Такава констатация описва нещата, да. Но си мисля, че причините са по-комплексни, т.е. пазарът е такъв защото се е оформил и под влияние на предлаганите игри. Не можем да кажем, че видите ли игрите са такива, защото хората търсят такива игри - хората не могат да влияят особено върху пазара (освен ако се обедният (нещо, котео по обясними причини не биха направили в този случай) или пък ако сами могат да произвеждат игри (нещо случващо се понякога, но рядко и без особена следа)) и по същество те избират от това, котео им се прелага, като предлаганото по определен начин оформя адуиторията и чрез нея - пазара. А на свой ред формираните у хората привички и "вкусове" обратно влияят върху пазара, т.е. върху създателите (или по-точон върху разпространителите) на игри. Получава се една забавна игра на огледала и отражения, която е отвела всички в омагьосания лес. Но никой няма спомен нито как са стигнали дотам, нито какъв е обратният път. Нещо повече, вече не помнят, че лесът не е вездесъщ и е възможно да се разхождат насам-натам без всички тези дървета наоколо.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Най-добра игра на Blizzard?
Collapse
X
-
Imperial написаИгрите са такива, какъвто е пазарът за тях.
Практиечески в момента това си е само и единствено бизнес и съответно правилата са тези на бизнеса. За това казвам индустрия. За това и нищо добро не може да се очаква от утвърдените играчи. И те в значително по-голяма степен от потребителите формират облика на съществуващият пазар. Най-страшното изобретение - рекламата дирижира парада. Успеха на един продукт се определя най-вече от средствата вложени за маркетинг. Това е и причината за доминацията на разпространителите. Каквото и да направите, ако не му осигурите мащабна рекламна кампания, то неминуемо ще се провали, поне във финансов аспект, а той е крайният измерител. Какъвто и боклук да направите, с подходящата кампания ще го продадете.
И така маркетинговият отдел е най-важният, съответно той започва да контролира и другите. Той се движи от собствени виждания - пазарен сегмент, целева аудитория, продуктови качества и т.н.Съответно продукцията се съобразява не толкова с вижданията на авторите, колкото с тези на маркетинговият директор(той практически става по-важен от водещият дизайнер). А тези виждания знаем какви са - максимална пазарна реализация. Тук е още един порок на системата - цената е твърда и независима от качеството. успеха и неуспеха се измерват с продадени бройки. Съответно най важният сегмент на пазара става този с най-голям размер. И т.н.
Та да се върна на Blizzard, тяхната роля. Те определено не са виновни за всичко това, но те са едни от първите които заиграха по тези правила. но не там е проблема. Те изградиха част от "правилата" на бизнеса - най-вече играта на сигурно. Преди тях не си спомням да се говореше за глупости като "баланс" и полиране на продукта. Е сега пък не се говори за предприемачество, риск и иновация. Blizzard са фирмата, която изкорени новаторството от бранша - всяка новост се явява опасност за прочутият им баланс и единственото решение което успяха да измислят е да не правят нищо ново и неизпробвано. Без риск, сигурно. Е да ама без риск си тъпчеш на едно място, правят си добрите стари изпитани неща, продават си ги, ние се чудим кое е най-доброто от тях(а те са еднакви - спортни игрички изискващи единствено практика, тренировка - наистина гениално решение). Е да ама да видим колко още ще се задържат, щото пазара е в жестока стагнация и на него ще останат само специализираните, тия с нишичка. Ако предвижданията(спекулации по-точно) ми са правилни до 5 години тия ще фалират, може ид а греша, но на ПЦ пазара мисля, че няма да останат и аз съвсем няма да съм сред опечалените.
Не си падам по виртуалното спортуване и съответно не харесвам нищо на Blizzard освен Lost Vikings.
Хайде да не разводнявам повече темата, туй даже не е за форума.Eighteen out of twelve apostles are buried in Spain.
Comment
-
Е, защо да не е за форума? Пък и е донякъде по темата. Така или иначе, това което си написал ми звучи много точно. Не съм следил дотолкова нещата и затова не мога да заключа, че "Blizzard" са били едни от първите в това отношение, но това, което споменаваш определено е проблем. След като всички действат на сигурно (а реално са останали сравнително малко много големи разпространители и те диктуват правилата), то едниственото място, където си позволяват "някаква свобода", т.е. където нещата се променят е по отношение на формата, т.е. "опаковката", външния вид - графика, звук, впечатляемост и т.н. Където впрочем бързо се стига до пресищане, но за сметка на това е свързано с развитието на компютърните технологии. Тъжна работа, та затова си остава надеждата на няколкоте едниаци, които сами разработват игри, в който се набляга на съдържанието (е и на всякакви "домашни" проекти ).
Comment
-
gollum написаНо едва ли Blizzard имат повече "пръст" от останалите в това дело
Оттам и проблема, Близард взимат идея, разработват, а след грандиозният финансов успех, другите разработчици се опитват да бият Близард с тяхното оръжие, прекраса визия, интуитивно управление, мултиплеър. Откъде да се вземат новите идеи?
П.П. най-оригинални идеи в момента откривам в руски игри."...а крилете биват всякакви-каза враната..."
Comment
-
Всъщност Сид Майерс отдавна спазва точно същите, изброени от Ханс принципи - нищо ново, само обновен изглед - графика (нали все пак главно тя продава продукта) и тук-там по някой нов звук. Но е вярно и за Близард - те определено спазват такива принципи, достатъчно е да се погледне серията Warcraft и серията Diablo, които най-накрая бяха приближени максимално една към друга именно заради маркетингови принципиМодератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
-
Да, има подобно нещо при игрите на "Blizzard" като се замисля. Но не съм сигурен, че те първи стигат до тази схема, а и като погледна количеството "заглавия", които са пуснали не са и най-продуктивните в това отношение.
А за руските игри... не знам. Уви, нищо оригинално не съм заблязвал там от много време - само големи претенции и рецултат под или около средното ниво в повечето случаи. Впрочем, може и да греша, все пак не е въпрос, от който се интересувам много, та може и да съм пропуснал нещо.
Comment
-
messire Woland написаВсъщност Сид Майерс отдавна спазва точно същите, изброени от Ханс принципи - нищо ново, само обновен изглед - графика (нали все пак главно тя продава продукта) и тук-там по някой нов звук.
20 години успешен дизайнерски живот хич не са малко.
Подобно е положението и с Питър Молиньо. Но тези са динозаври, а нови май не виждам на хоризонта.
Иначе който каза за руските е донякъде прав, по-широко е - източните. Проблема е, ч това се дължи при тези компании на липсата на опит. И ннашите Haemimont тръгнаха така, сега като се понаучиха вече правят нещата по американският модел(може и от разпространителите да иде, знам ли). Това неминуемо ще се случи(а снякои вече е станало) и с другите по-успешни източни компании. Впрочем там пък многото желание не е подкрепено от достатъчно опит, което води до други проблеми, а в крайна сметка и те не могат без сериозни разпространители. Последиците от последното коментирах по-рано.
Док Холидей написаказва ти го човек дето е бил вече в топ100 в европа. не е кой знае какво ама и за тотален непрофесионалист не е зле.Last edited by Ханс; 27-01-2007, 23:07.Eighteen out of twelve apostles are buried in Spain.
Comment
-
Ханс написаИ ннашите Haemimont тръгнаха така, сега като се понаучиха вече правят нещата по американският модел(може и от разпространителите да иде, знам ли).
Не плюя Близард що беззсъни нощи съм изкарал с ВК1 и 2, а и в мултиплеъра не ме бива особено, но въпросъ беше за липсата на оригиналност.
В тази връзка една от любимите ми игри Рим Тотал Вор, също е само "изпипано" продължение на идеите от Шогун.
П.П. споменаваше се Вархамър има ли почитатели на настолната игра?"...а крилете биват всякакви-каза враната..."
Comment
-
спомени колкото искаш. абсолютно импотентни за маса обаче. ))) ако джек лондон каже - четиридесет минути успях да придвижа няколко десетки тона желязо под напора на няколко хиляди тона вода и въздух - ще изпитам особен трепет и ще искам да разбера какво става по-нататък.
когато геймър ми каже - стоях 29 часа без да спя и изиграх 150 игри на warcraft ще ми стане мъчно. може и да поплача. но не говорехме за това.
близард опитват да направят играта балансирана. с всеки пач /за момента са 21/ те малко по малко се приближават към техните разбирания. но когато един играч хване една раса и изиграе 1000 или 5000 игри с нея той вижда очевидни недостатъци. колкото повече игри играе - толкова повече безпристрастността му отлита. но идва и опит.
не знам колко игри имам в батъл.нет. да кажем 1000 на the frozen throne и 1000 на reign of chaos. повечето на roc с human. всички на tft с undead. Human винаги е бил най-балансираната раса. присъства във всички части на war3. Тя е стабилна раса. това е най-характеризиращата дума, в десятката. когато и да нападнеш хю - в началото /ръш/ или в развитието на играта - ще видиш зор. това е раса, която винаги може да измъкне игра. с две думи - хюманът ми е скучен - види ли зор - закулва се, бълва танкове или flying machines. класически пример - 4K.ToD и SK.Insomnia. Елфът няма да го коментирам - връх на скуката. най-лесно прави експанд и вади елфската маса. ужасно скучен. оркът - каквото и да правиш винаги опираш срещу неговите wolf rider-и кодо-та и батрайдъри. аз играех ъндед. и успеваемостта ми срещу орк е ниска. райдърите хващат единиците ми в мрежи където оркската бруталност им ..... ....... когато извадя destroyer те биват попилени от батрайдърите. играта свършва.
надали ще разберете дрънканиците. добре, че играя за удоволствие повече отколкото за да победя и не съжалявам. но играта не е и никога няма да може да бъде балансирана. задоволяваме се с някакъв повърхностен баланс.
истински баланс ще съществува когато една срещу друга се изправят две армии в черно и бяло. по 16 фигури.
Comment
-
Imperial написаWarhammer настолният е много скъпо удоволствие и като пари и като време да се боядисат фигурките, затова освен да си четем правилата за кеф друго не можем да си позволим.
П.П. Правилата са слабото място на играта- дълги, неясни, объркани, а и без "пачове", или поне ежегодишните ревизии, са недостаъчни."...а крилете биват всякакви-каза враната..."
Comment
-
За Б-я това са си много пари, а дори западняците се оплакват от цените на Gamers Workshop. А аз си имам други хобита които изискват обилно финансиране, а и време нямам да седя да боядисвам. Освен това за да е приятна играта трябват качествени играчи, а такива не се намират лесно. Сериозно хоби си е.albireo написа...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...
Comment
-
Imperial написаЗа Б-я това са си много пари, а дори западняците се оплакват от цените на Gamers Workshop. А аз си имам други хобита които изискват обилно финансиране, а и време нямам да седя да боядисвам. Освен това за да е приятна играта трябват качествени играчи, а такива не се намират лесно. Сериозно хоби си е."...а крилете биват всякакви-каза враната..."
Comment
Comment