водач на съответната "страна" в играта) и във връзката между тях и расата, която водят, т.е. сега реално ще има такава връзка.
Засега се очертават шест типа "аватари" (които сигурно ще се разширяват след като играта излезе чрез DLC (вероятно така ще пускат и нови раси)): крадец, маг, технократ, теократ, друид и воин. Към всеки подобен избор ще има набор от специализации (умения), подобно на специализациите на мага (единствения клас лидер) досега. Освен това, всеки от класовете ще си има собствени постройки и набор от единици, които "внася" в съответната раса (подобно на храмовете на божествата преди, но разширено). Става въпрос поне за четири единици, които да се добавят към стандартните за расата, като в повечето случаи (т.е. когато става въпрос за, ъъъ, хуманоидни единици, а не машини) те ще се променят в зависимост от избраната раса (а може би и от специализацията).
Да речем, теократът ще има поне четири единици: фанатици, кръстоносци, евангелисти (вероятно нещо като монасите преди) и ангели. Ако си е избрал човешката раса, те ще са хора, ако си е избрал оркската - ще са орки и така нататък. Освен вида им, ще се променят и характеристиките, може би и особеностите им. Засега има някаква яснота само за този тип лидер - технократът ще има мускетари, някакъв тип механични крилати създания и дреднаут - огромна подвижна крепост (забелязах ги в трейлъра), вероятно и огнехвъргачи (поне преди имаше такава единица и ще се впише добре).
Освен това, всеки клас ще си има различни специални умения, които се отнасят до домейна му и до начина, по който управлява и вероятно стори империята и градовете си.
Това ще създаде интересни съчетания между раси и аватари, т.е. ако преди имахме съчетания между раса и тип магия (защото лидерът си беше все магьосник), сега ще имаме тристранно: раса, клас лидер, клас магия. По-голямо разнообразие. Не е много ясно дали всички класове ще имат достъп до един и същи набор магии или част от тях въобще ще си имат собствен набор от умения, а магията ще е основно за магьосниците - това би било интересно, но е малко вероятно.
- изглежда, че магическите сфери ще се запазят (макар е може да има някаква редакция в разпределението и типовете им). Но не е много ясно дали ще са достъпни за всички. Може би теократът ще си има свои си "чудеса", молитви и ритуали, технократът - стиймпънкови чудесии и така нататък.
- изглежда, че ще има някаква промяна в идеята за "домейн" - по-всичко личи, че сега той ще се "проектира" от всяко населено място, повече като "културната граница" в Цивилизация.
- ще има промени в тактическите сражения, т.е. сега ще има възможност за удари във фланг прочее. Така или иначе, тактиката винаги е била много силна страна на серията, така че е интересно какво ще сътворят с нея. Възможностите са големи.
За мен тази новина е много добра. Очаквам, че за мен това ще е играта на 2013-та, а вероятно с кеф ще я играя още доста години. Тези хора си ги бива и засега нямат никакви провали. Като се добави към това развитието на Fallen Enchantress (изглежда, че ще оправят повечето проблеми в нея, така че ще стане още по-добра игра), "Еадор" в 3Д, който вероятно ще излезе лятото и CoE3 2012 и 2013 са много добри за походовите фентъзи стратегии. Истински Ренесанс .
Comment